
بروزرسانی: 02 تیر 1404
پیامک تخفیف جذاب | افزایش مشتری و فروش با بهترین نمونه ها
یکی از جذاب ترین پیامک های تبلیغاتی که در طول روز دریافت می کنیم، پیامک تخفیف است. پیامک هایی که گاهی حتی ما را به سمت خرید در همان لحظه هدایت می کند، یا زمان هایی که در دوراهی انتخاب بین دو کسب وکار با خدمات یکسان مانده ایم، باعث برد یکی از کسب وکارها در این رقابت می شود. پیامک هایی که با توجه به نرخ تبدیل بالا و جذابیتی که برای مخاطبان دارند، از اهمیت بالایی در بازاریابی پیامکی برای هر کسب وکاری برخوردارند. بنابراین بهتر است تا با نگاهی به ویژگی های یک متن تخفیف موثر، اصول نگارش آن و ایده گرفتن از نمونه متن های تخفیف، پیامک تاثیرگذارتری را بنویسیم. در این مقاله، به صفر تا صد نوشتن یک پیامک تخفیف می پردازیم.
ویژگی های یک پیامک تخفیف موثر
پیش از هر چیز، به سراغ بررسی ویژگی هایی می رویم که باعث افزایش اثرگذاری یک پیامک تخفیف می شوند. درست است که وجود کد تخفیف در پیامک تبلیغاتی به خودی خود جذاب و وسوسه برانگیز است، اما نوشتن یک پیامک تخفیف اصولی، نیازمند رعایت نکات مختلفی ست. چرا که این پیامک می تواند اولین برخورد شما با مخاطبان باشد. پس بهتر است طوری نوشته شود که بتواند کسب وکار شما را به بهترین شکل معرفی کند و جرقه ای برای ارتباط اولیه با مشتریان باشد. مهم ترین ویژگی های یک اس ام اس تخفیف تاثیرگذار عبارت اند از:
1. جذابیت در نگاه اول
ممکن است پیامک تخفیف کسب وکار شما میان انبوه پیامک های تبلیغاتی که مخاطب به صورت روزانه دریافت می\u200e کند، دیده نشود. مهم ترین ویژگی یک اس ام اس موثر که نرخ تبدیل آن را افزایش می دهد، ترغیب مخاطب در همان نگاه اول است. پس به اولین جمله ای که در اس ام اس خود می نویسید دقت کنید تا مخاطب را در همان چند ثانیه اول که پیامک را دریافت کرده، جذب کنید و او را ترغیب کنید تا پیامک را باز کند. در ادامه متن پیام، تخفیف مورد نظر خود را به او پیشنهاد دهید.
2. کوتاه و مختصر بودن
مهم ترین اصل در ارسال پیامک، کوتاه نویسی است. متن اس ام اس خود را گویا و مختصر بنویسید و پیام خود را به شفاف ترین حالت انتقال دهید. سراغ استفاده از کلمات پیچیده و سنگین نروید و با واژه های جذاب، هیجان را چاشنی پیامک تخفیف کسب وکار خود کنید.
3. فرصت محدود
فرض کنید یک پیامک تخفیف را دریافت کرده اید که پیشنهاد بسیار ویژه ای را به شما ارائه می دهد، اما در متن پیامک، خبری از مهلت محدود برای استفاده از این پیشنهاد نیست. ممکن است پیامک را بخوانید و مجذوب تخفیف ارائه شده و خدمات یا محصول شوید، اما فعلاً از کنار آن بگذرید تا در زمان مناسب تر به سراغ آن بروید. در واقع اضطراری را احساس نمی کنید، یا فکر نمی کنید که ممکن است این فرصت را از دست بدهید.
اما اگر پیامک تخفیف دریافتی، شامل عبارت هایی مانند «فقط تا پایان هفته»، «اعتبار تا تاریخ…» یا «تخفیف برای 100 نفر اول» بود، احتمالاً برای این که فرصت استفاده از این پیشنهاد ویژه را از دست ندهید، بلافاصله برای خرید اقدام می کردید! بنابراین، بهتر است برای اثرگذاری بیشتر بر مشتریان، از ایجاد محدودیت در فرصت ها و ایجاد احساس فوریت استفاده کنید.
4. شخصی سازی و توجه به الگوی رفتاری مخاطبان
شخصی سازی پیامک ها مثلاً با ارسال پیامک با نام و نام خانوادگی افراد یا بر اساس علایق آن ها، بیش از هر عامل دیگری باعث افزایش صمیمیت و افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد. پس استفاده از این عامل را در پیامک های تخفیف کسب وکار خود جدی بگیرید. همچنین، فراموش نکنید که برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است الگوی رفتاری مشتریان در استفاده از خدمات کسب وکار خود را نیز به دقت زیر نظر بگیرید. به همین روش می توانید پیشنهادات شخصی سازی شده ای را برای مخاطبان ارسال کنید و آن ها را شگفت زده کنید!
مثلاً، فیلیمو در آخرین روزهای اشتراک، پیامک حاوی کد تخفیف را برای یادآوری تمدید ارسال می کند تا بتواند مشتریان را درگیر و حفظ کند. به علاوه بر اساس علایق شما و ژانر اکثر فیلم و سریال هایی که تماشا کرده اید، پیامک تبلیغ تماشای یک سریال یا فیلم مرتبط را ارسال می کند.
نکات طلایی برای نگارش متن پیامک تخفیف و ارسال آن
علاوه بر در نظر داشتن عواملی که بر افزایش اثرگذاری پیامک های حاوی کد تخفیف برند شما کمک می کنند، بهتر است به اصول نوشتن پیامک های تبلیغاتی نیز توجه داشته باشید تا نرخ تبدیل پیامک های خود را افزایش دهید. برخی از مهم ترین نکات نگارش و ارسال که می تواند به شما کمک کند تا نتایج حاصل از پیامک تخفیف را بهبود دهید عبارت اند از:
- به اصل مطلب بپردازید و بلافاصله تخفیف و مزایای آن را بیان کنید.
- فراخوان به عمل (CTA) داشته باشید.
- مخاطب را رها نکنید و او را به سمت هدف خود هدایت کنید.
- مشخصات کسب وکار خود را در پیامک بگنجانید و به صورت غیرمستقیم مخاطب را به بازدید از صفحات کسب وکار خود در شبکه های اجتماعی دعوت کنید.
- اهمیت ارسال پیامک در زمان مناسب را جدی بگیرید و با توجه به نوع کسب وکار خود و رفتار مخاطبان هدف زمان ارسال اس ام اس را تعیین کنید.
- به حریم خصوص مشتریان احترام بگذارید و امکان لغو دریافت پیام ها را با استفاده از درج عبارت «لغو11» در اختیار افراد قرار دهید.
نمونه متن های پیامک های تخفیف
به نمونه متن های زیر توجه کنید و برای نوشتن اس ام اس تخفیف مخصوص برند خود از آن ها ایده بگیرید:
پیامک تخفیف ساده
پیامک تخفیف درصدی


پیامک تخفیف تومانی
اس ام اس تخفیف اولین سفارش
پیامک ارسال رایگان
پیامک تخفیف افتتاحیه


پیامک تخفیف پلکانی
تخفیف خرید بالای n تومان
تخفیف خوش آمدگویی و عضویت
تخفیف مناسبتی
پیامک تخفیف برای برگرداندن مشتری های قدیمی


اس ام اس تخفیف دعوت از دوستان
تخفیف عذرخواهی
پیامک تخفیف آپدیت اپلیکیشن
پیامک تخفیف با توجه به الگوی خرید مشتری ها
تخفیف حضوری
اشتباهات رایج در ارسال SMS تخفیف برای مشتریان
شاید شما هم تا به حال به فکر ارسال پیامک انبوه تخفیف برای مشتریان و مخاطبان مختلف افتاده باشید و بعد از طی مراحل مد نظر خود، این اس ام اس را برای افراد متعددی ارسال کرده باشید. اما نتیجه ای که در ذهن داشتید، حاصل نشده باشد. در ادامه به برخی از اشتباهات رایج در ارسال پیامک تخفیف که می توانند باعث پایین آمدن بازدهی تبلیغات برند شما باشند، اشاره می کنیم:
- ارسال متن های طولانی و پیچیده
- کلی گویی و عدم اشاره مستقیم به تخفیف یا فرصت ویژه
- عدم شخصی سازی پیام ها و بی توجهی به ویژگی های مخاطب (مثلاً ارسال تخفیف استفاده از سالن های زیبایی بانوان برای مخاطبین آقا)
- فرستادن پیام در زمان نامناسب (مثلاً ارسال پیامک تخفیف برای سفارش شام در ساعات اولیه روز)
- عدم ایجاد حس فوریت یا تاکید نکردن بر فرصت محدود استفاده از تخفیف
- بی توجهی به قوانین و مقررات ارسال پیامک
- عدم استفاده از کال تو اکشن (CTA) یا فراخوان عمل و هدایت نکردن مخاطب به انجام یک عمل خاص
- فرستادن پیامک تکراری به مخاطبان
- فرستادن چندباره کد تخفیف به مشتریان خاموش یا افراد بی توجه به پیامک ها
چگونه مخاطبان خاموش یا افرادی که به SMSهای تخفیف بی توجه هستند را شناسایی کنیم؟
ارسال پیامک برای افرادی که علاقه ای به استفاده از کد تخفیف ها ندارند، فقط باعث صرف هزینه های اضافی می شود. برای شناسایی مخاطبان خاموش، می توان از ابزار لینک ترکر برای بررسی افرادی که روی لینک کلیک کرده اند استفاده کرد. همچنین می توانید برای هر شماره موبایل،\xa0یک کوپن تخفیف اختصاصی بسازید تا رهگیری خرید افراد و استفاده آن ها از کد تخفیف ارسالی برای شما امکان پذیر شود.
توجه داشته باشید که بی توجهی به نتایج کمپین های بازاریابی پیامکی نیز می تواند باعث تداوم مشکلات شما در این سبک از تبلیغات شود. بنابراین بهتر است بعد از هر بار ارسال انبوه، نتایج را با استفاده از امکانات پنل پیامکی و ابزارهای گزارش دهی آن\xa0تحلیل و بررسی کنید و برای برنامه ریزی کمپین های بعدی مورد نظر قرار دهید.
ابزارهای کمک کننده برای تهیه متن تخفیف
برای نوشتن یک متن جذاب برای ارسال پیامک تخفیف از طریق پنل پیامکی، می توانید از این ابزارها کمک بگیرید:
نوشتن پیامک تخفیف با هوش مصنوعی
استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Gemini یا Chatgpt به شما کمک می کنند تا ایده های جذابی برای پیامک های تخفیف خود پیدا کنید و برای نوشتن پیامک خود از آن ها الگو بگیرید.


ویرایش متن پیامک تخفیف با املا ویراستاران
ابزار املا ویراستاران برای تشخیص املای درست کلمات نیز امکان ویرایش متن اس ام اس را در اختیار شما قرار می دهد.
نتیجه گیری
ارسال پیامک تخفیف برای مخاطبان مختلف، چه به صورت انبوه و چه به صورت هدفمند می تواند آن ها را مجذوب برند کند و باعث ترغیب آن ها به خرید یا استفاده خدمات شود. تنها نیاز است تا با توجه به نکات و اصول نگارش یک پیامک تاثیرگذار، متن خود را بنویسید و با استفاده از پنل های اس ام اس برای مخاطبان ارسال کنید تا بهترین بازدهی را به دست آورید.
در صورتی که خرید پنل اس ام اس را برای کسب وکار خود مناسب می دانید، می توانید با بررسی تعرفه پنل پیامکی و دریافت مشاوره از کارشناسان ملی پیامک از طریق تماس با شماره 02163404 داخلی 1، بهترین پنل ارسال اس ام اس انبوه را برای کسب وکار خود خریداری کنید. همچنین می توانید سوالات و نظرات خود در رابطه با این مقاله را برای ما کامنت بگذارید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/best-discount-texts-sms/