
بروزرسانی: 25 تیر 1404
بهترین راه برای تبلیغ املاک: چگونه مشتریان بیشتری جذب می کنید؟
تبلیغات املاک و مستغلات به دلیل تغییرات بازار و افزایش رقابت بین آژانس های املاک به یکی از عوامل اصلی موفقیت تبدیل شده است. استفاده از روش های ابتکاری و متنوع، مانند ارسال متن های زیبا برای تبلیغ ملک، به مشاوران املاک کمک می کند تا در رقابتی که هر روز شدیدتر می شود، مشتریان بیشتری جذب کنند. در این مقاله بهترین روش های بازاریابی و تبلیغات را برای مشاوران املاک ارائه می دهیم تا با استفاده از این روش ها معاملات ملکی بیشتری داشته باشید.
اهمیت بازاریابی در صنعت املاک و مستغلات
بازاریابی در حوزه املاک یکی از عوامل اصلی موفقیت در جذب مشتری و فروش موثر ملک است. این صنعت نیازمند استراتژی های بازاریابی هدفمند و نوآورانه است. از تولید محتوای حرفه ای مانند متن آگهی املاک گرفته تا استفاده از ابزارهای دیجیتال، شبکه های اجتماعی و...!
تاثیر رقابت در بازار املاک و مستغلات
چند سال گذشته در صنعت املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. اگر به سال های قبل برگردیم، همه افراد باید زمان زیادی را صرف جستجوی خانه مورد نظر در بنگاه های معاملات ملکی مختلف می کردند. اما با ظهور سایت هایی مانند دیوار، کلیدید و غیره و بازاریابی مناسب، امروزه اکثر افراد تنها با استفاده از این سایت ها به دنبال املاک مطلوب می گردند و زمان بسیار کمتری را صرف می کنند. همه مشتریان به این روش ساده تر برای جستجو جذب می شوند و اگر آژانس از این استراتژی های وب سایت یا سایر روش های تبلیغات املاک استفاده نکند، احتمالاً در جذب مشتری موفق نخواهند شد.
ابزارها و روش های دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات املاک و مستغلات
بازاریابی دیجیتال برای تبلیغات املاک و مستغلات به مشاوران اجازه می دهد تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند. اما چه استراتژی ها و ابزارهایی برای بازاریابی توسط مشاوران املاک در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟
1. از تبلیغات پیامکی برای مشاوران املاک استفاده کنید
مزایای استفاده از پیامک در آگهی های ملکی چیست؟
- نرخ باز شدن پیامک بالا
- امکان سفارشی سازی پیام های کوتاه با توجه به نیازها و علایق مخاطب
- ارتباط سریع
- پوشش گسترده و هدفمند و جذب مشتریان جدید
- ایجاد یک بانک اطلاعاتی شخصی، طبقه بندی مخاطبان بر اساس معیارهایی مانند بودجه، نوع ملک مورد نظر و غیره و ارسال پیامک هدفمند برای تبلیغ املاک
- امکان ارسال پیامک بر اساس محدوده جغرافیایی با استفاده از بانک شماره تلفن، عملکرد پیامک، ارسال پیامک با کد پستی، پیامک BTS و اس ام اس LBS.
- مقرون به صرفه با راندمان بالا
- اعتماد مشتری را افزایش دهید و به مشتریان وفادار تبدیل شوید
نمونه متن آگهی املاک برای استفاده در پیامک
اگر به دنبال متنی زیبا برای تبلیغ مشاور املاک هستید، می توانید از قالب های پیامکی زیر ایده بگیرید:
فراموش نکنید که در آگهی های املاک نیز می توانید از پیامک سررسید استفاده کنید. به فرم پیامک زیر توجه کنید:
2. حضور در شبکه های اجتماعی
یکی از محبوب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ، حضور در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام است. استقبال عمومی از محتوای منتشر شده در بسترهای فضای مجازی به ویژه اینستاگرام، این فضا را به بستری بسیار پربازده برای تبلیغات املاک و سایر تبلیغات تجاری تبدیل کرده است.
استفاده از بازاریابی ویدئویی و تولید ویدئوهای کوتاه و جذاب از فضای ملک مورد نظر شما می تواند یک بازدید مجازی را متحول کند. راهی برای تبلیغ املاک که در این روزهای شلوغ توجه هر مخاطبی را به خود جلب می کند.
برای مثال، این صفحه اینستاگرام را در نظر بگیرید:


صفحه اینستاگرام یک آژانس املاک
شما به راحتی می توانید با تولید محتوای جذاب برای واحدهای فروش یا اجاره، نمای کلی واحد را به مخاطبان ارائه دهید. این باعث صرفه جویی در وقت مشاور املاک و عموم می شود.
مزایای حضور در رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و فروش املاک و مستغلات
- به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید
- امکان ایجاد بازدید مجازی برای عموم
- مشتریان جدید را جذب کنید
- تسریع در روند معاملات و صرفه جویی در وقت طرفین معامله و همچنین مشاور املاک
- با تولید محتوای جذاب و بالقوه تبدیل مخاطبان به مشتری، چندین مخاطب را جذب کنید
3. استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت ها در معاملات ملکی
شما می توانید فایل های اجاره، خرید، فروش و یا رهن واحدهای سپرده شده به ملک خود را در وب سایت ها و اپلیکیشن های معاملات ملکی مانند دیوار، شیپور، کلیدید، دلتا و غیره قرار دهید تا فرصت و دیده شدن آژانس املاک خود را افزایش دهید. و همچنین امکان افزایش سرعت تراکنش های بیشتر استفاده از این سایت ها روشی پرطرفدار در بین مشاوران تبلیغات املاک است که مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.


بخش املاک و مستغلات سایت دیوار


از آنجایی که در این سایت ها امکان فیلتر واحدها بر اساس نوع تراکنش، اندازه واحد، تعداد اتاق ها، طبقه و ... وجود دارد، بسیاری از افراد برای صرفه جویی در وقت خود شروع به جستجوی ملک در این پلتفرم ها می کنند.
4. طراحی وب سایت املاک و مستغلات حرفه ای
با طراحی یک وب سایت سفارشی برای آژانس مشاور املاک خود، می توانید تمامی واحدهایی را که به شما سپرده شده است را برای تمامی افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به نمایش بگذارید، جستجو و انتخاب ملک را برای مشتریان آسان کنید و تجربه مشتری را بهبود بخشید.


وب سایت آژانس مشاور املاک
استفاده از تبلیغات گوگل
اگر وب سایتی برای تبلیغات املاک و مستغلات خود طراحی کرده اید، می توانید از تبلیغات گوگل ادز نیز استفاده کنید. فرض کنید کسب و کار شما مربوط به خرید و فروش املاک در دبی است. هنگامی که مردم برای «خرید ملک در دبی» جستجو می کنند، ابتدا با وب سایت هایی مواجه می شوند که از تبلیغات گوگل استفاده کرده اند. که با کلمه "Sponsored" مشخص شده است.


تبلیغات گوگل برای خرید املاک و مستغلات
5. محل آژانس مشاور املاک را روی نقشه وارد کنید
یکی از ساده ترین راه ها برای تبلیغ املاک این است که موقعیت آژانس املاک را در Google Maps درج کنید تا افراد منطقه شما راحت تر آژانس املاک را پیدا کنند. سلام، نقشه مکان کسب و کار خود را به آنها نشان دهید.


آژانس های املاک میدان فاطمی در گوگل مپ
همچنین، گنجاندن موقعیت مکانی روی نقشه باعث می شود موتور جستجوی Google کسب وکار شما را به افرادی که خدماتی مشابه کسب وکار شما را در همان منطقه جستجو می کنند نشان دهد:


آژانس های مشاور املاک در میدان الجهاد (الفاطمی) را در گوگل مشاهده کنید
استراتژی های افزایش مشتریان در املاک و مستغلات
درست است که انتخاب روش مناسب برای تبلیغات ملکی و یا ترکیب چند روش بازاریابی برای جذب مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است، اما استفاده از چند استراتژی مهم می تواند تاثیر بسزایی در افزایش مشتریان آژانس مشاور املاک شما داشته باشد. بهترین استراتژی برای افزایش مشتریان تبلیغات املاک و مستغلات عبارتند از:
شرکت در رویدادها و نمایشگاه های املاک و مستغلات و ارتباطات گسترده
اگر در رویدادهای مرتبط با صنعت خود شرکت می کنید، می توانید به طور گسترده با رهبران صنعت یا زمینه های مرتبط با حوزه خود ارتباط برقرار کنید و در پروژه های مختلف شرکت کنید. مشارکت در ساخت مجتمع های مسکونی و تجاری می تواند اعتبار شما را افزایش داده و سود کسب و کار شما را افزایش دهد.


تولید محتوا و سئو سایت
ایجاد محتوای مرتبط با حوزه ساخت و ساز، معماری، طراحی داخلی و سئو سایت می تواند مشتریان بالفعل و بالقوه آژانس املاک شما را افزایش دهد.
از نرم افزار CRM استفاده کنید
ثبت اطلاعات مشتری در نرم افزار CRM باعث سهولت تبلیغ خواص بر اساس ویژگی های مشتری و افزایش کارایی بازاریابی می شود.
سایر استراتژی های بازاریابی توسط نمایندگان املاک برای افزایش مشتریان
- مشارکت آژانس مشاور املاک در ساخت و ساز
- بازاریابی محلی و تبلیغات هدفمند؛ به عنوان مثال می توانید بازاریابی پیامکی را در یک مکان جغرافیایی خاص انجام دهید.
- پخش تراکت یا نصب بیلبورد در مکان های پرتردد
- ارائه خدمات منحصر به فرد و متمایز مانند برگزاری تور مجازی املاک
نکات اساسی برای موفقیت در بازاریابی املاک و مستغلات
موفقیت در زمینه تبلیغات به ویژه تبلیغات املاک که حرفه ای بسیار رقابتی و پرطرفدار است، علاوه بر استفاده از روش های مختلف برای جذب و حفظ مشتری، منوط به رعایت نکات اساسی در برنامه ریزی و اجرای بازاریابی است. در زیر به چند نکته اساسی برای موفقیت در بازاریابی املاک اشاره می کنیم:
- بررسی و تحلیل بازار هدف: نیازها و نیازهای مشتریان را در محدوده جغرافیایی کسب و کار خود تجزیه و تحلیل کنید.
- ساختن یک برند شخصی قوی: ایجاد یک هویت حرفه ای و متمایز در میان رقبا
- بکارگیری فناوری های جدید: امکان بازدید از املاک مجازی، طراحی وب سایت و اپلیکیشن های تعاملی
- تبلیغات هدفمند: شناسایی دقیق مخاطبان هدف از جمله گروه سنی، درآمد، سبک زندگی و نیازهای آنها برای اجرای تبلیغات موثر.
- ارائه محتوای با کیفیت بالا: از تصاویر واضح و با کیفیت بالا برای جزئیات و توضیحات کامل هر ملک استفاده کنید
- با مشتریان در تماس باشید: برای پیگیری و ارائه پیشنهادات شخصی که مشابه سلیقه مشتری است، ارتباط برقرار کنید.
- به روز رسانی اطلاعات: آگاهی از تغییرات بازار و ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان
استفاده از شبکه های اجتماعی در تبلیغات املاک به خصوص اینستاگرام به شما در ساخت برند شخصی کمک می کند.
چگونه می توان بازاریابی املاک را از طریق خدمات پیامکی ملی بهبود بخشید؟
بازاریابی پیامکی یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی است که با استفاده از بردهای ملی پیامک و طیف گسترده ای از امکانات برد پیامک به راحتی قابل دستیابی است. شما می توانید با بررسی تعرفه پنل پیامک مناسب ترین سامانه پیامکی را برای آژانس مشاور املاک خود راه اندازی کنید و شاهد معجزه استفاده از پیامک در تبلیغات املاک باشید!
شما می توانید سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید برد پیامک از طریق شماره داخلی 02163404 1 با کارشناسان ملی پیامک در تماس باشید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/marketing-for-real-estates/