اجازه بدهید که با یک مثال از کسبوکار خودم موضوع را کمی باز کنم که بیشتر متوجه نحوه نوشتن متن پیامک شوید.
ما در بازاری کار میکنیم که تعداد فروشندهها از تعداد مشتریها بیشتر شده است! پس امکانش هست که هر لحظه مشتری شما با دیدن خدمات بهتر رقیب، رو برگرداند و محصول کس دیگری را بخرد.
فاطمه محمدی = نام مشتری
شرایط دریافت سرویس ارسال از طریق پترن در صفحه وبسرویس خدماتی قرار داده شده است.
ارسال پیامک بر اساس پترن از طریق وبسرویس
پس صحیح و سالم رسیدن این دسته از اساماسها اولویت مشتری و همینطور اولویت سامانههای پیامکی است؛ بنابراین معمولاً سامانهها تمام توان خودشان را به کار میبرند تا خدایی نکرده اختلالی در این کار پیش نیاید و همهچیز طبق میل مشتریهایشان پیش برود.
خط خدماتی بدون نیاز به سفته
در حالت عادی امکان ارسال اساماس به کسانی که پیامک تبلیغاتی خودشان را بستهاند و به اصطلاح جزء لیست سیاه هستند وجود ندارد.
یک سری از افزونهها هستند مثل افزونه پیامک ووکامرس یا افزونه دیجیتس که شما میتوانید با نصب آنها روی وردپرس بر اساس پترن برای مشتریهای خودتان پیامک ارسال کنید.
1400/06/01 = تاریخ
از لیست کشویی نوع را روی گزینه لیست سیاه قرار بدهید، لیست دریافت و لیست ارسال خالی باشد، در نهایت تغییرات را ثبت کنید.
اما از آنجایی که ما یک خط خدماتی برای ارسال اس ام اس بر اساس پترن در اختیار شما میگذاریم؛ میتوانید از سد لیست سیاه عبور کنید و اس ام اس های ضروری (مثل همین پیامکهای وضعیت سفارش) را به دست همۀ مشتریهای خودتان برسانید.
سرعت ارسال بالای ارسال پیامک بر اساس الگو
خطوط خدماتی به دلیل اینکه میتوانند از لیست سیاه یا همان بلکلیست عبور کنند، تحت نظارت شدید هستند تا خدایی نکرده این وسط پیامک تبلیغاتی جابهجا نشود و مزاحمتی را برای کاربرانی که جز بلک لیست هستند ایجاد نکند.
این پیامکها بر اساس پترن ارسال میشوند. حالا این یعنی چی؟ یعنی اینکه برای هر کدام از این پیامکها الگوی خاصی تعریف شده است. برای مثال مورد اول را در نظر بگیرید.
این تاخیر برای این است که متن پیامک توسط ما (اگر پنل شما ملیپیامک باشد) بررسی شود تا اگر محتوای تبلیغاتی نداشته باشد به دست مشتری برسد.
همانطور که میبینید، هردو پیامکهای بالا یک ویژگی یکسان دارند، آن هم شخصی بودن آنهاست. مثلاً در نمونۀ اول، برای مشتری با نام خودش پیامک ارسال کردیم یا در نمونۀ دوم کد مخصوص به خریدش را برایش ارسال کردیم.
در اینجا متغیرهای ما از قرار زیر هستند:
به همین دلیل هر زمان که شما بخواهید پیامکی را با این خطوط به دست مشتری برسانید، با تاخیر چند دقیقهای مواجه میشوید.
بعد از اینکه وارد پنل خودتان شدید، از بخش امکانات به سراغ لیست ویژه بروید. گزینۀ درج لیست ویژه جدید را کلیک کنید.
وقتی که گزینه تأیید را بزنید، متن پیامکی یا همان پترن شما در صفحه وبسرویس خدماتی اضافه میشود.
خب حالا من میخواهم همین متن را در قالب پترن در پنل پیامکی خودم ثبت کنم.
قبل از هر چیزی باید متغیرها را در این متن مشخص کنیم. (متغیرها همان اطلاعات شخصی هستند که برای هر مشتری تغییر میکنند.)
برای درج پترن پیامکی از بخش ابزار ویژه، وبسرویس خدماتی را انتخاب کنید و گزینۀ درج متن جدید را بزنید.
سلام سارا عزیز؛
کد تایید عضویت شما در باشگاه مشتریان طلایی پاپیون 6350 است.
به جمع پاپیونیها خوش آمدید!
این کار برای فرستادن پیامکهایی مثل کد فعالسازی خیلی ضروری است. (مشتری وسط مراحل ثبتنام است و منتظر است تا کد فعالسازی را بگیرد و برود به زندگیاش برسد!)
قابلیت اطمینان بیشتر ارسال از پترن
اما با استقاده از ارسال پیامک از طریق الگو دیگه نیازی به ارسال مدارک خاص و 2 ماه صبر کردن نیست. ارسال پیامک از طریق پترن در کمتر از 1 ساعت آماده استفاده است.
درج الگو و راه اندازی ارسال پیامک از الگو
بهغیراز این دلیل که مهمترینش است؛ دلایل دیگری هم برای استفاده از اس ام اس بر اساس پترن وجود دارد که در زیر لیست کردم.
ارسال پیامک از طریق پترن به لیست سیاه مخابرات
در پنجره (pop-up) باز شده، یک عنوان دلخواه را تایپ کنید. (مثلاً اگر پیامک مربوط به فعالسازی ثبتنام است میتوانید عنوان را ثبتنام در نظر بگیرید.)
كد تاييد تلفن همراه در ورزش سه: 618193
varzesh3.com
یک پنجرهای برایتان باز میشود که باید متن موردنظرتان را در قسمتی که علامت زدم تایپ کنید.
با تعریف این متغیر دیگر نیاز نیست که تکبهتک برای هر مشتری بر اساس نامش جداگانه پیامک ارسال کنیم. بر اساس همین پترن سیستم به صورت خودکار برای تمام مشتریان شما پیامک میفرستد.
چرا باید از ارسال از الگو یا پترن استفاده کنیم؟
سلام {0} عزیز؛
کد تایید عضویت شما در باشگاه مشتریان طلایی پاپیون {1} است.
به جمع پاپیونیها خوش آمدید!
برای اینکه بتوانید پیامکهای خودتان را بر اساس الگوی خاصی و کاملاً بهصورت خودکار ارسال کنید؛ اول باید یک سایت یا اپلیکیشن برای کسبوکار خودتان دستوپا کنید.
اگر که سایت دارید، میتوانید همین حالا ثبتنام کنید و بعد از انتخاب پنلپیامکی موردنظرتان، بر اساس پترن برای همۀ مشتریهایتان پیامک بفرستید. برای شروع کار عکس زیر را ببینید.
برای ارسال پیامک بر اساس پترن در هر کدام از زبانهای تخصصی وب، میتوانید با استفاده از نمونه کدهای قرار داده شده در صفحه آموزش وبسرویس ملیپیامک استفاده کنید. همچنین نمونه کدهایی در گیت هاب ملی پیامک برای ارسال از پترن وجود دارد.
حرف آخر
احتمالاً همۀ ما بعد از ورود یا ثبتنام در سایتهای بزرگی مثل ورزش3، آنتن، دیجی کالا و یا سایتهای مختلف دیگر، پیامکی را شبیه نمونۀ اساماس بالا دریافت کردهایم.
بعد از اینکه متن ثبت شد، یک کد منحصربهفرد برای آن متن درنظر گرفته میشود. با استفاده از آن میتوانید در افزونههای مختلف روی وردپرس و همینطور بهطور مستقیم از خود وبسرویس خدماتی ارسال پیامک داشته باشید. اما توجه داشته باشید وضعیت پترن شما در حالت تأیید شده باشد. در غیراینصورت وبسرویس خدماتی پیامک را ارسال نخواهد کرد.
در حالت کلی برای خدماتی کردن خطوط و استفاده از آن نیاز است با توجه به شرایط خدماتی نمودن خطوط بین 200 الی 500 میلیون ریال سفته و کلی مدرک دیگه ارسال کنید. تازه بعد از ارسال این مدارک خدماتی شدن خط شما بین 2 تا 6 ماه زمانبره!
حالا متن پیامک را طبق تصویر زیر وارد میکنم. (توجه داشته باشید که آدرس سایت حتماً باید در قسمت انتهایی متن شما باشد.)
معمولاً مشتریهای پنلهای پیامکی، اساماسهایی را با خط خدماتی ارسال میکنند که برایشان مهمتر است و میخواهند به دست همۀ مخاطبهایشان برسد.
بعد از خرید هر کدام از پنلهای ملیپیامک امکان استفاده از وبسرویس خدماتی به شما داده میشود. برای استفاده از وبسرویس کافیست تا شما نام کاربری و کلمه عبور پنل پیامکی خودتان را وارد کنید. برای ارسال پیامکی هم که در بالا در پنل تعریف کردیم باید کد متن را که در عکس برایتان علامت زدم وارد کنید.
ارسال پیامک بر اساس پترن با کمک افزونههای پیامکی
مطمئناً در بین شماره موبایل مشتریان شما، حالتی وجود دارد به نام لیست سیاه مخابرات و پیامک از خطوط عادی (تبلیغاتی) برای آنها ارسال نخواهد شد. برای ارسال پیامک به همه مشتریان تنها راه حل موجود استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن (یا الگو) است.
ارسال پیامک از طریق پترن چیست؟
ارسال پیامک بر اساس پترن مهمترین امکان پنلهای اساماسی است. میپرسید چرا؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
لیست تمام افزونههای ملیپیامک را که شما میتوانید با کمک آنها پیامکهایتان را بر اساس الگو تنظیم کنید، در ادامه آوردهام.
افزونههای سازگار با ارسال پیامک از طریق الگو
ارسال پیامک از طریق الگو در برنامه نویسی
پترن، الگو و یا قالب پیامکی در واقع پیامکی از پیش تنظیم شده است که ممکن است در طی روز بارها و بارها از طریق سایت، اپلیکیشن و به طورکلی سیستم شما ارسال شود. البته برای درک بهتر موضوع من دو نمونهاش را در پایین برایتان آوردهام. اگر دوست داشتید میتوانید در سایت خودتان هم از آنها استفاده کنید.
مشتری عزیز فاطمه احمدی
سفارش شما با آیتم گردنبند کفشدوزک با نگین آبی در تاریخ 1400/06/01 ثبت شد.
از خرید شما متشکریم.
zarzar.ir
هر کدام از افزونههایی که در بالا معرفی کردم، در آزمایشگاه ملیپیامک برای دانلود وجود دارند و شما میتوانید راهنمای نصب و ارسال پیامک بر اساس پترن را برای هر کدام از این افزونهها یاد بگیرید و از همین فردا با پترن منحصربهفرد خودتان برای مشتری پیامک بفرستید. اگر در هرکدام از مراحل ثبتنام و استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن با مشکل روبرو شدید حتما با شماره 02163404 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمائیتان کنند.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/sms-with-pattern-mode/
الگوی کلی پیامک اولی به شکل زیر است:
مشتری عزیز {0}
سفارش شما با آیتم {1} در تاریخ {2} ثبت شد.
از خرید شما متشکریم.
zarzar.ir
حالا همانطوری که قبلاً هم برایتان توضیح دادم، برای هر متغیر یک معادل در نظر میگیریم. (حتماً به ترتیب و شمارهگذاری این متغیرها توجه داشته باشید.) پس متن شما به شکل زیر در میآید:
پس خیلی لازم است که برای رضایت مشتری و همینطور راحتتر کردن مسیر خریدش، از ابزارهایی مثل پنل پیامکی و وبسرویس پیامکی استفاده کنید تا از گردونه رقابت عقب نمانید. (اگر در عمرتان تا حالا کلمۀ وبسرویس را نشنیدید، مطلب وبسرویس پیامکی چیست را بخوانید.)
مشتری گرامی
سفارش شما با شماره پیگیری 439807 ارسال شد. باتشکر
در قسمت لیست ویژه از منوی کشویی لیست سیاهی را که قبلاً تشکیل دادید انتخاب کنید. در بخش عنوان هم که باید یک نامی را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.
ساخت الگوی مناسب برای ارسال پیامک
در ویدئو آموزشی صفحه آپارات ملی پیامک مفصل در مورد نحوه استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن توضیح داده شده است.
شخصی سازی پیامک با ارسال از طریق پترن
همانطوری که ملاحظه میکنید برای هر کدام از اطلاعات شخصی مثل نام و کد فعالسازی (که برای هر کاربری متفاوت است)؛ یک متغیر تعریف کردیم.
گردنبند کفشدوزک با نگین= نوع محصول
چه دلیلی مهمتر از مشتریمداری؟
واضح است که پبامکهایی مانند ثبت سفارش، کدتائید، تغییر وضعیت سفارش محصول، پیگیری مرسوله پستی و… جزء پیامکهای تبلیغاتی به حساب نمیآیند، بنابراین نه تنها برای هیچ بنیبشری آزاردهنده نیستند؛ بلکه بهخاطر حفظ رضایت مشتری و همینطور وجهه کسبوکار شما، کاملاً واجب و ضروری هم به نظر میرسند. (البته بماند که فرستادن پیامک تبلیغاتی هم راه و رسم خودش را دارد.)
خب مزیتهای ارسال بر اساس پترن را که متوجه شدیم و واحد تئوری را پاس کردیم؛ وقتش رسیده تا برویم سراغ واحد عملی.
مراحل تنظیمات اولیه و ارسال پیامک بر اساس پترن
مثلاً با کمک افزونه دیجیتس میتوانید برای مشتریان خودتان کد فعالسازی برای ثبتنام ارسال کنید.
حالا اگر شما بیایید برای پیامکهایتان پترن تعریف کنید، این الگو یکبار تایید میشود و تمام. یعنی نیازی نیست برای هر بار ارسال کارتان برای گرفتن تاییدیه به تاخیر بیفتد.