اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ بررسی مزایا و معایب تبلیغات اینفلوئنسر در ایران – برد پیامک – سامانه پیامک

نظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

نظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایراننظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران
راهنمای مطالعه

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بسیار موثر برای کمپین های تبلیغاتی است که بر روی شبکه های مجازی تمرکز دارند. امروزه افراد زیادی از شبکه های مجازی مانند اینستاگرام استفاده می کنند. افرادی که در شبکه های مجازی تبلیغ می کنند اینفلوئنسر نامیده می شوند. برای اینکه دقیقتر بدانیم یک اینفلوئنسر کیست، باید در مورد این مدل تبلیغاتی بیشتر بدانیم.

در اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسرها تجربه استفاده از محصول یا خدمات ما را در صفحات خود قرار می دهند و کسب و کار ما را از این طریق تبلیغ می کنند. حتماً از خود می پرسید که چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کنیم؟ یا مزایا و معایب اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ عجله نکنید، فقط با ما همراه باشید تا به تمامی این سوالات و یا حتی سوالات مربوط به آنها در این مقاله پاسخ دهیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ، گسترش تجربه استفاده از محصولات و خدمات شرکتاینفلوئنسر مارکتینگ، گسترش تجربه استفاده از محصولات و خدمات شرکت

اینفلوئنسر کیست؟

قبل از پاسخ به این سوال “اینفلوئنسر مارکتینگ چیست” ابتدا باید بدانیم که اینفلوئنسر کیست. افرادی که در شبکه های مجازی مخاطبان زیادی دارند و بر فالوورهای خود تاثیر می گذارند اینفلوئنسر گفته می شود. اینفلوئنسرها افراد مشهوری نیستند! سلبریتی ها بسیار معروف هستند، اما آیا بر طرفداران خود تأثیر می گذارند؟ آیا مردم به این سلبریتی اعتماد دارند؟ تفاوت مهم سلبریتی ها و اینفلوئنسرها در اعتماد کاربران است. هر چه میزان درگیری اینفلوئنسر با مخاطب بیشتر باشد، اعتماد بیشتر و در نهایت تاثیرگذارتر خواهد بود.

اجازه دهید با ذکر مثال موضوع را بیشتر روشن کنیم. تصور کنید که صاحب یک سالن یا خدمات ماساژ هستید. در شبکه های مجازی مانند اینستا و توییتر می توان به اینفلوئنسر اشاره کرد جملات تبلیغاتی ماساژ معرفی خدمات شما و تلاش برای معرفی و جذب افراد بیشتر به کار شما. طبیعتا پس از معرفی آن به میلیون ها کاربر، شاهد درآمد بیشتری خواهید بود.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ مقدمه ای بر اینفلوئنسر مارکتینگ و کاربردهای آن

تبلیغات برگ برنده بسیاری از شرکت ها از نظر دیده شدن، افزایش مشتریان و درآمد است. برای این تبلیغات، شما باید استراتژی های مختلفی را اتخاذ کنید بازاریابی پیامکی برای تبلیغات محیطی و شبکه های اجتماعی. تبلیغات ابزارهای مختلفی دارد به عنوان مثال تبلیغات در شبکه های مجازی توسط اینفلوئنسرها انجام می شود. در اینفلوئنسر مارکتینگ، تمرکز اصلی روی اینستاگرام است. روزانه میلیون ها کاربر از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده می کنند. این حجم از کاربران فعال اینستاگرام را به بستری عالی برای جذب مشتری و شرکت های تبلیغاتی تبدیل کرده است.

سوال اصلی بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ: “چگونه در اینستاگرام دیده شویم و درآمد بیشتری کسب کنیم” اینفلوئنسر مارکتینگ پاسخ این سوال متداول است. کاربران شبکه های مجازی صفحاتی را دنبال می کنند که محتوای مرتبط را با توجه به علایق کاربر تولید می کنند و به مرور زمان فالوورها به این صفحات مجازی اعتماد می کنند. در اینفلوئنسر مارکتینگ، ما محصولات یا خدمات خود را با استفاده از اینفلوئنسرهایی که کاربران به آنها اعتماد دارند معرفی یا تبلیغ می کنیم. اینفلوئنسرها برای این تبلیغات هزینه مشخصی دریافت می کنند. البته قبل از هر تبلیغاتی باید اطلاعات کافی در مورد انتخاب اینفلوئنسر مناسب داشته باشید.

ارائه محصولات و خدمات با استفاده از اینفلوئنسرهایی که کاربران به آنها اعتماد دارندارائه محصولات و خدمات با استفاده از اینفلوئنسرهایی که کاربران به آنها اعتماد دارند

چرا باید برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کنم؟ معرفی مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

مهمترین دلیل برای انجام کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، بهره برداری از اعتماد کاربران به اینفلوئنسر مورد علاقه خود است. این اعتماد دلیل اثربخشی مناسب اینفلوئنسر مارکتینگ است. به عبارت دیگر، اعتماد کاربران به اینفلوئنسرها باعث می شود که مخاطب کمپین شما نه تنها بازدیدکننده، بلکه مشتری باشد. در زیر چهار دلیل و مزیت اصلی انجام کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران را شرح می دهیم.

تبلیغات اینفلوئنسر به افزایش اعتماد و اعتبار برند کمک می کند

وقتی افراد مشهور یک کسب و کار را به کاربران معرفی می کنند، آن کسب و کار اعتبار بیشتری در بین مشتریان و مخاطبان کمپین به دست می آورد. در واقع، اعتبار اینفلوئنسر باعث می شود که کسب و کار اعتبار پیدا کند. این اعتبار منجر به اعتماد بیشتر و رشد کسب و کار خواهد شد.

ما این را پس از اجرای یک کمپین موفق علیه پیشنهاد می کنیم ارسال اس ام اس معرفی یک کسب و کار را اعلام کنید و از کاربران جدید استقبال کنید. دنبال کردن کاربران و ایجاد ارتباط پس از تبلیغات یک جنبه سرگرم کننده برای شما و سازمانتان است.

افزایش اعتبار از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد کسب و کارافزایش اعتبار از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد کسب و کار

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ روشی هدفمند برای جذب مخاطبان کلیدی شما

کاربران سایبری علایق متفاوتی دارند. به همین دلیل، آن ها اینفلوئنسرهای زیادی را دنبال می کنند. انجام یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا با انتخاب اینفلوئنسر مناسب و معرفی خود به گروهی که می دانید محصولات و خدمات شما نیازهای آن ها را برآورده می کند، با مخاطب هدف خود ارتباط دقیق تری برقرار کنید.

علاوه بر انجام کمپین های شبکه های مجازی یا محیطی، حتما از طریق کانال ارتباطی دیگری با مخاطبان هدف خود تماس بگیرید. به عنوان مثال، یک برد پیام کوتاه بسیار مفید خواهد بود. اگر کسب و کار کوچکی دارید، نگران هزینه ها نباشید. چون قیمت تابلو پیامک گران نیست و بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

اینفلوئنسر مارکتینگ، ارتباط دقیق با مخاطبان هدف کمپیناینفلوئنسر مارکتینگ، ارتباط دقیق با مخاطبان هدف کمپین

افزایش بازدید و فروش. نتیجه اجرای صحیح تبلیغات تاثیرگذار

یک کمپین و تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ به موقع و موثر می تواند میلیون ها بازدید و بازپست داشته باشد. در نظر داشته باشید که میلیون ها کاربر در فضای مجازی فعال هستند و این تعداد زیاد یک بازار تبلیغاتی بزرگ با قابلیت مشاهده و فروش عالی ایجاد می کند.

این موضوع را با ذکر یک مثال بیشتر توضیح خواهیم داد. تصور کنید که صاحب یک مرکز لیزر و رفع موهای زائد هستید. اما همانطور که می دانید این بازار بسیار رقابتی است. برای جذب مشتری بیشتر کافی است یک تأثیرگذار در زمینه زیبایی، سلامتی یا زندگی روزمره با مخاطب میلیونی پیدا کنید. با نوشتن متن آگهی لیزر موهای زائد با دانستن نیازهای بازار هدف خود و شروع تبلیغات تاثیرگذار، شاهد شناخته شدن جایگاه و کسب و کار خود خواهید بود.

مزیت دیگر کار با اینفلوئنسر چیست؟ رشد و افزایش مخاطبان صفحات اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ فرصتی عالی برای زنده کردن محتوای کمتر دیده شده آنلاین است. انتشار مجدد پست توسط اینفلوئنسر انتخابی و فعال بودن در فضای مجازی همزمان با کمپین باعث افزایش شبکه های اجتماعی و ترافیک وب سایت تجاری شما می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های رشد سایت و کسب و کار ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از افراد جامعه است. ما مقاله را پیشنهاد می کنیم “کارآفرینی چیست؟برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به ادامه مطلب مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که کارآفرینی و استخدام نیروهای بیشتر یکی از نتایج عالی کمپین های موفق و رشد و توسعه کسب و کار است.

انتخاب اینفلوئنسر اشتباه و بررسی مضرات اجرای کمپین های اشتباه

درست است که اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه عالی و موثر برای افزایش مشتریان است. اما باید از اجرای دقیق و صحیح کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اطمینان حاصل کرد. یک کمپین بازاریابی غیراصولی اینفلوئنسر می تواند ضربه بزرگی به یک شرکت وارد کند. برای جلوگیری از این هزینه های بالای اینفلوئنسر مارکتینگ نادرست، شناخت ایرادات و نکات مهم در اجرای کمپین ضروری است. در زیر، 3 اشتباهی که می تواند یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را بی اثر کند، توضیح می دهیم.

به جای نرخ تعامل، روی تعداد فالوورها تمرکز کنید

سلبریتی ها اینفلوئنسر محسوب نمی شوند! توجه داشته باشید که دلیل موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ، کارآمدی شهرت اینفلوئنسر نیست! بلکه استفاده از اعتماد و نفوذ اینفلوئنسر است. استخدام یک فرد مشهور در فضای مجازی که از تعامل سازنده با کاربران لذت نمی برد فقط باعث افزایش ترافیک شما می شود نه مشتریان شما! این نرخ تعامل پایین منجر به شکست کمپین تبلیغاتی شما می شود. در حالی که استفاده از اینفلوئنسر با نرخ تعامل بالا به شما ترافیک کمتر اما ترافیک موثرتری می دهد و کمپین تبلیغاتی شما با موفقیت سرنخ های تجاری را افزایش می دهد.

با انتخاب فرد مناسب برای ارتقاء، و گرفتن سرویس پیامک آنلاینبا انجام تبلیغات محیطی و سئو می توانید بهره وری بیشتری از کمپین خود بگیرید.

از یک اینفلوئنسر با نرخ تعامل بالا برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسر موفق استفاده کنید از یک اینفلوئنسر با نرخ تعامل بالا برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسر موفق استفاده کنید

انتخاب اینفلوئنسر اشتباه؛ دلیل اصلی شکست تبلیغات

دومین اشتباهی که اثربخشی اینفلوئنسر مارکتینگ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، انتخاب اینفلوئنسر اشتباه است. اینفلوئنسر اشتباه کسی است که محتوای صفحه او هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد. اگر در کمپین تبلیغاتی خود از اینفلوئنسر اشتباه استفاده کنید، مخاطب هدف کمپین را پیدا نخواهید کرد و اینفلوئنسر مارکتینگ ناکارآمد خواهید داشت.

ریسک بالای شکست تبلیغات به دلیل عدم کنترل کامل بر مراحل کمپین

اینفلوئنسر مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی خلاقانه است که برای جذب مشتری نیاز به ایده های مرتبط دارد. به همین دلیل، هیچ مرحله خاصی برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ وجود ندارد. کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ زیادی وجود دارند که شکست می خورند زیرا موضوع آزمون و خطا هستند.

برای کاهش ریسک شکست اینفلوئنسر مارکتینگ، اصول کلی اینفلوئنسر مارکتینگ را می توان ارائه کرد. اما این اصول بدون خلاقیت و ایده در تولید محتوا و راه اندازی کمپین کافی نخواهد بود. در زیر شما را با اصول کلی طراحی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ برای کاهش ریسک شکست کمپین شما آشنا می کنیم.

فرآیند طراحی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

فرآیند طراحی و تدوین استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ شامل 4 مرحله است که رعایت صحیح این اصول همراه با تفکر، موفقیت کمپین و افزایش فروش کسب و کار را به همراه خواهد داشت. مسیر جمع آوری اینفلوئنسر مارکتینگ راه آسانی است، اما عدم اجرای اصول این مسیر نتایج زیانباری به همراه خواهد داشت. این چهار مرحله عبارتند از:

در ابتدا هدف کمپین را مشخص کنید

تعریف هدف نهایی کمپین، مسیر بازاریابی اینفلوئنسر را روشن می کند. داشتن یک هدف یا اهداف واقعی و قابل اندازه گیری نیز امکان ارزیابی و تحلیل کمپین را فراهم می کند. درست است که هدف اصلی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش فروش است، اما داشتن اهداف دقیق تر و کوچکتر مانند افزایش فروش یک محصول خاص یا افزایش تعداد بازدید از صفحات مهم در وب سایت شرکت به شما کمک می کند. شما اینفلوئنسر مارکتینگ سیستماتیک و دقیق تری طراحی می کنید.

مخاطبان هدف و بستر مناسب برای تعامل را تعیین کنید

پس از تعیین هدف کمپین، مخاطبان هدف را مشخص کنید. برای رسیدن به هدف باید به چه گروه هایی کار ارائه دهید؟ اگر شما صاحب یک فروشگاه سخت افزار هستید، تبلیغات برای دانش آموزان منطقی نیست. شما باید مخاطبان هدف را شناسایی کنید و سپس بستر مناسب را برای تعامل با مخاطبان هدف انتخاب کنید. بستر مجازی مناسب برای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ یوتیوب؟ اینستاگرام؟ کابل؟ برای پاسخ به این سوال، بررسی کنید که مخاطب هدف شما از کدام پلتفرم بیشتر استفاده می کند. به عنوان مثال، مخاطبان مورد نظر برای یک فروشگاه لوازم بازی ممکن است YouTube باشد، زیرا محتوای بازی بیشتری در آن شبکه یافت و تماشا می شود.

مخاطبان هدف و بستر مناسب برای تعامل را تعیین کنیدمخاطبان هدف و بستر مناسب برای تعامل را تعیین کنید

تفکر و تولید محتوای خلاقانه

اکنون که هدف، مخاطبان و پلتفرم کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را مشخص کرده اید، می توانید شروع به تولید محتوا کنید. اینفلوئنسر مرتبط را انتخاب کنید که نرخ تعامل بالایی برای محتوایی که می خواهید پست کنید داشته باشد. اکنون زمان ایده و خلاقیت است. محتوای موفق در اینفلوئنسر مارکتینگ خلاق، جذاب و نوآورانه است. ایده های جدید را برای داشتن یک کمپین موفق پیاده سازی کنید.

تجزیه و تحلیل و اصلاح نقاط ضعف کمپین

پس از تولید و انتشار محتوا، روند کمپین را تحلیل کنید. رشد نظرات را اندازه گیری کنید و روندهای اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنید تا ببینید چقدر به اهداف خود می رسید. سپس نقاط ضعف کمپین را شناسایی کنید و با اصلاح این نقاط رشد کمپین را افزایش دهید.

پس از پایان کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چه می کنید؟

اگر یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق اجرا کنید و به اهداف کمپین دست یابید، شاهد افزایش تعداد مشتریان خواهید بود. اما سهل انگاری مشتری پس از کمپین باعث می شود پس از مدتی دوباره نرخ فروش کاهش یابد. درگیر نگه داشتن مشتریان و حفظ نرخ فروش بالا مستلزم تعامل با مشتریان است تا آنها به مشتریان ثابت و وفادار شما تبدیل شوند. بازاریابی پیامکی یک راه حل مناسب برای ایجاد تعامل مداوم و ایجاد حفظ مشتری است. بردهای پیامکی ابزاری قدرتمند و مقرون به صرفه هستند که می توانند رابطه ای پایدار بین مشتریان و کسب و کارها ایجاد کنند.

منبع: https://farazsms.com/influencer-marketing/