بازاریابی b2b چیست؟ آشنایی با انواع استراتژی های بازاریابی b2b – برد پیامک – سامانه پیامکی

بررسی بازاریابی B2B در وبلاگ فراز اس ام اس


بررسی بازاریابی B2B در وبلاگ فراز اس ام اسبررسی بازاریابی B2B در وبلاگ فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

مشتریان تجاری به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: مصرف کنندگان و مشاغل. بازاریابی B2B با بازاریابی B2B برای یک مشتری فردی متفاوت است. بنابراین، بازاریابی B2B شامل فرآیندهای خاص خود است. در زیر به نکات مهمی در مورد بازاریابی B2B اشاره می کنیم. با خواندن این مقاله، ابتدا با “بازاریابی B2B چیست” آشنا می شوید و سپس با موثرترین استراتژی های این نوع بازاریابی و نحوه اجرای آن ها برای کسب و کار خود بهتر آشنا می شوید.

مفهوم بازاریابی B2B؛ هدف از بازاریابی کسب و کار به کسب و کار

اصطلاح b2b به تجارت بین کسب و کار اشاره دارد. در این مدل کسب و کار، شرکت ها به جای ارائه محصولات و خدمات خود به مصرف کنندگان، آنها را در اختیار سایر شرکت ها و سازمان ها قرار می دهند. بازاریابی B2B به هر نوع استراتژی و فعالیت بازاریابی اشاره دارد که یک شرکت برای ارائه خدمات خود به سایر مشاغل راه اندازی می کند. به طور معمول، هدف بازاریابی B2B این است که سایر شرکت ها را با برند و ارزش های کسب و کار و همچنین محصولات و خدمات آن آشنا کند و مهمتر از همه این است که این شرکت ها و سازمان ها در نهایت به مشتریان تجاری تبدیل شوند.

اولین قدم و اساس هر استراتژی بازاریابی و فروش موفق، تحقیقات بازار است. این فرآیند نه تنها به شناسایی نیازها و خواسته های مشتری کمک می کند، بلکه درک عمیق تری از بازار رقابتی و فرصت های موجود را نیز فراهم می کند. برای به دست آوردن اطلاعات مفید و موثر در مورد فرآیند تحقیقات بازار، شما را به مطالعه مقاله “تحقیقات بازار چیست؟ما شما را دعوت میکنیم. در این مقاله مفهوم، هدف، مراحل و دستاوردهای تحقیقات بازار به طور کامل بررسی شده است که به شما کمک می کند تا این فرآیند ظریف را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در زیر، تعدادی از استراتژی های بازاریابی موثر B2B را ارائه خواهیم داد.

آگاهی از برند؛  یکی از اهداف اصلی بازاریابی b2bآگاهی از برند؛  یکی از اهداف اصلی بازاریابی b2b

انواع استراتژی های بازاریابی B2B چیست؟

برای داشتن یک استراتژی بازاریابی B2B موفق، باید آن را به درستی و هدفمند طراحی کنید. اگر استراتژی بازاریابی شما به طور کامل تعریف و هدفمند نباشد، تمام تلاش شما برای اجرای آن به هدر خواهد رفت. برای طراحی هر استراتژی بازاریابی، باید مراحل زیر را به طور واضح و دقیق دنبال کنید:

  • تحقیقات بازار برای شناخت مشتری و رقبای هدف و همچنین تعیین مزیت رقابتی
  • اهداف کسب و کار را تعیین کنید
  • یک برنامه بازاریابی و استراتژی ایجاد کنید
  • کانال های مناسب برای اجرای بازاریابی را تعیین کنید
  • اجرای استراتژی
  • تحلیل و بررسی مستمر وضعیت کسب و کار

معمولا شرکت ها برای معرفی هر محصول جدید سعی می کنند یک استراتژی بازاریابی جذاب و موثر طراحی و اجرا کنند. به عنوان مثال، استفاده از پیامک برای معرفی محصولات جدید یک استراتژی بازاریابی قدرتمند و ساده با مزایای قابل توجه است. از یکی استفاده کن نمونه متن معرفی محصول جدید شخصی و جذاب، امکان ارتباط مستقیم با مشتری هدف و امکان واکنش و تعامل او را بسیار افزایش می دهد. ما همچنین انواع موثر استراتژی های بازاریابی کسب و کار را توضیح می دهیم.

تجزیه و تحلیل پیشرفت؛  یکی از عوامل موفقیت در اجرای استراتژی بازاریابی B2Bتجزیه و تحلیل پیشرفت؛  یکی از عوامل موفقیت در اجرای استراتژی بازاریابی B2B

نقش دیجیتال مارکتینگ را در موفقیت استراتژی های بازاریابی B2B دست کم نگیرید

هر شرکتی، خواه شرکت B به B یا B به C باشد، باید برای حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی کند. با انجام این کار، کسب و کار شما به طیف وسیع تری از مخاطبان هدف دسترسی پیدا می کند. بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغات پیامکی و استراتژی های آنلاین از جمله بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وب سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی و سایر تبلیغات دیجیتال است.

با سرمایه گذاری بر روی اهداف خاص و مخاطبان مناسب، از منابع دیجیتال مارکتینگ خود به موثرترین شکل ممکن استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر از تبلیغات پیامکی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال B2B خود استفاده می کنید، باید در انتخاب متن مناسب بسیار دقت کنید. نوشتن متن پیامک تبلیغاتی اصول خاصی دارد و باید در انتخاب متن مناسب دقت زیادی داشته باشید. اگر ایده ای ندارید، می توانید متن آماده برای تبلیغات از طریق پیامک کمک بگیرید.

یک مغازه پیدا کن؛  مرحله اول طراحی استراتژی بازاریابی B2Bیک مغازه پیدا کن؛  مرحله اول طراحی استراتژی بازاریابی B2B

بازاریابی محتوا؛ کلید فرآیند تبدیل مخاطب به مشتری

بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی B2B است. شما نام و ارزش کسب و کار خود را با استفاده از محتوای هدفمند و موثر به شرکت های هدف معرفی می کنید. در هر نوع بازاریابی دیجیتال، محتوا بسیار مهم است. شما باید بسته به نوع کانال مانند ایمیل، پیامک، وبلاگ و صفحه شبکه های اجتماعی، یک استراتژی بازاریابی محتوا برای همان کانال طراحی کنید.

به عنوان مثال، اگر از طریق برد پیامک یا همان پنل اس ام اس، اگر قصد اجرای استراتژی بازاریابی محتوای B2B را دارید، باید لحن، زمان و پیام مناسب را برای تبلیغ پیامکی خود در نظر بگیرید. Call to action نیز موضوعی است که باید در انواع بازاریابی محتوا در نظر گرفت تا مشتری را به سمت تحقق خواسته شرکت سوق دهد.

بازاریابی محتوا؛  راه حلی برای ارائه ارزش کسب و کار شما به مشتریانبازاریابی محتوا؛  راه حلی برای ارائه ارزش کسب و کار شما به مشتریان

بازاریابی ایمیلی؛ استراتژی اثبات شده برای بازاریابی B2B

بازاریابی ایمیلی یک روش ثابت شده برای بازاریابی B2B است. بازاریابی ایمیلی تعامل مشتریان بالقوه با برند شما را افزایش می دهد و در نهایت آنها را به مشتریان واقعی تبدیل می کند. برخلاف مشتریان مصرف‌کننده که نرخ تعامل خود را با درگیر کردن احساسات خود افزایش می‌دهند، شرکت‌ها به دنبال منطق تجاری و بازگشت سرمایه هستند.

نگرانی دائمی آنها این است که چگونه شرکت شما می تواند به رشد و توسعه تجارت آنها کمک کند. بنابراین، در بازاریابی ایمیلی، بازاریابی باید از B به B باشد جملات مشتری پسند از هدفی استفاده کنید که به پول، زمان و منابع شرکت های با ارزش می پردازد.

بازاریابی ایمیلی؛  یک روش اثبات شده برای پیاده سازی بازاریابی B به Bبازاریابی ایمیلی؛  یک روش اثبات شده برای پیاده سازی بازاریابی B به B

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی؛ اهمیت بسیار زیاد ساخت هویت الکترونیکی برای کسب و کار

بازاریابی شبکه های اجتماعی با سایر استراتژی های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات پیامکی متفاوت است سامانه جامع پیامکبرای شرکت‌های B2B، مشتریان زیادی جذب نمی‌کنند. اما این حضور در رسانه های اجتماعی به طور موثر آگاهی از برند و هویت آنلاین شرکت شما را در ذهن همه ثبت می کند. اینها عوامل بسیار قدرتمندی هستند که ارتباط با مشتریان بالقوه را امکان پذیرتر می کنند. همچنین راه را برای شناخت درخواست ها و انتقادات مشتریان باز می کند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی؛  فرصت خوبی برای شرکت های B2B برای تعامل با مشتریان خودبازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی؛  فرصت خوبی برای شرکت های B2B برای تعامل با مشتریان خود

یک استراتژی موثر و خوب به اجرای بازاریابی B2B موثر کمک می کند

در این مقاله ابتدا توضیح دادیم که بازاریابی b2b چیست. سپس به چند استراتژی موثر برای اجرای بازاریابی هدفمند B2B نگاه کردیم. بازاریابی دیجیتال، محتوا، ایمیل و رسانه های اجتماعی به کسب و کارهای B2B کمک می کند تا برند خود را به سایر مشاغل معرفی کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

اگر یک تجارت B2B جدید هستید، استفاده از تبلیغات پیامکی یک استراتژی بازاریابی محتوای هوشمند برای شما است. زیرا قیمت تابلو پیامک اشتراک های آن به گونه ای تعریف شده است که برای انواع شرکت ها قابل دسترسی باشد.

منبع: https://farazsms.com/what-is-b2b-marketing/