در مقایسه با بسیاری از روش های تبلیغاتی مانند چاپ پوستر، ارسال پیامک به صورت انبوه هزینه ای بسیار اندک دارد. هر فردی با هر نوع گوشی تلفن همراهی که دارد، می تواند پیامک را دریافت کند. همین امر باعث می شود تا با پرداخت هزینه ای کم به طیف وسیع و گسترده ای از مردم دسترسی داشته باشید. همچنین بسیاری افراد پیام کوتاه تبلیغاتی را می خوانند و همین امر باعث افزایش میزان تأثیر آن خواهد شد.
یکی از سریع ترین روش های تبلیغاتی، ارسال پیامک است. ارسال پیامک به صورت انبوه توسط مجموعه های معتبر و با کیفیت نهایتاً به چند ساعت زمان نیاز دارد. همین امر باعث شده تا بتوان در مدت زمان کوتاهی کار تبلیغات را در حجم وسیعی انجام داد.
۳- امکان ارسال بر اساس شهر و منطقه
استفاده از یک سر شماره جذاب و خطوط اختصاصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر می تواند توجه مخاطب را جلب کند. بسیاری افراد به شماره های رند و جذاب بیشتر دقت می کنند و احتمال خواندن متن پیامک افزایش می یابد. توجه داشته باشید که بهتر است تمام پیام های تبلیغاتی خود را با استفاده از یک شماره ارسال کنید. زیرا اگر فردی مشاهده کند که یک کاندیدا، پیام تبلیغاتی خود را از چندین شماره متفاوت ارسال کرده است، احتمال توجه نکردن او به تمام پیام ها افزایش می یابد.
۴- ساعت مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر
باید بدانید که یک پیام کلیشه ای نمی تواند تأثیر مناسبی روی مخاطب بگذارید. به همین دلیل نوشتن یک متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر بسیار مهم است. در هنگام نوشتن این پیام باید به نکاتی توجه شود. بی توجهی به این نکات، باعث می شود تا میزان تأثیرگذاری آن روی مخاطب کاهش یابد. به همین دلیل کاندیداها و تیم تبلیغاتی آنها باید به این نکات توجه کنند تا احتمال پیروزی را افزایش دهند. برخی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد را در ادامه با هم مرور می کنیم.
۱- نوشتن نام و کد انتخاباتی
مجموعه های معتبر با استفاده از خطوط رند و اختصاصی می توانند پیام تبلیغاتی شما را برای افراد بیشتری به صورت مناسب ارسال کنند.
یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر و روستا به آن توجه شود، ساعت ارسال پیام است. باید بدانید که هیچ فردی دوست ندارد که در نیمه شب یک پیامک تبلیغاتی دریافت کند. این کار نه تنها باعث افزایش رأی کاندیدا نخواهد شد، حتی می تواند از میزان رأی های او بکاهد. به دلیل این که کاندیدا از روش های تبلیغات به صورت ارسال پیامک انبوه استفاده می کند، باید به این نکته توجه کند تا با نارضایتی مردم مواجه نشود. در طول شبانه روز سه بازه زمانی مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد. این سه بازه زمانی عبارتند از:
۸ تا ۱۰ صبح
۱۲ تا ۲ ظهر
۴ تا ۶ بعد از ظهر
۵- ویژگی های متن پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر
آخرین نکته ای که در خصوص پیامک تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر بیان می کنیم، یکی از مهم ترین آن هاست. متن پیامک تبلیغاتی باید جذاب و مناسب باشد تا بتواند توجه مخاطب را جلب کند. یک پیامک تبلیغاتی مناسب برای انتخابات، باید ویژگی های زیر را داشته باشد.
واضح، صریح و بدون ابهام باشد.
خلاصه و مفید نوشته شود.
به خواسته ها، باور و نیاز مردم نزدیک باشد.
به عرف و ارزش های جامعه در آن توجه شود.
شعارهای تبلیغاتی قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند.
بدون اغراق و بزرگ نمایی باشد.
از نفرت پراکنی در آن پرهیز شده باشد.
چرا کاندیداها باید از پیامک تبلیغاتی استفاده کنند؟
در متن پیامک تبلیغاتی باید نام کاندیدا و کد انتخاباتی او وجود داشته باشد. همچنین متن پیام را باید با توجه به خواسته ها و باورهای مردم نوشت. توجه به نکاتی مانند عدم اغراق و بزرگ نمایی، صریح و واضح بودن و عدم وجود ابهام در پیامک را نیز نباید فراموش کرد.