استراتژی بازاریابی محتوایی یکی از قویترین استراتژیها برای جذب مخاظب است. در این استراتژی، مخاطب بهکمک محتوای تولیدشده با کسبوکار آشنا شده و برای استفاده از خدمات آن یا خرید محصولاتش ترغیب میشود. درواقع در بازاریابی محتوایی، بهجای تمرکز بر افزایش فروش، به فکر رفع دغدغه مخاطب خواهید بود. این کار نیز از طریق تولید محتوا انجام میشود. درواقع مخاطب مطالعه محتوای تولیدشده، سوال یا مشکلی که دارد رفع میشود و بهطور همزمان با برند سازمان یا شرکت شما نیز آشنا خواهد شد. این آشنایی در ضمیر ناخودآگاه او نقش میبندد و باعث ایجاد حس اعتماد نسبت به برند شما خواهد شد.
همچنین برخی از کسبوکارها سودآوری تا 760٪ از طریق ایمیل مارکتینگ و ساخت لیست ایمیل را تجربه کردهاند. فرقی ندارد کسبوکار شما چی باشد. با هر زمینه فعالیتی میتوان از این روش استفاده کرد. بااینحال، در ایران برخی از روشها مانند ارسال پیامک انبوه برای بعضی از کسبوکارها تاثیر بیشتری دارد. برای مثال، بهترین تبلیغات برای لباس فروشی ارسال ایمیل برای مشتریان است. برای این کار باید شماره موبایل مشتری خود را در لیست شماره موبایل مغازه ذخیره کرده یا او را عضو باشگاه مشتریان خود کنید.
درواقع میتوان گفت که استراتژی بازاریابی دیجیتال پروسهای از تعیین اهداف بازاریابی مشخص و دستیافتنی برای کانالهای سنتی مانند رادیو یا تلویزیون و شبکههای اجتماعی نوین است. برای اینکار استراتژیستها تکنیکهای متعددی را بهکار میگیرند. برای مثال، برای یک کافه تازهتاسیس، متن افتتاحیه در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.
بههمین دلیل پیشنهاد میشود تا از چند مدل بازاریابی استراتژی استفاده شود. برای مثال، از همان ابتدا بهدنبال راهی برای ارتباط دائم و موثر با مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار باشید. برای اینکار، ارسال پیامک انبوه مناسبتی یا اطلاعرسانی از تخفیفها از طریق پنل اس ام اس کارآمد خواهد بود.
در این مقاله به بررسی و معرفی روشهای مختلف استراتژی بازاریابی پرداختیم. بسیاری از شرکتها برای حفظ موقعیت خود در بازار و تضمین موفقیتشان به استفاده از روشهای متداول بازاریابی میپردازند. بااینوجود برای ادامهدار شدن مسیر موفقیت باید حتما از دانش نیروی متخصص مارکتینگ بهرهمند شوید. یک نیرو متخصص وظیفه دارد تا به کمک اطلاعات بهدست آمده از روشهای استفاده شده قبلی، کمپینها و استراتژیهای جدید و موثرتری را ایجاد کند. بررسی دادهها و نحوه انجام هر یک از کمپینها نیز باید بهصورت مستمر انجام شود. درغیراینصورت با انجام یک کمپین تکراری و بدون بررسی اطلاعات آن، هیچگاه به درآمد و سود بالا نخواهید رسید.