در 7 مرحله ساده یک باشگاه مشتریان ایجاد کنید
انتشار: آذر 26، 1403
بروزرسانی: 21 تیر 1404

در 7 مرحله ساده یک باشگاه مشتریان ایجاد کنید


راهنمای مطالعه

برای ایجاد یک باشگاه مشتریان، ابتدا باید بدانید که اصلاً چرا می خواهید یک باشگاه مشتریان راه اندازی کنید. سپس مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و آنها را تقسیم بندی کنید. مرحله بعدی تدوین ساختار ثبت نام برای مشتریان است. سپس باید پاداش های تشویقی را با توجه به مشتریان انتخاب کنید و پلتفرم خود را برای ایجاد یک باشگاه مشتریان انتخاب کنید. ثبت شماره مشتریان، اجرای استراتژی ها و بهبود مستمر فرآیند آخرین مراحل برای ایجاد یک باشگاه مشتریان است.

در ادامه این مقاله می خواهیم مراحل ایجاد باشگاه مشتریان را به طور مختصر و مفید توضیح دهیم. اگر شما نیز می خواهید یک باشگاه مشتریان برای شرکت خود ایجاد کنید، مطالعه این مقاله برای شما مفید و مفید خواهد بود.

قدم اول: دلیل و فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان را مشخص کنید

اولین قدم برای ایجاد یک باشگاه مشتریان برای کسب و کارتان این است که از خود بپرسید چرا می خواهید یک باشگاه مشتریان ایجاد کنید. چه هدف و پیامی برای کار خود در نظر گرفته اید؟ آیا به دنبال افزایش فروش کسب و کار خود هستید؟ آیا می خواهید تعداد مشتریان وفادار شرکت خود را افزایش دهید یا به دنبال تجربه بهتر و ارزشمندتری برای مشتریان و مخاطبان هدف خود هستید؟ اگر بتوانید فلسفه و دلیل خود را برای ایجاد باشگاه مشتریان تعریف کنید، قطعا با دانش و وضوح بیشتر وارد مسیر خواهید شد و با مشکلات و سردرگمی های کمتری مواجه خواهید شد.

مشتریان هدف را شناسایی کنیدمشتریان هدف را شناسایی کنید

مرحله دوم: شناسایی و طبقه بندی مشتریان و مخاطبان هدف

اکنون که علت و چرایی ایجاد یک باشگاه مشتریان را مشخص کرده اید، زمان آن رسیده است که به تعریف مشتریان و مخاطبان هدف خود بپردازید. البته همه مشتریان شما به یک اندازه به کسب و کار و محصولات شما علاقه ندارند و نباید سعی کنید همه را راضی کنید. یک مدیر یا تاجر باهوش به دنبال شناسایی مخاطبان هدف کسب و کار خود و تمرکز بر روی آنهاست.

پس از شناسایی مخاطبان هدف خود، باید شروع به تقسیم بندی آنها کنید. تقسیم بندی مشتریان به شما کمک می کند تا بفهمید هر مشتری دقیقاً چه می خواهد، چه کاری باید انجام دهید تا آنها را متقاعد به خرید کنید و تجربه مشتری خود را مدیریت کنید.

مرحله 3: یک ساختار و فرم برای ثبت نام مشتری ایجاد کنید

اکنون زمان طراحی یک سیستم امتیازدهی ساده و شفاف است تا مشتریان شما به راحتی بفهمند که چگونه می توانند در فروشگاه شما امتیاز بالاتری کسب کنند و از مزایای بیشتری برخوردار شوند. برای مثال می توانید به ازای خرید هر میلیون تومان امتیاز خاصی به مشتریان بدهید یا برای معرفی دوستان و آشنایان امتیاز خوبی در نظر بگیرید تا افراد تشویق شوند که خود را به دوستان، اقوام و همکاران خود معرفی کنند.

مرحله 4: طرح های تشویقی برای تشویق مشتریان به خرید در نظر بگیرید

طرح های تشویقی یکی از مهم ترین بخش های ایجاد باشگاه مشتریان است و نقش مهمی در افزایش فروش، سودآوری و محبوبیت کسب و کار شما دارد. در این مرحله از ایجاد باشگاه مشتریان، باید برنامه های تشویقی برای کسب و کار خود تعریف کنید. ارائه کدهای تخفیف، هدایای ویژه، خدمات رایگان، قرعه کشی، مسابقات و پیشنهادات با زمان محدود از جمله طرح های تشویقی موفق هستند. توجه داشته باشید که پاداش ها باید متناسب با ارزش مشتری باشد. بهتر است برای مشتریان با ارزش پاداش های ویژه ای در نظر بگیرید.

مرحله پنجم: پلتفرم و ابزار مناسب را برای ثبت شماره و جزئیات مشتری انتخاب کنید

اکنون که استراتژی های خود را مشخص کرده اید و دقیقاً می دانید که پس از راه اندازی باشگاه مشتریان خود چه کاری باید انجام دهید، وقت آن است که پلتفرم ها و ابزارهای مناسب را برای ساخت باشگاه مشتریان خود انتخاب کنید و اطلاعات و پروفایل های مشتریان را به دست آورید. به عنوان مثال اگر وب سایت فروشگاهی دارید می توانید از افزونه باشگاه مشتریان وردپرس یا اگر فروشگاه دارید می توانید از کارت خوان لمسی موبایل با قابلیت ذخیره شماره مشتریان استفاده کنید.

اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید

مرحله 6: داده های مشتری را ضبط کنید و استراتژی ها را اجرا کنید

پس از استقرار و پیاده سازی پلت فرم باشگاه مشتریان شما، زمان آن فرا رسیده است که اطلاعات و پروفایل های مشتریان را به هر شکل ممکن برای ارتباط با آنها به دست آورید. می توانید یک اپلیکیشن موبایل یا کارت ویزیت هوشمند برای مشتریان در نظر بگیرید تا بتوانند اطلاعات خود را راحت تر در اختیار شما قرار دهند. پس از دریافت مشخصات، باید استراتژی های خود را پیاده کنید و فلسفه ای را که برای ایجاد باشگاه مشتریان در نظر داشتید، پیاده سازی کنید.

مرحله 7: به طور مداوم عملیات باشگاه مشتریان را بهبود بخشید

پس از راه اندازی باشگاه خود، باید به طور مداوم بر عملکرد آن نظارت داشته باشید و آن را بهبود بخشید. باشگاه مشتریان شما باید با شخصیت مشتری و نیازهای بازار سازگار شود تا نرخ بازگشت مشتری و فروش شما را افزایش دهد.

راه اندازی سریع و آسان باشگاه مشتریان حرفه ای خود با استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری

در این مقاله نحوه ایجاد باشگاه مشتریان را به طور کامل و قدم به قدم توضیح می دهیم. اگر به دنبال ایجاد یک باشگاه مشتریان برای شرکت خود هستید، می توانید با انجام این هفت مرحله ساده به هدف خود برسید.

یکی از راه حل های هوشمند که به شما در ایجاد یک باشگاه مشتریان کمک می کند، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری است. این دستگاه به شما کمک می کند تا شماره تماس و مشخصات مشتریان خود را ذخیره کرده و سپس برای آنها پیامک ارسال کنید. حتی می توانید با استفاده از این دستگاه کارت ویزیت الکترونیکی خود را برای مشتریان ارسال کنید.

یکی از دستگاه های حرفه ای موجود در بازار که به شما کمک می کند خیلی راحت و سریع باشگاه مشتریان خود را ایجاد کنید، دستگاه ذخیره سازی شماره تلفن همراه زرین پوز است. کارشناسان گروه فراز اس ام اس با خرید این دستگاه تمامی آموزش های لازم جهت نصب و استفاده از این دستگاه ها، پنل پیامک تجاری با امکانات کامل را به قیمت 649 هزار تومان و هزینه ارسال پیامک 50 هزار تومانی هدیه به شما ارائه می دهند. به شما هدیه خواهد داد در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش کافی است به صفحه خرید دستگاه ذخیره سازی شماره موبایل زرین پاز مراجعه نمایید.


منبع: https://farazsms.com/7-steps-to-create-a-customer-club/