بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات به کسب و کارهای بزرگ نگاه میکنند و سعی میکنند از الگوهای آنها الهام بگیرند. به همین دلیل امروز میخواهیم رفتار کسب و کارهای بزرگ در ارسال پیامک را بررسی کنیم و ببینیم این برندها چرا پیامک تبلیغاتی ارسال میکنند و صاحبان مشاغل کوچک چگونه میتوانند با الگوبرداری از آنان موفق شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
کسب و کارهای بزرگ ایران چگونه پیامک تبلیغاتی میفرستند؟
بیایید قبل از اینکه به سراغ چرایی ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی برندهای بزرگ برویم، ببینیم این کسبوکارها چگونه پیامک تبلیغاتی میفرستند؟
حتما میدانید که گام اول برای ارسال پیامک تبلیغاتی و شروع اس ام اس مارکتینگ از خرید پنل پیامکی شروع میشود. شما با داشتن یک سامانه پیامکی میتوانید هم به صورت تکی و برای حفظ مشتریان پیامک بفرستید و هم اس ام اس انبوه برای جذب مشتری ارسال کنید. پس گام اول ساخت پنل پیامکی است.
ارسال از خط اختصاصی
پس از داشتن یک سامانه پیامکی که بتوانید با آن اس ام اس بفرستید، داشتن یک خط اختصاصی برای برندهای بزرگ از نان شب هم واجبتر است. این برندها میدانند که با استفاده از خطوط اشتراکی، مخاطب آنها را گم میکند و نمیداند این اس ام اسها از جانب چه کسی برای آنان ارسال شده است.
اگر از ملی پیامک یک پنل خریداری کنید، دغدغه خرید خط اختصاصی را نخواهید داشت. زیرا ما روی تمام پنلهای خود یک یا دو خط اختصاصی رایگان به شما هدیه میکنیم تا بتوانید خیلی سریع، کار تبلیغات را شروع کنید. اما اگر دوست دارید خط اختصاصی شما یک شماره رند باشد و یا امکانات خاصی داشته باشد، باید با انواع اپراتورهای پیامکی آشنا شوید و سپس، بهترین گزینه را با توجه به برندتان انتخاب کنید.
ارسال با نام تجاری
اگر بخواهید پا را کمی فراتر بگذارید و درست مانند بهترین و بزرگترین کسبوکارهای ایران پیامک تبلیغاتی بفرستید، باید از ارسال با نام تجاری استفاده کنید. این نوع از خطوط به شما اجازه میدهند به جای شماره، یک نام تجاری برای خود انتخاب کنید و روی گوشی مخاطب به جای یک شماره چند رقمی، نام برندتان نمایش داده شود.
بانک اطلاعاتی شماره تلفن
کسب و کارهای بزرگ معمولا این امکان را به شما میدهند تا با استفاده از شماره موبایل ثبتنام کنید. این کار هوشمندانه هم روند ثبتنام و ورود به سایت را برای کاربران آسان میکند و هم یک روش جمعآوری شماره موبایل است. این شماره موبایلها، در بانک اطلاعات و شماره تلفن برند ثبت شده و در موقعیت مناسب از آنها استفاده میشود.
تفکیک بانک شماره موبایل
چه یک کسبوکار بزرگ هستید و چه یک برند نوپا، باید حتما شماره موبایل و اطلاعات کاربران خود را تفکیک کنید. اینکه چگونه میخواهید این کار را انجام دهید، بستگی به نوع کسبوکارتان دارد اما حتما باید آنها را در دستهبندیهای جداگانه قرار دهید تا در موقعیتهای متفاوت، بتوانید تبلیغات خود را فقط به یک دسته خاص بفرستید.
بانک شماره موبایل ملی پیامک
اگر یک کسب و کار کوچک هستید و هنوز مشتریان چندانی ندارید که بتوانید آنها را دستهبندی کنید و پیامک هدفمند به آنان بفرستید، میتوانید از بانک شماره موبایل جامع و کامل ملی پیامک استفاده کنید. در این بانک شمارهها میتوانید به تفکیک شهر، استان، محله به افراد ساکن در یک منطقه خاص پیامک بفرستید. همچنین با استفاده از بانک شماره اصناف و مشاغل و بانک شماره تفکیک جنسیت میتوانید مشتریان هدف خود را انتخاب و برای آنان پیامک بفرستید.
خبرنامه پیامکی
افراد اگر به موضوع یا برندی علاقه داشته باشند، دوست دارند اخبار، تخفیف، اطلاعات و محصولات جدید آن فروشگاه را دنبال کنند. حالا وظیفه شما این است که یک خبرنامه پیامکی درست کنید و افراد را تشویق کنید در این باشگاه مشتریان عضو شوند تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات برند آگاه شوند.
مثلا فروشگاه اینترنتی بانی مد، همیشه اعضای باشگاه مشتریان خود را با یک پیامک دعوت به بازی، مسابقه و دیدن محصولات جدید میکند. در پیامک زیر هم این فروشگاه اینترنتی بزرگ، اعضای خبرنامه پیامکی را به بازی در سایت دعوت میکند. این بازیها معمولا یک تخفیف چند درصدی روی محصولات یک برند خاص به مشتریان جایزه میدهد.
حتما بخوانید: روشهای فوقالعاده افزایش فروش
در اس ام اس زیر هم میبینیم که بانی مد با یک پیامک خبر خرید قسطی و اعتباری با همکاری برندهای بزرگ دیگر را به اعضای باشگاه مشتریان خود میدهد.
پیامکهای تخفیفی کسب و کارهای بزرگ
یکی دیگر از ترفندهای کسب و کارهای بزرگ، ارسال پیامک کد تخفیف و پیشنهادات ویژه است. این مورد را حتما هر کداممان حداقل روزی یکی دریافت میکنیم. این کسبوکارها میدانند که با ارسال پیامکهای هیجانانگیز به مشتریان و اعضای خبرنامه پیامکی میتوانند آنها را ترغیب کنند دوباره از محصولات و خدمات آنان استفاده کنند.
در مثالی دیگر، کسب و کارهای بزرگ شماره موبایل کاربرانی که مدتی است از خدمات آنها استفاده نکردهاند را از سیستم خود در میآورد و با یک پیامک، به آنان تخفیف داده و آنان را ترغیب میکند دوباره از آنها خرید کنند.
تخفیف مدتدار
از نکات مهمی که حین ارسال پیامک تخفیف باید به آن توجه کرد، اعمال یک نوع از محدودیت است. زیرا بدون محدودیت، تخفیف معنایی ندارد و درواقع قیمت واقعی محصول است. شما باید در پیامک تخفیف خود یک احساس ضروریت و فوریت به مشتریان خود بدهید. یکی از محبوبترین انواع محدودیت، ارسال پیامک تخفیف مدتدار است. مثلا اگر روی محصولات خود تخفیف میگذارید، در متن پیامک اشاره کنید که چند روز مهلت استفاده از این تخفیف وجود دارد. به مثال زیر دقت کنید:
از دیگر راههای ایجاد حس ضرورت در مشتریان، جملاتی مانند «آخرین فرصت» یا «آخرین شانس» است. در این نوع از پیامکهای تخفیفدار، درواقع دارید یک تخفیف مدتدار به مشتری میدهید اما با گفتن یک جمله تاثیرگذار، حس فوریت را تشدید میکنید.
تخفیف مبلغدار
از دیگر راههای ایجاد محدودیت برای اس ام اسهای تخفیفی، مبلغ دادن به آن است. مثلا در پیامک خود اشاره کنید که تخفیف تا چند هزار تومان برایشان اعمال میشود. این نوع از پیامک هم میتواند مشتریان را به خرید و ورود به سایت شما تشویق کند.
حتما بخوانید: پیامک فقط برای تبلیغاتی نیست! با پیامک بازاریابی کنید
تخفیف فقط برای چند نفر اول
بیایید اول این پیامک را با هم بررسی کنیم و سپس به سراغ توضیحات آن برویم:
در این پیامک، یک حس فوریت و یک محدودیتی برای تخفیفها اعمال شده است. در این پیامک آمده که پیشنهادات ویژهای مانند کارت هدیه و سرویسهای رایگان فقط برای 20 نفر اول است. این تکنیک، مشتریان را تشویق میکند خیلی سریع وارد سایت شوند و خرید خود را نهایی کنند.
ارسال رایگان
یکی از چیزهایی که کسبوکارهای کوچک از آن شکایت دارند، این است که نمیتوانند تخفیفهای زیاد روی محصولات خود بگذارند. در اینجا میبینیم که تشویق به خرید فقط با تخفیفهای پروپیمان انجام نمیشود. بلکه کسب و کار بزرگی مانند فروشگاه اینترنتی مدیسه، تنها با یک پیامک ارسال رایگان، افراد را به خرید ترغیب میکند. همین تکنیک ساده، مشتریان معمولی را به مشتریان وفادار تبدیل میکند.
حالا اگر میخواهید پیامکی بفرستید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد، میتوانید از ترکیب انواع تخفیف و ارسال رایگان استفاده کنید. مانند پیامکی که فروشگاه افق کوروش برای مشتریان خود در روزهای نزدیک نوروز میفرستد.
محصولات شگفتانگیز
شاید بتوان گفت از بین پیامکهای کسب و کارهای بزرگ، دیجی کالا پادشاه محصولات شگفتانگیز است. این فروشگاه اینترنتی بزرگ همیشه به مشتریان خود پیامک میفرستد و تخفیف محصولات شگفتانگیز را برای آنان ارسال میکند. با ارسال چنین اساماسهایی نه تنها مشتریان به سراغ خرید محصولات شگفتانگیز میروند؛ بلکه سبد خرید خود را با محصولات دیگر هم پر میکنند.
حتما بخوانید: آموزش ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی | چگونه اس ام اس انبوه ارسال کنیم؟
پیامک خرید قسطی کسب و کارهای بزرگ
در سالهای اخیر، برندهای بزرگ ایران، خرید اعتباری و قسطی به مشتریان و مخاطبان خود ارائه میدهند. این نوع از بازاریابی، برای قشر زیادی از جامعه جذاب است و دوست دارند از آن استفاده کنند. مثلا بیایید ابتدا پیامکهای خرید قسطی اسنپ را بررسی کنیم.
در این دو نمونه پیامک، اسنپ پی ابتدا مشتریان را با خرید قسطی طلا آشنا کرده است. در پیامک بعدی، پیشنهاد جذابتری به مشتری میدهد و نه تنها قابلیت خرید قسطی را مطرح میکند، بلکه تخفیفمدتدار دیگری هم برای او درنظر میگیرد.
شهر لوازم خانگی هم از آن دسته کسبوکارهایی است که با پیامک خرید قسطی مشتریان را حسابی هیجانزده میکند. به این نمونه پیامک از این برند توجه کنید:
ارسال پیامک اطلاع رسانی
اس ام اس مارکتینگ فقط برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیست. بلکه تمام کسب و کارهای بزرگ از بازاریابی تبلیغاتی برای ارسال پیامکهای اطلاعرسانی و خدماتی استفاده میکنند. به این ترتیب مطمئن میشوند هیچکدام از کاربران و مشتریان از اطلاعات مهم جا نمیمانند. مثلا فیلیمو، هنگامی که مشترکین حساب کاربری خود را تمدید میکند و اشتراک میخرند، به آنان پیامکی ارسال کرده و آنان را از جزئیات حساب کاربری مطلع میکند.
حتما بخوانید: کاربرد پنل پیامکی برای صرافی ها
در مثالی دیگر، میتوان به تبلیغات دیجی کالا برای خرید قسطی اشاره کرد. در این نوع از پیامکها دیجی کالا با گذاشتن لینک، افراد را به سوی طرح جدید خود یعنی خرید قسطی هدایت میکند.
فراخوان عمل
یکی دیگر از نکاتی که کسب و کارهای بزرگ در تبلیغات پیامکی خود از آن غافل نمیشوند، دادن فراخوان عمل خلاقانه و وسوسه کننده است. احتمالا کسب و کارهای دیگر هم همگی از فراخوان عمل یا CTA استفاده میکنند. اما اینکه این فراخوان جذاب باشد و مشتری را به سمت شما سوق دهد، حرف دیگری است. مثلا اسنپ فود پس از ثبت سفارش توسط مشتری، یک پیامک به او میفرستد و از مزایای خرید اکانت اسنپ پرو میگوید. مشتری وقتی این مزایا را میبیند و با یک حساب و کتاب عملی میبیند چقدر بیشتر میتوانست تخفیف بگیرد، وسوسه شده و روی لینک کلیک میکند.
دعوت به خرید مجدد
یکی از کارهای جذابی که کسب و کارهای بزرگ در فراخوان عمل خود انجام میدهند، دعوت از مشتریان برای خرید مجدد است.
دعوت برای شرکت در مسابقه
حتما میدانید که خلاقیت، یکی از مهمترین بازوها در تبلیغات است. مردم از تبلیغات تکراری خسته میشوند و دوست دارند با یک زبان جدید، یا شیوه نوین برای آنها تبلیغات کنید. یکی از راههای بسیار خلاقانه که برندهای بزرگ از آن استفاده میکنند، فراخوان عمل برای شرکت در مسابقه است. مثلا فروشگاه اینترنتی بانی مد در تبلیغات خود از مسابقه پیامکی زیاد استفاده میکند و همین نوع از فراخوان عمل، مشتریان را به سمت سایت سرازیر میکند.
حتما بخوانید: نحوه ارسال پیامک از طریق اینترنت
افق کوروش هم از دیگر کسب و کارهای بزرگی است که از مسابقه و جایزه برای جذب مشتری استفاده میکند. در پیامک زیر میبینیم که این کسب و کار از مشتریان میخواهد با خرید محصولات خاصی، در مسابقه و قرعهکشی شرکت کنند.
دعوت برای دنبال کردن کسبوکار در شبکههای اجتماعی
فراموش نکنید که روشهای مختلف تبلیغات و بازاریابی، مکمل یکدیگر هستند و باید دست در دست هم دهند تا یک برند را بزرگ کنند. یکی از روشهای دعوت مشتریان به سمت شبکههای اجتماعی، دعوت از آنان در پیامک است.
ارسال پیامک زمانبندی شده برای مناسبتهای مختلف
کسب و کارهای بزرگ در مناسبتها مختلف مانند عید نوروز و شب یلدا و همچنین سالروز تولد کاربران خود، به آنان پیامک میفرستد. در این نوع از پیامکها میتوانید، یک پیشنهاد ویژه به کاربران بدهید و یا آنان را از محصولات و خدمات خود آگاه کنید. مثلا همراه اول در پیامک عید نوروز، به مشترکین خود اعتبار داخل شبکه هدیه داده است.
در مثالی دیگر، برند کاله با یک پیامک به مناسبت شب یلدا، افراد را برای فال و تخفیف به سمت سایت خود هدایت میکند.
استفاده از وب سرویس پیامکی
بالاتر گفتیم که کسب و کارهای بزرگ با ارسال پیامکهای اطلاعرسانی، ارتباط خود را با مشتریان حفظ میکنند. این نوع از پیامکها با استفاده از وب سرویس فرستاده میشوند. وب سرویس به شما اجازه میدهد سامانه پیامکی را به سایت یا اپلیکیشن خود متصل کنید و از آن پس، پیامکها به صورت خودکار برای مخاطبان ارسال شوند. کارهایی که میتوانید با قابلیت وب سرویس ملی پیامک انجام دهید شامل موارد زیر میشود.
- ارسال پیامک otp یا رمز یکبار مصرف برای ورود به سایت
- ارسال پیامک خوشآمدگویی به سایت
- ثبت سفارش
- اطلاعرسانی از وضعیت ارسال محصول
- ارسال تخفیفهای دورهای
- ارسال پیامک نظرسنجی و امتیازدهی
- ارسال کد گارانتی و لایسنس
چرا کسب و کارهای بزرگ پیامک تبلیغاتی میفرستند؟
حالا که چگونگی تبلیغات پیامکی کسب و کارهای بزرگ را بررسی کردیم، بیایید ببینیم اصلا چرا باید از تبلیغات پیامکی استفاده کرد؟ این روش از تبلیغات چه نفعی برای برندهای مطرح دارد و چرا از آن استفاده میکنند؟
ارتباط با مشتری
کسب و کارهای بزرگ میدانند که برای بهترین نتیجه، باید ارتباط خوب و موثری با مشتریان خود داشته باشند. یکی از بهترین روشهای ارتباطی در بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک تبلیغاتی و البته پیامک خدماتی و اطلاع رسانی است. حالا سوال این است که برای ارتباط با مشتری چگونه باید از پیامک استفاده کرد؟
حتما بخوانید: پیامک صوتی چیست و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟
تبریک تولد
روز تولد مشتریان فرصت خوبی است تا به آنها یادآوری کنید که همراهشان هستید و این همراهی را با ارسال یک پیامک تبریک تولد با یا بدون یک تخفیف کوچک به آنها نشان دهید.
پیامک نظرسنجی
از دیگر راههای ارتباط با مشتریان و راضی نگهداشتن آنان، نظرسنجی است. برای اینکه مخاطبان شما راحت بتوانند پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند، میتوانید یک پیامک نظرسنجی برایشان ارسال کنید و از آنان بخواهید در آن شرکت کنند. حتما یادتان باشد که لینک را هم در انتهای متن پیامک بگذارید که این ارتباط سریعتر و راحتتر شکل بگیرد.
پیامک نظرسنجی، فقط برای این نیست که نقاط قوت و ضعف کارتان را بدانید. با این نوع از پیامکها میتوانید مشتریان را دوباره به سمت خود بکشانید و از آنان دعوت کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
سرعت بالا
ارسال پیامک سرعت بالایی دارد و دریافت آن هم راحت و سریع است. بنابراین از دیگر دلایلی که برندهای مطرح جهان همگی از ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده میکنند، همین سرعت بالا است.
نرخ باز شدن و کلیک بالا
حتما میدانید که یکی از شاخصههای موفقیت در بازاریابی پیامکی، نرخ باز شدن و کلیک بالاست. همانطور که گفتیم اعضای خبرنامه پیامکی شما مشتاق دریافت پیامکهای شما هستند. بنابراین در اغلب موارد وقتی پیامک شما را دریافت میکنند، آن را باز کرده و روی لینک کلیک میکنند تا از آن بهرهمند شوند.
سازگار با تمام دستگاههای موبایل
از میان انواع روشهای بازاریابی، تنها روشی که با تمام دستگاههای موبایل، چه هوشمند و چه غیر هوشمند، چه اندروید و چه آیفون سازگار است، پیامک تبلیغاتی است. در گوشیهای غیر هوشمند نمیتوان ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشنها را باز کرد. در دستگاههای آیفون هم اغلب پوش نوتیفیکیشنها نمایش داده نمیشوند. علاوهبر تمام این موارد، برای دریافت پیامک نیاز به اینترنت هم نیست و مخاطب میتواند بدون آنلاین شدن، پیام شما را ببیند. بنابراین باید از ابزاری استفاده کنید که تبلیغات، اخبار و غیره را به دست تمام اعضای باشگاه مشتریان خود بفرستید.
هزینه پایین و بازگشت سرمایه بالا
برندهای برتر دنیا میدانند که هر میزان بودجهابی که برای تبلیغات میگذارند، باید با سود آن به آنها بازگردد. ارسال پیامک تبلیغاتی هزینه بسیار معقولی دارد و استفاده از آن در مقایسه با روشهای تبلیغات محیطی و چاپی بسیار کمتر است. از طرف دیگر با وجود نرخ باز شدن و کلیک بالا، بازگشت سرمایه آن هم زیاد است.
تحلیل رفتار مشتریان
حتما میدانید که بدون آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان نمیتوان فهمید آیا روش تبلیغاتی ما درست است یا خیر. سامانههای پیامکی در اغلب موارد پس از ارسال پیامک انبوه به شما گزارشی میدهند تا بتوانید بفهمید کدام شمارهها پیامک را دریافت کردهاند.
البته یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل رفتار مشتریان، قابلیت لینک ترکر ملی پیامک است. با استفاده از لینک ترکر میتوان فهمید چه افرادی روی لینک داخل اس ام اس کلیک کردهاند، در سایت چه رفتاری داشته، از چه شهری بودهاند و اطلاعات ارزشمند دیگری که میتوانید با استفاده از آن در آینده، کمپین پیامکی بهتری طراحی کنید.
آگاهی از برند
بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در سراسر دنیا از پیامک تبلیغاتی برای آگاهی از برند بهره میبرند. به این صورت که با فرستادن اس ام اس تبلیغاتی با اهدافی همچون تبلیغ، تخفیف و غیره، قصد دارند افراد را از وجود برندشان آگاه کنند. بنابراین حتی اگر افراد در زمان حال نیازی به محصولات و خدمات آنها ندارند، در آینده احتمالا به سراغ برندی میروند که قبلا اسم آن را شنیدهاند.
ملی پیامک، همراه کسب و کارهای بزرگ
اگر شما هم یک یک کسب و کار بزرگ هستید و به دنبال رشد، ملی پیامک را به عنوان پیشرفتهترین سامانه پیامکی درنظر داشته باشید. ما در پنل اس ام اس ملی پیامک با برندهای بزرگی همچون هواپیمایی ماهان، سان استار، چرم مشهد و دیگر کسب و کارهای مطرح ایرانی همکاری داشته و توانستهایم رضایت آنان را جلب کنیم.
پس همین امروز به فکر رشد کسب و کار خود با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی باشید. اگر در این مسیر به کمک نیاز دارید، با شماره 02163404 تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند. در نهایت اگر تجربهای از ارسال پیامک دارید با ما در میان بگذارید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/why-big-brands-use-sms-marketing/