تبلیغات همسان چیست؟ مزایا، معایب و کاربردهای تبلیغات بومی

همه چیز درباره تبلیغات همسان در مجله پیامکی فراز

همه چیز درباره تبلیغات همسان در مجله پیامکی فرازهمه چیز درباره تبلیغات همسان در مجله پیامکی فراز
راهنمای مطالعه

تبلیغات بومی به عنوان یکی از روش های جدید و موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. این نوع تبلیغات به گونه ای طراحی شده اند که با محتوای اصلی رسانه سازگاری داشته باشد و مزاحم تجربه کاربر نباشد. در دنیایی که کاربران به ویژه نسل جوان نسبت به تبلیغات سنتی بیش از حد حساس شده اند و از آن اجتناب می کنند، این روش به عنوان راه حلی جذاب و نوآورانه پیشنهاد شده است. اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، در این مقاله به مزایا، معایب و کاربردهای این روش تبلیغاتی می پردازیم. ما همچنین توضیح می دهیم که چرا تبلیغات یکسان به سرعت تبدیل به یک ستون اصلی استراتژی های بازاریابی می شود.

تبلیغات همسان؛ بهترین راه برای ادغام محتوا با تبلیغات

تبلیغات همسان روشی هوشمندانه برای ترکیب محتوا با تبلیغات است. این نوع تبلیغات به طور یکپارچه با محتوای رسانه های دیگر ادغام می شود و به گونه ای طراحی شده است که توجه کاربر را به طور طبیعی و بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر به خود جلب کند. این روش تبلیغاتی مزایای بیشتری به خصوص در مقایسه با تبلیغات بنری و تبلیغات سنتی دارد. از آنجایی که محتوا و تبلیغات را با هم ترکیب می کند، کاربران کمتر از آن بیزار هستند.

برای مثال، تبلیغات گوگل ادوردز و ویدیوهای یوتیوب به گونه ای طراحی شده اند که شبیه محتوای بومی باشند. علاوه بر تبلیغات بومی، سامانه پیامکی نیز به دلیل شباهت مطالب و به خصوص ارزان بودن می تواند به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. این روش به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که پیام خود را به صورت جذاب و غیر مستقیم به مخاطب برسانند که در نتیجه احتمال تعامل و کلیک کاربر افزایش می یابد و تجربه کاربری بهبود می یابد.

ترکیب محتوا و تبلیغات؛  مهمترین مزیت استفاده از تبلیغات بومیترکیب محتوا و تبلیغات؛  مهمترین مزیت استفاده از تبلیغات بومی

با مزایای تطبیق تبلیغات آشنا شوید

تبلیغات بومی یکی از موثرترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند است. این نوع تبلیغات را می توان به صورت یکپارچه در تمامی پلتفرم ها پیاده سازی کرد و تجربه کاربری را مختل نکند. مزیت اصلی تبلیغات بومی این است که به نفع بیننده، تبلیغ کننده و ناشر است. تبلیغات منطبق بر روی کاربران بی شماری در یک زمان معین تأثیر می گذارد.

به طور کلی، تاثیر روی تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان باید در تمام استراتژی های بازاریابی و تبلیغات یک کسب و کار در نظر گرفته شود. این برای صرفه جویی در هزینه، زمان و منابع انسانی مهم است. برای دستیابی به تعامل همزمان در استراتژی های تبلیغات تجاری، از روش های مختلفی مانند تطبیق تبلیغات، ارسال پیامک انبوه، نصب بیلبورد و خدمات فونت ابری استفاده کنید. این کانال های ارتباطی به ویژه خط ابری، امکان تعامل سازنده (دریافت پیشنهاد، نقد محصول و معرفی آن) را به طور همزمان با تعدادی از کاربران فراهم خواهد کرد.

تبلیغات همسان به نفع بیننده، تبلیغ کننده و ناشر است

تبلیغات بومی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که علاقه تبلیغ‌کننده و ناشر و همچنین منافع بیننده را نیز در نظر می‌گیرند. برای بیننده این نوع تبلیغات به دلیل ماهیت و غیر مزاحم بودن جذابیت بیشتری دارد و کمتر آزاردهنده خواهد بود. حتی ممکن است دقیقاً نیازهای او را برآورده کند.

برای تبلیغ کننده، نرخ تبدیل بالاتری را فراهم می کند. زیرا مستقیماً در محتوای مرتبط ظاهر می شوند و اعتماد بیشتری به دست می آورند. برای ناشر، منبع درآمد ثابتی ایجاد می کند. با کمک سایر روش های تبلیغاتی در کنار تبلیغات بومی می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به عنوان مثال، با خرید یک برد اس ام اس، می توانید تبلیغات هدفمند را در محتوای پیامک خود ادغام کنید، تعامل و کلیک های بیشتری را افزایش دهید.

منافع بیننده، تبلیغ کننده و ناشر؛  مزیت اصلی استفاده از تبلیغات بومیمنافع بیننده، تبلیغ کننده و ناشر؛  مزیت اصلی استفاده از تبلیغات بومی

تبلیغات بومی در اکثر پلتفرم ها کار خواهد کرد

تبلیغات بومی یکی از انعطاف پذیرترین انواع تبلیغات دیجیتالی است که می تواند در تمامی پلتفرم ها از جمله شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو، وب سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده شود. این تبلیغات با تطبیق با قالب و ساختار محتوای میزبان، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند و در نتیجه در هر محیطی موثر هستند.

به عنوان مثال، در پلتفرم های موبایل و دسکتاپ، تبلیغات یکسان به طور طبیعی نمایش داده می شوند. با این حال، راه‌های راحت‌تر دیگری برای تبلیغات وجود دارد. یکی از این روش‌ها ارسال پیام‌های متنی از روی نقشه بر اساس مکان زندگی افراد است. با کمک این قابلیت می توانید تبلیغات را به صورت هدفمندتری تبلیغ کنید.

قابلیت اجرا بر روی تمامی پلتفرم ها.  ویژگی اصلی تطبیق تبلیغاتقابلیت اجرا بر روی تمامی پلتفرم ها.  ویژگی اصلی تطبیق تبلیغات

آگاهی از برند؛ مهمترین مزیت استفاده از تبلیغات همسان

تبلیغات بومی یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند است. این نوع تبلیغات با ادغام شدن در محتوا، تجربه کاربری را بهبود می بخشد و احتمال دیده شدن برند شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد. البته راه حل های دیگری نیز برای آگاهی از برند وجود دارد. در واقع با اس ام اس هوشمند می توانید در سریع ترین زمان ممکن پیامک هایی با محتوای شخصی سازی شده برای افراد مختلف ارسال کنید.

تبلیغات بومی به دلیل طبیعی بودن و ماهیت محجوب بودنشان بیشتر جلب توجه می کنند. در واقع، مخاطبان احساس می کنند که تبلیغات کمتری را تجربه می کنند. این روش به برندها کمک می کند تا جایگاهی را در ذهن مخاطبان به صورت نامحسوس و موثر ایجاد کنند و همچنین به افزایش شناخت برند در همه کانال ها به صورت یکپارچه و هماهنگ کمک می کند.

آگاهی از برند؛  یکی از مزایای استفاده از تبلیغات بومیآگاهی از برند؛  یکی از مزایای استفاده از تبلیغات بومی

معایب تطبیق تبلیغات؛ حدود آن را بشناسید

با وجود مزایای فراوان، تبلیغات بومی معایبی نیز دارند. یکی از معایب اصلی افزایش پتانسیل برای تقلب است. زیرا ممکن است کاربران تبلیغات را با محتوای اصلی اشتباه بگیرند. اندازه گیری نتایج کمپین های مشابه نیز یکی از چالش های مهمی است که بازاریابان دیجیتال با آن مواجه هستند. فقدان معیارهای خاص برای اندازه گیری ROI و اثربخشی این نوع تبلیغات، ارزیابی دقیق عملکرد کمپین ها را دشوار می کند. در زیر، با مضرات تطبیق تبلیغات بیشتر آشنا خواهیم شد.

اندازه گیری نتایج کمپین های منطبق؛ نقطه ضعف اصلی تبلیغات بومی

اندازه گیری عملکرد و نتایج کمپین های تطبیق یکی از بزرگترین چالش های پیش روی بازاریابان دیجیتال است. از آنجایی که استانداردهای خاصی در این زمینه وجود ندارد، تعیین معیارهایی مانند بازگشت سرمایه (ROI)، اثربخشی و کارایی تبلیغات همسان دشوار می شود. این عدم شفافیت باعث سردرگمی تبلیغ‌کنندگان در مورد تأثیر سرمایه‌گذاری آنها در این نوع تبلیغات می‌شود.

علاوه بر این، پیچیدگی ادغام این تبلیغات با محتوای بومی ممکن است تجزیه و تحلیل داده ها را دشوارتر کند. برای بهبود این شرایط، استفاده از ابزارهای تحلیلی پیشرفته و ایجاد شاخص های استاندارد به بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا به ارزیابی دقیق تری از نتایج کمپین های تطبیق دست یابند. آنها همچنین می توانند تصمیمات بهتری برای بهبود استراتژی های تبلیغاتی خود بگیرند.

اندازه گیری نتایج کمپین؛  اولین محدودیت برای تبلیغات یکسان استاندازه گیری نتایج کمپین؛  اولین محدودیت برای تبلیغات یکسان است

احتمال تقلب. محدودیت اصلی تبلیغات بومی

به دلیل طراحی یکپارچه با محتوای اصلی، تبلیغات مطابقت ممکن است به گونه ای باشد که کاربران نتوانند به راحتی تشخیص دهند که با یک تبلیغ مواجه می شوند. این مشکل کاربران را گمراه می کند. زیرا آنها بر روی یک مقاله یا محتوای غیر تبلیغاتی کلیک می کنند. در حالی که شما را به صفحات دیگر هدایت می کند. این باعث اختلال در تجربه کاربر و کاهش اعتماد کاربران به محتوای آنلاین می شود.

عدم شناسایی کاربر؛  مهم ترین محدودیت های تبلیغات بومیعدم شناسایی کاربر؛  مهم ترین محدودیت های تبلیغات بومی

انواع تبلیغات همسان؛ از انتخاب تا محتوای پیشنهادی

انواع تبلیغات بومی را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  • محتوای پیشنهادی: در پایان یا وسط مقاله، بخش‌هایی مانند «محتوای پیشنهادی» یا «از سراسر وب» به خوانندگان ارائه می‌شود که پیوندهایی به سایت آگهی‌دهنده ارائه می‌دهند. این نوع تبلیغات در سایت های پربازدید قرار می گیرند و برای افزایش مخاطب یا تولید سرنخ های جدید مناسب هستند.
  • لیست های تبلیغاتی: در این نوع محصولات و خدماتی که تبلیغ کننده قصد ارائه آنها را دارد معرفی می شود. این محصولات ممکن است در لیست های توصیه شده یا در صفحات دسته بندی فروشگاه های آنلاین ظاهر شوند.
  • تبلیغات در موتورهای جستجوی پولی: موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ پیوندی را به صفحات شما در ابتدای نتایج جستجو در ازای پرداخت هزینه ای قرار می دهند که به آن بازاریابی موتور جستجو یا SEM می گویند.
  • تبلیغات درون محتوا: این نوع تبلیغات در منوی مقاله طبیعی سایت قرار می گیرند و با برچسب هایی مانند “اسپانسر” یا “تبلیغات” برچسب گذاری می شوند. اما تجربه کاربر را مختل نمی کند.
  • تبلیغات منطبق برگزیده: تبلیغات بومی می توانند به هر شکلی ظاهر شوند، به عنوان مثال، در یک برنامه موسیقی، یک آهنگ خاص در بالای لیست قرار می گیرد یا یک برنامه به عنوان یک تبلیغ در فروشگاه Play نمایش داده می شود.

به عنوان مثال، متن آگهی عروسی در لیست پیشنهادی در سایت های مربوطه نمایش داده می شود. این انعطاف‌پذیری به این معنی است که تبلیغات بومی روی هر پلتفرمی کار می‌کنند.

نحوه اجرای تبلیغات همسان را بیاموزید

برای اجرای موفقیت آمیز تبلیغات بومی، ابتدا باید استراتژی خود را تعریف کنید. شما باید بدانید که هدف شما از تبلیغات چیست. “آیا به دنبال یک برند هستید؟” یا “افزایش فروش و جذب ترافیک؟” اهداف برندسازی بر افزایش آگاهی از برند تمرکز دارند و معمولاً با تعداد بازدیدها، زمان صرف شده در سایت و بازدیدهای ویدیو اندازه گیری می شوند. برای فروش و ترافیک، بهبود عملکرد سایت و افزایش سرنخ ها، عضویت و فروش نیز در نظر گرفته می شود.

پس از تعیین هدف، تعیین مخاطب هدف مهم است. عواملی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق و تحصیلات را در نظر بگیرید. محتوای تبلیغاتی نیز نقش مهمی ایفا می کند. عناوین و تصاویر جذاب و مبتکرانه را برای صفحات مناسب تبلیغات انتخاب کنید تا تاثیر اولیه قوی بر روی مخاطب بگذارد. سپس به تنظیمات دقیق برای تبلیغات بومی بروید. عواملی مانند هزینه هر کلیک، ساعات مشاهده و مکان ناشر را به دقت تعیین کنید. بهبود مستمر نیز بسیار مهم است. پس از شروع تبلیغات، نتایج را با دقت زیر نظر بگیرید و تنظیمات را بهینه کنید. استفاده از تست A/B برای بهینه سازی عنوان، تصویر و CPC به شدت توصیه می شود. در نهایت، هدف گذاری مجدد تبلیغات برای هدف قرار دادن دقیق تر کاربران مفید خواهد بود.

منبع: https://farazsms.com/matched-ads/