یکی از جذابترین پیامکهای تبلیغاتی که در طول روز دریافت میکنیم، پیامک تخفیف است. پیامکهایی که گاهی حتی ما را به سمت خرید در همان لحظه هدایت میکند، یا زمانهایی که در دوراهی انتخاب بین دو کسبوکار با خدمات یکسان ماندهایم، باعث برد یکی از کسبوکارها در این رقابت میشود. پیامکهایی که با توجه به نرخ تبدیل بالا و جذابیتی که برای مخاطبان دارند، از اهمیت بالایی در بازاریابی پیامکی برای هر کسبوکاری برخوردارند. بنابراین بهتر است تا با نگاهی به ویژگیهای یک متن تخفیف موثر، اصول نگارش آن و ایده گرفتن از نمونه متنهای تخفیف، پیامک تاثیرگذارتری را بنویسیم. در این مقاله، به صفر تا صد نوشتن یک پیامک تخفیف میپردازیم.
ویژگیهای یک پیامک تخفیف موثر
پیش از هر چیز، به سراغ بررسی ویژگیهایی میرویم که باعث افزایش اثرگذاری یک پیامک تخفیف میشوند. درست است که وجود کد تخفیف در پیامک تبلیغاتی به خودی خود جذاب و وسوسهبرانگیز است، اما نوشتن یک پیامک تخفیف اصولی، نیازمند رعایت نکات مختلفیست. چرا که این پیامک میتواند اولین برخورد شما با مخاطبان باشد. پس بهتر است طوری نوشته شود که بتواند کسبوکار شما را به بهترین شکل معرفی کند و جرقهای برای ارتباط اولیه با مشتریان باشد. مهمترین ویژگیهای یک اس ام اس تخفیف تاثیرگذار عبارتاند از:
1. جذابیت در نگاه اول
ممکن است پیامک تخفیف کسبوکار شما میان انبوه پیامکهای تبلیغاتی که مخاطب به صورت روزانه دریافت میکند، دیده نشود. مهمترین ویژگی یک اس ام اس موثر که نرخ تبدیل آن را افزایش میدهد، ترغیب مخاطب در همان نگاه اول است. پس به اولین جملهای که در اس ام اس خود مینویسید دقت کنید تا مخاطب را در همان چند ثانیه اول که پیامک را دریافت کرده، جذب کنید و او را ترغیب کنید تا پیامک را باز کند. در ادامه متن پیام، تخفیف مورد نظر خود را به او پیشنهاد دهید.
2. کوتاه و مختصر بودن
مهمترین اصل در ارسال پیامک، کوتاهنویسی است. متن اس ام اس خود را گویا و مختصر بنویسید و پیام خود را به شفافترین حالت انتقال دهید. سراغ استفاده از کلمات پیچیده و سنگین نروید و با واژههای جذاب، هیجان را چاشنی پیامک تخفیف کسبوکار خود کنید.
3. فرصت محدود
فرض کنید یک پیامک تخفیف را دریافت کردهاید که پیشنهاد بسیار ویژهای را به شما ارائه میدهد، اما در متن پیامک، خبری از مهلت محدود برای استفاده از این پیشنهاد نیست. ممکن است پیامک را بخوانید و مجذوب تخفیف ارائه شده و خدمات یا محصول شوید، اما فعلاً از کنار آن بگذرید تا در زمان مناسبتر به سراغ آن بروید. در واقع اضطراری را احساس نمیکنید، یا فکر نمیکنید که ممکن است این فرصت را از دست بدهید.
اما اگر پیامک تخفیف دریافتی، شامل عبارتهایی مانند «فقط تا پایان هفته»، «اعتبار تا تاریخ…» یا «تخفیف برای 100 نفر اول» بود، احتمالاً برای این که فرصت استفاده از این پیشنهاد ویژه را از دست ندهید، بلافاصله برای خرید اقدام میکردید! بنابراین، بهتر است برای اثرگذاری بیشتر بر مشتریان، از ایجاد محدودیت در فرصتها و ایجاد احساس فوریت استفاده کنید.
4. شخصیسازی و توجه به الگوی رفتاری مخاطبان
شخصیسازی پیامکها مثلاً با ارسال پیامک با نام و نام خانوادگی افراد یا بر اساس علایق آنها، بیش از هر عامل دیگری باعث افزایش صمیمیت و افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد. پس استفاده از این عامل را در پیامکهای تخفیف کسبوکار خود جدی بگیرید. همچنین، فراموش نکنید که برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است الگوی رفتاری مشتریان در استفاده از خدمات کسبوکار خود را نیز به دقت زیر نظر بگیرید. به همین روش میتوانید پیشنهادات شخصیسازی شدهای را برای مخاطبان ارسال کنید و آنها را شگفتزده کنید!
مثلاً، فیلیمو در آخرین روزهای اشتراک، پیامک حاوی کد تخفیف را برای یادآوری تمدید ارسال میکند تا بتواند مشتریان را درگیر و حفظ کند. به علاوه بر اساس علایق شما و ژانر اکثر فیلم و سریالهایی که تماشا کردهاید، پیامک تبلیغ تماشای یک سریال یا فیلم مرتبط را ارسال میکند.
نکات طلایی برای نگارش متن پیامک تخفیف و ارسال آن
علاوه بر در نظر داشتن عواملی که بر افزایش اثرگذاری پیامکهای حاوی کد تخفیف برند شما کمک میکنند، بهتر است به اصول نوشتن پیامکهای تبلیغاتی نیز توجه داشته باشید تا نرخ تبدیل پیامکهای خود را افزایش دهید. برخی از مهمترین نکات نگارش و ارسال که میتواند به شما کمک کند تا نتایج حاصل از پیامک تخفیف را بهبود دهید عبارتاند از:
- به اصل مطلب بپردازید و بلافاصله تخفیف و مزایای آن را بیان کنید.
- فراخوان به عمل (CTA) داشته باشید.
- مخاطب را رها نکنید و او را به سمت هدف خود هدایت کنید.
- مشخصات کسبوکار خود را در پیامک بگنجانید و به صورت غیرمستقیم مخاطب را به بازدید از صفحات کسبوکار خود در شبکههای اجتماعی دعوت کنید.
- اهمیت ارسال پیامک در زمان مناسب را جدی بگیرید و با توجه به نوع کسبوکار خود و رفتار مخاطبان هدف زمان ارسال اس ام اس را تعیین کنید.
- به حریم خصوص مشتریان احترام بگذارید و امکان لغو دریافت پیامها را با استفاده از درج عبارت «لغو11» در اختیار افراد قرار دهید.
نمونه متنهای پیامکهای تخفیف
به نمونه متنهای زیر توجه کنید و برای نوشتن اس ام اس تخفیف مخصوص برند خود از آنها ایده بگیرید:
پیامک تخفیف ساده
پیامک تخفیف درصدی
حتما بخوانید: تبلیغات در شاهرود، بازاریابی هدفمند و موثر فقط با یک اس ام اس
پیامک تخفیف تومانی
اس ام اس تخفیف اولین سفارش
پیامک ارسال رایگان
پیامک تخفیف افتتاحیه
حتما بخوانید: راهکار استفاده از پنل اس ام اس در انتخابات شورای شهر و روستا
پیامک تخفیف پلکانی
تخفیف خرید بالای n تومان
تخفیف خوشآمدگویی و عضویت
تخفیف مناسبتی
پیامک تخفیف برای برگرداندن مشتریهای قدیمی
حتما بخوانید: همه چیز درباره خط 50004 اپراتور ارمغان راه طلایی
اس ام اس تخفیف دعوت از دوستان
تخفیف عذرخواهی
پیامک تخفیف آپدیت اپلیکیشن
پیامک تخفیف با توجه به الگوی خرید مشتریها
تخفیف حضوری
اشتباهات رایج در ارسال SMS تخفیف برای مشتریان
شاید شما هم تا به حال به فکر ارسال پیامک انبوه تخفیف برای مشتریان و مخاطبان مختلف افتاده باشید و بعد از طی مراحل مد نظر خود، این اس ام اس را برای افراد متعددی ارسال کرده باشید. اما نتیجهای که در ذهن داشتید، حاصل نشده باشد. در ادامه به برخی از اشتباهات رایج در ارسال پیامک تخفیف که میتوانند باعث پایین آمدن بازدهی تبلیغات برند شما باشند، اشاره میکنیم:
- ارسال متنهای طولانی و پیچیده
- کلیگویی و عدم اشاره مستقیم به تخفیف یا فرصت ویژه
- عدم شخصیسازی پیامها و بیتوجهی به ویژگیهای مخاطب (مثلاً ارسال تخفیف استفاده از سالنهای زیبایی بانوان برای مخاطبین آقا)
- فرستادن پیام در زمان نامناسب (مثلاً ارسال پیامک تخفیف برای سفارش شام در ساعات اولیه روز)
- عدم ایجاد حس فوریت یا تاکید نکردن بر فرصت محدود استفاده از تخفیف
- بیتوجهی به قوانین و مقررات ارسال پیامک
- عدم استفاده از کال تو اکشن (CTA) یا فراخوان عمل و هدایت نکردن مخاطب به انجام یک عمل خاص
- فرستادن پیامک تکراری به مخاطبان
- فرستادن چندباره کد تخفیف به مشتریان خاموش یا افراد بیتوجه به پیامکها
چگونه مخاطبان خاموش یا افرادی که به SMSهای تخفیف بیتوجه هستند را شناسایی کنیم؟
ارسال پیامک برای افرادی که علاقهای به استفاده از کد تخفیفها ندارند، فقط باعث صرف هزینههای اضافی میشود. برای شناسایی مخاطبان خاموش، میتوان از ابزار لینک ترکر برای بررسی افرادی که روی لینک کلیک کردهاند استفاده کرد. همچنین میتوانید برای هر شماره موبایل، یک کوپن تخفیف اختصاصی بسازید تا رهگیری خرید افراد و استفاده آنها از کد تخفیف ارسالی برای شما امکانپذیر شود.
توجه داشته باشید که بیتوجهی به نتایج کمپینهای بازاریابی پیامکی نیز میتواند باعث تداوم مشکلات شما در این سبک از تبلیغات شود. بنابراین بهتر است بعد از هر بار ارسال انبوه، نتایج را با استفاده از امکانات پنل پیامکی و ابزارهای گزارشدهی آن تحلیل و بررسی کنید و برای برنامهریزی کمپینهای بعدی مورد نظر قرار دهید.
ابزارهای کمککننده برای تهیه متن تخفیف
برای نوشتن یک متن جذاب برای ارسال پیامک تخفیف از طریق پنل پیامکی، میتوانید از این ابزارها کمک بگیرید:
نوشتن پیامک تخفیف با هوش مصنوعی
استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Gemini یا Chatgpt به شما کمک میکنند تا ایدههای جذابی برای پیامکهای تخفیف خود پیدا کنید و برای نوشتن پیامک خود از آنها الگو بگیرید.
حتما بخوانید: چگونه از طریق آنتن ایرانسل پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم ؟
ویرایش متن پیامک تخفیف با املا ویراستاران
ابزار املا ویراستاران برای تشخیص املای درست کلمات نیز امکان ویرایش متن اس ام اس را در اختیار شما قرار میدهد.
نتیجهگیری
ارسال پیامک تخفیف برای مخاطبان مختلف، چه به صورت انبوه و چه به صورت هدفمند میتواند آنها را مجذوب برند کند و باعث ترغیب آنها به خرید یا استفاده خدمات شود. تنها نیاز است تا با توجه به نکات و اصول نگارش یک پیامک تاثیرگذار، متن خود را بنویسید و با استفاده از پنلهای اس ام اس برای مخاطبان ارسال کنید تا بهترین بازدهی را به دست آورید.
در صورتی که خرید پنل اس ام اس را برای کسبوکار خود مناسب میدانید، میتوانید با بررسی تعرفه پنل پیامکی و دریافت مشاوره از کارشناسان ملی پیامک از طریق تماس با شماره 02163404 داخلی 1، بهترین پنل ارسال اس ام اس انبوه را برای کسبوکار خود خریداری کنید. همچنین میتوانید سوالات و نظرات خود در رابطه با این مقاله را برای ما کامنت بگذارید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/best-discount-texts-sms/