
بروزرسانی: 02 تیر 1404
باشگاه مشتریان چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
در نوع باشگاه مشتریان ترتیبی به هر مشتری در خریدهای اولیه، به ترتیب هدایا یا تخفیف هایی می دهند. برای در اسنپ شاپ فردی که خرید الی است، ۶۰٪ تخفیف شامل حالش می شود. کسی که خرید دومش است ۵۰٪ و نفر سوم ریال ۴۰٪ یا ارسال رایگان. در این نوع برنامه دقت داشته باشید که هدایا غیرقابل دسترس نباشند و واقع مشتری را به خرید بیشت تشویق کند.
۴. برنامه باشگاه مشتریان پولی
آشنایی با استراتژی های بازاریابی، مطالعه و بررسی نمونه های موفق و در نهایت انجام آزمون خطا مسیری است که به داشتن برنامه ای مؤثر برای ارتباط با مشتریان منجر می شود.
سخن آخر
- باشگاه مشتریان مجموعه ای از مشتریان همراه با اطلاعاتشان است که خدمات مدون و خاصی را دریافت می کنند.
- هدف اصلی باشگاه مشتریان شناخت و حفظ مشتریان وفادار است. و پس از آن تبدیل مشتریان موقت به بلند است.
- باشگاه مشتریان به دو نوع باشگاه مشتریان بسته و باز تقسیم می شود.
- هر کسب وکار با توجه به خدمتی که ارائه می دهد می تواند از برنامه های مختلف باشگاه مشتریان اعم از برنامه ترتیبی، برنامه حساب ویژه، برنامه امتیازی و برنامه مبتنی بر ارزش های مشترک استفاده کند.
شرکت های بسیاری مانند فولکس واگن داشتن باشگاه مشتریان را از عوامل موفقیت و محبوبیت برشمرده اند.
- چگونه می توان به تدوین یک برنامه مؤثر و پربازده برای باشگاه مشتریان اقدام کرد؟
در این برنامه، باشگاه با توجه به میزان خرید و استفاده مشتریان به آن ها امتیاز می دهد و متناسب با امتیاز او از خدمات مختلفی مانند تخفیف یا شرکت در قرعه کشی بهره مند می شود.
۲. برنامه باشگاه مشتریان ترتیبی
شما می توانید چندین نمونه از برنامه های باشگاه را با هم ترکیب کنید و با توجه به راهکاری که بیشترین بازدهی را دارد، از آن ها استفاده کنید.
نمونه های باشگاه مشتریان موفق
ویتامکس از برندهای مشهور تولید لوازم خانه است. این برند باشگاه مشتریانی داشت که طبق آن افراد با خرید از سایت، امتیازات ویژه ای دریافت می کردند. از اقدامات جالب این برند هنگامی بود که ویروس کویید ۱۹ همه گیر شد. این برند برای مشتریان ویژه خود برنامه غذایی سالم برای افزایش مقاومت بدن در برابر این ویروس، ارائه داد. علاوه بر آن آموزش ساخت مایع ضدعفونی کننده با استفاده از مخلوط کن ویتامکس را نیز آموزش دادند.
نکات راه اندازی باشگاه مشتریان موفق
هر کسب وکاری در هر زمانی تعدادی مشتریان پر و پا قرص دارند. این مشتریان وفادار، اطلاع رسانی های شما را با دقت می خوانند، به شما چه حضوری چه به صورت نظرخواهی مجازی بازخورد می دهند و در انتظار زمان تخفیف های ویژه و ارائه خدمات جدید شما هستند. باشگاه مشتریان در واقع روشی است که این مشتریان را سازماندهی می کند و در سازوکار مدیریتی بهینه تری به آنان اطلاع رسانی و خدمت رسانی می کند. پس از تشکیل باشگاه مشتریان، باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش تعداد این مشتریان وفادار باشید.
از دیگر مزیت های باشگاه مشتریان این است که به حفظ مشتریان کمک می کند و مشتریان موقت را به بلندمدت تبدیل می کند. جذب مشتری جدید به مراتب هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتریان فعلی دارد. مشتریان قدیمی، به این دلیل قدیمی هستند و وفادار مانده اند که به خدماتی که شرکت شما ارائه می دهند اعتماد دارند و شرکت شما پس از بررسی و خطاهای بسیار نسبت به رقیبان پیروز شده است. به همین دلیل مشتریان حاضرند هزینه بیشتری صرف می کنند و ترجیح می دهند از خدمات شما استفاده کنند تا دوباره هزینه و زمان را صرف شناخت برندهای جدید کنند.
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/customer-club/
مجموعه ای از مشتریان و اطلاعات آن ها که خدمات ویژه ای دریافت می کنند.
- آیا داشتن باشگاه مشتریان به فروش بیشتر کمک می کند؟
باشگاه مشتریان خود روشی برای ارتباط مؤثرتر با این مشتریان است. با توجه به اینکه مشتریان بلندمدت سود بیشتری نسبت به مشتریان کوتاه مدت دارند، در این بستر تلاش می شود مشتریان بلندمدت را زمان طولانی تری در کنار خود نگه دارند و تعداد آن ها را بیشتر کنند. در باشگاه مشتریان امکانات ویژه ای مانند کوپن، تخفیف ویژه، شرکت در برنامه های خاص و قرعه کشی ارائه می شود. در نهایت اینکه هدف باشگاه مشتریان حفظ مشتریان وفادار آن کسب وکار است.
باشگاه مشتریان چه مزیت هایی دارد؟
بازی نیز از سرگرمی هایی است که همه افراد در هر سنی به آن علاقه دارند. شما با ارائه یک بازی برای مشتریان می توانید متناسب با امتیازی که کسب می کنند خدماتی به آن ها عرضه کنید.
۷. برنامه باشگاه مشتریان ترکیبی
