معرفی آخرین تکنیک های فروش؛ 6 کلید طلایی برای فروش بیشتر

ایجاد احساس نیاز در مشتری؛  یکی از تکنیک های افزایش فروش

چرا برخی از فروشندگان محصولات و خدمات خود را بسیار بهتر از دیگران می فروشند؟ راز فروش زیاد و مشتریان وفادار چیست؟ این فروشندگان در مورد تکنیک های بازاریابی و فروش آگاهی دارند و از آنها برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و گذشته استفاده می کنند! ندانستن این تکنیک ها می تواند کسب و کار شما را خراب کند. اگر می خواهید در بین رقبای قدرتمند فروش برجسته شوید، باید شش تکنیک فروش عالی زیر را بدانید!

1. ایجاد احساس نیاز و فوریت; یکی از موثرترین تکنیک های فروش در بازاریابی

در دنیای رقابتی امروز، جلب توجه مشتریان و متقاعد کردن آنها به خرید کار آسانی نیست. در عین حال، ایجاد حس فوریت و نیاز می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش باشد. ایجاد حس فوریت به معنای ایجاد نیاز برای مشتری برای خرید فوری محصول یا خدمات شما است که با برجسته کردن مزایای محصول یا خدمات شما و اشاره به عواقب عدم خرید آن انجام می شود. از ترفندهای زیر برای ایجاد حس فوریت استفاده کنید:

  • ارائه تخفیف های بلند مدت: ارائه تخفیف های محدود برای مدت زمان مشخص، انگیزه قوی برای خرید سریعتر مشتریان ایجاد می کند. به عنوان مثال، می توانید برای 24 ساعت آینده یا حتی آخر هفته تخفیف ارائه دهید. برای اطلاع مشتریان از تخفیفات محدود از تابلو پیامک استفاده کنید. به دلیل مزایای این کار قیمت تابلو پیامک بسیار مقرون به صرفه است.
  • پیشنهادهای ویژه: ارائه پیشنهادات ویژه مانند ارسال رایگان در صورت خرید در مدت زمان معین می تواند مشتریان را تشویق به اقدام فوری کند.
  • موجودی را کاهش دهید: به مشتریان بگویید که تعداد محدودی از محصول شما در دسترس است. این باعث ایجاد ترس از دست دادن می شود و آنها را به خرید سریع تر ترغیب می کند.
  • مشاهده نظرات مشتریان: نظرات مثبت مشتریان را در مورد محصول یا خدمات خود نشان دهید. این باعث جلب اعتماد مشتری می شود.

البته، هنگام استفاده از ترفندهایی برای ایجاد حس فوریت، صادق باشید! از فریب دادن مشتریان یا تحت فشار قرار دادن آنها برای خرید خودداری کنید. هدف نهایی کمک به مشتریان برای تصمیم گیری آگاهانه است که به نفع آنهاست.

ایجاد احساس نیاز در مشتری؛  یکی از تکنیک های افزایش فروش

2. ملاقات چهره به چهره به جای تماس با مشتری. تکنیک های فروش عالی!

در دنیای امروز که بیشتر تعاملات به صورت آنلاین انجام می شود، ارتباط مستقیم با مشتری در جلسات حضوری یکی از موثرترین تکنیک های فروش است. در واقع، امکان تبدیل لید به مشتری در جلسات حضوری بسیار بیشتر از مذاکرات تلفنی است. چند دلیل برای این وجود دارد:

  • ارتباط قوی تری ایجاد کنید: در یک ملاقات حضوری، ارتباط قوی تری با مشتری خود ایجاد می کنید. زبان بدن، لحن صدا و حالات چهره به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید.
  • محصول یا خدمات بهتری ارائه دهید: در یک جلسه حضوری می توانید محصول یا خدمات خود را به طور کامل و دقیق به مشتری بالقوه ارائه دهید. در جلسات حضوری می توانید دموها را نشان دهید، به سوالات پاسخ دهید و نیازهای مشتری را به طور کامل درک کنید.
  • غلبه بر مخالفت: در یک ملاقات حضوری می توانید مستقیماً به ایرادات و نگرانی های مشتری خود پاسخ دهید. این در مذاکرات تلفنی دشوارتر است.

البته فراموش نکنید که در جلسه زنده در مورد محصول یا خدمات خود با اشتیاق صحبت کنید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید! در ملاقات حضوری، حتما شماره تماس مشتری را ثبت کنید تا از طریق آن به آنها اطلاع داده شود. برد پیامک در دسترس باش

جلسه حضوری در مورد تکنیک های پیشبرد فروش

3. به سبک های مختلف فروش برای مشتریان قدیمی و جدید فکر کنید!

طبق آمار HubSpot، احتمال فروش به مشتری جدید بین 5 تا 20 درصد است، در حالی که این احتمال برای مشتریان فعلی بین 60 تا 70 درصد است! این آمار نشان می دهد که حفظ مشتریان فعلی سود بیشتری نسبت به جذب مشتریان جدید خواهد داشت. بنابراین یکی از اصول اساسی در فروش موفق، استفاده از استراتژی های مختلف برای مشتریان جدید و فعلی است. هنگام فروش به مشتریان جدید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • تمرکز بر نقاط ضعف موجود؛ به مشتریان جدید نشان دهید که چرا راه حل فعلی آنها کار نمی کند و آنها باید تغییر کنند!
  • مزایای محصول یا خدمات خود را به طور واضح و مختصر بیان کنید. به آنها بگویید چگونه محصول یا خدمات شما مشکلات آنها را حل می کند و زندگی آنها را بهتر می کند.
  • برای ایجاد اعتماد، نمونه هایی از سایر مشتریان راضی ارائه دهید.

اما این روش ها جوابگوی مشتریان فعلی نیستند! هنگام فروش محصولات و ارائه خدمات، باید از روش های زیر برای مشتریان فعلی استفاده کنید:

  • بر ارزش ارائه شده قبلی تمرکز کنید و به آنها یادآوری کنید که چگونه از محصول یا خدمات شما به بهترین شکل ممکن سود برده اند.
  • راه هایی برای بهبود تجربه مشتریان خود بیابید. ارائه خدمات عالی، ارسال هدایا!
  • به طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، نظر آنها را جویا شوید و در مورد محصولات یا خدمات جدید خود به آنها اطلاع دهید.

نکته مهم ثبت تعداد مشتریان فعلی و جدید است دستگاه ذخیره سازی شماره تلفن همراه برای مشتریان شخصی او هست؛ این امر ارتباط را آسان تر می کند. با استفاده از این نکات می توانید استراتژی های فروش خود را برای مشتریان جدید و فعلی بهبود بخشید و فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

4. در به کارگیری تکنیک فروش متوجه شوید چه کسانی در فرآیند خرید موثر هستند!

ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد. اما امروزه فرآیند خرید اغلب به صورت گروهی انجام می شود و افراد مختلفی در تصمیم گیری نهایی نقش دارند. بنابراین، شناسایی و متقاعد کردن افراد کلیدی در این فرآیند بسیار مهم است. حتی بسیاری از افراد زمانی که حاوی یک پیام متنی است متن تبلیغ کفش در گوشی خود می بینند، برای خرید با افراد دیگر مشورت می کنند! در دهه 1980، نقش های مختلف فعال در فرآیند خرید کسب و کار به شرح زیر شناسایی شد:

  • آغازگر: شخصی که نیاز به خرید را شناسایی کرده و فرآیند خرید را آغاز می کند.
  • اینفلوئنسر: فردی که دیگران را به خرید و انتخاب تشویق می کند.
  • تصمیم گیرنده: شخصی که مسئولیت نهایی خرید و تایید کلیه جزئیات مربوط به آن را بر عهده دارد.
  • خریدار: شخصی که خرید را انجام می دهد و هزینه آن را پرداخت می کند.
  • کاربر: شخصی که از یک محصول یا خدمات استفاده می کند.
  • دروازه‌بان: شخصی که مسئول کنترل دسترسی به اطلاعات یا منابع است.

وظیفه شما به عنوان یک فروشنده این است که این افراد کلیدی را شناسایی کرده و آنها را در مورد مزایای محصول یا خدمات خود متقاعد کنید. به همین دلیل است که باید اطلاعات کافی در مورد مشتری و افراد درگیر در فرآیند خرید جمع آوری کنید و استراتژی فروش خود را بر اساس این اطلاعات تنظیم کنید. برخی از نکات برای شناسایی افراد کلیدی در فرآیند خرید عبارتند از:

  • در جلسه فروش با همه صحبت کنید.
  • به عنوان و نقش افراد توجه کنید.
  • سوالات زیادی بپرسید تا نیازها و انگیزه های هر فرد را بشناسید.
  • به زبان بدن و لحن صدای افراد توجه کنید.
  • از رسانه های اجتماعی و منابع آنلاین برای جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد افراد کلیدی استفاده کنید.

مثلاً در خرید خانه همه اعضای خانواده نقش دارند و نظرشان مهم است. شما نمی توانید فقط روی کسی که پول می دهد (مادر یا بابا) تمرکز کنید و آنها را متقاعد به خرید کنید! با شناسایی افراد کلیدی و متقاعد کردن آنها در فرآیند خرید، شانس موفقیت در فروش را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.

شناسایی افراد موثر در فرآیند خرید برای افزایش فروش

5. برای پاسخ های منفی آماده شوید. تکنیک هایی برای افزایش فروش که باید بدانید!

همه فروشندگان، حداقل یک بار در طول حرفه خود، باید پاسخ دهند “نه!” آنها از سمت مشتری روبرو شدند. به همین دلیل، یکی از کلیدهای موفقیت در فروش، آمادگی برای هر گونه مخالفت به خصوص در ارتباطات اولیه است. اگر آمادگی پاسخگویی به اعتراضات احتمالی را ندارید، فرصت فروش را از دست خواهید داد. در اینجا چند نکته برای آماده شدن برای پاسخ “نه!” ما پیشنهاد می دهیم:

  • اعتراضات رایج را پیش بینی کنیدبه ایراداتی که معمولا در زمینه کاری شما مطرح می شود فکر کنید و پاسخ های مناسبی برای آنها در نظر بگیرید.
  • به سوالات متداول پاسخ دهید: سوالاتی که ممکن است گاهی مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما بپرسند را پیش بینی کنید و پاسخ های واضح و مختصر را برای آنها آماده کنید.
  • با اطمینان صحبت کنید: به محصول یا خدمات خود و ارزش آن برای مشتریان ایمان داشته باشید! این اطمینان در نحوه صحبت شما با مشتریان منعکس می شود و تاثیر زیادی بر روند فروش شما دارد!
  • مثبت بمان: حتی اگر با مخالفت مواجه شدید، مثبت بمانید و راه حلی برای رفع نگرانی های مشتری بیابید.

در پایان، پاسخ باید “نه!” از آن به عنوان یک فرصت یادگیری استفاده کنید؛ هر “نه!” فرصتی برای بهبود مهارت های فروش شما. کسب مهارت های فروش و ارتباط موثر با مشتریان در تدوین استراتژی کمپین فروش موفقیت بسیار مهم است؛ شما باید نقاط ضعف خود را بدانید و آنها را برطرف کنید!

6. اطلاعات ارزشمندی را در ابتدای گفتگو ارائه دهید. یکی از بهترین تکنیک های فروش حرفه ای

برداشت اول بسیار مهم است! این در مورد فروش نیز صدق می کند. ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای گفتگو با یک مشتری بالقوه به شما کمک می کند اعتماد و علاقه آنها را جلب کنید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید. برای این کار در ابتدای گفتگو به نکات زیر توجه کنید:

  • ارائه آمار و ارقام مهم: برای جلب توجه مشتریان و ایجاد اعتبار می توانید از آمار و ارقام مربوط به موفقیت های گذشته خود استفاده کنید.
  • ایجاد مشکلمشکلی را که محصول یا خدمات شما حل می کند بیان کنید و توضیح دهید که چگونه آن مشکل را حل می کنید.
  • یک داستان ارسال کنید: او باید قصه گویی در فروش یاد بگیرید می توانید از یک مشتری راضی داستان بگویید تا به مخاطبان جدید نشان دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به آنها کمک کند.
  • سوال پرسیدناز مشتری جدید خود چندین سوال بپرسید تا نیازها و خواسته های او را درک کنید.

با ارائه اطلاعات ارزشمند در اوایل مکالمه، می توانید پایه و اساس یک رابطه قوی با مشتری را بسازید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید.

اطلاعات مهمی را در ابتدای گفتگو در مورد تکنیک های افزایش فروش ارائه دهید

آشنایی با تکنیک های افزایش فروش. دلیل موفقیت در کسب و کار!

در این مقاله 6 تا از بهترین و پرفروش ترین تکنیک ها را بررسی کردیم، تکنیک هایی مانند ارائه اطلاعات ارزشمند در ابتدای گفتگو، استفاده از روش های مختلف در برخورد با مشتریان جدید و قدیمی، دانستن اینکه چه کسانی در فرآیند خرید موثر هستند، آمادگی برای خرید. پاسخ های منفی دریافت کنید و حضوری ملاقات کنید، به جای تماس با مشتری، فروش شما را به طور چشمگیری افزایش می دهند.

نکته مهم برقراری ارتباط مستمر با مردم است. شرکت مرتب سازی پیامک با ارائه خدمات بهترین تابلوهای پیام کوتاه ابر و تلفن مجازی به شما کمک می کند تا با مشتریان فعلی ارتباط پایدار برقرار کنید و توجه مخاطبان جدید را به خود جلب کنید. اگر شما نیز تکنیکی را می شناسید که فروش آن تضمین شده است، این تکنیک را با ما و خوانندگان مقاله به اشتراک بگذارید.

مقدمه ای مکتوب بر آخرین تکنیک های فروش. 6 کلید طلایی برای فروش بیشتر اولین بار در برد پیامک – سامانه پیامک – تابلو پیامک پدیدار شد.

منبع: https://farazsms.com/sales-techniques/