در این مقاله به ۵ گام ساده، درعین حال مهم برای افزایش فروش پرداختیم؛ تحقیق در بازار، شناخت پرسونا، تعیین استراتژی، ایجاد حس نیاز و مدیریت زمان فروش، ۵ قدم برای بیشتر کردن درآمد برند به شمار میروند. در اجرای این مراحل باید همواره نکاتی مثل داشتن وجه تمایز، قیمتگذاری روانشناسانه، محدود کردن انتخابها و زیر نظر گرفتن رقبا را بررسی کنید. همچنین روشهایی برای اجرای استراتژی در نظر بگیرید که هزینه مناسبی داشته و کارآمدیشان اثبات شده باشد.
بعد از جمعآوری اطلاعات موردنیاز برای کسبوکار خود هویت تعریف کنید؛ با تعیین شخصیت برند، مسیر شفافتری برای انتخاب استراتژی در اختیار دارید. تعیین هویت کسبوکار، شناخت اهداف بازاریابی، رقبای اصلی و گردش مالی مناسب را تسهیل میکند. این مرحله زیرساخت مهم و ضروری برای دو مرحله بعدی یعنی شناخت پرسونای مخاطبان و تعیین استراتژیهای بازاریابی به شمار میرود.
یکی از رفتارهای پرتکرار مخاطبان بر اثر مشاهدات تجربی، خرید کالا در بازه قیمت متوسط است؛ وقتی افراد به فروشگاهی مراجعه میکنند، تمایل بیشتری برای خرید قیمت مناسب دارند. به این معنی که از خرید دو کالای ارزان و گران خودداری کرده و قیمت میانی را بهترین گزینه برای خرید میدانند. این مسئله درمورد انواع مختلفی از محصولات برای طبقههای اجتماعی مختلف مشتریان صدق میکند؛ بنابراین به هنگام قیمتگذاری محصولات و افزایش فروش سایت حتما سه بازه ارزان، متوسط و گران را در نظر بگیرید.
افزایش فروش با سامانه ارسال پیام کوتاه فراز اساماس
تنوع محصول گاهی افراد را از خرید آن منصرف میکند. یک راه رفع این سردرگمی ایجاد دستهبندیهای متنوع و قرار دادن این محصولات در دستههای مشابه به شمار میرود. با این روش مخاطب بهراحتی و برحسب نیاز به یک دستهبندی مشخص مراجعه کرده و بهسرعت خرید خود را انجام میدهد.
قدم پنجم؛ مدیریت زمان فروش برای افزایش درآمد
مشخص کردن پرسونا در مراحل اولیه تحقیق برند به ایجاد حس نیاز کمک میکند. شاید یک وسیله برای گروهی از مخاطبان مفید نباشد، اما برای گروه دیگر یک وسیله ضروری به شمار برود. ارائه محصول متناسب با علاقهمندی مخاطبان و رعایت نکات ریز در کارکرد محصول از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار برای افزایش فروش بیشتر است.
محدود کردن انتخابها؛ یکی از راهکارهای عملی افزایش فروش
پس از شناخت نیاز بازار، با ابزارهای موجود، مانند بازاریابی پیامکی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مزایای رقابتی کسبوکارتان را به آنها نشان دهید. ایجاد وجه تمایز با رقبا فقط با بررسی فعالیتها، خدمات و محصولات آنها ممکن است؛ بنابراین همواره راههایی برای بررسی رقبا در نظر داشته باشید.
قدم دوم؛ سرمایهگذاری درست در هزینه و زمان با شناخت پرسونا
تحقیق در بازار یعنی با استفاده از روشهای مختلف درمورد شناخت بخشهای بازار اطلاعات کسب کنید. بهطورکلی اطلاعاتی که گردآوری شده در این مرحله، مهمترین بخش تعیین و اجرای استراتژی برای افزایش فروش محسوب میشوند. کسب دادههای صحیح و کارآمد به انتخاب روشهای بهینه تبلیغات مثل بیلبورد، پنل sms و ایمیل مارکتینگ کمک میکند. نمونه سوالات زیر برای جمعآوری داده در این مرحله مفید هستند:
- رقبا چه کسانی هستند؟
- هر کدام چه سهمی از بازار را در اختیار دارند؟
- رقبای قابل رقابت با شما چه کسانی هستند؟
- پتانسیل بازار هدف چیست؟
افزایش سرعت فروش؛ با استفاده از روانشناسی قیمتگذاری
همانطور که رقبا تبلیغ میکنند شما هم باید این کار را انجام دهید؛ گاهی اجرای استراتژیهای بازاریابی برای کسب ارزش افزوده نیست؛ تبلیغ باعث حرکت رو به جلوی برند شما همگام با رقبای دیگر میشود. این شیوه بهخصوص در بازارهایی با رقابت شدید برای یک کسبوکار ضروری است. برای تکامل مسیر پیشرفت کسبوکار حتما رقبا را زیر نظر بگیرید و استراتژیهایشان را ارزیابی کنید؛ این روش به شناسایی خلاء بازار و پتانسیل آن برای تبلیغات کمک میکند.
قدم چهارم؛ ایجاد حس نیاز یا علاقه برای خرید محصول
استراتژی برای فروش بیشتر نیازمند توجه عمیق به پرسونای مخاطبان و آنالیز قیف فروش در بازاریابی است. مخاطبان در قیف فروش طی فرآیندهای آگاهی، علاقهمند شدن و احساس نیاز به مشتری بالفعل تبدیل میشوند. استراتژی در مراحل مختلف یک بیزینس تعریف شده و در هر مرحله پیشنیازهای خاص و منابع مالی متفاوتی را نیاز دارد.
یکی از کانالهای اجرای استراتژیهای بازاریابی پنل SMS محسوب میشود؛ این روش ارزان و قابل اجرا برای اکثر پرسونای کسبوکارها است. امروزه اکثر افراد در هر سنی به تلفن همراه دسترسی دارند؛ بنابراین استفاده از راههای معطوف به این وسیله الکترونیک راهکاری هوشمندانه به شمار میرود. امروزه تعامل با مشتریان، ارسال لینکهای خرید و پیشنهادات ویژه از طریق سامانههای ارسال پیامک انجام میشوند؛ بنابراین برای افزایش فروش اینترنتی و آفلاین از این ابزارها کمک بگیرید.