در نوع باشگاه مشتریان ترتیبی به هر مشتری در خریدهای اولیه، به ترتیب هدایا یا تخفیفهایی میدهند. برای در اسنپ شاپ فردی که خرید الی است، ۶۰٪ تخفیف شامل حالش میشود. کسی که خرید دومش است ۵۰٪ و نفر سوم ریال ۴۰٪ یا ارسال رایگان. در این نوع برنامه دقت داشته باشید که هدایا غیرقابلدسترس نباشند و واقع مشتری را به خرید بیشت تشویق کند.
۴. برنامه باشگاه مشتریان پولی
آشنایی با استراتژیهای بازاریابی، مطالعه و بررسی نمونههای موفق و در نهایت انجام آزمون خطا مسیری است که به داشتن برنامهای مؤثر برای ارتباط با مشتریان منجر میشود.
سخن آخر
- باشگاه مشتریان مجموعهای از مشتریان همراه با اطلاعاتشان است که خدمات مدون و خاصی را دریافت میکنند.
- هدف اصلی باشگاه مشتریان شناخت و حفظ مشتریان وفادار است. و پس از آن تبدیل مشتریان موقت به بلند است.
- باشگاه مشتریان به دو نوع باشگاه مشتریان بسته و باز تقسیم میشود.
- هر کسبوکار با توجه به خدمتی که ارائه میدهد میتواند از برنامههای مختلف باشگاه مشتریان اعم از برنامه ترتیبی، برنامه حساب ویژه، برنامه امتیازی و برنامه مبتنی بر ارزشهای مشترک استفاده کند.
شرکتهای بسیاری مانند فولکس واگن داشتن باشگاه مشتریان را از عوامل موفقیت و محبوبیت برشمردهاند.
- چگونه میتوان به تدوین یک برنامه مؤثر و پربازده برای باشگاه مشتریان اقدام کرد؟
در این برنامه، باشگاه با توجه به میزان خرید و استفاده مشتریان به آنها امتیاز میدهد و متناسب با امتیاز او از خدمات مختلفی مانند تخفیف یا شرکت در قرعهکشی بهرهمند میشود.
۲. برنامه باشگاه مشتریان ترتیبی
شما میتوانید چندین نمونه از برنامههای باشگاه را با هم ترکیب کنید و با توجه به راهکاری که بیشترین بازدهی را دارد، از آنها استفاده کنید.
نمونههای باشگاه مشتریان موفق
ویتامکس از برندهای مشهور تولید لوازم خانه است. این برند باشگاه مشتریانی داشت که طبق آن افراد با خرید از سایت، امتیازات ویژهای دریافت میکردند. از اقدامات جالب این برند هنگامی بود که ویروس کویید ۱۹ همهگیر شد. این برند برای مشتریان ویژه خود برنامه غذایی سالم برای افزایش مقاومت بدن در برابر این ویروس، ارائه داد. علاوه بر آن آموزش ساخت مایع ضدعفونیکننده با استفاده از مخلوطکن ویتامکس را نیز آموزش دادند.
نکات راهاندازی باشگاه مشتریان موفق
هر کسبوکاری در هر زمانی تعدادی مشتریان پر و پا قرص دارند. این مشتریان وفادار، اطلاعرسانیهای شما را با دقت میخوانند، به شما چه حضوری چه به صورت نظرخواهی مجازی بازخورد میدهند و در انتظار زمان تخفیفهای ویژه و ارائه خدمات جدید شما هستند. باشگاه مشتریان در واقع روشی است که این مشتریان را سازماندهی میکند و در سازوکار مدیریتی بهینهتری به آنان اطلاعرسانی و خدمترسانی میکند. پس از تشکیل باشگاه مشتریان، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعداد این مشتریان وفادار باشید.
از دیگر مزیتهای باشگاه مشتریان این است که به حفظ مشتریان کمک میکند و مشتریان موقت را به بلندمدت تبدیل میکند. جذب مشتری جدید به مراتب هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتریان فعلی دارد. مشتریان قدیمی، به این دلیل قدیمی هستند و وفادار ماندهاند که به خدماتی که شرکت شما ارائه میدهند اعتماد دارند و شرکت شما پس از بررسی و خطاهای بسیار نسبت به رقیبان پیروز شده است. به همین دلیل مشتریان حاضرند هزینه بیشتری صرف میکنند و ترجیح میدهند از خدمات شما استفاده کنند تا دوباره هزینه و زمان را صرف شناخت برندهای جدید کنند.
امتیاز به این مطلب