تکنیکهای بازاریابی در چند دهه اخیر تغییرات بسیاری کرده است. پیشنهاد میشود پیش از باز کردن موضوع اینترنت مارکتینگ ببینیم مفهوم بازاریابی چیست؟ بازاریابی به مجموعهای از فعالیتها و فرآیندهایی گفته میشود که به خلق، ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادها مربوط میشود. این مبادلهها برای مشتریان، کارفرما و در نهایت جامعه ارزشمند خواهند بود. فراگیری و وابستگی روزافزون افراد به اینترنت، این بستر را به فضایی با پتانسیل بالا برای بازاریابی اینترنتی و جذب مخاطب و مشتری تبدیل کرده است.
بازاریابی اینترنتی علاوهبر موارد گفته شده، باعث افزایش لید میشود. شاید برای شما سوال شده باشد که لید چیست؟ اصطلاح لید در مورد افراد یا سازمانهایی به کار میرود که به هر روش، با محصولات ما آشنا شدهاند و برای نخستین کسب اطلاعات به کسبوکار مراجعه میکنند. در مارکتینگ، لید یکی از مهمترین موضوعاتی است که به رشد کسبوکار شما تکان اساسی میدهد.
افزایش فروش با انواع بازاریابی اینترنتی؛ SEO، تبلیغات آنلاین و بازاریابی محتوا
برای جذب مخاطب و انتقال حس خاص بودن با او، پنل کاربران خود را بهواسطه اطلاعاتی که از آنها بهدست آوردهاید، شخصیسازی کنید. بهعنوان مثال، اگر کاربر پس از انتخاب محصول یا خدمات سایت شما سبد خریدش را نیمهکاره رها کرد، با ارسال کد تخفیف برای آن محصول از طریق افزونه ارسال پیامک وردپرس (درصورت وردپرسی بودن وبسایت شما)، بگویید که هوایش را دارید. با انجام این کار حس مثبت در ذهن مخاطب ایجاد میشود و امکان تبدیل آن به مشتری وفادار بسیار افزایش مییابد.
بازاریابی محتوا؛ جذب مخاطب از طریق محتوا ارزشمند
بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) به مجموعه فعالیتها و استراتژیهایی گفته میشود که با استفاده از ابزارها و منابع آنلاین و دیجیتال، اهداف اصلی بازاریابی را دنبال میکنند. روشهای متعددی برای بهکارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که برخی از این روشها عبارتاند از، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین.
بازاریابی محتوا، درک نیاز مخاطب و ایجاد و انتشار مطالب ارزشمند برای پاسخگویی به نیاز او است. بهعبارت دیگر، بازاریابی محتوا به فعالیتهایی اشاره دارد که طی آنها محتوایی با هدف جذب مشتریهای با پتانسیل و جلب اعتماد کاربران در اینترنت منتشر میشود. این محتوا شامل مقالات، ویدئوها، بلاگپستها و اطلاعات مفید دیگر در پلتفرمهای آنلاین مختلف میشود. بازاریابی محتوا به شما کمک میکند تا بهعنوان یک منبع قابل اعتماد در حوزه کاری خود شناخته شوید و مخاطبان هدف را به مشتریان تبدیل کنید.
بازاریابی اینترنتی در کنار ایجاد علاقه و دانش درمورد یک محصول یا خدمت، مزایا و دستاوردهای دیگری دارد که شامل موارد زیر میشود:
- دسترسی گسترده به مخاطبان هدف خود در هر نقطه جغرافیایی و افزایش ترافیک وبسایت
- امکان هدفگذاری دقیق مخاطبان با پتانسیل و اجرای استراتژیهای هدفمند و موثر
- ارتباط مستقیم با مشتریان از طریق وبسایتها، رسانههای اجتماعی، ایمیلها
- انعطافپذیری و امکان تغییر استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی با تحلیل دقیق دادهها و بازخوردها
- کاهش هزینههای تبلیغاتی نسبتبه تبلیغات در تلویزیون و بیلبوردها
از کجا بازاریابی اینترنتی را شروع کنیم؟ مراحل بازاریابی اینترنتی
برای سنجش میزان موفقیت بازاریابی اینترنتی باید از ابزارهایی مانند افزونههای سنجش مقدار ورودی سایت استفاده کنید. بهطور مثال اگر سایت شما وردپرس است، باید بهدنبال افزونههای وردپرس باشید. اگر اطلاعاتی در مورد وردپرس ندارید، به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «وردپرس چیست» را مطالعه کنید.
بازاریابی اینترنتی؛ راهکاری قدرتمند برای جذب مشتری
بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO با هدف بهبود رتبه سایت انجام میشود و شانس دیده شدن وبسایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک افزایش پیدا میکند. با استفاده از SEO، وبسایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو قرار میگیرد و در ادامه باید جایگاه سایت خود را حفظ کنید. قرارگیری وبسایت در صفحه اول نتایج جستجو، باعث جذب ترافیک و مشتریان جدید بسیاری میشود.
برای اجرای یک طرح بازاریابی اینترنتی یا آنلاین موفق باید بتوانید که در میان روشها و استراتژیهای مختلف، مناسبترین آنها را براساس نوع کسبوکار خود و اهداف تبلیغات انتخاب کنید. ازاینرو، باید کسبوکار خود را با رقبا مقایسه کرده و موقعیت خود نسبت به آنها را بسنجید. همچنین، شناخت فرصتها و تهدیدها به مشخص کردن هدف شما کمک بسیاری میکند.
مزایای بازاریابی اینترنتی؛ رشد و توسعه کسبوکار با هزینه کمتر از سایر روشهای تبلیغاتی
حدود ۵ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین کاربر اینترنت هستند که این عدد حدود ۷۰ ٪ مردم سراسر دنیا را شامل میشود. ازاینرو اینترنت بهعنوان فضایی با پتانسیل بالا برای جذب مخاطب و افزایش فروش شناخته میشود. استفاده از این فضا با تبلیغات یا همان بازاریابی اینترنتی بین کسبوکارها بسیار محبوب شده است. کسبوکارها با استفاده از ابزارها و تکنیکهای دیجیتال، مخاطب و مشتری را جذب میکنند و همچنین رابطه با مخاطب را بهبود میدهند. اگر شما هم میخواهید شاهد رشد و توسعه کسبوکار خود از طریق بازاریابی اینترنتی باشید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا به شما راه را نشان دهیم.
بازاریابی اینترنتی؛ لزومی برای رشد و توسعه کسبوکارها
برای اینکه در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ موفق شوید، باید مخاطبان برند یا کسبوکارتان را بهدرستی شناخته و بهصورت هدفمند روش یا استراتژی مارکتینگ خود را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی موثرترین روشهای بازاریابی اینترنتی میپردازیم تا باتوجهبه ماهیت کسبوکار خود، مسیر تبلیغاتتان را پیدا کنید.
بهینهسازی سایت؛ با هدف نمایش سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو
شخصیسازی پنلها؛ انتقال حس خوب برای جذب مشتری
بازاریابی اینترنتی بهعنوان یک راهکار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی در دنیای دیجیتال بسیار مهم است. استفاده از روشهای مختلف مانند بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین و بازاریابی محتوا در دستیابی به موفقیت در بازاریابی اینترنتی کمک میکند. در راستای بازاریابی اینترنتی، راهحلها و افزونههایی مانند افزونههای ارسال اساماس بهوجود آمدهاند که راه برقراری ارتباط شما با مشتری را بسیار آسان میکنند. شما چه افزونههایی برای ایجاد ارتباط با مخاطب میشناشید؟ اطلاعات خود را با ما از طریق کادر پایین در میان بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/what-internet-marketing/