خط خدماتی چیست و چه کاربردی برای سازمان ها و شرکت ها دارد؟
انتشار: شهریور 09، 1401
بروزرسانی:
02 تیر 1404
خط خدماتی چیست و چه کاربردی برای سازمان ها و شرکت ها دارد؟
اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی تا کنون با سامانۀ پیامکی کار کرده باشید متوجه ارسال کد فعال سازی یا پیامک های مهم به افرادی که شماره را مسدود کرده اند شده اید. این حالتی است که سرویس پیامک تبلیغاتی شما از طرف این افراد بلاک شده است. در این حالت با تبدیل کردن خط تبلیغاتی به خدماتی می توانید نسبت به فعال سازی امکان ارسال پیامک به آنان اقدام نمایید.
در این حالت شما خود داوطلب دریافت این پیامک شده اید. این اتفاق را همه مان در موارد مختلف تجربه کرده ایم. مثلاً هنگام خرید اینترنتی از دیجی کالا چنین کدی به ما ارسال می شود. اتفاقی مشابه را در زمان مراجعه به بیمه، برداشت و واریز وجه از حساب بانکی و بسیاری موارد مشابه تجربه کرده ایم. اما ببینیم شرایط دریافت خط خدماتی برای شرکت ها و سازمان ها چیست؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]
منبع: https://sms.ir/services-sms-line/
برخی افراد تصور می کنند که سرعت ارسال پیامک از طریق سرویس خط خدماتی پایین تر از خطوط تبلیغاتی است. در حالی که به هیچ وجه این طور نبوده و سرعت ارسال و دریافت پیامک ربطی به نوع خط ندارد. همچنین لازم به ذکر است که شماره خطوط خدماتی ثابت بوده و تغییر نمی کند. سیستم مانیتورینگ هوشمند آن نیز باعث می شود تا هیچ گونه مشکلی در روند ارسال پیامک ایجاد نشود. برخی از مزایای استفاده از پیامک خدماتی شامل موارد زیر است:
ارسال پیامک های اطلاع رسانی به تمامی مخاطبین و حتی آنان که شمارۀ شما را بلاک کرده اند.
جلوگیری از نارضایتی مشتریان و اعلام وفاداری برند به آنان
امکان ارسال پیام کوتاه انبوه و بدون محدودیت در تعداد دریافت کنندگان
جلوگیری از طرف وقت زیاد و امکان استفادۀ آنی از سرویس های مختلف پیامکی
سؤالات متداول
خط خدماتی چیست؟
برای خدماتی کردن خطوط خود باید ارگان یا سازمان حقوقی را داشته باشید. سپس با پر کردن یک سری فرم و وارد کردن اطلاعات همراه با مهر و امضا، درخواست خود برای خدماتی کردن خط را ارسال نمایید. با وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت خود، خط پیامکی شما به خط خدماتی تبدیل می شود. همچنین که باید تعهدنامه ای را ارائه کرده و سفته با مبلغ مشخصی نیز تسلیم کنید تا قادر به دریافت خط خدماتی شوید. نکته قابل توجه این است که درخواست خط خدماتی برای افراد حقیقی از طرف اپراتورها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
برای دریافت خط خدماتی باید به عنوان یک شخصیت حقوقی اقدام نمایید. به این ترتیب که لازم است شناسۀ ملی و شماره ثبت شرکت خود را وارد کرده و مبلغ معینی سفته را نیز تضمین بدهید. مبلغ سفته بستگی به نوع شماره و سرویس خدماتی شما داشته و ممکن است ارقام مختلف و متغیری را شامل شود. تقریباً دو تا شش ماه زمان لازم است تا خط تبلیغاتی شما تبدیل به خط خدماتی شود.
تا به اینجا گفتیم افرادی امکان دریافت پیام از خطوط خدماتی دارند که خود داوطلب دریافت آن شده باشند. مثلاً شما عضو یک سایت می شوید و برای تأیید هویت لازم است یک کد را در سایت وارد کنید. این کد از طریق اس ام اس به دست شما می رسد. بنابراین شما باید آن کد را از طریق موبایل خود دریافت نمایید. وقتی شماره موبایل تان را وارد می کنید یک کد به شما اس ام اس می شود.
پیامک های خط خدماتی می تواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیف های فروشگاه ها گرفته تا اعلام نوبت درمانگاه و بیمه تا اطلاع رسانی در مورد خلافی ماشین و بسیاری موارد دیگر. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره باشد و بدون اطلاع او صورت گیرد به عنوان پیامک تبلیغاتی شناخته می شود. به این ترتیب افراد می توانند خواستار لغو این پیام ها و عدم دریافت آن ها باشند. خط خدماتی در واقع حالتی از خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک حقوقی از اپراتورها تحویل می شوند. در خط خدماتی، ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و بسیاری موارد دیگر ممنوع است. در این پیام ها صرفاً باید اقدام به اطلاع رسانی به کاربران نمود.