
بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1404
چرا کسب و کارهای بزرگ پیامک تبلیغاتی میفرستند؟
بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای تبلیغات به کسب و کارهای بزرگ نگاه می کنند و سعی می کنند از الگوهای آن ها الهام بگیرند. به همین دلیل امروز می خواهیم رفتار کسب و کارهای بزرگ در ارسال پیامک را بررسی کنیم و ببینیم این برندها چرا پیامک تبلیغاتی ارسال می کنند و صاحبان مشاغل کوچک چگونه می توانند با الگوبرداری از آنان موفق شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
کسب و کارهای بزرگ ایران چگونه پیامک تبلیغاتی می فرستند؟
بیایید قبل از اینکه به سراغ چرایی ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی برندهای بزرگ برویم، ببینیم این کسب وکارها چگونه پیامک تبلیغاتی می فرستند؟
حتما می دانید که گام اول برای ارسال پیامک تبلیغاتی و شروع اس ام اس مارکتینگ از خرید پنل پیامکی شروع می شود. شما با داشتن یک سامانه پیامکی می توانید هم به صورت تکی و برای حفظ مشتریان پیامک بفرستید و هم اس ام اس انبوه برای جذب مشتری ارسال کنید. پس گام اول ساخت پنل پیامکی است.
ارسال از خط اختصاصی
پس از داشتن یک سامانه پیامکی که بتوانید با آن اس ام اس بفرستید، داشتن یک خط اختصاصی برای برندهای بزرگ از نان شب هم واجب تر است. این برندها می دانند که با استفاده از خطوط اشتراکی، مخاطب آن ها را گم می کند و نمی داند این اس ام اس ها از جانب چه کسی برای آنان ارسال شده است.
اگر از ملی پیامک یک پنل خریداری کنید، دغدغه خرید خط اختصاصی را نخواهید داشت. زیرا ما روی تمام پنل های خود یک یا دو خط اختصاصی رایگان به شما هدیه می کنیم تا بتوانید خیلی سریع، کار تبلیغات را شروع کنید. اما اگر دوست دارید خط اختصاصی شما یک شماره رند باشد و یا امکانات خاصی داشته باشد، باید با انواع اپراتورهای پیامکی آشنا شوید و سپس، بهترین گزینه را با توجه به برندتان انتخاب کنید.
ارسال با نام تجاری
اگر بخواهید پا را کمی فراتر بگذارید و درست مانند بهترین و بزرگترین کسب وکارهای ایران پیامک تبلیغاتی بفرستید، باید از ارسال با نام تجاری استفاده کنید. این نوع از خطوط به شما اجازه می دهند به جای شماره، یک نام تجاری برای خود انتخاب کنید و روی گوشی مخاطب به جای یک شماره چند رقمی، نام برندتان نمایش داده شود.
بانک اطلاعاتی شماره تلفن
کسب و کارهای بزرگ معمولا این امکان را به شما می دهند تا با استفاده از شماره موبایل ثبت نام کنید. این کار هوشمندانه هم روند ثبت نام و ورود به سایت را برای کاربران آسان می کند و هم یک روش جمع آوری شماره موبایل است. این شماره موبایل ها، در بانک اطلاعات و شماره تلفن برند ثبت شده و در موقعیت مناسب از آن ها استفاده می شود.
تفکیک بانک شماره موبایل
چه یک کسب وکار بزرگ هستید و چه یک برند نوپا، باید حتما شماره موبایل و اطلاعات کاربران خود را تفکیک کنید. اینکه چگونه می خواهید این کار را انجام دهید، بستگی به نوع کسب وکارتان دارد اما حتما باید آن ها را در دسته بندی های جداگانه قرار دهید تا در موقعیت های متفاوت، بتوانید تبلیغات خود را فقط به یک دسته خاص بفرستید.
بانک شماره موبایل ملی پیامک
اگر یک کسب و کار کوچک هستید و هنوز مشتریان چندانی ندارید که بتوانید آن ها را دسته بندی کنید و پیامک هدفمند به آنان بفرستید، می توانید از بانک شماره موبایل جامع و کامل ملی پیامک استفاده کنید. در این بانک شماره ها می توانید به تفکیک شهر، استان، محله به افراد ساکن در یک منطقه خاص پیامک بفرستید. همچنین با استفاده از بانک شماره اصناف و مشاغل و بانک شماره تفکیک جنسیت می توانید مشتریان هدف خود را انتخاب و برای آنان پیامک بفرستید.
خبرنامه پیامکی
افراد اگر به موضوع یا برندی علاقه داشته باشند، دوست دارند اخبار، تخفیف، اطلاعات و محصولات جدید آن فروشگاه را دنبال کنند. حالا وظیفه شما این است که یک خبرنامه پیامکی درست کنید و افراد را تشویق کنید در این باشگاه مشتریان عضو شوند تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات برند آگاه شوند.
مثلا فروشگاه اینترنتی بانی مد، همیشه اعضای باشگاه مشتریان خود را با یک پیامک دعوت به بازی، مسابقه و دیدن محصولات جدید می کند. در پیامک زیر هم این فروشگاه اینترنتی بزرگ، اعضای خبرنامه پیامکی را به بازی در سایت دعوت می کند. این بازی ها معمولا یک تخفیف چند درصدی روی محصولات یک برند خاص به مشتریان جایزه می دهد.


در اس ام اس زیر هم می بینیم که بانی مد با یک پیامک خبر خرید قسطی و اعتباری با همکاری برندهای بزرگ دیگر را به اعضای باشگاه مشتریان خود می دهد.
پیامک های تخفیفی کسب و کارهای بزرگ
یکی دیگر از ترفندهای کسب و کارهای بزرگ، ارسال پیامک کد تخفیف و پیشنهادات ویژه است. این مورد را حتما هر کداممان حداقل روزی یکی دریافت می کنیم. این کسب وکارها می دانند که با ارسال پیامک های هیجان انگیز به مشتریان و اعضای خبرنامه پیامکی می توانند آن ها را ترغیب کنند دوباره از محصولات و خدمات آنان استفاده کنند.
در مثالی دیگر، کسب و کارهای بزرگ شماره موبایل کاربرانی که مدتی است از خدمات آن ها استفاده نکرده اند را از سیستم خود در می آورد و با یک پیامک، به آنان تخفیف داده و آنان را ترغیب می کند دوباره از آن ها خرید کنند.
تخفیف مدت دار
از نکات مهمی که حین ارسال پیامک تخفیف باید به آن توجه کرد، اعمال یک نوع از محدودیت است. زیرا بدون محدودیت، تخفیف معنایی ندارد و درواقع قیمت واقعی محصول است. شما باید در پیامک تخفیف خود یک احساس ضروریت و فوریت به مشتریان خود بدهید. یکی از محبوب ترین انواع محدودیت، ارسال پیامک تخفیف مدت دار است. مثلا اگر روی محصولات خود تخفیف می گذارید، در متن پیامک اشاره کنید که چند روز مهلت استفاده از این تخفیف وجود دارد. به مثال زیر دقت کنید:
از دیگر راه های ایجاد حس ضرورت در مشتریان، جملاتی مانند «آخرین فرصت» یا «آخرین شانس» است. در این نوع از پیامک های تخفیف دار، درواقع دارید یک تخفیف مدت دار به مشتری می دهید اما با گفتن یک جمله تاثیرگذار، حس فوریت را تشدید می کنید.
تخفیف مبلغ دار
از دیگر راه های ایجاد محدودیت برای اس ام اس های تخفیفی، مبلغ دادن به آن است. مثلا در پیامک خود اشاره کنید که تخفیف تا چند هزار تومان برایشان اعمال می شود. این نوع از پیامک هم می تواند مشتریان را به خرید و ورود به سایت شما تشویق کند.


تخفیف فقط برای چند نفر اول
بیایید اول این پیامک را با هم بررسی کنیم و سپس به سراغ توضیحات آن برویم:
در این پیامک، یک حس فوریت و یک محدودیتی برای تخفیف ها اعمال شده است. در این پیامک آمده که پیشنهادات ویژه ای مانند کارت هدیه و سرویس های رایگان فقط برای 20 نفر اول است. این تکنیک، مشتریان را تشویق می کند خیلی سریع وارد سایت شوند و خرید خود را نهایی کنند.
ارسال رایگان
یکی از چیزهایی که کسب وکارهای کوچک از آن شکایت دارند، این است که نمی توانند تخفیف های زیاد روی محصولات خود بگذارند. در اینجا می بینیم که تشویق به خرید فقط با تخفیف های پروپیمان انجام نمی شود. بلکه کسب و کار بزرگی مانند فروشگاه اینترنتی مدیسه، تنها با یک پیامک ارسال رایگان، افراد را به خرید ترغیب می کند. همین تکنیک ساده، مشتریان معمولی را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.
حالا اگر می خواهید پیامکی بفرستید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد، می توانید از ترکیب انواع تخفیف و ارسال رایگان استفاده کنید. مانند پیامکی که فروشگاه افق کوروش برای مشتریان خود در روزهای نزدیک نوروز می فرستد.
محصولات شگفت انگیز
شاید بتوان گفت از بین پیامک های کسب و کارهای بزرگ، دیجی کالا پادشاه محصولات شگفت انگیز است. این فروشگاه اینترنتی بزرگ همیشه به مشتریان خود پیامک می فرستد و تخفیف محصولات شگفت انگیز را برای آنان ارسال می کند. با ارسال چنین اس ام اس هایی نه تنها مشتریان به سراغ خرید محصولات شگفت انگیز می روند؛ بلکه سبد خرید خود را با محصولات دیگر هم پر می کنند.


پیامک خرید قسطی کسب و کارهای بزرگ
در سال های اخیر، برندهای بزرگ ایران، خرید اعتباری و قسطی به مشتریان و مخاطبان خود ارائه می دهند. این نوع از بازاریابی، برای قشر زیادی از جامعه جذاب است و دوست دارند از آن استفاده کنند. مثلا بیایید ابتدا پیامک های خرید قسطی اسنپ را بررسی کنیم.
در این دو نمونه پیامک، اسنپ پی ابتدا مشتریان را با خرید قسطی طلا آشنا کرده است. در پیامک بعدی، پیشنهاد جذاب تری به مشتری می دهد و نه تنها قابلیت خرید قسطی را مطرح می کند، بلکه تخفیف مدت دار دیگری هم برای او درنظر می گیرد.
شهر لوازم خانگی هم از آن دسته کسب وکارهایی است که با پیامک خرید قسطی مشتریان را حسابی هیجان زده می کند. به این نمونه پیامک از این برند توجه کنید:
ارسال پیامک اطلاع رسانی
اس ام اس مارکتینگ فقط برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیست. بلکه تمام کسب و کارهای بزرگ از بازاریابی تبلیغاتی برای ارسال پیامک های اطلاع رسانی و خدماتی استفاده می کنند. به این ترتیب مطمئن می شوند هیچ کدام از کاربران و مشتریان از اطلاعات مهم جا نمی مانند. مثلا فیلیمو، هنگامی که مشترکین حساب کاربری خود را تمدید می کند و اشتراک می خرند، به آنان پیامکی ارسال کرده و آنان را از جزئیات حساب کاربری مطلع می کند.


در مثالی دیگر، می توان به تبلیغات دیجی کالا برای خرید قسطی اشاره کرد. در این نوع از پیامک ها دیجی کالا با گذاشتن لینک، افراد را به سوی طرح جدید خود یعنی خرید قسطی هدایت می کند.
فراخوان عمل
یکی دیگر از نکاتی که کسب و کارهای بزرگ در تبلیغات پیامکی خود از آن غافل نمی شوند، دادن فراخوان عمل خلاقانه و وسوسه کننده است. احتمالا کسب و کارهای دیگر هم همگی از فراخوان عمل یا CTA استفاده می کنند. اما اینکه این فراخوان جذاب باشد و مشتری را به سمت شما سوق دهد، حرف دیگری است. مثلا اسنپ فود پس از ثبت سفارش توسط مشتری، یک پیامک به او می فرستد و از مزایای خرید اکانت اسنپ پرو می گوید. مشتری وقتی این مزایا را می بیند و با یک حساب و کتاب عملی می بیند چقدر بیشتر می توانست تخفیف بگیرد، وسوسه شده و روی لینک کلیک می کند.
دعوت به خرید مجدد
یکی از کارهای جذابی که کسب و کارهای بزرگ در فراخوان عمل خود انجام می دهند، دعوت از مشتریان برای خرید مجدد است.
دعوت برای شرکت در مسابقه
حتما می دانید که خلاقیت، یکی از مهم ترین بازوها در تبلیغات است. مردم از تبلیغات تکراری خسته می شوند و دوست دارند با یک زبان جدید، یا شیوه نوین برای آن ها تبلیغات کنید. یکی از راه های بسیار خلاقانه که برندهای بزرگ از آن استفاده می کنند، فراخوان عمل برای شرکت در مسابقه است. مثلا فروشگاه اینترنتی بانی مد در تبلیغات خود از مسابقه پیامکی زیاد استفاده می کند و همین نوع از فراخوان عمل، مشتریان را به سمت سایت سرازیر می کند.


افق کوروش هم از دیگر کسب و کارهای بزرگی است که از مسابقه و جایزه برای جذب مشتری استفاده می کند. در پیامک زیر می بینیم که این کسب و کار از مشتریان می خواهد با خرید محصولات خاصی، در مسابقه و قرعه کشی شرکت کنند.
دعوت برای دنبال کردن کسب وکار در شبکه های اجتماعی
فراموش نکنید که روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی، مکمل یکدیگر هستند و باید دست در دست هم دهند تا یک برند را بزرگ کنند. یکی از روش های دعوت مشتریان به سمت شبکه های اجتماعی، دعوت از آنان در پیامک است.
ارسال پیامک زمان بندی شده برای مناسبت های مختلف
کسب و کارهای بزرگ در مناسبت ها مختلف مانند عید نوروز و شب یلدا و همچنین سالروز تولد کاربران خود، به آنان پیامک می فرستد. در این نوع از پیامک ها می توانید، یک پیشنهاد ویژه به کاربران بدهید و یا آنان را از محصولات و خدمات خود آگاه کنید. مثلا همراه اول در پیامک عید نوروز، به مشترکین خود اعتبار داخل شبکه هدیه داده است.
در مثالی دیگر، برند کاله با یک پیامک به مناسبت شب یلدا، افراد را برای فال و تخفیف به سمت سایت خود هدایت می کند.
استفاده از وب سرویس پیامکی
بالاتر گفتیم که کسب و کارهای بزرگ با ارسال پیامک های اطلاع رسانی، ارتباط خود را با مشتریان حفظ می کنند. این نوع از پیامک ها با استفاده از وب سرویس فرستاده می شوند. وب سرویس به شما اجازه می دهد سامانه پیامکی را به سایت یا اپلیکیشن خود متصل کنید و از آن پس، پیامک ها به صورت خودکار برای مخاطبان ارسال شوند. کارهایی که می توانید با قابلیت وب سرویس ملی پیامک انجام دهید شامل موارد زیر می شود.
- ارسال پیامک otp یا رمز یکبار مصرف برای ورود به سایت
- ارسال پیامک خوش آمدگویی به سایت
- ثبت سفارش
- اطلاع رسانی از وضعیت ارسال محصول
- ارسال تخفیف های دوره ای
- ارسال پیامک نظرسنجی و امتیازدهی
- ارسال کد گارانتی و لایسنس
چرا کسب و کارهای بزرگ پیامک تبلیغاتی می فرستند؟
حالا که چگونگی تبلیغات پیامکی کسب و کارهای بزرگ را بررسی کردیم، بیایید ببینیم اصلا چرا باید از تبلیغات پیامکی استفاده کرد؟ این روش از تبلیغات چه نفعی برای برندهای مطرح دارد و چرا از آن استفاده می کنند؟
ارتباط با مشتری
کسب و کارهای بزرگ می دانند که برای بهترین نتیجه، باید ارتباط خوب و موثری با مشتریان خود داشته باشند. یکی از بهترین روش های ارتباطی در بازاریابی دیجیتال، ارسال پیامک تبلیغاتی و البته پیامک خدماتی و اطلاع رسانی است. حالا سوال این است که برای ارتباط با مشتری چگونه باید از پیامک استفاده کرد؟


تبریک تولد
روز تولد مشتریان فرصت خوبی است تا به آن ها یادآوری کنید که همراهشان هستید و این همراهی را با ارسال یک پیامک تبریک تولد با یا بدون یک تخفیف کوچک به آن ها نشان دهید.
پیامک نظرسنجی
از دیگر راه های ارتباط با مشتریان و راضی نگه داشتن آنان، نظرسنجی است. برای اینکه مخاطبان شما راحت بتوانند پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند، می توانید یک پیامک نظرسنجی برایشان ارسال کنید و از آنان بخواهید در آن شرکت کنند. حتما یادتان باشد که لینک را هم در انتهای متن پیامک بگذارید که این ارتباط سریع تر و راحت تر شکل بگیرد.
پیامک نظرسنجی، فقط برای این نیست که نقاط قوت و ضعف کارتان را بدانید. با این نوع از پیامک ها می توانید مشتریان را دوباره به سمت خود بکشانید و از آنان دعوت کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
سرعت بالا
ارسال پیامک سرعت بالایی دارد و دریافت آن هم راحت و سریع است. بنابراین از دیگر دلایلی که برندهای مطرح جهان همگی از ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می کنند، همین سرعت بالا است.
نرخ باز شدن و کلیک بالا
حتما می دانید که یکی از شاخصه های موفقیت در بازاریابی پیامکی، نرخ باز شدن و کلیک بالاست. همان طور که گفتیم اعضای خبرنامه پیامکی شما مشتاق دریافت پیامک های شما هستند. بنابراین در اغلب موارد وقتی پیامک شما را دریافت می کنند، آن را باز کرده و روی لینک کلیک می کنند تا از آن بهره مند شوند.
سازگار با تمام دستگاه های موبایل
از میان انواع روش های بازاریابی، تنها روشی که با تمام دستگاه های موبایل، چه هوشمند و چه غیر هوشمند، چه اندروید و چه آیفون سازگار است، پیامک تبلیغاتی است. در گوشی های غیر هوشمند نمی توان ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن ها را باز کرد. در دستگاه های آیفون هم اغلب پوش نوتیفیکیشن ها نمایش داده نمی شوند. علاوه بر تمام این موارد، برای دریافت پیامک نیاز به اینترنت هم نیست و مخاطب می تواند بدون آنلاین شدن، پیام شما را ببیند. بنابراین باید از ابزاری استفاده کنید که تبلیغات، اخبار و غیره را به دست تمام اعضای باشگاه مشتریان خود بفرستید.
هزینه پایین و بازگشت سرمایه بالا
برندهای برتر دنیا می دانند که هر میزان بودجه ابی که برای تبلیغات می گذارند، باید با سود آن به آن ها بازگردد. ارسال پیامک تبلیغاتی هزینه بسیار معقولی دارد و استفاده از آن در مقایسه با روش های تبلیغات محیطی و چاپی بسیار کمتر است. از طرف دیگر با وجود نرخ باز شدن و کلیک بالا، بازگشت سرمایه آن هم زیاد است.
تحلیل رفتار مشتریان
حتما می دانید که بدون آنالیز و تحلیل رفتار مشتریان نمی توان فهمید آیا روش تبلیغاتی ما درست است یا خیر. سامانه های پیامکی در اغلب موارد پس از ارسال پیامک انبوه به شما گزارشی می دهند تا بتوانید بفهمید کدام شماره ها پیامک را دریافت کرده اند.
البته یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل رفتار مشتریان، قابلیت لینک ترکر ملی پیامک است. با استفاده از لینک ترکر می توان فهمید چه افرادی روی لینک داخل اس ام اس کلیک کرده اند، در سایت چه رفتاری داشته، از چه شهری بوده اند و اطلاعات ارزشمند دیگری که می توانید با استفاده از آن در آینده، کمپین پیامکی بهتری طراحی کنید.
آگاهی از برند
بسیاری از کسب و کارهای بزرگ در سراسر دنیا از پیامک تبلیغاتی برای آگاهی از برند بهره می برند. به این صورت که با فرستادن اس ام اس تبلیغاتی با اهدافی همچون تبلیغ، تخفیف و غیره، قصد دارند افراد را از وجود برندشان آگاه کنند. بنابراین حتی اگر افراد در زمان حال نیازی به محصولات و خدمات آن ها ندارند، در آینده احتمالا به سراغ برندی می روند که قبلا اسم آن را شنیده اند.
ملی پیامک، همراه کسب و کارهای بزرگ
اگر شما هم یک یک کسب و کار بزرگ هستید و به دنبال رشد، ملی پیامک را به عنوان پیشرفته ترین سامانه پیامکی درنظر داشته باشید. ما در پنل اس ام اس ملی پیامک با برندهای بزرگی همچون هواپیمایی ماهان، سان استار، چرم مشهد و دیگر کسب و کارهای مطرح ایرانی همکاری داشته و توانسته ایم رضایت آنان را جلب کنیم.
پس همین امروز به فکر رشد کسب و کار خود با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی باشید. اگر در این مسیر به کمک نیاز دارید، با شماره 02163404 تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند. در نهایت اگر تجربه ای از ارسال پیامک دارید با ما در میان بگذارید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/why-big-brands-use-sms-marketing/