تلفن ثابت همیشه بخشی از زندگی ما بوده است. اما انجام دهید دلایل قطعی تلفن ثابت آیا سیستم ها را می شناسید؟ رفع قطعی تلفن ثابت آیا می دانید چگونه آن را تعمیر کنید؟ در این مقاله چگونه اطلاعیه خرابی تلفن ثابت و همراهپیروی از تلفن ثابت علت قرن اشغالی است. قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید ما این مشکلات را به روش های مختلف حل می کنیم.
دلایل قطعی تلفن ثابت
قطعی تلفن ثابت دلایل مختلفی دارد. برای مثال ممکن است عوامل فنی و محیطی کابل های خانه و تلفن شما مشکل داشته باشد و یا فراموش کنید قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. به هر حال نگران نباشید! همه این مسائل به راحتی قابل بررسی و حل است.
نقش پرداخت قبض در قطع ارتباط
اولین و مهمترین دلیل قطع شدن تلفن ثابت فراموشی یا عدم پرداخت قبض تلفن است. قبل از بررسی سایر مشکلات احتمالی، مطمئن شوید که قبض خود را پرداخت کرده اید. برای انجام این کار، فقط با 2000 تماس بگیرید. سیستم پاسخ صوتی تعاملی (IVR) میزان بدهی شما را در صورت وجود به شما می گوید. همچنین می توانید قبض تلفن ثابت خود را با تماس با این شماره پرداخت کنید.
برای دریافت قبض برق با اولین پیامک باید شماره تلفن همراه شخصی که معمولا قبض برق را پرداخت می کند در سامانه ثبت کنید.
دلایل فنی و زیست محیطی را مطالعه کنید
اگر مطمئن هستید که قبض تلفن ثابت خود را پرداخت می کنید، می توانید در مرحله بعد انواع دلایل فنی و زیست محیطی را بررسی کنید.
-
مشکلات سیم کشی داخلی
مخابرات مسئول رساندن سیم تلفن به درب منزل و دادن خط تلفن به شماست. به این معنی که سیم کشی داخلی ساختمان با مراحل ساخت خانه مرتبط است. تمامی سیم های شرکت مخابرات در باکس تلفن اصلی ساختمان دیده می شود. این جعبه معمولا در ورودی ساختمان، زیرزمین یا حیاط نصب می شود. با اتصال یک تلفن به سیم های هر واحد، می توانید صدای بیپ رایگان را بشنوید.
اگر تمام خطوط ساختمان شما آزادانه بوق میدهند، سیگنال ارتباطی دریافت میکنید و مشکل قطعی تلفن ثابت شما احتمالاً به دلیل سیمکشی داخل ساختمان است.
-
محل سیم های داخلی تلفن ثابت
کلیه سیم کشی های تلفن ساختمان در ورودی کابل ارتباطی ساختمان قرار می گیرد و برای هر واحد سیم کشی تلفن مجزا اجرا می شود که با نصب جک تلفن می توان از آن استفاده کرد. عبور سیم های داخلی تلفن کشیده شده در داخل هر واحد، از زیر فرش و کنار دیوارها، باعث آسیب دیدن و قطع شدن سیم تلفن می شود. قبل از تماس با شرکت مخابراتی خود برای پیگیری قطعی تلفن ثابت، مطمئن شوید که سیمهای داخلی تلفنتان سالم هستند.
-
سوکت تلفن ثابت
اگر جک تلفن وصل یا خراب باشد باعث اختلال، صدا و قطع شدن تلفن ثابت می شود. اگر تلفن ثابت شما قطع است، گوشی را به پریز دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید که پورت تلفن آسیبی ندیده است. اگر مشکل قطعا به دلیل خرابی پورت باشد با این تست مشخص می شود.
گاهی اوقات اتفاق می افتد که قطع شدن خط زمین به دلیل شکستگی سوکت در انتهای سیم آن است. بهتر است از یک سیم پریز دیگر برای تأیید اینکه آیا مشکل به دلیل خرابی سوکت است یا خیر، استفاده کنید.
قطعی تلفن ثابت از سمت ارتباطات
گاهی اوقات تلفن ثابت توسط خود شرکت مخابرات قطع می شود. دلایل مختلفی برای این نوع قطعی وجود دارد که رایج ترین آن عدم پرداخت به موقع قبض تلفن است. اما دلایل دیگری که می توان برای قطع شدن گوشی از قسمت ارتباطی بیان کرد عبارتند از:
- قطع شدن تلفن ثابت به دلیل استفاده نادرست از تلفن و ایجاد مزاحمت برای سایر مشترکین
- قطع به دلیل تداخل سیم کشی، انتقال و انشعاب غیر مجاز
- فسخ به دستور مراجع قضایی به دلیل حضور شاکی
- تماس های غیرمجاز را مسدود کنید
- قطع به دلیل بدهی خطوط دیگر
در تمامی این موارد برای رفع مشکل، صاحب خط تلفن باید شخصاً با شرکت مخابرات منطقه تماس بگیرد.
روش های قطع ارتباط تلفن ثابت
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، راه های مختلفی برای رفع قطعی تلفن ثابت وجود دارد. اگر به دلیل مشکلات زیست محیطی تلفن ثابت شما قطع شده است، می توانید با تعمیر آن دوباره آن را وصل کنید. در غیر این صورت، از روش هایی که در اینجا ارائه کرده ایم استفاده کنید:
قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید
محتمل ترین دلیل قطعی تلفن ثابت، عدم پرداخت قبض شما است. برای بررسی میزان بدهی و پرداخت قبض تعمیر قطعی تلفن ثابت خود می توانید از روش پرداخت قبض تلفن ثابت دلخواه خود استفاده کنید.
-
قبض تلفن خود را از طریق سامانه 2000 و 1818 پرداخت کنید
اتصال به سیستم های تلفن 2000 و 1818 این یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت اطلاعات لازم در مورد قبض تلفن ثابت است. شما می توانید به صورت رایگان با سامانه 2000 تماس بگیرید و با وارد کردن کد محل سکونت، قبض تلفن خود را از طریق تلفن ثابت یا همراه خود پرداخت کنید. رفع قطعی تلفن ثابت با استفاده از این روش معمولاً تا دو روز کاری طول می کشد. با این حال، برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، می توانید با شرکت مخابراتی محلی خود تماس بگیرید و کد پیگیری پرداخت صورتحساب خود را در اختیار آنها قرار دهید.
سامانه 1818 برای ساکنین استان های تهران و البرز طراحی شده است. این سیستم می تواند قبوض پایان و میانگین مدت تلفن ثابت شما را در اختیار شما قرار دهد. سامانه ۱۸۱۸ با بانکهای ملی، صادراتی و چند ملیتی نیز همکاری میکند و در صورت پرداخت صورتحساب با استفاده از دستگاههای خودپرداز یا خدمات آنلاین این بانکها، روند اتصال مجدد تلفن ثابت شما کوتاهتر میشود.
-
قبض تلفن ثابت خود را با کد دستوری پرداخت کنید
راه بعدی برای پرداخت قبض تلفن ثابت برای تعمیر، استفاده از کدهای دستوری است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا کد دستوری زیر را روی تلفن همراه خود شماره گیری کنید.
*2020#
2. سپس گزینه 3 یا پرداخت قبض تلفن خود را انتخاب کنید.
3. شماره تلفن ثابت خود را در قالب مورد نیاز تایپ کنید.
حتما بخوانید: تبلیغات در اردکان فرصتی طلایی برای جذب مشتری!
4. با وارد کردن اطلاعات حساب خود، قبض را پرداخت کرده و قطعی تلفن ثابت را برطرف کنید.
-
قبض تلفن ثابت خود را از طریق سیستم مخابراتی من پرداخت کنید
برای استفاده سیستم ارتباطی برای پرداخت قبض و رفع قطعی تلفن، مراحل زیر را دنبال کنید:
- برای سفارشمخاطبین من» وارد my.tci.ir شوید.
- اگر برای اولین بار از این سیستم استفاده می کنید، اطلاعات خود را تکمیل کنید.
- از بخش “خط اضافه کنید» شماره تلفن ثابتی را که می خواهید برای بررسی اندازه بدهی وارد کنید.
- برای تکمیل فرآیند احراز هویت، کد تأیید ارسال شده به مالک تلفن ثابت را وارد کنید.
روش اول: پرداخت صورت حساب شخصی
- برای مشاهده قبض تلفن ثابت خود، پیشخوان ارتباطی من خودت چک کن
- در اینجا می توانید با انتخاب «میان مدت» یا «پایان مدت» بدهی خود را پرداخت کرده و قطعی تلفن ثابت خود را برطرف کنید.
روش دوم: پرداخت قبوض دیگران
- به ترتیب مخاطبین من به بخش شمارنده وارد شوید
- نوع گوشی را تعیین کنید
- شماره تلفن ثابت را با فرمت 2112345678 وارد کنید.
- نوع “میان ترم” یا “پایان ترم” را انتخاب کنید.
- دکمه «استعلام و پرداخت» را انتخاب کنید.
- تصویر فاکتور مورد نیاز را در بخش “مشاهده جزئیات” بررسی کنید.
- در نهایت قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید.
خط تلفن را از طریق ارتباطات بررسی کنید
برای رفع قطعی تلفن ثابت خود می توانید از طریق سیستم ارتباطی منخط تلفن خود را بررسی کنید
استفاده از سیستم های ارتباطی برای اعلام نقص
اگر مراحل بالا را انجام دادید و متوجه شدید که قبض خود را پرداخت کرده اید و بدهی ندارید، می توانید پس از ورود سیستم ارتباطی مننقص خط تلفن ثابت را از طریق مراحل زیر به شرکت مخابرات گزارش دهید:
- از تنهاییخدمات“گزینه”خدمات تلفن ثابت“و وارد بخش شوید” را انتخاب کنیدمشاهده خدماتشوید
- بعد کی؟اطلاع از خرابی خط تلفن“روشن گزینه”فرم درخواست / پیگیری» کلیک کنید.
- شماره تلفن ثابت خود را تأیید کنید.
- پس از تایید درخواست اعلان شکست خود، کد رهگیری خود را دریافت کرده و منتظر پاسخ نهایی شرکت مخابراتی خود باشید.
اگر مشکل قطعی تلفن ثابت بعد از 24 ساعت حل نشد، به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کنید و یا با واحد روابط عمومی شرکت مخابرات استان خود تماس بگیرید.
شماره تماس واحد عمومی ارتباطات شرکت مخابرات استان تهران 2090 می باشد.
نظرات و پیشنهادات نهایی
قطع ارتباط از تلفن ثابت مشکل سختی نیست. اما باعث سردرگمی و دردسر می شود. در بسیاری از موارد مشکل قطعی و خرابی تلفن به ارتباطات مربوط نمی شود. اما طبق معمول خیلی ها فکر می کنند اولین راه حل این مشکل استفاده از خط ارتباطی 20117 است.
در کنار ثبت شماره در سیستم خطای تلفن مخابرات، بد نیست بررسی های دیگری نیز برای رفع سریعتر مشکل قطعی تلفن ثابت انجام دهید. در این مقاله، ما برخی از سادهترین راهها را برای بررسی خرابی گوشی شرح دادهایم. اگر در این مورد سوالی دارید، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/telephone-disconnection/