
بروزرسانی: 21 تیر 1404
راهنمای تبلیغات خلاقانه برای فروش بیشتر - پنل اس ام اس - سامانه پیامکی
محصول یا خدمات خود را به گونه ای معرفی کنید که انگار فقط آن ها نیاز مخاطب شما را برطرف می کنند و هیچ محصول دیگری رقیب شما نیست. در این صورت، کالا یا خدمات شما برای مخاطب خاص شده و آن را از دست نخواهد داد؛ درنتیجه این اقدامات مخاطب به مشتری شما تبدیل می شود. برای خاص بودن محصولات و برند، شعار برند اهمیت ویژه ای دارد. برای نشان دادن ویژه بودن محصولات می توانید از کلماتی مانند اختصاصی، منحصربه فرد، اولین و بی نظیر در تبلیغات خلاقانه استفاده کنید.
اگر عنوان تبلیغات مخاطب را جذب کند، محتوای بخش های دیگر نیز به چشم او آمده و امکان تبدیل مخاطب به مشتری بسیار افزایش می یابد. از سوی دیگر، در تبلیغات متنی، مانند تبلیغات پیامکی، فقط عنوان در نگاه اول مخاطب را جذب و ترغیب به باز کردن پیام می کند. برای تبلیغات پیامکی، همواره ابتدا از طریق پنل ارسال پیامک، اس ام اس آزمایشی برای خود ارسال کنید و در جایگاه مخاطب عنوان آن را بررسی کنید.
اهمیت تصاویر؛ استفاده از عکس های تاثیرگذار برای تبدیل مخاطب به مشتری
بسیاری از افراد نسبت به تبلیغات مقاومت داشته و از انواع گوناگون آن خسته شده اند. از این رو، تبلیغاتی که تنها محصولی را با یک متن تخصصی معرفی کند و با لحن خیلی خشک به توضیح مزایای آن بپردازد، باعث جذب مشتری نخواهد شد. برای تبلیغ محصول خود باید ببینید که کدام بخش از محصول شما دوست داشتنی و متفاوت است. سپس، با تمرکز بیشتر روی آن، تبلیغات خلاقانه راه اندازی کنید. در ادامه، برخی از تبلیغ های خلاقانه در سطح شهر را برای ایده گرفتن را معرفی کرده ایم.
استفاده از فضاهای شهری برای خلاقیت بیشتر تبلیغات
زمانی که تصویری را مشاهده و حسی را دریافت می کنید، هر بار با دیدن هر عنصری که در تصویر بوده، همان حس اولیه به شما منتقل خواهد شد. تصاویر حس را به خوبی منتقل می کنند و از این رو، بهترین ابزار برای برندسازی هستد. همچنین، اگر بخواهید برای تبلیغات موثر در فروش، متفاوت و خلاقانه عمل کنید، استفاده از تصاویر تاثیرگذار بسیار کمک کننده خواهد بود.
ایده هایی برای تبلیغات خلاقانه در سطح شهر و جذب مخاطبان
عنوان ها و تصاویر در تبلیغاتی مانند بنرها، برای دیده شدن در نگاه اول مخاطب بسیار اهمیت دارند. اولین متن یا تصویری که بتواند چشم مخاطب را جذب کند، باید جذاب و درگیرکننده ذهن باشد؛ به عبارتی دیگر باید عنوان یا تصویر بنر مانند قلاب عمل کند.
در نهایت، استفاده از عبارت هایی مثل «اکنون رونمایی شد!»، «بهترین رازها را فاش می کنیم!» یا «تخفیف شگفت انگیز را از دست ندهید!»، به مخاطبان اطلاع می دهند که یک محصول جدید یا تخفیف ویژه ای در انتظار آن ها است. همچنین، استفاده از ضرب المثل ها یا تیکه های مکالمه محاوره به جذب مشتری و ماندگاری محصول شما در ذهن او بسیار کمک می کند.
نمایش تصاویر محصولات و نام آن ها روی بیلبوردها، تکراری و خسته کننده شده است. برای اینکه تبلیغات موثر باشد و در همان نگاه اول چشم مخاطب را به سمت خود جذب کند، از ترکیب المان های اطراف بیلبورد با تصویر استفاده کنید. در این صورت تبلیغ شما در نظر مخاطب متفاوت بوده و به آن توجه خواهد کرد.
تبلیغات خلاقانه؛ تجربه جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر
برای تبلیغات خلاقانه باید از عنوان های موثر استفاده کنید و مخاطب را در راستای تبلیغ محصول به چالش بکشید تا در ذهن او ماندگار شوید. همچنین، محصول یا خدمات خود را به عنوان تنها برطرف کننده نیاز او معرفی کنید تا تصور کند بهترین راه حل، خرید محصول یا استفاده از خدمات شما است.
علاوه بر بیلبوردها، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس، پارک ها و مراکز تفریحی فضاهای شهری هستند که پتانسیل بالایی برای تبلیغات خلاقانه دارند. در فضاهایی مانند ایستگاه های اتوبوس که افراد زمان بیشتری برای تعامل با تبلیغات دارند، مزایای محصول خود را به چالش بکشید یا کاربرد محصول را نمایش دهید. به طور مثال، یک تولیدکننده شیشه نشکن برای تبلیغ محصول خود، در ایستگاه اتوبوس مقداری پول را در دیوار ه های شیشه ای ایستگاه اتوبوس قرار داد و روی آن نوشته بود که هر کس بتواند شیشه را بشکند، همه پول برای او خواهد بود.
استفاده از تکنیک انتقال حس در تصاویر تبلیغات را به عنوان راه حلی ماندگار در ذهن مخاطب معرفی کرده و در مورد تاثیر آن بر برندسازی و افزایش فروش توضیح دادیم. در انتها نیز مثال هایی از تبلیغات خلاقانه را بررسی کردیم. اگر موارد دیگری می شناسید که به خلاقانه بودن تبلیغات کمک می کند، از طریق باکس پایین با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، برای ایده های بیشتر تبلیغاتی دیگر مقالات ما در وبلاگ فراز اس ام اس را مطالعه کنید.