باشگاه مشتریان این 7 مشکل را برای کسب و کار شما حل می کند
انتشار: دی 12، 1403
بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1404

باشگاه مشتریان این 7 مشکل را برای کسب و کار شما حل می کند


راهنمای مطالعه

هزینه بازاریابی بالا، عدم جذب مشتری جدید، عدم وفاداری مشتری، کاهش فروش، از دست دادن مشتریان در صورت جابجایی مکان فروشگاه، عدم توانایی در تشویق مشتریان به خرید مجدد، عدم ایجاد تجربه جذاب برای مشتری، 7 مورد از مهمترین مشکلات تجاری و وجود چیزهایی هستند که با کمک باشگاه مشتریان قابل حل هستند. در ادامه این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چگونه یک باشگاه مشتریان می تواند مشکلات تجاری ما را حل کند. اگر شما هم کسب و کاری دارید و به فکر رشد و حفظ آن هستید، مطالعه این مقاله برای شما مفید و آموزنده خواهد بود.

1. هزینه بازاریابی بالا. مشکلی که با باشگاه مشتریان قابل حل است

یکی از مهم ترین مشکلات کسب و کارهای مختلف در دنیای امروز، هزینه های مربوط به جذب مشتری و بازاریابی است. در ضمن با ایجاد باشگاه مشتریان به راحتی می توانید شماره کسانی که از شما خرید می کنند را دریافت کرده و آنها را به خرید مجدد از کسب و کارتان تشویق کنید. بنابراین نیازی به صرف هزینه زیادی برای بازاریابی تجاری ندارید و می توانید با صرف هزینه مناسب، برند خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

2. عدم جذب مشتری جدید

یکی از مشکلات کسب و کارهای جدید و موجود عدم توانایی در جذب مشتریان جدید است. امروزه تعداد رقبا در صنایع مختلف افزایش یافته و جذب مشتریان جدید بسیار دشوارتر از گذشته شده است.

در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از باشگاه مشتریان است. یک باشگاه مشتریان به شما این پتانسیل و قدرت را می دهد تا مشتریان فعلی خود را وفادار کنید. وقتی مشتریان شما وفادار شوند، کسب و کار و محصولات شما را به دوستان، اقوام و سایر آشنایان خود معرفی می کنند و در نتیجه مشتریان جدیدی جذب کسب و کار شما می شوند. این فرآیند بازاریابی دهان به دهان یا ارجاع نامیده می شود و یکی از موثرترین تکنیک های بازاریابی است.

مشتری ناراضیمشتری ناراضی

3. عدم وفاداری مشتری

بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل تلاش می کنند تا مشتریان خود را وفادار کنند. اما در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرده اند. یکی از بهترین تکنیک ها برای وفادار کردن مشتریان استفاده از باشگاه مشتریان است. با ایجاد باشگاه مشتریان می توانید مشتریان خود را بر اساس ویژگی های مختلف طبقه بندی کنید و به هر گروه بر اساس علایق و توان مالی، پیشنهادات جذاب و انگیزشی ارائه دهید. همچنین پس از ورود مشتریان به فروشگاه شما سعی کنید از طریق ارتباط صحیح و هوشمندانه نظر و رضایت آنها را جلب کنید.

4. کاهش فروش. با باشگاه مشتریان می توان مشکل را حل کرد

اگر کسب و کارها فروش و درآمد نداشته باشند، دیر یا زود مجبور به تعطیلی و توقف هستند و باید فروشگاه خود را تحویل دهند و کالاهای خود را به عمده فروشان یا فروشگاه های دیگر بفروشند. اگر شما نیز کسب وکاری با فروش پایین دارید، باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید، با مشتریان خود تماس بگیرید، به آنها انگیزه دهید و آنها را متقاعد کنید که از فروشگاه شما بازدید کنند و خرید کنند. ارتباط انسانی و تشویق هوشمندانه می تواند تغییرات امیدوارکننده ای را در وضعیت فروش در کسب و کار شما ایجاد کند.

5. از دست دادن مشتریان در صورت جابجایی محل فروشگاه

درصد زیادی از مشتریان فروشگاهی و شرکتی با فروشگاهی که این شرکت در آن فعالیت می کند در ارتباط هستند. به همین دلیل است که وقتی یک شرکت مکان خود را تغییر می دهد، برخی از مشتریان خود را از دست می دهد. برای حل این مشکل لازم است کسب و کارها باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنند و شماره تماس مشتریان خود را داشته باشند تا در صورت تغییر مکان فروشگاه به آنها اطلاع دهند. به این ترتیب افراد می توانند برای خرید از شما به فروشگاه جدید شما بیایند.

6. ناتوانی در متقاعد کردن مشتریان برای خرید مجدد

تشویق مشتریان به خرید دوباره دغدغه اصلی بسیاری از کسب و کارها است. اگر چنین نگرانی دارید، باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید، شماره تماس مشتریان خود را پس از اولین خرید دریافت کنید و با پیشنهادات قانع کننده آنها را تشویق کنید که دوباره از فروشگاه خود خرید کنند.

تجربه مشتری بدتجربه مشتری بد

7. عدم ایجاد یک تجربه جذاب برای مشتری

یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت های حرفه ای و تخصصی ایجاد تجربه ای حرفه ای و جذاب برای مشتری است. اگر تجربه مشتری خوب و رضایت بخش باشد، آن تجربه در ذهن فرد باقی می ماند و مشتری برای خرید دوباره به فروشگاه شما باز می گردد. باشگاه مشتریان به شما کمک می کند تا تجربه خوبی برای مشتریان خود ایجاد کنید و باعث می شود مخاطبان و مشتریان احساس خوبی نسبت به برند و کسب و کار شما داشته باشند.

استفاده فنی از باشگاه مشتریان؛ راهی مطمئن برای نجات کسب و کار

برخی از مدیران و صاحبان مشاغل می پرسند آیا می توانیم با استفاده از باشگاه مشتریان به کسب و کار خود کمک قابل توجهی کرده و آن را از شکست نجات دهیم؟ در پاسخ می توان گفت که با اجرای طرح های خلاقانه، حساب شده و دقیق در باشگاه مشتریان خود می توانید فروش خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را از ورطه سقوط نجات دهید.

اگر فروشگاه شما حضوری است، می توانید ثبت شناسه مشتری داشته باشید و شماره تماس مشتری و سایر اطلاعات درخواستی پس از خرید را دریافت کنید. پس از داشتن این شماره می توانید برای مشتریان خود پیام خوشامدگویی و رضایتمندی ارسال کنید و پس از مدتی بر اساس علاقه و توانایی مالی آنها پیامک تشویقی برای آنها ارسال کنید تا آنها را تشویق کنید تا برای مشاهده محصولات و خرید به فروشگاه شما مراجعه کنند.

اگر می خواهید در مورد افزایش فروش کسب و کار خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟ پیشنهاد ما به شما این است که راهکارهای ذکر شده در این مقاله می تواند برای بهبود وضعیت فروش کسب و کار شما مفید باشد.


منبع: https://farazsms.com/solving-7-business-problems-with-a-customer-club/