در سالهای اخیر شبکههای اجتماعی بخش عظیمی از تبلیغات آنلاین کسبوکارها را در اختیار گرفتهاند. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام از جمله این موارد هستند. اما اتفاقی که برای سالها بازخورد مناسب و قابل قبولی هم از نظر مشتری و هم فروش به دست آورده، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است. مزایای این روش به بازاریابان کمک میکند تا کمپینهای فروش و تبلیغاتی موفقی را داشته باشند.
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/sms-marketing-for-ecommerce/
مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب کسبوکار شما
همهی ما این روزها به خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه های اینترنتی به نوعی وابسته شدهایم. دیگر مردم ترجیح میدهند تا مایحتاج زندگی خود را از طریق سفارش آنلاین تهیه کنند. به همین دلیل صاحبان کسبوکار نیز محصولات خود را از تمام پلتفرمها تبلیغ میکنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. یکی از بهترین روشها برای این کار استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی است. زیرا از طریق آن در کوتاهترین زمان ممکن به انبوهی از مشتریان و کاربران جدید میتوان دسترسی پیدا کرده و خدمات خود را معرفی کنید.
چرا از بازاریابی پیامکی برای تجارت الکترونیکی استفاده میکنیم؟
- نرخ تعامل با مشتری: ارسال پیام کوتاه فرصتی باورنکردنی برای جلب توجه مشتری است. پیام کوتاه ۹۸٪ نرخ باز شدن، که ۹۰٪ آن ظرف ۳ دقیقه است را دارد. این اتفاق بسیار موثرتر از نرخ باز شدن برای ایمیل که ۳۰٪ است. ارسال پیامک شخصیسازی میشود. مانند یک مکالمه صمیمانه با یک دوست، حس تعامل خوبی به مشتری میدهد. به همین دلیل مخاطب در کوتاهترین زمان ممکن به آن واکنش نشان میدهد و میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی افزایش پیدا میکند.
- تاثیر و کارایی بالا: ارسال پیامک تعداد تماسهای خدمات مشتری را کاهش میدهد. به طور متوسط این مورد با شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۷ درصدی تعداد تماس همراه است. پاسخ متن نوشتاری کوتاهتر است و نوشتن آن زمان کمتری نسبت به ایمیل میگیرد. مشتریان نیز میتوانند هر زمان که برایشان راحت باشد پیامی سریع را در پاسخ ارسال کنند. مشاغل هم این امکان را دارند بدون نیاز به کارکنان پشتیبانی ۲۴ ساعته، به صورت بلادرنگ یا همزمان (چند دقیقه یا چند ساعت بعد) پاسخ دهند. مشتریان از طریق تلفنهای همراه خود همیشه در دسترس هستند.
- اعتماد سازی برای مخاطب: هنگام خرید از فروشگاههای ناآشنا، مشتریان احساس عدم اطمینان میکنند. در نهایت این عدم اطمینان منجر به تردید و بیعملی آنها میشود. اینجاست که ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه راه حلی مناسب برای این نوع کسبوکارهای تازهکار ارائه میدهد. ارسال پیامک انبوه به مشاغل تجارت الکترونیکی کمک میکند تا از سد مجازی غیر قابل اعتماد با مشتریان خود عبور کنند. مشتریان با دریافت پیامکی شخصیسازی شده احساس میکنند که مورد توجه و احترام قرار گرفتهاند. همه اینها اعتماد مورد نیاز برای داشتن یک فروش موفق را افزایش میدهد.