
بروزرسانی: 01 تیر 1404
انواع مشتریان در باشگاه مشتریان را بشناسید. فروش هوشمند مورد نیاز است


انواع مشتریان را می توان در باشگاه مشتریان بر اساس ویژگی های ارزش مشتری، رفتار خرید، نیازها و علایق، سفر مشتری، رفتار آنلاین و اطلاعات جمعیت شناختی، روانشناختی و جغرافیایی شناسایی کرد.. شناخت انواع مشتریان در باشگاه مشتریان به ما کمک می کند تا نیازهای مخاطبان خود را بهتر درک کنیم، بر اساس آن نیازها، بازخورد بهتری به آنها نشان دهیم و نیازهای آنها را هوشمندانه تر برطرف کنیم.. در ادامه این مقاله به معرفی انواع مشتریان می پردازیم. اگر شما هم می خواهید مشتریان مختلف را بشناسید و می خواهید باشگاه مشتریان تجاری خود را بهتر مدیریت کنید، این مقاله برای شما مفید و آموزنده خواهد بود..
1. انواع مشتریان در باشگاه مشتریان بر اساس ارزش مشتری
بر اساس ارزش مشتری، انواع مشتریان در باشگاه مشتریان را می توان به سه دسته تقسیم کرد "مشتری با ارزش بالا»، "میانگین ارزش مشتری» و "مشتری کم ارزش» تقسیم کننده. مشتریان با ارزش افرادی هستند که اغلب خریدهای با ارزش بالا انجام می دهند. مشتریان با ارزش متوسط \u200b\u200bکمتر خرید می کنند و ارزش خرید آنها نیز متوسط \u200b\u200bاست. با این محاسبه مشتری کم ارزش کسی است که به ندرت از شما خرید می کند.
2. انواع مشتریان بر اساس رفتار خرید
بر اساس رفتار خرید، مشتریان را می توان به چهار دسته تقسیم کرد "و در»، "ممکن است»، "فعال» و "غیر فعال» تقسیم کننده. مشتریان وفادار کسانی هستند که به طور مکرر از شما خرید می کنند. مشتریان بالقوه کسانی هستند که به محصولات شما علاقه مند هستند. اما هنوز خرید نکرده اند. مشتریان فعال اخیراً از شما خرید کرده اند و دائماً با برند شما در تماس هستند. مشتریان غیرفعال مدتی است که خریدی انجام نداده اند و کمتر از قبل با برند شما تعامل دارند.
3. انواع مشتریان بر اساس نیازها و علایق
بر اساس نیازها و علایق مشتریان را می توان به سه دسته تقسیم کرد:"مشتریان علاقه مندراشما به محصولات خاصی نیاز دارید یا نیاز دارید»، "افرادی که تخفیف می خواهند» و "مشتریان نیازهای خاصی دارند و به دنبال راه حل های ویژه هستند" تعریف انواع مشتریان در باشگاه مشتریان بر اساس نیازها و علایق آنها به ما این امکان را می دهد که بفهمیم هر مشتری واقعاً چه می خواهد و بتوانیم نیازهای آنها را به بهترین نحو برآورده کنیم..
4. سفر مشتری؛ معیارهای دیگر برای طبقه بندی مشتری
اگر بخواهیم باشگاه مشتریان خود را بر اساس سفر مشتری سازماندهی کنیم، باید بدانیم که چهار دسته مشتری داریم.:
- مشتریان جدید (این افراد به تازگی با شرکت یا فروشگاه شما آشنا شده اند)
- مشتریان در مرحله ارزیابی هستند (این افراد محصولات یا خدمات شما را ارزیابی می کنند)
- مشتریان تصمیم گیری (این دسته از مشتریان به مرحله تصمیم گیری برای خرید رسیده اند)
- مشتریان پس از خرید (این افراد خریده اند. اما بازرگانان نباید آن را فراموش کنند)
5. انواع مشتریان بر اساس رفتار آنلاین
یک سری انواع مشتری، "بازدیدکنندگان سایت» باشد؛ کسانی که به طور منظم از وب سایت ما بازدید می کنند. سری دیگری از مشتریان تجاری ما ما را در رسانه های اجتماعی و از طریق آن دنبال می کنند "کاربران شبکه های اجتماعی» ما می گوییم. "مخاطبان ایمیل» آنها دسته دیگری از مشتریان تجاری ما هستند.
6. اطلاعات جمعیتی؛ یکی دیگر از معیارهای طبقه بندی مشتریان در باشگاه مشتریان
سن، جنسیت، درآمد، سطح تحصیلات، وضعیت تأهل، شغل و معیارهایی از این نوع، داده های جمعیت شناختی هستند و ابزار مناسبی برای طبقه بندی انواع مشتریان در باشگاه مشتریان تجاری می باشند.. این دسته به شما کمک می کند هیچ محصولی را به هیچ مشتری یا مخاطبی ارائه ندهید و پیشنهادات خود را با دقت و به افراد مناسب ارائه دهید.. این اقدام ساده باعث افزایش اعتبار و هوشمندی کسب و کار شما نزد مشتریان می شود.
7. انواع مشتریان در باشگاه مشتریان بر اساس ویژگی های روانی
شخصیت، منش، نحوه برخورد، علایق و سبک زندگی افراد معیارهای روانشناختی برای طبقه بندی انواع مشتریان در باشگاه مشتریان است و در هنگام ارتباط با آنها، تماس تلفنی و ارسال پیامک به آنها باید به این نکات روانی توجه شود. .. بدون توجه به این نکات بعید است به اهداف خود برسیم.
8. انواع مشتری بر اساس داده های جغرافیایی
محل سکونت، آب و هوا و سایر عوامل جغرافیایی نیز عواملی هستند که باید هنگام تقسیم بندی مشتریان تجاری خود به آنها توجه کنیم تا بتوانیم هوشمندانه تر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم و آگاهانه از انرژی تیم فروش خود استفاده کنیم.. اگر این عامل را هنگام دسته بندی انواع مشتریان در باشگاه مشتریان خود در نظر نگیریم، ممکن است محصولات مرتبط با هوای سرد را به برخی از مشتریان ارائه دهیم. رافرض کنید آنها در مناطقی زندگی می کنند که روزهای گرم و زمستانی معتدل دارند.
ذخیره اطلاعات مشتری؛ یک گام ضروری برای شناخت انواع مشتریان در باشگاه مشتریان
در این مقاله در مورد وضعیت مشتریان در باشگاه مشتریان صحبت کردیم. نکته ای که قبل از طبقه بندی انواع مشتریان باید به فکر چاره باشیم این است که اطلاعات تماس مشتری مانند شماره تلفن و ایمیل را به همراه نام و نام خانوادگی ذخیره کنیم.. اگر اطلاعات مشتریان خود را نداشته باشیم، چگونه با آنها ارتباط برقرار می کنیم، نیازهای آنها را شناسایی می کنیم و به نیازهای آنها پاسخ می دهیم؟
یکی از راه های ارزان، سریع و راحت برای ذخیره اطلاعات مشتریان در فروشگاه های فیزیکی، استفاده از کارت خوان لمسی موبایل است.. این کارت خوان کارهای مربوط به پرداخت را برای شما آسان می کند و قابلیت ذخیره شماره مشتریان را دارد.
استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و در صورت خرید، کارشناسان فراز اس ام اس نحوه استفاده از آن را به صورت رایگان به شما آموزش می دهند و به تمامی سوالات شما در مورد استفاده از این دستگاه پاسخ می دهند.. در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه یا ثبت سفارش، کافیست به صفحه مراجعه کنید خرید دستگاه کارتخوان موبایل لمس می کند بازگشت به.
اگر در مورد انواع مشتری سوالی دارید یا نظری دارید که می تواند نکات این مقاله را بهتر و کاملتر کند، می توانید نظر یا سوال خود را در قسمت نظرات مطرح کنید. (تحت همین ماده) با ما و سایر رفقا به اشتراک بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/types-of-customers-in-a-customer-club/