تفاوت بین پیش نمایش تبلیغات چیست؟ آیا فکر می کنید اگر پیامک شما از شماره 1000 ارسال شود، با وجود اینکه از شماره 2000 یا 3000 ارسال شده باشد، در ذهن گیرنده تفاوتی ایجاد می کند؟ یا پیامک ارسالی از یک شماره تعیین شده با پیش شماره 5000 متن و محتوای پیام شما را تغییر می دهد؟
کاملاً واضح است که پیامک فقط یک متن متشکل از کاراکترهای محدود است که بر روی تلفن همراه شخص دریافت کننده پیام نمایش داده می شود. بنابراین انتظار می رود که اپراتورها بتوانند گزینه های متنوع و مزیت های رقابتی را به مردم و کاربران ارائه دهند.
به طور کلی تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی باید خدمات ارسال و دریافت پیامک را از طریق یکی از خطوط 1000، 2000، 3000، 5000 و 021 ارائه دهند. اما سوال اینجاست که اپراتورها چه تفاوتی با هم دارند و چرا بیش از 8 شرکت وجود دارد؟
تفاوت اصلی اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات تنها در نحوه دریافت پیامک از گیرنده، سرعت پردازش، ارسال پیام به اپراتور، دریافت و ارسال وضعیت پیام به گیرنده است. البته در برخی موارد ساده، هر اپراتور دارای یک ویژگی متمایز از بقیه است.
برای مثال اپراتور 1000 نسبت به برخی اپراتورها مزیتی دارد که باعث شده برخی از کاربران سامانه پیامکی تمایل به استفاده از خدمات آن داشته باشند. این اپراتور امکان انتخاب کامل خط فرستنده (به جز عدد 1000 که در ابتدای شماره آمده) را به کاربر ارائه می دهد تا فرد بتواند شماره تلفن همراه خود را بعد از پیش شماره 1000 قرار داده و در صورت استفاده از اپراتورهای دیگر از آن استفاده کند. چنین امکانی را ارائه نمی دهند. یا افرادی که از اعداد با پیش شماره 2000 استفاده می کنند، برای پیامک هایی که پس از 24 ساعت به گوشی نرسیده اند، مبلغی را پس می گیرند.
گاهی اوقات نیز تفاوت هایی در سرعت انتقال بین اپراتورها وجود دارد که معمولاً دوره ای است و تاخیر بین اپراتورها ممکن است هر لحظه تغییر کند. در صورتی که تاخیر در دیسپاچینگ ارتباط زیادی با بار ترافیکی اپراتور مربوطه در آن زمان و انتظار برای تحویل محموله ها به مخابرات داشته باشد، معمولاً کاربران معتقدند که تاخیر در دیسپاچینگ اپراتورها مربوط به حامل های ارائه شده است. البته ممکن است سرویس شرکت ارائه دهنده سرویس پیامک نیز مشکل داشته باشد و پیام را به موقع به اپراتور تحویل ندهد، اما درصد آن بسیار کم و تقریباً ناچیز است.
در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که کیفیت ارسال و دریافت پیامک با اپراتورهایی که 1000 خط، 3000 خط، 5000 خط یا 021 خط ارائه می دهند، تفاوتی ندارد و تاخیر در رسیدن پیام به گیرنده است. تنها تفاوتی که شما استفاده می کنید و از سیستم پیامک احساس خواهید کرد.
منبع: https://sms.ir/blog/guides/sms-marketing/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/