رپورتاژ تبلیغات چیست؟ با چندین نمونه از گزارش ها، انواع و تعاریف آنها آشنا شوید

تعریف رپورتاژ تبلیغات و شناسایی انواع و تعاریف آنها در پیامک


تعریف رپورتاژ تبلیغات و شناسایی انواع و تعاریف آنها در پیامکتعریف رپورتاژ تبلیغات و شناسایی انواع و تعاریف آنها در پیامک
راهنمای مطالعه

آیا از شما پرسیده اند که رپورتاژ چیست؟ آیا با اپلیکیشن و انواع گزارش ها آشنایی دارید؟ تبلیغات گزارشی (تبلیغات گزارش شده) یا تبلیغات تبلیغاتی یک تکنیک تبلیغاتی و بازاریابی قدیمی است. در واقع تبلیغات نوعی تبلیغات نامحسوس است که در قالب یک گزارش نوشته و منتشر می شود. به این ترتیب مخاطبان در رسانه های مختلف از جمله سایت های خبری و شبکه های اجتماعی تصور می کنند که در حال خواندن یک گزارش و متن بی طرفانه هستند. اگر این متن تلاشی هدفمند برای ترغیب مخاطب به خرید یا استفاده از محصولات یا خدمات شرکت دیگری باشد. در ادامه مقاله به انواع گزارش ها و نمونه هایی از آنها می پردازیم.

انواع گزارش در پلتفرم های مختلف

قبل از تعریف انواع این نوع تبلیغات متنی، باید بپرسیم که “آیا می دانید هدف از گزارش تبلیغاتی چیست؟” رپورتاژ در واقع یک تبلیغ برای گزارش برند و متقاعد کردن مخاطب به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار شما است. انواع گزارش به دو دسته کلی تقسیم می شوند که می توانند در پلتفرم های مختلف از جمله وب سایت ها و رسانه های اجتماعی منتشر شوند. این دو نوع گزارش عبارتند از: گزارش تصویری و گزارش خبری. برای برنامه ریزی سازمان یافته، باید هنگام تهیه سند استراتژی محتوا، گزارشی را برای نوشتن این آگهی یا برون سپاری آن برنامه ریزی کنیم. در زیر به هر یک از این گزارش ها می پردازیم.

گزارش تصویری. مناسب برای تبلیغات تلویزیونی و وب سایت ها

“یک عکس بیش از هزار کلمه صحبت می کند.” با نگاهی به این جمله به اهمیت گزارش تصویری و تصویری پی می بریم. در گزارش های تصویری از ترکیب عناصر گرافیکی و متن جذاب برای جلب نظر مخاطب با هدف معرفی محصولات و خدمات برای فروش بیشتر استفاده می شود. گزارش های تصویری را می توان به صورت تصویر یا فیلم ارائه کرد. تبلیغات تلویزیونی نمونه خوبی از گزارش تصویری در قالب ویدیویی است. در واقع تلویزیون و وب سایت های معتبر با سابقه طولانی نمونه هایی از بسترهای مناسب برای گزارش تصویری هستند.

در رپورتاژ تصویری علاوه بر انتخاب یک تصویر جذاب و تجاری پسند و ویرایش ویدیو، از متون تبلیغاتی کمک می گیریم تا تاثیر بیشتری داشته باشیم. به عنوان مثال، یکی از راه های موثر برای حک کردن نام برند خود در ذهن مخاطب از طریق گزارش تصویری، استفاده از شعارهای تبلیغاتی است که از طریق پیامک برای مخاطب ارسال می کنید.

تبلیغات تلویزیونی و وب سایت ها بستر مناسبی برای گزارش تصویری و تصویری هستندتبلیغات تلویزیونی و وب سایت ها بستر مناسبی برای گزارش تصویری و تصویری هستند

گزارش خبری؛ کاربرد در مجلات و وب سایت ها

گزارش های خبری با انواع دیگر تبلیغات متنی متفاوت است. گزارش خبری به صورت متنی نوشته می شود و اولین قدم برای نوشتن یک گزارش خبری جذاب، دانستن اصول اولیه گزارش متنی است. هنگام نوشتن این نوع گزارش، مخاطب نباید احساس کند که با متن تبلیغاتی مواجه شده است. بنابراین باید مزایا و ویژگی های محصولات و خدمات کسب و کار خود را به گونه ای ارائه دهید که کاملاً مشخص نباشد. به عنوان مثال اگر شما یک شرکت طراحی و اجرای داخلی منزل دارید، متن زیبای تبلیغاتی دکوراسیون داخلی شما در گزارش نباید اشاره مستقیم و صریحی به کسب و کار شما باشد.

گزارش های خبری نوعی از تبلیغات متنی است که در مجلات، روزنامه ها، نشریات و وب سایت ها منتشر می شود. هر دو پلتفرم فضای موثر و کارآمدی برای گزارش خبری هستند. برای کسب بازدهی بالا از گزارش های خبری منتشر شده در وب سایت ها باید به نکات مهمی از جمله رتبه سایت میزبان در گوگل توجه کنید.

مجلات و وب سایت ها بستر مناسبی برای گزارش های خبری هستندمجلات و وب سایت ها بستر مناسبی برای گزارش های خبری هستند

نمونه هایی از تبلیغات مبتنی بر گزارش موفق را مطالعه کنید

انتشار گزارش در سایتی که رتبه بالایی در گوگل دارد و سابقه طولانی دارد هم برای سایت تهیه گزارش و هم برای سایت انتشار بازی یک برد مضاعف است. از آنجایی که سایت ناشر بابت انتشار گزارش هزینه دریافت می کند، سایت تولید کننده از طریق لینک هایی که برای برند ایجاد می شود، مخاطبان و اعتبار بیشتری را از سایت منتشر کننده دریافت می کند. در زیر به دلایل موفقیت چندین نمونه از آگهی های گزارشی با مثال می پردازیم.

بدون تخفیف خرید نکنید؛ گزارش تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی

یک نمونه از یک گزارش آگهی موفق از یک فروشگاه لوازم خانگی، گزارشی با عنوان «بدون تخفیف خرید نکنید» است. در این نمونه گزارش برای این فروشگاه از کلمات کلیدی مانند کد تخفیف و کوپن تخفیف بسیار هوشمندانه استفاده کنید.

وجود سرفصل های مهیج و جذاب و لینک های مرتبط از طریق عباراتی مانند تخفیف از دیگر نقاط قوت تبلیغات خبری این سایت بود. یکی از راهکارهای جذاب ارائه شده در رابطه با این تجارت برای ایجاد تبلیغات موثر، استفاده از بازاریابی پیامکی است. از این طریق می تواند با خرید پیامک های تبلیغاتی، متن های تبلیغاتی و تخفیف های خود را به اطلاع مشتریان برساند.

5 هتل ارزان در تهران; تبلیغات مبتنی بر گزارش برای یک سایت در صنعت رزرو هتل

یکی از وب سایت های فعال در زمینه اقامت و رزرو هتل در سراسر ایران با انتشار گزارشی با عنوان 5 هتل ارزان قیمت تهران با ارائه اطلاعات کامل در مورد هتل های مقرون به صرفه تهران، مخاطبان را به گونه ای درگیر خود کرد که مخاطبان به طور کامل حضور پیدا کنند. جذب محتوای گزارش شده است. وی در مرحله بعد از طریق سایت خود به بررسی مزایای رزرو هتل در تهران پرداخت.

نکاتی که این مثال را بسیار مؤثر و موفق کرده است جلب توجه مخاطب، استفاده از کلمات کلیدی و استفاده از متن های لنگر مرتبط است. همچنین از آنجایی که این وب سایت در زمینه رزرو اقامتگاه فعال است، می تواند با ارسال پیام های تبلیغاتی از طریق تابلوی ارسال پیامک انبوه، مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب کند. در زیر به مزایای تبلیغات برای مشاغل می پردازیم.

مزایای تبلیغات برای شرکت ها افزایش آگاهی از برند و بهبود سئو

استفاده از تبلیغات ویدئویی و گزارش های خبری در بسترهای مختلف آنلاین و آفلاین یکی از مزیت های مهمی است که این تبلیغات متنی را به رسانه ای محبوب برای تبلیغات تبدیل کرده است.

  • افزایش آگاهی از برند: ارسال تبلیغات مبتنی بر گزارش در سایت های دارای رتبه بالا در گوگل باعث می شود محصولات شما بیشتر دیده شود و در نتیجه برند شما بهتر شناخته شده و مشتریان بیشتری را جذب می کند.
  • بهبود سئو: با ارسال تبلیغات متنی در سایت های معتبر، به بهبود سئوی خارجی سایت خود کمک کنید و شانس خود را برای رتبه بندی کلمات کلیدی افزایش دهید.
  • مقرون به صرفه بودن: تبلیغات گزارشی یکی از روش های مقرون به صرفه تبلیغات است. در نتیجه شرکت های بزرگ و کوچک می توانند از این روش استفاده کنند.

آگاهی از برند، بهینه سازی موتورهای جستجو و هزینه های گزارش تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف، این نوع تبلیغات را به راهی پربار برای جذب مشتری تبدیل کرده است. علاوه بر این می توانید از اطلاعات منتشر شده در آگهی در متن پیامک تبلیغاتی نیز استفاده کنید تا نام برند را در ذهن مخاطب اثربخش، برجسته و ماندگارتر کنید.

بهینه سازی سئو سایت؛  مزیت انتشار گزارش در سایت های معتبربهینه سازی سئو سایت؛  مزیت انتشار گزارش در سایت های معتبر

تعرفه تبلیغات مبتنی بر گزارش به چه چیزی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی نرخ گزارش را تعیین می کند که شامل نوع گزارش، اعتبار و اهمیت موضوعی سایت منتشر کننده گزارش و مدت زمان ماندگاری گزارش در سایت انتشار است. به عنوان مثال، اگر فروشنده عطر و ادکلن هستید و به دنبال انتشار یک متن کوتاه تبلیغاتی برای ادکلن خود از طریق راند آپ هستید، باید بدانید که هر چه سایت انتشار بیشتر با فروشگاه عطر شما مرتبط باشد، قیمت درخواستی شما بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر تبلیغات متنی خود را در یک سایت مرتبط با لوازم آرایشی ارسال کنید، طبیعی است که نرخ تقاضا بیشتر از سایر سایت های غیر مرتبط باشد.

اعتبار سایت انتشارات عاملی موثر بر نرخ گزارش استاعتبار سایت انتشارات عاملی موثر بر نرخ گزارش است

تبلیغات گزارشی یک روش تبلیغاتی مقرون به صرفه برای جذب مشتری است

تبلیغات یکی از روش های تبلیغاتی است که ریشه در انتشار متون تبلیغاتی در مجلات و روزنامه ها دارد. رپورتاژ آگهی یک کانال تبلیغاتی موثر و کم هزینه برای جذب مشتریان زیاد و بهبود سئوی خارجی سایت و آگاهی از برند است زیرا با انتشار گزارش در وب گسترده بیشتر دیده و شناخته خواهید شد. اگر تجربه انتشار آگهی های گزارشی برای کسب و کار خود در سایت های انتشاراتی دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: https://farazsms.com/advertorial/