در مقایسه با بسیاری از روشهای تبلیغاتی مانند چاپ پوستر، ارسال پیامک به صورت انبوه هزینهای بسیار اندک دارد. هر فردی با هر نوع گوشی تلفن همراهی که دارد، میتواند پیامک را دریافت کند. همین امر باعث میشود تا با پرداخت هزینهای کم به طیف وسیع و گستردهای از مردم دسترسی داشته باشید. همچنین بسیاری افراد پیام کوتاه تبلیغاتی را میخوانند و همین امر باعث افزایش میزان تأثیر آن خواهد شد.
یکی از سریعترین روشهای تبلیغاتی، ارسال پیامک است. ارسال پیامک به صورت انبوه توسط مجموعههای معتبر و با کیفیت نهایتاً به چند ساعت زمان نیاز دارد. همین امر باعث شده تا بتوان در مدت زمان کوتاهی کار تبلیغات را در حجم وسیعی انجام داد.
۳- امکان ارسال بر اساس شهر و منطقه
استفاده از یک سر شماره جذاب و خطوط اختصاصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر میتواند توجه مخاطب را جلب کند. بسیاری افراد به شمارههای رند و جذاب بیشتر دقت میکنند و احتمال خواندن متن پیامک افزایش مییابد. توجه داشته باشید که بهتر است تمام پیامهای تبلیغاتی خود را با استفاده از یک شماره ارسال کنید. زیرا اگر فردی مشاهده کند که یک کاندیدا، پیام تبلیغاتی خود را از چندین شماره متفاوت ارسال کرده است، احتمال توجه نکردن او به تمام پیامها افزایش مییابد.
۴- ساعت مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر
باید بدانید که یک پیام کلیشهای نمیتواند تأثیر مناسبی روی مخاطب بگذارید. به همین دلیل نوشتن یک متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر بسیار مهم است. در هنگام نوشتن این پیام باید به نکاتی توجه شود. بیتوجهی به این نکات، باعث میشود تا میزان تأثیرگذاری آن روی مخاطب کاهش یابد. به همین دلیل کاندیداها و تیم تبلیغاتی آنها باید به این نکات توجه کنند تا احتمال پیروزی را افزایش دهند. برخی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کرد را در ادامه با هم مرور میکنیم.
۱- نوشتن نام و کد انتخاباتی
مجموعههای معتبر با استفاده از خطوط رند و اختصاصی میتوانند پیام تبلیغاتی شما را برای افراد بیشتری به صورت مناسب ارسال کنند.
یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر و روستا به آن توجه شود، ساعت ارسال پیام است. باید بدانید که هیچ فردی دوست ندارد که در نیمه شب یک پیامک تبلیغاتی دریافت کند. این کار نه تنها باعث افزایش رأی کاندیدا نخواهد شد، حتی میتواند از میزان رأیهای او بکاهد. به دلیل این که کاندیدا از روش های تبلیغات به صورت ارسال پیامک انبوه استفاده میکند، باید به این نکته توجه کند تا با نارضایتی مردم مواجه نشود. در طول شبانهروز سه بازه زمانی مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد. این سه بازه زمانی عبارتند از:
۸ تا ۱۰ صبح
۱۲ تا ۲ ظهر
۴ تا ۶ بعد از ظهر
۵- ویژگیهای متن پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر
آخرین نکتهای که در خصوص پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر بیان میکنیم، یکی از مهمترین آنهاست. متن پیامک تبلیغاتی باید جذاب و مناسب باشد تا بتواند توجه مخاطب را جلب کند. یک پیامک تبلیغاتی مناسب برای انتخابات، باید ویژگیهای زیر را داشته باشد.
واضح، صریح و بدون ابهام باشد.
خلاصه و مفید نوشته شود.
به خواستهها، باور و نیاز مردم نزدیک باشد.
به عرف و ارزشهای جامعه در آن توجه شود.
شعارهای تبلیغاتی قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند.
بدون اغراق و بزرگ نمایی باشد.
از نفرت پراکنی در آن پرهیز شده باشد.
چرا کاندیداها باید از پیامک تبلیغاتی استفاده کنند؟
در متن پیامک تبلیغاتی باید نام کاندیدا و کد انتخاباتی او وجود داشته باشد. همچنین متن پیام را باید با توجه به خواستهها و باورهای مردم نوشت. توجه به نکاتی مانند عدم اغراق و بزرگنمایی، صریح و واضح بودن و عدم وجود ابهام در پیامک را نیز نباید فراموش کرد.