زمان ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار مهم است. بسیاری از مجموعهها از یک یا چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی که متن جذابی دارند استفاده کردهاند. اما باز هم برایشان سؤال است که چرا نتوانستهاند نظر مخاطبان را جلب کنند. یکی از دلایل عدم موفقیت این مجموعهها، عدم توجه به زمان ارسال پیامک است. بسیاری افراد دوست ندارند در زمان استراحت و خواب، برایشان پیامک ارسال شود. به همین دلیل باید پیامک تبلیغاتی در ساعات مناسب برای مخاطبان ارسال شود. سه بازه زمانی مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد که این بازههای زمانی عبارتند از:
۸ تا ۱۰ صبح
۱۲ تا ۲ ظهر
۴ تا ۶ عصر
۲- ارسال پیشنهادهای بهروز
ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت انبوه کاربردهای متفاوتی برای آژانسهای هواپیمایی دارد. آنها میتوانند مواردی مانند تخفیفها، رویدادها، تورها و بسیاری موارد دیگر را در زمان مناسب اطلاعرسانی کنند.
برخی مواقع در برخی شهرها و کشورها، نمایشگاهها و همایشهایی برای برخی مشاغل و اصناف برگزار میشود. شما با اطلاعرسانی درست در خصوص این رویدادها هم میتوانید به افراد مشغول در این اصناف برای بهبود کارشان کمک کنید و هم فروش مجموعه را افزایش دهید.
قطعاً شما تنها آژانس هواپیمایی نیستید که از پیامک برای تبلیغات استفاده میکند. بسیاری مجموعههای دیگر نیز با ارسال چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی، قصد دارند تا بر تعداد مشتریان خود بیفزایند. به همین دلیل در هنگام اعلام قیمت تورها حتماً به رقبای خود توجه کنید و قیمتهای رقابتی و مناسب اعلام کنید تا مخاطبان به تورهای شما علاقهمند شوند.
۵- متن جذاب با استفاده از نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی
برخی افراد سؤالات خود را به شکل پیامک به همان سرشمارهای که با استفاده از آن برای آنها اساماس ارسال کردهاید، میفرستند. به همین دلیل باید پیامهای دریافتی خود را چک کنید تا بتوانید پاسخ این افراد را بدهید. بسیاری از این افراد میتوانند تبدیل به مشتریان خدمات و تورهای شما شوند.
چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی
پس از این که به نکات مهم در خصوص پیامک و تأثیر آن در افزایش مشتری آژانسهای مسافرتی اشاره کردیم، اکنون نوبت آن رسیده که چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی را با هم مرور کنیم. این نمونه متن پیامکها عبارتند از:
خرید آسان، لذتبخش و سریع بلیط هواپیما با آژانس هواپیمایی (نام آژانس)
خرید بلیط هواپیما تنها در ۵ دقیقه با آژانس (نام مجموعه)
آیا میدانید تا به حال چند بار بلیط هواپیمای خود را گران خریدهاید؟ قیمتها را مقایسه کنید.
با دیدن قیمت بلیطهای هواپیمای آژانس (نام آژانس) تعجب نکنید!
تنها با یک تماس بلیط هواپیمای خود را تهیه کنید.
آخرین فرصت برای شرکت در تور (نام شهر) با تخفیف.
تخفیفهای ما را از دست ندهید.
تور جدید شهر (نام شهر) را از دست ندهید.
ارزانترین تور (نام شهر)
صفرهای سفر ریخت، تخفیفهای ویژه تورهای مجموعه (نام آژانس)
جمعبندی
بسیاری از آژانسهای هواپیمایی برای کار اطلاعرسانی و تبلیغات از ارسال پیامک انبوه استفاده میکنند.
استفاده از این روش برای آنها مزایای متفاوتی مانند هزینه کم، تأثیر بالا، سرعت زیاد و توجه بیشتر به مشتریان همیشگی دارد.
همچنین استفاده از این روش کاربردهای متفاوتی برای آژانسهای هواپیمایی دارد. آنها میتوانند مواردی مانند تخفیفها، رویدادها، تورها و بسیاری موارد دیگر را در زمان مناسب اطلاعرسانی کنند.
توجه به مواردی مانند ساعت ارسال پیام، متن جذاب، استفاده از کلمات جذاب برای مخاطب مانند تخفیف، توجه به قیمت رقابتی و چک کردن پیامهای دریافتی از جمله کارهایی است که باعث میشود تأثیر بیشتری از بازاریابی پیامکی ببرند.
در این متن به چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی اشاره کردهایم که میتوان از آنها استفاده کرد.
پرسشهای پرتکرار
این روزها مجموعهها و اصناف مختلفی برای انجام کار تبلیغاتی خود از ارسال پیامک انبوه استفاده میکنند. ارسال پیامک تبلیغاتی برای معرفی انواع تورها و خدمات یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی است. صاحبان آژانس های هواپیمایی با استفاده از همین روش سعی دارند تا بتوانند، تورهای بیشتری به مشتریان خود معرفی کنند و با افزایش مشتری، سود خود را افزایش دهند. در این مطلب ابتدا نکاتی در خصوص ارسال پیامک تبلیغاتی را برای این کار بیان میکنیم و سپس به چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی اشاره خواهیم کرد. با ما تا انتها همراه باشید.
چرا آژانسهای هواپیمایی باید به تبلیغات پیامکی اهمیت دهند؟
علاوه بر موارد گفته شده، توجه به برخی نکات و استفاده مناسب از آنها در بازاریابی پیامکی بهتر آژانسهای مسافرتی نقش دارد. از مهمترین نکاتی که باید به آنها توجه کرد، میتوان از موارد زیر نام برد.
در بازههای زمانی متفاوت، تورهای جدید را به همراه تخفیفهای آن به اطلاع مشتریان خود برسانید.
چند ساعت مانده به زمان حرکت، با ارسال یک پیامک، زمان و محل حضور را به مسافران یادآوری کنید.
چند دقیقه مانده به حرکت با ارسال یک پیامک برای مسافران سفر خوشی را آرزو کنید.
پس از بازگشت از سفر، با ارسال پیامکی از حضور وی در تور تشکر کنید و میزان رضایت او را جویا شوید.
مناسبتها و جشنهای متفاوت را با ارسال پیامک به مشتریان و مخاطبان خود تبریک بگویید.
چند نکته مهم برای تأثیر بیشتر پیامک تبلیغاتی
لیست (VIP) از مشتریان خود تهیه کنید. کسانی را در این لیست قرار دهید که در سال گذشته بیش از یک بار از خدمات مجموعه شما استفاده کردهاند. شما میتوانید تخفیفهای جذاب و تورهای لحظه آخری با قیمت مناسب را ابتدا برای این افراد ارسال کنید. با استفاده از این روش میزان علاقه آنها به مجموعه شما افزایش خواهد یافت. همچنین بهتر است پیامکی که برای افراد موجود در این لیست ارسال میشود اندکی متفاوتتر باشد. متن پیامک ارسالی برای این افراد بهتر است اندکی صمیمیتر باشد.
۵- اطلاعرسانی تأخیرها
گاهی آژانس های مسافرتی برای جذب بیشتر مسافر اقدام به ارائه تخفیفهای جذاب روی تور مسافرتی خود میکنند. اما باید بدانید که این تخفیفها به تنهایی باعث افزایش فروش نمیشود. برای اینکه بتوانید افزایش فروش را به بهترین شکل تجربه کنید، نیاز است تا افراد بیشتری از این تخفیفها مطلع شوند. به همین دلیل میتوان این تخفیفها را برای مشتریان خود پیامک کنید. با توجه به این که هزینه ارسال پیامک کم و مقرون به صرفه است، نه تنها افزایش فروش را تجربه خواهید کرد، بلکه یک تبلیغات بسیار مناسب و عالی نیز انجام دادهاید.
۳-اعلام رویدادها به افراد
بر اساس تحقیقاتی که در خصوص آژانسهای هواپیمایی و مسافرتی انجام شده، حدود ۴۰ درصد از درآمد این مجموعهها از مشتریان دائمی تأمین میشود. پس باید بگوییم که حفظ مشتریان همیشگی یکی از مهمترین کارهایی است که هر آژانس هواپیمایی باید به آن توجه کند. بسیاری از کسانی که از خدمات یک مجموعه مسافرتی استفاده کرده و از آن راضی بودهاند، باز هم به آن آژانس مراجعه خواهند کرد. پس اگر یک آژانس هواپیمایی برای این مسافران، یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی مانند ارائه تخفیف را به صورت مناسب بفرستد، این افراد دوباره به آنها مراجعه خواهند کرد.
۲- هزینه کم و تأثیر بالا
۲- در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی برای آژانسهای هواپیمایی باید به چه نکاتی توجه شود؟
ممکن است یک تور به دلایل متفاوت مانند وضعیت آبوهوا، نقص فنی هواپیما و بسیاری موارد دیگر با تأخیر مواجه باشد. شما میتوانید به محض مطلع شدن از این تأخیر، آن را با استفاده از پیامک به مسافران اطلاع دهید تا آنها بتوانند برنامهریزی مناسبی برای زمان رسیدن به محل قرار و فرودگاه داشته باشند. این کار علاوه بر این که باعث میشود تا مسافران از تأخیر به وجود آمده کمتر ناراحت شوند، باعث میشود تا بدانند با یک مجموعه منظم طرف هستند و میتوانند روی اطلاعرسانیهای مناسب آن حساب باز کنند. در ادامه یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی برای این مواقع را با هم مرور میخوانیم.
مسافر گرامی تور (نام شهر مقصد)، پرواز شما به دلیل (دلیل تأخیر) با (میزان تأخیر) مواجه است. (نام آژانس هواپیمایی)
نکاتی برای بازاریابی بهتر آژانسهای مسافرتی
همه افراد قرار نیست با تمام تورهای شما آشنا باشند و زمان آنها را بدانند. آژانسهای هواپیمایی با استفاده از سرویس ارسال پیامک میتوانند تورها و رویدادهای متفاوت را به مشتریان اطلاع دهند. با استفاده از این روش، مشتریان و مخاطبانی که دوست دارند در این تورها شرکت کنند، به راحتی از زمان آنها مطلع میشوند و با مجموعه تماس میگیرند تا اقدامات بعدی را انجام دهند.
۲- اعلام تخفیفها
یک مجموعه هواپیمایی با استفاده از سرویس پیامکی میتواند اقدامات متفاوتی را انجام دهد تا از مزایای آنها بهرهمند شود. از مهمترین کاربردهای یک سامانه پیامکی برای آژانس هواپیمایی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
۱- اطلاعرسانی تورها
در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی نباید توجه به مواردی مانند ساعت ارسال پیام، متن جذاب، استفاده از کلمات جذاب برای مخاطب مانند تخفیف، توجه به قیمت رقابتی و چک کردن پیامهای دریافتی را از یاد برد.
۱- مزایای استفاده از ارسال پیامک انبوه برای آژانسهای هواپیمایی چیست؟
کلماتی مانند تخفیف، آفر، ارزان و بسیاری کلمات مشابه دیگر برای افراد بسیار جذاب است. بسیاری از مخاطبان پیامکهای حاوی این کلمات را باز میکنند تا شاید بتوانند از موقعیت مناسبی که برای سفر پیش آمده استفاده کنند. در نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی میتوانید این کلمات را مشاهده کنید.