منبع: https://sms.ir/services-sms-line/
پیامکهای خط خدماتی میتواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیفهای فروشگاهها گرفته تا اعلام نوبت درمانگاه و بیمه تا اطلاع رسانی در مورد خلافی ماشین و بسیاری موارد دیگر. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره باشد و بدون اطلاع او صورت گیرد به عنوان پیامک تبلیغاتی شناخته میشود. به این ترتیب افراد میتوانند خواستار لغو این پیامها و عدم دریافت آنها باشند. خط خدماتی در واقع حالتی از خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک حقوقی از اپراتورها تحویل میشوند. در خط خدماتی، ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و بسیاری موارد دیگر ممنوع است. در این پیامها صرفاً باید اقدام به اطلاع رسانی به کاربران نمود.
خط خدماتی اشتراکی مخصوص افرادی است که شرکت ثبت شده حقوقی نداشته و صرفاً صاحب یک وبسایت یا اپلیکیشن هستند. در صورتی که این افراد بخواهند به مشتریان خود پیامک بفرستند لازم است از خطوط خدماتی اشتراکی استفاده نمایند. پیامکهایی مانند ثبت نام، ارسال کد تأیید، احراز هویت دو مرحلهای، ورود و پیگیری خرید و ارسال کد مرسوله از میتوانند این طریق صورت بگیرند. با داشتن خط خدماتی اشتراکی چنین مشکلاتی برای کاربران حل میشوند. این خطوط اختصاصی نبوده و همچنین امکان ارسال به لیست سیاه مخابرات را نیز دارند.
برای دریافت خط خدماتی باید به عنوان یک شخصیت حقوقی اقدام نمایید. به این ترتیب که لازم است شناسۀ ملی و شماره ثبت شرکت خود را وارد کرده و مبلغ معینی سفته را نیز تضمین بدهید. مبلغ سفته بستگی به نوع شماره و سرویس خدماتی شما داشته و ممکن است ارقام مختلف و متغیری را شامل شود. تقریباً دو تا شش ماه زمان لازم است تا خط تبلیغاتی شما تبدیل به خط خدماتی شود.
پیامهای مشخصی با محتوای اطلاع رسانی از طریق مجموعهها برای افرادی که خود قصد دریافت چنین پیامهایی دارند ارسال میشود. محتوای کلی پیامکهای خط خدماتی نیز اطلاع رسانی و ارائۀ خدمات به مخاطبین و مشتریان خود است. طبق ابلاغیۀ شرکت ارتباطات سیار ایران از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۲، سرشمارههای ارسال پیامک به دو شاخۀ خدماتی و تبلیغاتی دستهبندی شد.
یکی از مهمترین شرایط استفاده از خطوط خدماتی این است که پیامک آن تنها برای افرادی فرستاده میشود که خود داوطلب و خواهان دریافت پیام باشند. بدین ترتیب امکان ارسال پیامکهای تبلیغاتی به لیست سیاه یا شمارههای مخابراتی وجود نخواهد داشت. در نتیجه ارسال پیام برای افرادی امکانپذیر است که قصد استفاده از سرویسها و خدمات شرکت یا سازمان مورد نظرشان را دارند. برخی از کاربردهای خطوط خدماتی شامل موارد زیر است:
خط خدماتی برای شرکتها و سازمانهایی تعریف میشود که پیامکهایی برای اطلاع رسانی و ارائۀ خدمت به افراد خود ارسال میکنند. مخاطب این نوع پیامها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند.
اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی تا کنون با سامانۀ پیامکی کار کرده باشید متوجه ارسال کد فعالسازی یا پیامکهای مهم به افرادی که شماره را مسدود کردهاند شدهاید. این حالتی است که سرویس پیامک تبلیغاتی شما از طرف این افراد بلاک شده است. در این حالت با تبدیل کردن خط تبلیغاتی به خدماتی میتوانید نسبت به فعالسازی امکان ارسال پیامک به آنان اقدام نمایید.
خط خدماتی اشتراکی مخصوص افرادی است که شرکت ثبت شده حقوقی نداشته و صرفاً صاحب یک وبسایت یا اپلیکیشن هستند. در صورتی که این افراد بخواهند به مشتریان خود پیامک بفرستند لازم است از خطوط خدماتی اشتراکی استفاده نمایند.
امتیاز به این مطلب