فهرست 7 ابزار دیجیتال مارکتینگ؛ بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی و خارجی – برد پیامک – سامانه پیامک

بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ را در وبلاگ پیامکی فراز به شما معرفی می کنیم


بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ را در وبلاگ پیامکی فراز به شما معرفی می کنیمبهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ را در وبلاگ پیامکی فراز به شما معرفی می کنیم
راهنمای مطالعه

اجرای ایده های دیجیتال مارکتینگ تنها به سطح دانش و تجربه مدیر بازاریابی بستگی ندارد. به این ترتیب باید از انواع ابزارهای بازاریابی و نحوه استفاده از آنها آگاه باشید. در زیر با لیستی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم شد.

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • MailChimp Tools
  • ابزار بافندگی
  • ابزار Canva
  • برنامه Slack
  • وب سایت را در هر جایی اسکن کنید

ممکن است از خود بپرسید که کدام پلتفرم بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما بهترین است؟ در این مقاله با معرفی ۷ مورد از پرکاربردترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به این سوال پاسخ می دهیم. پس از مطالعه این مقاله راهنمای کامل استفاده از نرم افزار دیجیتال مارکتینگ برای اهداف مختلف تبلیغاتی را خواهید آموخت.

1. ابزار MailChimp. راه حلی برای اتوماسیون کمپین بازاریابی دیجیتال

MailChimp یک رسانه اجتماعی و ابزار بازاریابی ایمیلی است که برای هماهنگی و خودکارسازی کمپین های بازاریابی دیجیتال طراحی شده است. MailChimp همچنین برای ردیابی ترافیک ایجاد شده استفاده می شود. MailChimp نامی شناخته شده در دنیای ایمیل مارکتینگ است که در ادامه به بررسی ویژگی های این ابزار بازاریابی آنلاین می پردازیم.

  • بهینه سازی محتوا با ابزارهای طراحی آسان
  • از فناوری هوش مصنوعی برای شخصی سازی محتوا استفاده کنید
  • از اتوماسیون بازاریابی برای طراحی ایمیل هایی با نرخ تعامل بالا استفاده کنید

MailChimp دارای ویژگی های اتوماسیون ایمیل داخلی و قابل تنظیم است که دسترسی به مخاطبان مناسب را در لحظه مناسب برای شما آسان می کند. به طور کلی، دسترسی سریع و خودکار به تمام مخاطبان یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که برای ابزارهای بازاریابی باید در نظر بگیریم. بنابراین، بسیاری از شرکت ها از تابلو پیامک تبلیغاتی از آنها برای اجرای کمپین های تبلیغاتی ارزان و خودکار استفاده می شود.

وب سایت MailChimp؛  ابزاری برای ایجاد محتوای بازاریابی ایمیل شخصیوب سایت MailChimp؛  ابزاری برای ایجاد محتوای بازاریابی ایمیل شخصی

2. از Google Analytics برای تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل استفاده کنید

گوگل آنالیتیکس یک ابزار بازاریابی دیجیتال برای توسعه استراتژی های تبلیغاتی است. با استفاده از این ابزار می توان دسترسی مشتری به وب سایت و شبکه های اجتماعی را با گزارش های دقیق پیگیری کرد. با استفاده از داده‌های بی‌شماری تولید شده توسط Google Analytics، تدوین استراتژی‌های تجاری آینده آسان‌تر شده است. در زیر به بررسی برخی از ویژگی های این ابزار دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

  • ارائه اطلاعات در مورد ترافیک وب سایت و شبکه های اجتماعی
  • دسترسی آسان به داده های آماری
  • ارائه گزارش برای درک بهتر مخاطبان هدف
  • تهیه گزارش در مورد صفحات در حال رشد و حیاتی برای تجارت

گزارش دهی یکی از اصول مهم استفاده از نرم افزار دیجیتال مارکتینگ است. این امر در انواع روش های بازاریابی آفلاین مانند ارسال پیام کوتاه با استفاده از سامانه پیامکی وجود دارد. با پرداخت قیمت سامانه پیامکی ارزان، گزارش های دقیقی در مورد هر یک از کمپین های تبلیغاتی خود برای استراتژی دریافت کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل؛  ابزاری برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و رفتار کاربرتجزیه و تحلیل ترافیک گوگل؛  ابزاری برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و رفتار کاربر

3. بهترین ابزار برای طراحی پست های شبکه های اجتماعی چیست؟ بوم

از ابزار Canva Business برای طراحی پست های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و بنرهای آنلاین استفاده کنید. Canva یک ابزار طراحی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی متمایز و شخصی شده با محتوای بصری جذاب برای کاربر است. در ادامه به بررسی ویژگی های این ابزار می پردازیم.

  • امکان ویرایش پست ها و ایجاد اینفوگرافیک
  • ارائه دهنده کتابخانه ای از عکس ها، تصاویر، طرح ها، آیکون ها و وکتورها
  • این مجموعه عظیمی از طرح ها مانند کارت پستال، بروشور، جلد سی دی، کاغذ دیواری، جلد کتاب، رزومه، گواهینامه، جلد مجلات، سربرگ، گرافیک ارائه، بنر وبلاگ، کارت، پوستر، آگهی و لوگو را ارائه می دهد.

با Canva شما نیازی به طراح ندارید. طراحی بنر ساده Canva با کشیدن و رها کردن، ایجاد بنرهای تبلیغاتی را آسان می کند. با این حال، استفاده از دانش طراح گرافیک و تابلو به شما کمک می کند تا از عناصر طراحی بهتر استفاده کنید. چه رنگ هایی برای کسب و کار شما و جذب سریعتر مخاطب استفاده می شود؟ کدام عناصر برچسب باید بزرگتر باشد؟ پاسخ به این سوالات با طراح است. این عناصر همچنین به انتقال پیام به مخاطب کمک می کنند. بنابراین مهم ترین اصول مدیریت کمپین های تبلیغاتی را از کارشناسان و مقالات کاربردی بیاموزید. به عنوان مثال برای آشنایی با اصول مهم تبلیغات پیامکی مقاله “برد پیامک چیست؟را بخوانید

وب سایت Canva;  منبع محتوای بصری جذابوب سایت Canva;  منبع محتوای بصری جذاب

4. رکود نرم افزاری. راهی برای درگیر ماندن با تیم بازاریابی و به اشتراک گذاری محتوا

با استفاده از Slack می‌توانید درباره کار مشتری، مقالات و پروژه‌های جدید بحث کنید، محتوای مفید را به اشتراک بگذارید و پیام ارسال کنید. اگر یک تیم برجسته از بازاریابان دیجیتال دارید، به یک راه قدرتمند برای برقراری ارتباط موثر با آنها نیاز دارید. در ادامه به بررسی ویژگی های این پلتفرم می پردازیم.

  • با اعضای تیم به سرعت و به راحتی ارتباط برقرار کنید
  • امکان برگزاری ویدئو کنفرانس

استفاده از Slack باعث افزایش کارایی ارتباط بین تیم می شود. این به عنوان یک پلتفرم پیام رسانی کار می کند که دارای مجموعه ای غنی از گزینه ها و تنظیمات است. به طور کلی ایجاد ارتباط موثر در تیم های بازاریابی و خارج از محل کار، یعنی ارتباط تجاری با مشتریان نیز برای افزایش اثربخشی تبلیغات مهم است. بنابراین پیشنهاد می کنیم آن را نصب کنید افزونه اعداد در سایت، به بهبود تجربه کاربری سایت خود کمک کنید. این افزونه امکان ارسال رمز یک بار مصرف و برنامه های کاربردی دیگری مانند ذخیره شماره تلفن همراه کاربر را فراهم می کند.

5. از Survey Anyplace برای نظرسنجی به روش های خلاقانه استفاده کنید

Survey Anyplace بهترین ابزار برای متخصصان بازاریابی برای ایجاد آزمون‌ها، ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های سرگرم‌کننده و تعاملی برای پایگاه مشتریان خود است. این ابزار دیجیتال مارکتینگ به ایجاد هویت و شخصیت برند کمک می کند. استفاده از SurveyAnyplace به شما کمک می کند تا از کلیشه های سنتی نظرسنجی فاصله بگیرید. در ادامه به بررسی ویژگی های این پلتفرم می پردازیم.

  • به پاسخ دهندگان مشاوره شخصی ارائه دهید
  • ارائه راه حل های مختلف برای نظرسنجی
  • به درک بهتر مخاطب کمک می کند

با Survey Anyplace، برند خود را در نظرسنجی ها و نظرسنجی ها تکرار کنید تا آگاهی از برند را افزایش دهید. توجه داشته باشید که نظرسنجی ها بخش مهمی از شناخت مخاطبان هر کسب و کاری هستند. با تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی راه حل های بهتری برای تبلیغات به روش های مختلف مانند نصب بیلبورد و ارسال پیامک خواهید داشت. به عنوان مثال، بهترین را انتخاب کنید متن آگهی باشگاه بدنسازی این کار با استفاده از یک نظرسنجی برای افراد در سنین مختلف انجام می شود، چیزی که وب سایت Survey Anyplace ارائه می دهد.

مکان را در هر جایی اسکن کنید.  ابزاری برای نظرسنجی خلاقمکان را در هر جایی اسکن کنید.  ابزاری برای نظرسنجی خلاق

6. بافندگی ابزار; بستری برای زمان‌بندی انتشار محتوا

Loomly یک تقویم بازاریابی دیجیتال و ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی است که مدیریت انتشار محتوا را در چندین پلتفرم بهبود می بخشد. این ابزار بازاریابی دیجیتال ویژگی‌هایی مانند تقویم برای زمان‌بندی پست‌ها، کتابخانه محتوا برای ذخیره و سازماندهی دارایی‌ها و ویژگی پیش‌نمایش پست برای بررسی نحوه نمایش محتوا در پلتفرم‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

با Loomly، ما دقیقا می دانیم که چه زمانی تبلیغات مختلف را اجرا کنیم. به عنوان مثال، اثربخشی تبلیغات کاشت ناخن، رنگ مو و کاشت مژه برای آرایشگاه ها در طول زمان متفاوت است. از Lumley برای ارسال متن آگهی برای هر نمونه استفاده کنید متن آگهی کاشت مژه ما یک برنامه مشخص داریم. بنابراین از تبلیغات نتیجه بهتری می گیریم.

7. از Audiense برای تجزیه و تحلیل تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید

Audiense Tools که قبلا با نام SocialBro شناخته می شد، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و هوش مخاطب است. این ابزار اطلاعاتی را در مورد کاربران رسانه های اجتماعی از جمله علایق و رفتار آنها در اختیار بازاریابان قرار می دهد.

مخاطبان خود را با استفاده از داده های به دست آمده از Audiense تجزیه و تحلیل کنید. به این ترتیب، ما دقیقا می دانیم که مخاطبان هر کسب و کار به دنبال چه ارزش ها و محصولاتی هستند. این نکته در انواع استراتژی های تبلیغاتی از جمله بازاریابی بانکی بازاریابی استینگ نیز برای دستیابی به بیشترین مخاطب ممکن انجام می شود.

چگونه بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کار خود پیدا می کنید؟

چیزی به نام “بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ” وجود ندارد. انتخاب این ابزار به عوامل مختلفی مانند بودجه، اندازه تیم و سطح تجربه بازاریاب بستگی دارد. با این حال، ابزارهایی وجود دارند که در مقایسه با سایر ابزارهایی که برای شرکت‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند، کاربردهای متعددی دارند.

Google analytics، Audiense، Canva، Survey Anywhere و Slack در فهرست ابزارهای بازاریابی دیجیتال کاربردی برای مشاغل مختلف قرار دارند. شاید یکی از این برنامه ها برای شما مفید باشد نه برای شرکت های دیگر. بنابراین پیشنهاد می کنیم تجربه خود را از استفاده از هر ابزار ارائه شده در این مقاله یا ابزارهایی که قبلا استفاده کرده اید را با ما و سایر کاربران فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.

منبع: https://farazsms.com/digital-marketing-tools/