فرض کنید یک تولد سورپرایزی و عجلهای برای یکی از اعضای خانوادهتان تدارک دیدید. همه کارها هماهنگ شده ولی یادتان رفته تا با مهمانها تماس بگیرید و تکتکشان را دعوت کنید. اینجاست که میتوانید یک متن قشنگ تنظیم کنید و خیلی بااحساس و با صدای خودتان آن را ضبط کنید. در آخر هم با پنل پیامکی در عرض چندثانیه برای همه ارسالش کنید.
کاربرد دوم: اطلاعرسانی
برخلاف تصور اکثر شما، کاربرد پیامک صوتی فقط تبلیغاتی نیست. الان با چندتا مثال، کاربردهای مختلفش را برایتان توضیح میدهم تا ذهنتان باز شود و بتوانید با استفاده از خلاقیت خودتان همین مسیر را ادامه بدهید. مطمئنم که اینطوری میتوانید از این ابزار پیامکی روی پنلتان بهتر استفاده کنید.
کاربرد اول: تبریک و تهنیت
مهمترین مزیت پیامک صوتی دقیقاً همین است. یادم میآید که یک زمانی کسبوکارها خیلی شلوغش کرده بودند و از کلۀ سحر تا سیاهی شب، بدون اجازه برای مردم پیامک میفرستادند.
پیامک صوتی و ربطش به آلن دلون
حسابوکتاب هزینۀ پیامک صوتی را خیلی سرراست و شیک در جدول زیر برایتان نوشتهام تا بهتر متوجه شوید و با یک دو دوتا چهارتاکردن ساده برای تامین بودجه کمپین پیامکیتان آماده شوید.
تعرفه بر اساس تومان | پنل پایه | پنل اقتصادی | پنل شرکتی | پنل تجاری |
پیامک صوتی | 151 | 134 | 119 | 106 |
مسئله اینقدر ادامهدار و بغرنج شد که عدهای از مشترکین تصمیم گرفتند پیامک تبلیغاتی خودشان را ببندند؛ به این ترتیب بود که شمارهشان در لیست سیاه مخابرات قرار گرفت. لیست سیاه در واقع مجموعۀ شمارههایی است که شما نمیتوانید در حالت عادی به آنها پیامک بزنید.
حالا به نظرتان اگر فایل بالا که یک آگهی تبلیغاتی رادیویی است، به شکل متن (چیزی شبیه تراکت مثلاً) به شما داده میشد، باز هم اینقدر جذاب بود؟ اصلاً توجهتان را جلب میکرد؟
خب این هم از قیمت! بالاخره وقتش رسیده تا برویم سراغ نحوه ارسال پیامک صوتی.
چطور میشه پیامک صوتی ارسال کرد؟
ما یک مشتری داریم که پزشک بیماران قندی است. این آقای گودرزی، به نظرم خلاقیت جالبی در این مورد به خرج داده و به شکل متفاوتی از پیامک صوتی استفاده میکند که بد نیست روشش را با شما هم در میان بگذارم.
خب به این چندتا مورد هم گوش کنید لطفاً. ادامه مقاله تا چند لحظۀ دیگر 🙂
در حال حاضر چیزی باقی نمانده جز اینکه دست به کار شوید و صدای جذابتان را ضبط کنید و با همۀ مشتریانتان حرف بزنید.
این مورد هم که کاملاً مشخص و عیان است، اما برای اینکه همهچیز را درباره پیامک صوتی به شما گفته باشم، اجازه بدهید چندتا مثال هم درباره این موضوع بزنم.
خلاصه کلام این است که اگر شما هم صدای آلندلونی دارید و دوست دارید که از این قابلیت برای تسخیر قلب مشتریهایتان استفاده کنید، پس بسمالله! بفرمایید ادامه مطلب را بخوانید.
موقع تایپ متن پیامک صوتی حواستان به تعداد کاراکترها باشد تا هزینههایتان ناخواسته بالا نرود، چون هر هفتاد کاراکتر فارسی یک پیام صوتی به حساب میآید.
حالا دیگر میتوانستند لحن، صدا و هیجان را هم به متن پیامکهایشان اضافه کنند و در مواردی که لازم بود مخاطبانشان را جادو کنند.
تا اینجای کار از مزایا و کاربرد پیامک صوتی گفتیم. وقتش رسیده تا از معایبش هم بگوییم.
معایب پیامک صوتی
مسلماً نه! پس چارهای نیست جز اینکه مقدمۀ مقاله را با همان جمله نخنمای معروف ببندم که میگوید: تنها صداست که میماند! (لطفاً برای ثوابش هم که شده با صوت آلن دلون بخوانید.)
عید نوروز و مناسبتهایی از این دست فرصت خوبی هستند که به رابطه خودتان با مشتری سروسامانی بدهید. با استفاده از پیامک صوتی میتوانید با انتخاب کلمات درست و لحن گیرا و گرم به مخاطب نشان بدهید که برایتان بیشتر از این صحبتها ارزش دارد و فقط برای خالی کردن جیبش نیست که سراغش را میگیرید.
کاربرد دوم: دعوتنامه
اگر افتخار دادید و پنل پیامکی ملی پیامک را خریدید، باید مسیر زیر را که در ادامه کامل برایتان توضیح میدهم بروید؛ اما اگر هنوز مردد هستید و نمیدانید که کدام پنل به دردتان میخورد مطلب راهنمای خرید پنل پیامکی میتواند مثل آجیل مشکلگشا کمکتان کند.
نمیدانم چقدر دستتان توی کار است و از هزینههای تبلیغات خبر دارید. فقط همینقدر خدمتتان عرض کنم که اگر هزینه تیزرهای تلویزیونی و رادیویی را به شما بگویم، مغزتان سوت میکشد! این درحالی است که میتوانید با کمترین هزینه، از پیامک صوتی یا همزاد متنیاش استفاده کنید و بیشترین نتیجه را بگیرید و فروشتان را بالا ببرید.
کاربرد پیامک صوتی
تیزر رادیویی که ابتدای متن باهم گوش کردیم، نصف جذابیتش به موزیک متنی بود که استفاده کرده بودند. شما هم میتوانید از این تکنیک برای اثرگذاری بیشتر استفاده کنید.
همانطوری که در عکس زیر ملاحظه میکنید من واردحساب کاربری خودم شدم، در این مرحلۀ اول باید روی پیام صوتی کلیک کنید.
به مثال زیر دقت کنید:
پیامکهای متنی معمولاً توی صف انتظار میمانند تا مشتری هروقت فرصت کرد و کنجکاو شد سراغشان را بگیرد؛ اما پیامکهای صوتی به لطف زنگ تلفن همراه، در لحظه دریافت میشوند و از این نظر نسبت به پیامک متنی برتری دارند.
مزیت پنجم: وقتش رسیده سوتفاهمها را برطرف کنید!
خلاصه اینکه لحن خیلی در معنا، مفهوم و رساندن درست پیام تاثیر دارد. پیامک صوتی از این نظر در صدر قرار دارد و این مورد را هم بهخوبی پوشش میدهد.
مزیت ششم: کمتر پول بدهید و بیشتر آش بخورید!
در این مواقع پیامک صوتی به شما این امکان را میدهد که پیام خودتان را به این دسته از مشتریها هم برسانید. البته حواستان باشد که نباید در این مورد زیادهروی کنید و شورش را دربیاورید که مشتری از دست شما شاکی شود!
مزیت دوم: با لهجه شهر خودتان پیامک بزنید!
فقط توجه کنید که فرمت آن حتماً wave باشد و حجمش هم از 5 مگابایت بیشتر نشود.
مطمئنم میتوانید تصور کنید که بعد از این حرکت، بیماران سنبالای آقای گودرزی، بههیچعنوان دیگر حاضر نیستند پزشک خودشان را با هیچ دکتر دیگری عوض کنند. خب چی بهتر از این؟
کاربرد سوم: تبلیغاتی
ماجرا از آنجایی شروع شد که بخش زیادی از بیمارانش را افراد سنبالایی تشکیل میدادند که اکثراً سواد کافی را برای مطالعه پیامک متنی نداشتند. بهخاطر همین موضوع، آقای گودرزی تصمیم گرفت که برای یادآوری زمان ویزیت بعدی، برای هر کدام از بیمارانش فقط با یک کلیک ناقابل پیامک صوتی ارسال کند تا هم کلاس کار مطبش حفظ شود و هم مشتریهایش را راضی نگه دارد.
در واقع صاحبان کسبوکارهای مختلف با خودشان گفتند حالا که هر آدمی روی این زمین خاکی یک موبایل دارد، چرا ما از این موضوع نهایت استفاده را نکنیم و با تکتکشان در ارتباط نباشیم؟ مثلاً آمدند در تبلیغات پیامکی خودشان، نام مخاطب را هم اضافه کردند تا متن حالت دوستانهتری به خودش بگیرد یا اینکه بر اساس محل زندگی مشتری برایش پیامک منطقهای ارسال کردند. به این ترتیب بود که هم نتیجه بیشتری از تبلیغاتشان گرفتند و هم پول کمتری را خرج کردند.
البته ماجرا به همینجا ختم نشد! با معرفی ابزاری به اسم پیامک صوتی، فرصت جدیدتری به وجود آمد تا به شکل متفاوتی هم خودشان و هم محصولشان را به مخاطبها معرفی کنند.
توصیه من به شما این است که تنها در موارد خاص به مشتری پیام صوتی بفرستید. خب این یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر پیام شما آنقدر مهم است که میخواهید همۀ مشتریان، حتی آنهایی که جز لیست سیاه هستند از موضوع باخبر شوند؛ پیامک صوتی بفرستید. در غیر اینصورت ارسال وقت و بیوقت پیام صوتی و ایجاد مزاحمت برای مشتری، مسلماً عواقبش برای کسبوکار شما بیشتر از فوایدش است.
دیگه هیچی جز صدای تو نمونده!
ممکن است که شما به مناسبتهای مختلف بخواهید روی محصولاتتان تخفیف بگذارید، مثلاً افتتاحیه شعبه جدید، جشنواره تابستانی، شب یلدا یا سالگرد تاسیس فروشگاه.
گویش ، لهجه و فرهنگ از مواردی هستند که اعضای یک قبیله یا یک شهر را به هم پیوند میدهند. اگر یادتان باشد ابتدای این مطلب از شخصیسازی و نزدیکشدن به مخاطب صحبت کردم، یکی از تکنیکهایی که شما میتوانید با استفاده از آن خودتان را به مشتری نزدیکتر کنید، همین استفاده از زبان و گویش در تبلیغات است. پیامک صوتی این امکان را به شما میدهد تا چند قدم به مشتری نزدیکتر شوید و صمیمیت بیشتری را بین خودتان ایجاد کنید.
مزیت سوم: این گوی و این میدان، تمام هنرتان را بهکار بگیرید!
اگر همهچیز اوکی بود به مرحله بعد بروید و دکمۀ «مرحله بعد» را بزنید. سپس در پیشنمایش جزئیات پیام صوتی، روی دکمه ارسال کلیک کنید تا کار تمام شود.
ما قبلاً فقط روی متن پیامک تمرکز میکردیم و توصیهمان به شما این بود که کلمات را با موچین انتخاب کنید تا دیده شوید و به چشم مشتری یک سروگردن خاصتر از رقبایتان به نظر برسید. (جا دارد بگویم که یک مقاله بلندبالا هم در مورد پیامک خلاقانه برایتان نوشتیم که توصیه میکنم حتماً نگاهی به آن بیندازید.)
در نهایت حتماً ارسال تست را کلیک کنید تا متن یکبار برای خودتان خوانده شود تا خدایینکرده کموکسری در کار نباشد.
حالا روی پیام صوتی متنی بزنید، بعد گزینۀ ارسال جدید را کلیک کنید.
خب دیگر! انگار کفگیر ما به ته دیگ خورده و اطلاعاتی را که باید در مورد پیامک صوتی به شما میگفتیم، گفتیم.
از قدیم گفتند که جنگ اول به از صلح آخر است. بنا به همین جمله، من هم تصمیم گرفتم که یک بخش از مطلبم را حتماً به بحث قیمت اختصاص بدهم تا از همین اول کار، یک برآورد هزینه داشته باشیم. با این حساب شما میتوانید قدمهای بعدی را برای پیداکردن پنل پیامکی مناسب و انتخاب بهترین روش ارسال اساماس، کاملاً آگاهانه و همینطور هوشمندانه بردارید.
در مورد پیامک صوتی اما این امکان وجود ندارد. درصورتی که دکمۀ ارسال را بزنید کل مبلغ، بدون بازگشت هزینه از موجودی شما کم میشود.
خرجش بیشتر است!
در اینجا میخواهم نرمافزاری را به شما معرفی کنم که مطمئنم حسابی به کارتان میآید. نرم افزار آکوستیکا یک برنامه ادیت صوت است که نه تنها میتوانید خیلی راحت موزیک به فایل صوتی خودتان اضافه کنید، بلکه نویز و خط وخش صدایتان را هم میگیرد و باعث میشود خروجی کارتان حسابی باکیفیت و مجلسی از آب دربیاید.
توصیههای دم رفتن
از همین حالا رک و پوستکنده به شما بگویم که مسلماً قرار نیست پیامک صوتی جایگزین پیامک متنی یا دیگر روشهای تبلیغاتی شود، اما خب نباید ویژگیهای منحصربهفردش را هم نادیده بگیریم. مسلماً پیامک صوتی هم مزیتهای خاص خودش را دارد که در ادامه بررسی میکنم.
مزیت اول: لیست سیاه را دور بزنید!
قبل از اینکه شروع به خواندن این مقاله کنید، از شما دعوت میکنم که اول فایل زیر را گوش بدهید، چون در ادامه مطلب درباره همین فایل چه صحبتها که با شما ندارم!
بعد از اینکه وارد پنلتان شدید مثل چیزی که بالا گفتم اول روی پیام صوتی کلیک کنید. در قسمت فایل صوتی، میتوانید فایل صدای ضبطشده خودتان را بارگذاری کنید.
در ارسال متنی اس ام اس، اگر پیامکی ارسال نشده باشد، هزینهاش عیناً برگردانده میشود؛ مثلاً زمانی که شماره غلط وارد شده باشد، خطی برای مدتی طولانی خاموش بوده باشد و …
اگر یادتان باشد ابتدای مطلب گفتم که اگر صدای آلن دلونی هم ندارید، مشکلی نیست. اینجا بعد از اینکه متن را وارد کردید، صدای جذابی بهطور پیشفرض متنتان را برای مشتری میخواند.
در این صورت پیامک صوتی به شما کمک میکند تا با آبوتاب بیشتری این موضوع را با مخاطبتان در میان بگذارید. برای اینکه متوجه شوید که دقیقاً چه چیزی را باید داخل متن بگویید، در ادامه چند مورد را برای نمونه و ایده گرفتن اضافه کردم تا یک مقدار روش انجام کار دستتان بیاید.
چندتا نمونه عملی! نمونه پیام صوتی تبلیغاتی!
پیامک صوتی به نسبت همزاد متنی خودش معایبی دارد؛ در ادامه این موارد را باهم بررسی میکنیم.
ذخیره نمیشود!
پس بفرمایید! این گوی و این میدان…
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/different-solution-for-notices-blacklist/
همانطوری که میدانید، پیامک متنی در گوشی مشتری جا خوش میکند تا هر زمان که وقت کرد نگاهی به آن بیندازد، اما پیامک صوتی چون مشابه تماس صوتی است، در صورت در دسترس نبودن مشتری، متاسفانه از دست میرود و به گوش مخاطب نمیرسد.
بازگشت هزینه ندارد!
اما اگر صدایتان چنگی به دل نمیزند، لطفاً یک لحظه دندان روی جگر بگذارید و صفحه را نبندید! از قدیم گفتند که کار نشد ندارد! فقط اول بیایید تا یک نگاهی به مزایای پیامک صوتی بیندازیم، بعد راهحلش را میگویم.
مزایای پیامک صوتی
احتمال میدهم برای شما هم مثل من بارها پیش آمده باشد که متنی را برای کسی فرستاده باشید و طرف مقابل مطلب را بد برداشت کرده باشد. آنقدر مثال در این مورد زیاد است که مطمئنم همین الان یک خاطرهای دربارۀ این موضوع در ذهن شما پلی شده است! بگذریم…
یکی از عیب و ایرادهای دیگری که پیامک صوتی دارد، هزینه به نسبت بالای آن است در مقایسه با پیام متنی. جلوتر بیشتر در این مورد باهم صحبت میکنیم.
حالا قیمتش چند درمیاد؟
البته در مورد واردکردن متن یک توضیح کوتاهی باید خدمتتان عرض کنم. از آنجاییکه متن شما قرار است توسط سیستم به صوت تبدیل شود، باید با علامت فتحه و کسره و … تایپ کنید تا درست تلفظ شود.
این از نحوه ارسال پیام متنی که قرار است به صوت تبدیل شود؛ اما طریقه ارسال صدای خودتان به چه صورت است؟ الان توضیح میدهم.
همانطور که میبینید متن توسط دکمههایی که بالای کادر علامت زدم، بهطور کامل اعرابگذاری شده است. بعد از واردکردن متن لیست مخاطبین را وارد کنید یا فایل اکسل آن را بارگذاری کنید، بعدازآن به پایین صفحه بیایید.
چون شخصیسازیکردن تبلیغات توی این دوره و زمانه بیشتر جواب میدهد!
اما حالا که پیامک صوتی هم جای خودش را در بازار تبلیغات پیدا کرده، دیگر فقط نوشتن یک متن اس ام اس خوب اهمیت ندارد، صدا و لحن شما هم میتواند مشتری را جذب کند یا برعکس، حوصلهاش را سر ببرد و تلفن را قطع کند. حتی دیده شده که یک بیان خوب و پرهیجان توانسته نقص متن را بپوشاند و تاریخساز و صدالبته مشتریساز هم باشد.
مزیت چهارم: آمار تحویل پیامکهایتان را بالا ببرید!
پنجره زیر برایتان باز میشود.
اگر میخواهید فایل صوتی خودتان را برای مشتری ارسال کنید، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که هر 5 ثانیه یک پالس یا پیام صوتی به حساب میآید. پس تا جای ممکن کوتاه و مختصر پیامتان را ضبط کنید.
تیزرهای رادیویی از قدیمیهای بازار تبلیغات به حساب میآید که بهجای خودشان کاربرد دارند. اما اگر یک مقدار فاصله بگیریم و موضوع را از خارج گود بررسی کنیم، متوجه میشویم که درحالحاضر نگاه تبلیغات بیشتر حولوحوش گوشیهای موبایل میگردد. چرا؟
حالا گزینه ارسال پیام صوتی را بزنید و فایل مورد نظرتان را از این قسمت آپلود کنید. بقیه مراحل مشابه حالت متنی است که در بالا توضیحش را نوشتم.