ایجاد اعتماد در مخاطبان با استفاده از کلمات جذاب
شفاف و واضح نوشتن متن پیامک تبلیغاتی نیز حائز اهمیت است، زیرا استفاده از کلمات پیچیده و تخصصی افراد را دچار سردرگمی میکند. پس باید همه چیز را شفافسازی کنید و چیزی را برای مخاطبان باقی نگذارید که کشف کنند.
تأکید بر کلمات مهمتر
ایجاد اعتماد در مخاطبان قدم بعدی نوشتن متن پیامک تبلیغاتی است. لازم نیست مانند نامه اداری پیامک را با سلام و عرض ادب شروع کنید. تنها کافی است با کلمات گیرا و جذاب، آغازی صمیمانه داشته باشید. صمیمیت یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد ارتباط مثبت با مخاطبان است. عباراتی مانند دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، کلیدی و مهم محسوب میشوند و بر جذابیت متن پیامک تبلیغاتی شما میافزایند. پیامک حاوی نام مشتری (بکار بردن نام کوچک فرد مخاطب) یا شعار تبلیغاتی در خط ابتدایی پیام میتواند به شخصی سازی این نوع پیامک نیز کمک کند.
مختصر و کوتاه بودن متن پیامک
افزودن لینکهای مجازی مانند لینک وبسایت یا لینک پیج اینستاگرام، شماره تماس و یا ذکر آدرس مجموعه کاری خود نیز برای معرفی و تبلیغ بیشتر، میتواند کاری عاقلانه باشد که البته طبق قوانین اپراتوری ایران تنها با خطوط اختصاصی قابل ارسال است، این بدان معناست که قطعاً با خطهای عمومی قابل ارسال نخواهد بود.
پیشنهاد لغو اشتراک
بازاریابی پیامکی (بازاریابی سرویس پیام کوتاه) روشی متحول شده و نوعی بازاریابی مدرن است که از طریق پیامهای متنی صورت میگیرد. کسبوکارها از آن برای ارسال تبلیغات به مردم استفاده و مردم نیز با آن مشاغل و برندها از این طریق، ارتباط برقرار میکنند. به عنوان مثال پیامک تبلیغاتی اخذ ویزا و اقامت در واقع نوعی بازاریابی پیامکی برای کسبوکارهایی است که در این حوزه فعالیت میکنند. شرکتهای مذکور این روش را مورد استفاده قرار میدهند تا خود را از این طریق به مشتریانشان معرفی و درباره اهدافشان اطلاع رسانی کنند.
در این مقاله از مجله ایده پردازان نیز به طور خاص به نمونه پیامکهای تبلیغاتی مهاجرت، اخذ ویزا و اقامت میپردازیم.
هدفمند سازی و رعایت اصول محتوایی پیامک تبلیغاتی
اولین قدم برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی، انتخاب هوشمندانه جامعه هدف و نوشتن متن پیامک متناسب با آن است. حال چگونه باید این کار را انجام دهید؟ برای مثال اگر میخواهید در زمینه اقامت خارج کشور و مهاجرت، متن تبلیغاتی نوشته و ارسال کنید، باید مخاطبان شما افرادی باشند که در زمره بازار هدف مذکور قرار میگیرند، پس باید آنان را سفارشیسازی کنید و از اینکه پیامک شما برایشان مفید است، مطمئن شوید. در غیر این صورت آنها نه تنها پیامک ارسالی شما را پاک میکنند، بلکه سرویس پیامکهای تبلیغاتی خود را نیز غیرفعال میسازند.
عدم آزار مخاطب با پیامک
- رعایت ارزشمندی متن پیامک اولین موردی است که باعث آزار مخاطب نمیشود. هر مخاطبی که پیامی را دریافت میکند، منتظر موارد باارزش است. اگر در متن پیامک تبلیغاتی خود چنین نکتهای را رعایت نکنید و هیچ ارزشی برای ارائه نداشته باشید، پیام بیارزش شما برای مخاطبان، چیزی جز پیام آزاردهنده نیست و شاهد بازاریابی پیامکی مؤثر نخواهید بود.
- دومین موردی که باید در نظر بگیرید، زمانبندی ارسال پیامکهاست. چراکه در صورت عدم رعایت این نکته برای مخاطبان ایجاد مزاحمت میکنید. هرگز پیامک تبلیغاتی خود را زودهنگام یا دیروقت ارسال نکنید. این کار میتواند آزاردهنده باشد. درست است به قطعیت نمیتوان زمان دقیقی را برای ارسال پیامک اعلام کرد، اما بعدازظهر یا غروب، زمانی که بیشتر افراد از مشغولیت خود فارغ شدهاند، شاید بتواند زمان مناسبی برای خواندن پیامکهای تبلیغاتی باشد.
- توجه به تعداد پیامکها سومین موردی است که باید بدان توجه کنید، زیرا بیش از حد ارسال کردن پیامک ضمن اینکه میتواند آزاردهنده باشد، مسیر بازاریابی پیامکی شما را تغییر میدهد و با شکست مواجه میکند.
تبدیل مخاطب به مشتری
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/migration-visa-residence-sms/