در آمریکا قانون دیگری نیز وجود دارد که با عنوان (CAN-SPAM) شناخته میشود. این قانون با تکمیل قانون حمایت از کاربران تلفن، ارسال پیامکهای تبلیغاتی ایمیل به تلفن همراه را ممنوع میکند. البته این قانون شامل پیامکهای غیرتجاری نیست.
با استفاده از سامانههای ارسال و دریافت پیامک بینالمللی میتوانید پیامکهای خارجی را به گروهی از مخاطبین خود ارسال کنید. این پیامها هزینه چندانی برای مشتریان در بر نداشته و با ارزانترین تعرفههای ممکن میتوانید اقدام به ارسال پیام کوتاه کنید. ارسال ایمیل به پیامک به شما این امکان را میدهد که از سیستم ایمیل مورد علاقه خود برای ارسال پیامک به خارج از کشور اقدام کنید.
همچنین که این امکان وجود دارد که پاسخهای دریافت شده را نیز در صندوق ورودی پیامها در پنل کاربری خود مشاهده کنید. در بخش تعرفههای ارسال پیامک به خارج از کشور نیز میتوانید به راحتی با وارد کردن نام کشور مورد نظر، آخرین نرخ آن را مشاهده کنید. همچنین هرگونه سؤال در این خصوص دارید را نیز با ما مطرح نمایید.
قوانین ارسال پیامک به برخی از کشورهای خارجی
بنابراین لازم است قوانین برخی از کشورهای مهم برای ارسال و دریافت پیامک را بدانیم. اگر کسبوکار شما هم جزء تجارتهایی است که ارسال پیامک به کشورهای دنیا در دستور کار آن قرار دارد لازم است برخی اصول را بدانیم.
ایالات متحده آمریکا
البته برعکس قانون (TCPA) امریکا، در قانون اسپم استرالیا، اگر بیزنسی با گیرنده رابطه قبلی داشته باشد، امکان ارسال پیامک بدون مشکل خواهد بود. در هر صورت در تمام این قوانین لازم است که امکان لغو دریافت پیامک برای مشتریان به وضوح وجود داشته باشد تا مشتری هر زمان که تمایل داشت، بتواند دریافت پیامک از شرکت را لغو کند.
آمارها نشان دادهاند که بیش از ۹۰ درصد پیامهای کوتاه در طول ۹۰ ثانیه خوانده میشوند. بنابراین ارسال پیامک به خارج از کشور میتواند در جذب مشتریان جدید و جلب رضایت مشتریان قدیمیتر مثمر ثمر واقع شود. به همین دلیل ارسال پیامک میتواند بازدهی بیشتری در مقایسه با سایر ابزارها و ارتباطات الکترونیکی داشته باشد. با استفاده از پیامکهای بینالمللی میتوان با اطمینان خاطر تقریباً در هر نقطهای از جهان اقدام به ایجاد ارتباط با مشتریان کرد.
استفاده از شماره اختصاصی برای ارسال پیامک به خارج از کشور
علاوه بر این موافقتنامه کتبی، قوانین دیگری نیز حائز اهمیت است که حتماً برای ارسال پیامک به کشورهای دنیا باید رعایت شوند.
- هویت ارسال کننده شفاف باشد
- امکان امتناع از دریافت پیامک توسط کاربر مهیا باشد و هر زمان تمایل داشت با پاسخ مستقیم به پیامک، بتواند ادامه دریافت پیامک را کنسل کند.
- پیامکها بین ساعت ۸ صبح تا ۹ شب ارسال شوند تا مزاحمت کمتری برای کاربران ایجاد شود.
امتیاز به این مطلب