در ادامه چند نوع پیامکی که میتوانید برای مشتریان خدمات آنلاین خود بفرستید را به شما معرفی میکنیم:
۳ نوع پیام کوتاه مناسب مشتری
- اطلاعرسانی به مشتریان
- اعلان های شخصیسازی شده مربوط به یک رویداد خاصی
- مکالمه دو طرفه
هر کسبوکاری با هدفی مشخص فعالیت خود را در بازاریابی آغاز میکند. در کمپینهای تبلیغاتی نیز تلاش میشود از مهمترین متدها استفاده شود تا بیشترین فروش را داشته باشند. بهره بردن از این روش نیاز به یک برنامهی اساسی و پیروی از اصول آن دارد. پس از آنکه با تعاریف و نحوهی انجام آن آشنا شدید بهتر است بدانید چه کاربردهای ویژهای برای شما فراهم خواهد کرد. با ارسال پیام کوتاه در فروشگاه اینترنتی خود، میتوانید انتظار مزایای زیر را داشته باشید:
- افزایش ارزش ترافیک نهفته (۲ تا ۳ برابر احتمال خریداران بیشتر)
- جلوگیری از رها شدن سبد خرید مشتری
- تحلیل و بررسی بازخورد مخاطب
- ایجاد یک لیست موثر برای بازاریابی پیامکی (نرخ تبدیل ۲ تا ۴ در مقابل ایمیل)
- صرفه جویی در وقت و هزینه در پشتیبانی مشتری (۱۰ برابر کارآمدتر از تماس تلفنی، ۴ برابر بیشتر از ایمیل)
- افزایش رضایت مشتری
- افزایش نرخ بازگشت سرمایه
- سرعت بالای ارسال و دریافت
- آگاهی از نام برند و کسبوکار در میان مردم
- بالا رفتن نرخ تعامل با مشتری
در این میان تلاش شد که هم از طریق شبکههای اجتماعی و هم دیگر روشهای تبلیغات کسبوکارهای آنلاین خود را به مشتریان شناسایی کنند. شاید هر چند وقت یکبار یک متد جدید معرفی شد و در فروش بالا نیز تاثیر داشت اما پیام کوتاه همچنان مورد استفاده قرار گرفت و اساماس مارکتینگ رکن اصلی تبلیغات بود. تاثیر مثبت و کاربرد فوقالعاده بازاریابی پیامکی در فروش اینترنتی آنقدر چشمگیر بود و هست که هنوز بازاریابان از آن بهره میبرند. در ادامه بیشتر شما را با مزایای این روش و دلایل استفادهی آن آشنا خواهیم کرد.
بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی و موفقیت در آن نیاز به چنین ایدههایی دارد. شما ممکن است از این موارد یاد شده در تبلیغات آنلاین شبکههای مجازی استفاده کنید. اما تلفیق آنها همراه با پیامک میتواند فروش بالای محصولات شما را تضمین کند. تنها کافیست اصول اولیه را بکار ببرید و تحلیلی صحیح از عملکرد کمپین بازاریابی خود داشته باشید.