با مشتریان ارتباط داشته باشید و آن ها را حفظ کنید. با استفاده از سامانه ملی پیامک، برای مشتریان خبرنامه درست کنید.
پیامک های تخفیفی برای مشتری، احساس نیاز ایجاد می کند. یعنی کاربر به خرید نیاز ندارد ولی با پیام تخفیف ترغیب می شود تا روی لینک کلیک کرده و خرید انجام دهد. پس با ارسال پیام پیشنهاد ویژه یا کوپن تخفیف شانس فروش بیشتری دارید.
شاید تا قبل از اینکه اسنپ مارکت فروش محصولات مغازه ها را در فضای اینترنت شروع کند، کمتر کسی به فکر فروش اینترنتی بود. اما الان خیلی از مغازه ها، روش های مختلف تبلیغات برای سوپرمارکت را امتحان می کنند تا به فروش بیشتری برسند.
تبلیغ با تراکت، تبدیل به عضوی جدایی ناپذیر از روش های تبلیغاتی سوپر مارکت ها شده است. هر زمان که از مغازه خرید می کنیم، داخل نایلون برگه ای زردرنگ یا سبزرنگ با متن ها طولانی وجود دارد. ولی بهتر است بدانید، تبلیغ با تراکت دیگر تاثیرگذار نیست. مشتری ها به برگه های تبلیغاتی نگاه می کنند، ولی توجه زیادی ندارند و نایلون را همراه با تبلیغ دور می ندازند.
گوگل ادز امکانی مفید برای تبلیغات است. یعنی گوگل از صاحب کسب وکار پول می گیرد و سایت او را به مشتریان معرفی می کند. مثلاً بعضی از سوپر مارکت های بزرگ مثل اُکالا (فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش)، اگر به گوگل پول برای تبلیغ بدهند، موتورهای جستجو صفحه سایت آن ها را جزو نتایج اول نشان می دهد. یعنی وقتی کاربر عبارت خرید مواد غذای را جستجو کند، سایت اُکالا اولین سایتی است که به کاربر نمایش داده می شود.
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در بین ما مردم ایران است. روزانه خریدهای زیادی در اینستاگرام انجام می شود. بنابراین بهترین فرصت است تا صفحه ای ایجاد کرده و به معرفی و فروش محصول در اینستاگرام بپردازید یا اینکه تبلیغات برای سوپرمارکت خود انجام دهید.
دوستداری1میلیون ببری؟
عضواینستاگرام افق کوروش شو
Instagram.com/okcs.ir
اس ام اس مناسبتی ارسال کنید
شماره های مشتریان را برای ارسال پیام، از کجا بیاوریم؟
مثلاً سوپرمارکت فرهنگ در اینستاگرام صفحه ای با ۱۰ کا فالوور دارد. محصولات جدید مغازه را معرفی می کند، شماره تلفن برای تماس مشتریان را نوشته، تخفیف ها را اطلاع رسانی می کند و از مشتریان معروف خود عکس منتشر کرده تا فالوور بیشتری جذب کند. سوپر مارکت فرهنگ می تواند به یکی از پیج های پُربازدید یا پیج یکی از اینفلوئنسرها (آدم های معروف) تبلیغ بدهد، تا فالوورهای پیج و فروش از مغازه بیشتر شود.
بازاریابی پیامکی برای تبلیغ سوپرمارکت
برای مناسبت های خاص پیشنهاد ویژه ای را برای مشتریان در نظر گرفته و پیام ارسال کنید. مثلاً اسنپ مارکت به مناسبت تولدش پیشنهادی برای مشتری در نظر گرفته و ارسال می کند.
پیام تشکر از مشتری، را می توانید در قسمت پیش نویس ها نوشته و ذخیره کنید. هر زمان که مشتری از شما خرید کرد کافیست فقط شماره را وارد کرده و پیام را ارسال کنید.
خبرنامه پیامکی راهی برای ارتباط با مشتریان
در این مطلب گفتیم که مهم نیست شما مغازه ای کوچک داشته یا صاحب فروشگاه بزرگی هستید. اگر برای مشتریان پیام های تخفیفی را هدفمند ارسال کنید، هزینه ٔ تبلیغات با فروش بیشتر جبران می شود. با استفاده از روش های گوناگونی که گفتیم با مشتری ارتباط برقرار کرده و آنان را حفظ کنید.
در حالت عادی هر بار که مشتری به مغازه زنگ می زند باید شماره تلفن و آدرس او را روی کاغذ نوشته و سفارش را ارسال کنید. اما با استفاه از ماژول دفترچه تلفن سامانه ملی پیامک، فقط یکبار از مشتری شماره تلفن و آدرس گرفته، سپس در دفترچه تلفن ذخیره کنید. دیگر نیاز نیست هربار اطلاعات مشتری را بپرسید.
روش های بازاریابی و تبلیغات برای سوپرمارکت که در حال حاضر استفاده می شود با روش های سال های قبل تفاوت دارد. این روزها برای تبلیغات باید به صورت هدفمند مشتریان را بشناسید و بعد پیام ارسال کنید.\xa0 از طرفی خلاقیت برای جذب مشتری موثر است پس از پیام های خلاقانه استفاده کنید.
عادت های مشتریان تغییر کرده است، پس باید براساس عادت و سلیقه مشتری پیش رفت، تا تبلیغ موفقی انجام داد. ما هم در ادامه روش های تبلیغاتی مشتری پسند را برای تان فراهم کرده ایم.
تبلیغ سوپر مارکت با تراکت
تشکر کردن حس خوبی برای کاربر ایجاد می کند. برای حفظ مشتری، با او ارتباط بگیرید. بعد از خرید با جمله ای ساده از خرید مشتری تشکر کنید. تا حس خوبی نسبت به مغازه شما پیدا کرده و دوباره برای خرید برگردند. به عنوان مثال مشتری از مغازه محصولاتی را خرید کرده و سفارش ها را برایش ارسال کردید.
همچنین برای مناسبت های مختلف مثل عید، شب یلدا و ... پیامک طراحی کرده و برای مشتری پیام ارسال کنید.
نتایج مثبت از روش های بازاریابی و تبلیغات برای سوپرمارکت
البته روش ماژول منطقه هدفمند با ماژول ارسال پسام از روی نقشه تفاوت دارد. در روش منطقه هدفمند، به جای استفاده از نقشه، از بانک شماره محله ای استفاده می کنید و می توانید به صورت تصادفی یا ترتیبی به مشتریان پیام بفرستید.
همچنین در ماژول دفترچه تلفن، مخاطبان را دسته بندی کرده و هر چندوقت یکبار برای هر گروه پیامک تخفیف ارسال کنید، تا مشتریان تجربه خوبی داشته و وفادار باقی بمانند.
ارسال رایگان محصولات با پیامپ
شبکه های اجتماعی فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهند، تا به معرفی کالا و محصولات خود بپردازند.
ارسال پیام تشکر برای مشتریان
در ابتدای مقاله گفتیم عادت مشتریان تغییر کرده است. یعنی کاربران روز به روز خریدهای اینترنتی زیادی انجام می دهند و تقاضا برای خرید آنلاین بالاتر می رود. پس شما هم به عنوان صاحب مغازه باید به سمت تقاضای مشتریان حرکت کنید و در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
اگر صاحب سوپر مارکت بزرگ یا زنجیره ای هستید، تبلیغ از طریق سایت کاربردی است. اما اگر مغازه ای کوچک دارید، این روش خیلی هم مفید نیست.
در خانه بمانیم و آنلاین سفارش بدیم!
یادت نره فقط تا جمعه فرصت داری از 40هزار تومان تخفیف خرید سوپرمارکتی از دیجی کالا استفاده کنی.
کد تخفیف:CRS40
برای خرید بالای 100هزار تومان
بزن بریم:
https://dgka.la/7gv
لغو پیامک: 1
این پیامک دو روز پیش ساعت ۱۰ صبح برای من ارسال شد. لحن پیام دوستانه است و حس صمیمت برای کاربر دارد. منم به مغازه زنگ زدم و برای ناهار وسایل موردنیاز را سفارش دادم. خیلی زود سفارش را آماده و برایم ارسال کردند. حالا مشتری ثابت این سوپر مارکت شدم و تقریباً هر دو روز یکبار زنگ می زنم و هر چیزی که نیاز دارم را سفارش می دهم.
نویسنده: تیم تحریریه پیامک