اگر قصد استفاده از بازاریابی پیامکی دارید، شاید بد نباشد که قبل از استفاده از این روش نکات زیر را بررسی کنید.
متناسب با مخاطبان خود بنویسید
کسبوکارها برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان اقدام به استفاده از روشهای مختلفی میکنند. این راهکارها برای کسب مخاطبان راغب یا (Leads) اهمیت زیادی دارند. بدین ترتیب میتوانند اقدام به افزایش فروش با کانالهای بازاریابی کرده و به شکل همزمان از چند راهکار و استراتژی مختلف استفاده نمایند. بازاریابی پیامکی یکی از استراتژیهای مهم در بازاریابی است که میتواند به تعداد زیادی از مخاطبان در آن واحد دسترسی پیدا کند. چرا که مخاطبان برای دریافت اساماس نیازی به اتصال به اینترنت و داشتن گوشی هوشمند ندارند.
بازدهی سریع و مؤثر
تصور بعضی از افراد این است که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روشهای جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال، دیگر نمیتوان به بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش مؤثر نگاه کرد. بدین منظور تصور میشود که اثربخشی این روش کاهش یافته باشد. اما در واقعیت اینطور نیست. چرا که اساماسهای تبلیغاتی همچنان به عنوان یکی از روشهای مؤثر و باکیفیت در این زمینه شناخته میشوند. از طرفی این روش مستلزم صرف هزینه زیاد نبوده و از طرف دیگر نیاز به دسترسی به اینترنت یا نصب اپلیکیشن خاص برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب میتوان به سریعترین شکل ممکن اقدام به برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید کرد.
مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران و کترینگ چیست؟
در پاسخ به نمونه پیامک رستوران باید گفت که این روش مقرونبهصرفه و کمهزینه است. اگر به تازگی یک رستوران افتتاح کرده باشید یا کسبوکار کوچک خانگی دارید ممکن است نتوانید هزینه زیادی برای انجام تبلیغات و بازاریابی انجام دهید. بنابراین استفاده از روش ارسال پیامک به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتریان جدید شناخته خواهد شد. بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی برای رستورانها از بسیاری از روشهای دیگر کم هزینهتر است.
دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان
برای اینکه بتوانید پیامکهای تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبین خود ارسال کنید، در ادامه به معرفی چند نمونه پیامک رستوران میپردازیم.
ارسال کد تخفیف
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، فقط امروز فرصت دارید که محصول [نام محصول] را با [X] درصد تخفیف از رستوران ما تهیه کنید.
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امروز روزی ویژه است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر میتوانید در تمام سفارشهای خود [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارشهای آنلاین. [لینک تخفیف اختصاصی]
- [نام برند]: رایگان شد! با خرید [محصول الف]، [محصول ب] را به رایگان هدیه بگیرید. این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.
تخفیفهای مناسبتی
- سال نو: هنوز دنبال هدیهای مناسب برای خانواده میگردید؟ از [نام رستوران] اعتبار هدیه بخرید و یکی از دوستان خود را خوشحال کنید.
- سال نو: چرا در سال نو آشپزی کنید؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه دریافت کنید. [لینک تخفیف]
- بلک فرایدی: [نام کاربر] عزیز، از خرید زیاد خسته شدهاید؟ یک خوراکی سریع و خوشمزه را با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش دهید.
- تعطیلات: [نام کاربر] عزیز، تعطیلات خوش بگذره! تا [تاریخ] محصولات منتخب ما رو با تخفیف تهیه کنید. [لینک محصولات تخفیفدار]
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال میکنید، جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث میشود افراد توجه چندانی به آن نکنند. ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی باشد که میتوانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، مخاطب را درگیر میکند. این نوع پیامها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن میتواند شروع جذابی باشد مثلاً دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصاً برای تبریکهای مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که میخواهید مخاطب به آن توجه ویژهای داشته باشد. همینطور شعار تبلیغاتی برند خود نیز میتواند شروع خوبی باشد.
مختصر و مفید بنویسید
طراحی و نوشتن پیامکهای جذاب و استفاده از نمونه پیامک رستوران و کترینگ میتواند کسبوکار شما را با یافتن مشتریان وفادار و جدید همراه و همسو سازد. پیشنهادهای ویژهای که به مشتریان خود میدهید شما را بیش از پیش با مشتریان جدید آشنا میکند. همچنین که ارسال برخی پیشنهادهای جذاب میتواند مشتریان قبلی و قدیمی را به خرید دوباره از شما ترغیب کرده و آنان را به مشتریان وفادار برای شما تبدیل کند.
قابلیتهای گسترده
بازدهی سریع و مؤثر بازاریابی پیامکی یکی از مزایای ارسال نمونه پیامک رستوران است. آمارها نشان دادهاند که حدود ۹۰ درصد از پیامکهای ارسال شده تا سه دقیقه پس از ارسال خوانده میشوند. به همین دلیل میتوان گفت که بازاریابی پیامکی و ارسال پیامکهای تبلیغاتی برای رستورانها و کسبوکارهای مشابه بازدهی نسبتاً سریع و بالایی دارد.