صفر تا صد صورت معاملات فصلی + نحوه تنظیم ماندگار | تکس مپ

با انجام اعمال گفته شده در موارد فوق می‌توان موارد مد نظر حذف یا اصلاح نمود. کلیه افرادی که موظف به ارائه گزارش های فصلی هستند باید گزارش کلیه معاملات و درج کد اقتصادی طرفین معامله را ارائه و این اطلاعات را در قالب های مشخص به سازمان های مالیاتی ارسال کنند . اشخاص حقیقی و حقوقی طبق مقررات در سامانه معاملات فصلی موظف به ارائه گزارش فصلی هستند. یکی از روش‌های نوینی که سازمان امور مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتی ایجاد کرده، صورت معاملات فصلی است.

چنانچه فعالیت اشخاص در زمینه صادرات و واردات، گمرک و … باشد مشمول ارسال صورت معاملات فصلی می باشد که ارسال آن در زمان تعیین شده الزامی است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این صفحه اطلاعاتی درباره معاملات فصلی و نحوه درج گزارش‌ها آورده شده است. ارسال هر کدام از موارد ذکر شده نمی تواند، رافع مسئولیت برای ارسال دیگری باشد و مودیان حتما باید هر یک از مدارک مذکور را در مهلت مقرر و به صورت جداگانه به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

ساعت آموزش + آپدیت‌های مستمر رایگان

برای مشاهده سوابق صورت معاملات فصلی شما میتوانید پس از ورود به سامانه معاملات فصلی گزینه مشاهده سوابق را انتخاب کنید. اگر سوالی در مورد ارسال معاملات فصلی دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها سوالتان را مطرح کنید تا کارشناسان حسابداری ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند. در سامانه گزارش فصلی میتوان گزارش های فروش ، پیش فروش ، گزارشات اجاره و خرید و امتناع، گزارش عرضه به مصرف کننده، گزارش مربوط به ثبت اطلاعات کارفرما و ثبت گزارش اطلاعات پیمانکاران در تعهدات بلند مدت را ثبت نمود. اگر پیمانکار هستید، تکلیفی برای ارسال صورت معاملات فصلی حین عقد قرارداد نیستید.

در صورتی که نیاز به دریافت هرگونه مشاوره در زمینه های مالی، مالیاتی، حسابداری و بیمه ای دارید

صفر تا صد صورت معاملات فصلی + نحوه تنظیم ماندگار | تکس مپ این خدمات شامل تمامی اموری می‌شود که برای حسابداری یک شرکت موردنیاز است؛ از ابتدایی‌ترین امور حسابداری تا حساس‌ترین آن. سطح و نوع خدمات حسابداری ارائه‌شده بستگی به درخواست و نیاز شرکت‌ها دارد. برخی شرکت‌ها تمامی امور حسابداری خود را برون‌سپاری می‌کنند و از یک پکیج کامل خدمات حسابداری استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها از بخشی از خدمات حسابداری استفاده کرده و امور عمومی حسابداری را خود بر عهده می‌گیرند. دراین مرحله اطلاعات پایه ای همانند شماره تلفن همراه و کدپستی از شما دریافت میشود و لازم است که شما تاییدیه پستی مرتبط با کد پستی محل فعالیت را در سیستم بارگذاری کنید. در نهایت پس از تکمیل اطلاعات و کلیک کردن تایید نهایی به مرحله بعدی منتقل می‌شوید.

  • پس اگر مبلغ فاکتور مورد معامله در هر دوره از 5 میلیون تومان کمتر باشد، مودی مالیاتی می‌تواند فاکتورها به صورت تجمعی و در یک رکورد ثبت و ارسال کند.
  • با دو بار کلیک بر روی هر رکورد می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.
  • در این شرکت خدمات مختلفی نظیر تهیه دفاتر قانونی، حسابرسی، کاهش مالیات، تنظیم و ارسال اظهارنامه های ارزش افزوده و صورت معاملات فصلی و غیره و دیگر خدمات حسابداری با بالاترین دقت و کیفیت انجام می شوند.
  • در این حالت بابت آن فصل، دو مورد گزارش ثبت نهایی شده خواهید داشت که جمع آنها نشان دهنده مقدار خرید، فروش و …است.
  • به عبارتی دیگر ثبت و ارسال گزارشات نهایتا تا یک ماه و نیم بعد از اتمام فصل موردنظر است.
  • بر این اساس طبق بند 14 از تبصره 3 ماده 169 ق.م.م هر کسب‌وکاری که در پایان هر فصل میزان معامله‌های آن از 5 درصد حد نصاب کمتر باشد، باید فاکتورهای خود را به صورت تجمیعی در صورت معاملات فصلی ثبت کنند.
اما لازم است بدانید ویرایش گزارشات پس از انقضای مهلت تعیین شده، مشمول جرایم تاخیر در ارسال گزارشات فصلی خواهد شد. مهلت زمان رسیدگی به جرائم موضوع ماده ۱۶۹ برای هر سال (فارغ از دوره های زمانی تسلیم فهرست هر سال) با توجه به مقررات ماده ۱۵۷ قانون مالیاتهای مستقیم ، پنج (۵) سال از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال مربوط حسب مورد خواهد بود. کلیه شرکت ها و موسسات خصوصی که در زمینه خرید و فروش فعال هستند باید حداکثر تا یک ماه پس از انجام اظهارنامه خرید و فروش را به سازمان مالیاتی ارسال کنند. شایان ذکر است که تحویل مدارک باید در مدت زمان معین انجام شود و در صورت عدم انجام، جریمه مالیاتی برای این شرکت ها و سازمان ها در نظر گرفته می شود.

آخرین مطالب سایت