باشگاه مشتریان؛ کلید حفظ مشتری و رشد سودآوری کسب و کار

باشگاه مشتریان؛ کلید حفظ مشتری و رشد سودآوری کسب و کار


راهنمای مطالعه

ایجاد باشگاه مشتریان و مدیریت حرفه ای و هوشمندانه آن راهی برای حفظ مشتریان و وفادار ساختن آنهاست. از طرفی با وفادار ساختن مشتریان می توانیم فروش و سودآوری شرکت ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که چگونه یک باشگاه مشتریان به حفظ، بازگشت و مشتریان وفادار کمک می کند؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و توضیح دهیم که چگونه باشگاه مشتریان بر حفظ مشتری تاثیر می گذارد. اگر شما نیز می خواهید سودآوری، حفظ و نرخ بازگشت مشتریان خود را افزایش دهید، این مقاله برای شما بسیار آموزنده و مفید خواهد بود.

نکاتی برای حفظ مشتریان از طریق باشگاه مشتریان چیست؟

برای اینکه بتوانیم مشتریان خود را از طریق باشگاه مشتریان حفظ کنیم، باید به آنها ثابت کنیم که خرید از ما برای آنها ارزشمند و سودآور است. به همین دلیل، می‌توانیم پیشنهادهایی متناسب با نیازها، علایق و رفتارشان به آن‌ها ارائه دهیم، به مزایا و پاداش‌هایی برای آن‌ها فکر کنیم یا پیام‌های شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنیم.

کار دیگری که برخی از مدیران کسب و کار برای حفظ مشتریان خود انجام می دهند، ارسال پیام های ویژه حاوی کد تخفیف یا هدیه است. به عنوان مثال، مدیران برای مشتریان پیام تبریک ارسال می کنند و کد تخفیف یا هدیه ای مناسب برای مشتری در نظر می گیرند تا مشتری یک احساس انسانی و عاطفی از شرکت دریافت کند و تصمیم بگیرد که رابطه خود را با آن شرکت ادامه دهد.

برای حفظ مشتریان باید نکات و پاداش‌های خوبی را برای آنها در نظر بگیریم، رویدادهای جذابی ترتیب دهیم، در شبکه‌های اجتماعی فعال باشیم و همیشه در خدمت مشتریان و رفع مشکلات آنها باشیم.

اساساً باشگاه مشتریان با این فلسفه ایجاد شد که شرکت ها باید با مشتریان خود ارتباط شفاف و عمیقی داشته باشند و اطلاعات مفیدی در مورد مشتریان و نیازهای آنها به دست آورند تا بتوانند خدمات بهتری به آنها ارائه دهند.

راه حل هایی برای بازگشت مشتریانراه حل هایی برای بازگشت مشتریان

راه حل های بازگشت مشتری از طریق باشگاه مشتریان

سوال دیگری که در مورد باشگاه مشتریان پرسیده می شود این است که چه کاری باید انجام شود تا مشتریان ما پس از اولین خرید خود از ما برگردند و از ما خرید کنند؟ به چه عواملی توجه کنیم؟ در زیر به برخی از نکاتی که باعث بازگشت مشتریان به فروشگاه ما می شود اشاره می کنیم:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که از مشتری بخواهید پس از تکمیل خرید شماره تماس خود را در اختیار شما قرار دهد.
  • سپس از طریق سیستم باشگاه مشتریان خود پیام خوشامدگویی برای او ارسال کنید.
  • می توانید بعد از دو یا سه روز برای مشتری پیامک ارسال کنید و از او بخواهید که نظرش را در مورد محصولی که از شما خریده است بگوید.
  • پس از گرفتن نظر او می توانید به او درصدی تخفیف بدهید و او را تشویق به خرید مجدد کنید.
  • می توانید به مناسبت های مختلف برای او اس ام اس بفرستید و ضمن تبریک یا تسلیت به او کد تخفیف برای خرید بدهید.
  • در صورت امکان، هنگام ذخیره شماره تماس مشتریان خود، تولد آنها را ثبت کنید تا بتوانید تولد آنها را تبریک بگویید و در آن روز برای آنها کد تخفیف یا هدیه ارسال کنید.

این تکنیک ها تنها بخشی از فرآیند بازگشت مشتری هستند. با پیاده سازی این راه حل های ساده و پیگیری مشتریان، می توانید آنها را تحت تاثیر قرار دهید و معرفی کنید تا آنها را به مشتریان وفادار شرکت خود تبدیل کنید.

مشتری وفادارمشتری وفادار

چگونه باشگاه های مشتریان مشتریان را به شرکت ها وفادار می کنند؟

در زیر به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از باشگاه مشتریان وفاداری مشتری را برای کسب و کارها افزایش دهید:

  • یک باشگاه مشتریان به کسب و کارها این امکان را می دهد که اطلاعات خوبی در مورد مشتریان خود جمع آوری کنند و بر اساس این اطلاعات یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود ایجاد کنند. این باعث می شود مشتریان احساس کنند که شما به آنها توجه ویژه ای دارید و به آنها احساس تعلق به تجارت شما می دهد.
  • باشگاه مشتریان امکان ارتباط مستقیم با مشتریان را فراهم می کند. در نتیجه مشتریان به راحتی می توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند. دریافت، خواندن و گوش دادن به بازخورد مشتریان، رابطه آنها با کسب و کار شما را قوی تر و عمیق تر می کند.
  • مشتریان با ارائه تخفیف و هدایا روند خرید خود را آسان تر و خوشحال تر می کنند. اگر فروشگاه شما بتواند خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد، رضایت مشتری افزایش می یابد.
  • با ارائه پاداش ها و تخفیف های ویژه، یک باشگاه مشتریان می تواند تعداد خریدهای هر مشتری را افزایش دهد و طرح های تشویقی می تواند به تدریج ارزش خرید مشتری را افزایش دهد.
  • معرفی محصولات جدید به بازار، ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت و تبلیغ این خدمات از فروشگاه یکی دیگر از کارهایی است که وفاداری مشتریان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

یک راه حل ساده و قابل اعتماد برای حفظ وفاداری مشترییک راه حل ساده و قابل اعتماد برای حفظ وفاداری مشتری

دستگاه ثبت شماره مشتری؛ یک راه حل ساده و قابل اعتماد برای حفظ وفاداری مشتری

در این مقاله در مورد چگونگی حفظ مشتریان و وفادار ساختن آنها از طریق باشگاه مشتریان صحبت کردیم. امیدواریم با استفاده از نکات این مقاله بتوانید یک باشگاه مشتریان موثر ایجاد کنید و عملکرد موفقی را در زمینه حفظ و وفاداری مشتری به خود نشان دهید.

یکی از راه های حفظ وفاداری مشتری استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتریان زرین پاز است. این دستگاه برای فروشگاه های آجر و ملات که می خواهند شماره تماس مشتریان خود را ذخیره کرده و به طور موثر و حرفه ای با آنها ارتباط برقرار کنند ایده آل است. کارشناسان گروه فراز اس ام اس پس از خرید دستگاه مذکور تمامی آموزش های مربوط به نصب و استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری را به شما ارائه خواهند داد.

ضمناً با این دستگاه کارت ویزیت هوشمند، کارت ویزیت الکترونیک و برد پیامک بازرگانی با امکانات کامل 649 هزار تومان و هزینه ارسال پیامک 50 هزار تومانی به صورت رایگان ارسال می شود. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش برای خرید آن کافیست به صفحه خرید دستگاه ذخیره سازی شماره موبایل زرین مراجعه کنید.

منبع: https://farazsms.com/customer-retention-and-loyalty-with-the-customer-club/