اولین بنر تبلیغاتی تاریخ در سال 1994 بود که کاربران روی آن کلیک کردند و به صفحه سایت مورد نظر منتقل شدند. برای پاسخ به سوال “تبلیغات بنری چیست؟” باید بگوییم؛ تبلیغات بنری روشی از تبلیغات آنلاین است که کاربران با کلیک بر روی آن به سایت مورد نظر جهت بازدید و خرید محصول منتقل می شوند. انواع مختلفی از تبلیغات بنری مانند تبلیغات چسبنده، تبلیغات کلیکی و هدف گذاری مجدد وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی انواع تبلیغات بنری و همچنین 4 نمونه از تبلیغات بنری می پردازیم.
بنر تبلیغاتی; مقرون به صرفه ترین راه حل برای آگاهی از برند و متقاعد کردن مشتریان به خرید
شاید در حین جستجو در اینترنت، تصاویر متحرک یا ثابتی را در وب سایت هایی مشاهده کرده باشید که با کلیک روی آنها به سایت دیگری منتقل شده اید. به این روش تبلیغات، تبلیغات بنری می گویند. اگر پرسیده شودتبلیغات چیست؟“؛ تبلیغات در واقع پیامی است که برای ترغیب مشتری به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات منتشر می شود.
تبلیغات بنری نوعی تبلیغات آنلاین است که عملکردی مشابه بیلبوردهای خیابانی دارد. این تبلیغات از جمله محبوب ترین انواع تبلیغات هستند که برای افزایش آگاهی از برند و قرار گرفتن در معرض محصولات و خدمات استفاده می شوند. طراحی بنرهای جذاب و نمایش آنها در وب سایت های محبوب باعث جذب مشتری و افزایش بازدید وب سایت می شود. در زیر به معرفی انواع بنرهای تبلیغاتی در وب سایت ها می پردازیم.
تبلیغات بنری استاتیک; تصاویر جذاب با متن تبلیغاتی جذاب
یک بنر تبلیغاتی ثابت شامل تصاویر ثابتی است که درخواست انتشار در یک سایت محبوب را دارند. سپس سایت منتشر کننده موقعیت خاصی از سایت را برای قرار دادن تبلیغات بنری شما در نظر می گیرد. روش پرداخت برای تبلیغات بنری معمولا ماهیانه است. به عبارت دیگر، برای مدت معینی (مثلاً 3 ماه) که تبلیغات شما در سایت قرار دارد، باید هزینه ثابتی را پرداخت کنید. بنابراین کسب درآمد از تبلیغات بنری یکی از راه های کسب سود برای سایت هایی است که اقدام به انتشار آگهی می کنند.
از آنجایی که هیچ عنصر متحرکی در تبلیغات بنری ثابت وجود ندارد، بهترین راه برای کلیک کردن مخاطب و ورود به سایت، انتخاب رنگ بنر مناسب و فونت های جذاب است. برای انتخاب بهترین رنگ ها برای جذب مشتری شما باید رنگی را انتخاب کنید که با هویت برند شما و نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید مناسب باشد.
روی آگهی کلیک کنید. نرخ پرداخت به ازای کلیک خود را تبلیغ کنید
تبلیغات بنری کلیکی یکی از مقرون به صرفه ترین انواع تبلیغات است. زیرا سایت تبلیغاتی بر اساس تعداد کلیک روی بنر خود به سایت منتشر کننده هزینه پرداخت خواهد کرد. در واقع سایت تبلیغاتی به ازای هر کلیک مبلغ مشخصی را به سایت منتشر کننده پرداخت می کند.
زیرا تبلیغات بنری علاوه بر تصاویر باید شامل حرکت و ویدئو نیز باشد متن برای تبلیغات او نیز؛ باید متن جذاب، کوتاه و جذاب مرتبط با کسب و کار خود را روی بنر قرار دهید تا مخاطب ترغیب شود روی تبلیغات کلیک کند و از خدمات و محصولات برند شما استفاده کند.
هدف گذاری مجدد تبلیغات؛ یک روش تبلیغاتی جذاب برای تبدیل مخاطب به مشتری
فرآیند جلب نظر مشتری و متقاعد کردن او به خرید کار ساده ای نیست. بنابراین می توان از تبلیغات هدفمند مجدد برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه استفاده کرد. در واقع هدف گذاری مجدد به معنای هدف گیری مجدد مشتریان بالقوه به منظور تشویق آنها به خرید است. هدف گذاری مجدد تبلیغات بنری، بر خلاف تبلیغات بنری معمولی، فقط برای کاربرانی ظاهر می شود که حداقل یک بار از وب سایت شما بازدید کرده اند. عموماً این افراد به محصولات یا خدمات شما علاقه داشتند، اما به هر دلیلی محصولات شما را نخریدند. بنابراین می توان از تبلیغات هدفمند مجدد برای بازگرداندن مشتریان بالقوه به سایت و تبدیل آنها به مشتریان وفادار استفاده کرد.
راه حل دیگر، علاوه بر هدف گذاری مجدد تبلیغات بنری، استفاده از بازاریابی پیامکی برای بازگرداندن مخاطبان به سایت و تبدیل آنها به مشتری است. برای استفاده از این روش ابتدا باید از افرادی که وارد سایت شما می شوند بخواهید با استفاده از افزونه هایی مانند Digits با شماره تلفن همراه ثبت نام کنند. سپس با خرید سامانه پیامکی از پیامک های تبلیغاتی برای تشویق آنها به استفاده از محصولات یا خدمات شما استفاده کنید.
چرا باید از تبلیغات بنری استفاده کنیم؟
تبلیغات بنری یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین انواع تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ است که مزایای بسیاری دارد. در زیر به مزایای این نوع برای برندها پرداختیم:
- آگاهی از برندطراحی بنر با توجه به هویت برند و انتشار آن در وب سایت های محبوب علاوه بر جذب مشتریان بیشتر، آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.
- مخاطب هدف را جذب کنیدبرای موثرتر کردن تبلیغات بنری، میتوانید تبلیغات خود را بر اساس علایق، سن، جنسیت و مکان مخاطب خود نشان دهید.
- افزایش فروشبا ارسال بنرهای تبلیغاتی در سایت های پربازدید، شانس شما برای متقاعد کردن کاربران برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما افزایش می یابد.
- ترافیک وب سایت را افزایش دهید: برای برخی از سایت ها مانند سایت های خبری، افزایش ترافیک سایت بسیار مهم است. در نتیجه تبلیغات بنری این نوع سایت ها بازده بسیار بالایی خواهد داشت.
اگر کمپین های تبلیغاتی هدفمند داشته باشید، تبلیغات بنری بسیار موثر است. به عنوان مثال، اگر شغل پزشکی دارید، بهتر است یک بنر جذاب و خاص برای روز پزشک طراحی کنید. متن روز پزشک روی آن با خطی جذاب بنویسید. همچنین، ارسال این لوگو در سایت های مرتبط با کسب و کار ممکن است ورودی های سایت زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.
4 نمونه از تبلیغات بنری برای وب سایت ها را بررسی کنید
یکی از مهم ترین ویژگی های بنر تبلیغاتی پیام کوتاه، واضح و ساده است. درست مانند تبلیغات بیلبورد، هدف تبلیغات را در یکی دو جمله کوتاه بیان می کنند و مخاطب را به خرید محصولات تشویق می کنند. در زیر، چند نمونه از تبلیغات بنری را با هم بررسی خواهیم کرد:
- در یکی از بنرهای تبلیغاتی مربوط به تجارت لوازم یدکی خودرو، این برند یکی از دغدغه های رانندگان را مطرح کرد: چراغ معاینه خودرو. این برند فقط تصویر مربوطه را منتشر کرد و عنوان کرد: “آیا چراغ های ماشین خود را چک می کنید؟ ما به شما کمک می کنیم.” او توانست تبلیغات بنری موثری داشته باشد.
- یک بنر تبلیغاتی متحرک با استفاده از تصاویر عجیب و جذاب از شخصیت ها و با استفاده از فونت های رنگارنگ و جذاب توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و آگاهی از برند را افزایش دهد.
- در بنر تبلیغاتی کافه و رستوران می توانید از عکس آشپز در حال تهیه غذا استفاده کنید یا از محیط دنج کافه و رستوران عکس بگیرید. همچنین از عنوان جذابی مانند “مکانی دنج برای دوستان و گردهمایی های خانوادگی” استفاده کرد.
- برای ایجاد بنر تبلیغاتی مرتبط با دوره های آموزشی از معلمان مجرب مدرسه خود با بسته های آموزشی عکس بگیرید. همچنین تخفیف ها و اصطلاحات ویژه مرکز آموزشی خود را با فونت درشت و جذاب بنویسید.
برای آگاهی از برند، علاوه بر استفاده از روش تبلیغات بنری می توان از روش های دیگری مانند بازاریابی پیامکی استفاده کرد. برای آگاهی از برند و تشویق مخاطبان به خرید محصولات، ابتدا باید بازاریابی پیامکی انجام شود برد پیامک خرید از سیستم ها و تهیه متن تبلیغاتی جذاب و موثر جهت ارسال.
با کمک تبلیغات بنری، آگاهی از برند خود را افزایش دهید
تبلیغات بنری روشی جذاب و محبوب برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان بیشتر خواهد بود. تبلیغات بنری آنلاین بسیار شبیه به تبلیغات بیلبورد آفلاین است. انواع مختلفی از تبلیغات بنری مانند تبلیغات چسبنده، تبلیغات کلیکی و هدف گذاری مجدد وجود دارد. آگاهی از برند را می توان با استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی افزایش داد.
از روش های دیگری می توان برای افزایش آگاهی از برند و تشویق مشتریان به خرید استفاده کرد، مانند ارسال پیام های انبوه در واتس اپ. برای استفاده از این روش ابتدا باید آماده شوید بهترین برنامه برای ارسال پیام های گروهی در واتس اپ اگر تجربه ای در زمینه تبلیغات بنری دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/banner-ads/