در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تبلیغات محیطی پرداختیم. این روش بهتنهایی کارایی ندارد و بهتر است در کنار سایر روشهای تبلیغاتی پیامکی و دیجیتال استفاده شود تا میزان رضایت یا نارضایتی مشتری و درصد فروش از طریق تبلیغات کاملاً قابل محاسبه باشد. حتی بسیاری از کسبوکارها، نیازی به این نوع تبلیغات ندارند. بلکه با تمرکز بر روی روشهای دیگر تبلیغات، نتیجه بهتری دریافت خواهند کرد. فراز اساماس، با عرضه طرحهای مختلف پنل پیامکی و خط خدماتی، امکان مشخص کردن جامعه هدف برای کسبوکارهای متعدد را فراهم کرده است. اگر سوالی در خصوص بازاریابی پیام کوتاه از طریق پنل پیامکی فراز اساماس دارید، در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.
اگر تنها روش بازاریابی کسبوکار شما از طریق تبلیغات محیطی باشد، بررسی اثربخشی و میزان رضایت یا نارضایتی از برند امکانپذیر نیست. بههمین دلیل، در نتایج بهدستآمده از میزان فروش و جذب مشتریهای جدید از طریق تبلیغات، خطا به وجود خواهد آمد. ازاینرو، استفاده از روشهای دیگر تبلیغات، مانند پنلهای پیامکی و افزونههای وردپرسی، تکمیلکننده اطلاعات بهدستآمده از تبلیغات خواهد بود. یکی از این پلاگین موثر برای ارتباط سریع با مشتری، افزونه چت وردپرس است. با نصب این پلاگین در سایت، راه برقراری ارتباط با مشتری خود را کوتاه خواهید کرد.
هزینههای بالا تبلیغات محیطی؛ صرف بودجه بالا برای کمپین تبلیغات محیطی
هزینه نصب بیلبورد در مکانهای پررفتوآمد بسیار بالا است. همچنین، برخی از کسبوکارها نیاز به ایجاد کمپینهای تبلیغاتی طولانی مدت دارند. به همین دلیل، در ابتدا مجبور به امضا قرارداد طولانیمدت و پرهزینه خواهید شد. علاوهبر هزینه نصب بیلبورد، باید بودجه بالایی برای طراحی تبلیغات مناسب درنظر بگیرید. بااینحال، نمیتوانید بهطور مستقیم از اثربخشی این نوع از تبلیغات مطمئن شوید. ولی سایر تبلیغات دیجیتال، از طریق بازاریابی پیامکی و افزونه گرویتی فرم این فرصت را برای شما فراهم میکند تا با ارسال پیام تشکر از خرید یا اطلاعرسانی از تخفیفها به مشتری، ارتباطی دائمی با مخاطب داشته باشید.
براساس بررسیهای انجمن تبلیغات محیطی آمریکا، هزینه تبلیغات در فضای باز، بسیار کمتر از تبلیغات در فضای مجازی است و میتوان گفت که هزینه نصب یک بیلبورد از تبلیغ در تلویزیون و رادیو بسیار کمتر است. علاوهبر این، هنگامی که مردم در ترافیک قرار دارند یا منتظر رسیدن اتوبوس در ایستگاه ایستادهاند، برای گذراندن این زمان، به اطراف خود دقت بیشتری میکنند. با دیدن تبلیغات محیطی جذاب، نام برند کسبوکار در ذهنشان باقی میماند. به همین دلیل، تاثیر تبلیغات محیطی در بعضی از موارد بیشتر از روشهای دیگر خواهد بود. بااینحال، استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامک منطقه ای در کنار تبلیغات محیطی، بازدهی کمپینهای تبلیغاتی و برندسازی را افزایش خواهد داد.
معایب تبلیغات محیطی؛ بررسی اثربخشی تبلیغات در کسبوکارهای مختلف
منبع: https://farazsms.com/disadvantages-of-ooh-advertising/
با نصب بیلبوردهای بیکیفیت و بدون خلاقیت در سطح شهر، دید عابران پیاده و سواره به تبلیغات برند شما منفی خواهد شد. زیرا تبلیغات نامناسب، باعث ایجاد آلودگی بصری شده و کمکی به زیباسازی شهر نخواهید کرد. همچنین، با گذشت زمان، کمپین تبلیغات محیطی کسبوکار شما تکراری و بیتاثیر میشود. درنتیجه، باید به مدت زمان کمپین تبلیغات و کیفیت آن بسیار توجه کنید.
شناسایی بهترین روش تبلیغات؛ آیا استفاده از تبلیغات محیطی برای کسبوکار شما مناسب است؟
با وجود مزایای گفته شده، تبلیغات محیطی معایبی را نیز شامل میشود. در صورت مدیریت کمپین تبلیغاتی نادرست، آثار معکوس روی برندینگ، موجب نارضایتی مردم و از دست دادن مشتریهای جدید یا وفادار خواهد شد. مهمترین معایب تبلیغات محیطی، محدودیت در انتقال پیام است. از آنجایی که فضای مشخص و ثابتی را برای درج تبلیغات خود دارید، باید هوشمندانه عمل کنید و با ایدههای خلاقانه، علاوهبر زیباسازی محیط، پیام تبلیغاتی خود بهدرستی انتقال دهید. افرادی که از کارشناسان متخصص این زمینه بهرهمند نمیشوند، باید با اثرات مخرب این روش تبلیغاتی نیز روبهرو شوند.
تمرکز محدود؛ کاهش تاثیرگذاری با مشخص نبودن جامعه هدف
بیلبوردهای کنار جاده و خیابان، هنوز هم یکی از ابزارهای تبلیغات محیطی بهشکل سنتی محسوب میشود. برای ایجاد کمپین تبلیغات محیطی سنتی، از تبلیغات در کیوسکهای کوچک کنار خیابان، ایستگاه انتظار اتوبوس یا هر جایی که احتمال تجمع مردم وجود دارد، استفاده میشود. جامعه هدف در تبلیغات محیطی برعکس سامانه ارسال پیامک انبوه، گزینشی انتخاب نمیشود. بلکه، هر عابری که از خیابان بگذرد، امکان مشاهده تبلیغات را دارد. بهطورکلی، هر تبلیغات محیطی، مزایای ثابتی دارد که در ادامه بررسی میکنیم.