برای درج پترن پیامکی از بخش ابزار ویژه، وبسرویس خدماتی را انتخاب کنید و گزینۀ درج متن جدید را بزنید.
حالا همانطوری که قبلاً هم برایتان توضیح دادم، برای هر متغیر یک معادل در نظر میگیریم. (حتماً به ترتیب و شمارهگذاری این متغیرها توجه داشته باشید.) پس متن شما به شکل زیر در میآید:
پس صحیح و سالم رسیدن این دسته از اساماسها اولویت مشتری و همینطور اولویت سامانههای پیامکی است؛ بنابراین معمولاً سامانهها تمام توان خودشان را به کار میبرند تا خدایی نکرده اختلالی در این کار پیش نیاید و همهچیز طبق میل مشتریهایشان پیش برود.
خط خدماتی بدون نیاز به سفته
مطمئناً در بین شماره موبایل مشتریان شما، حالتی وجود دارد به نام لیست سیاه مخابرات و پیامک از خطوط عادی (تبلیغاتی) برای آنها ارسال نخواهد شد. برای ارسال پیامک به همه مشتریان تنها راه حل موجود استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن (یا الگو) است.
ارسال پیامک از طریق پترن چیست؟
هر کدام از افزونههایی که در بالا معرفی کردم، در آزمایشگاه ملیپیامک برای دانلود وجود دارند و شما میتوانید راهنمای نصب و ارسال پیامک بر اساس پترن را برای هر کدام از این افزونهها یاد بگیرید و از همین فردا با پترن منحصربهفرد خودتان برای مشتری پیامک بفرستید. اگر در هرکدام از مراحل ثبتنام و استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن با مشکل روبرو شدید حتما با شماره 02163404 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمائیتان کنند.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/sms-with-pattern-mode/
پترن، الگو و یا قالب پیامکی در واقع پیامکی از پیش تنظیم شده است که ممکن است در طی روز بارها و بارها از طریق سایت، اپلیکیشن و به طورکلی سیستم شما ارسال شود. البته برای درک بهتر موضوع من دو نمونهاش را در پایین برایتان آوردهام. اگر دوست داشتید میتوانید در سایت خودتان هم از آنها استفاده کنید.
حالا اگر شما بیایید برای پیامکهایتان پترن تعریف کنید، این الگو یکبار تایید میشود و تمام. یعنی نیازی نیست برای هر بار ارسال کارتان برای گرفتن تاییدیه به تاخیر بیفتد.
از لیست کشویی نوع را روی گزینه لیست سیاه قرار بدهید، لیست دریافت و لیست ارسال خالی باشد، در نهایت تغییرات را ثبت کنید.
مشتری گرامی
سفارش شما با شماره پیگیری 439807 ارسال شد. باتشکر
ارسال پیامک بر اساس پترن مهمترین امکان پنلهای اساماسی است. میپرسید چرا؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
چه دلیلی مهمتر از مشتریمداری؟
واضح است که پبامکهایی مانند ثبت سفارش، کدتائید، تغییر وضعیت سفارش محصول، پیگیری مرسوله پستی و… جزء پیامکهای تبلیغاتی به حساب نمیآیند، بنابراین نه تنها برای هیچ بنیبشری آزاردهنده نیستند؛ بلکه بهخاطر حفظ رضایت مشتری و همینطور وجهه کسبوکار شما، کاملاً واجب و ضروری هم به نظر میرسند. (البته بماند که فرستادن پیامک تبلیغاتی هم راه و رسم خودش را دارد.)
بعد از اینکه متن ثبت شد، یک کد منحصربهفرد برای آن متن درنظر گرفته میشود. با استفاده از آن میتوانید در افزونههای مختلف روی وردپرس و همینطور بهطور مستقیم از خود وبسرویس خدماتی ارسال پیامک داشته باشید. اما توجه داشته باشید وضعیت پترن شما در حالت تأیید شده باشد. در غیراینصورت وبسرویس خدماتی پیامک را ارسال نخواهد کرد.
برای ارسال پیامک بر اساس پترن در هر کدام از زبانهای تخصصی وب، میتوانید با استفاده از نمونه کدهای قرار داده شده در صفحه آموزش وبسرویس ملیپیامک استفاده کنید. همچنین نمونه کدهایی در گیت هاب ملی پیامک برای ارسال از پترن وجود دارد.
حرف آخر
به همین دلیل هر زمان که شما بخواهید پیامکی را با این خطوط به دست مشتری برسانید، با تاخیر چند دقیقهای مواجه میشوید.
در پنجره (pop-up) باز شده، یک عنوان دلخواه را تایپ کنید. (مثلاً اگر پیامک مربوط به فعالسازی ثبتنام است میتوانید عنوان را ثبتنام در نظر بگیرید.)
فاطمه محمدی = نام مشتری
اما با استقاده از ارسال پیامک از طریق الگو دیگه نیازی به ارسال مدارک خاص و 2 ماه صبر کردن نیست. ارسال پیامک از طریق پترن در کمتر از 1 ساعت آماده استفاده است.
وقتی که گزینه تأیید را بزنید، متن پیامکی یا همان پترن شما در صفحه وبسرویس خدماتی اضافه میشود.
در حالت عادی امکان ارسال اساماس به کسانی که پیامک تبلیغاتی خودشان را بستهاند و به اصطلاح جزء لیست سیاه هستند وجود ندارد.
همانطور که میبینید، هردو پیامکهای بالا یک ویژگی یکسان دارند، آن هم شخصی بودن آنهاست. مثلاً در نمونۀ اول، برای مشتری با نام خودش پیامک ارسال کردیم یا در نمونۀ دوم کد مخصوص به خریدش را برایش ارسال کردیم.
در حالت کلی برای خدماتی کردن خطوط و استفاده از آن نیاز است با توجه به شرایط خدماتی نمودن خطوط بین 200 الی 500 میلیون ریال سفته و کلی مدرک دیگه ارسال کنید. تازه بعد از ارسال این مدارک خدماتی شدن خط شما بین 2 تا 6 ماه زمانبره!
مثلاً با کمک افزونه دیجیتس میتوانید برای مشتریان خودتان کد فعالسازی برای ثبتنام ارسال کنید.
برای اینکه بتوانید پیامکهای خودتان را بر اساس الگوی خاصی و کاملاً بهصورت خودکار ارسال کنید؛ اول باید یک سایت یا اپلیکیشن برای کسبوکار خودتان دستوپا کنید.
احتمالاً همۀ ما بعد از ورود یا ثبتنام در سایتهای بزرگی مثل ورزش3، آنتن، دیجی کالا و یا سایتهای مختلف دیگر، پیامکی را شبیه نمونۀ اساماس بالا دریافت کردهایم.
بعد از خرید هر کدام از پنلهای ملیپیامک امکان استفاده از وبسرویس خدماتی به شما داده میشود. برای استفاده از وبسرویس کافیست تا شما نام کاربری و کلمه عبور پنل پیامکی خودتان را وارد کنید. برای ارسال پیامکی هم که در بالا در پنل تعریف کردیم باید کد متن را که در عکس برایتان علامت زدم وارد کنید.
ارسال پیامک بر اساس پترن با کمک افزونههای پیامکی
سلام {0} عزیز؛
کد تایید عضویت شما در باشگاه مشتریان طلایی پاپیون {1} است.
به جمع پاپیونیها خوش آمدید!
بعد از اینکه وارد پنل خودتان شدید، از بخش امکانات به سراغ لیست ویژه بروید. گزینۀ درج لیست ویژه جدید را کلیک کنید.
معمولاً مشتریهای پنلهای پیامکی، اساماسهایی را با خط خدماتی ارسال میکنند که برایشان مهمتر است و میخواهند به دست همۀ مخاطبهایشان برسد.
در ویدئو آموزشی صفحه آپارات ملی پیامک مفصل در مورد نحوه استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن توضیح داده شده است.
شخصی سازی پیامک با ارسال از طریق پترن
یک سری از افزونهها هستند مثل افزونه پیامک ووکامرس یا افزونه دیجیتس که شما میتوانید با نصب آنها روی وردپرس بر اساس پترن برای مشتریهای خودتان پیامک ارسال کنید.
گردنبند کفشدوزک با نگین= نوع محصول
در اینجا متغیرهای ما از قرار زیر هستند:
این پیامکها بر اساس پترن ارسال میشوند. حالا این یعنی چی؟ یعنی اینکه برای هر کدام از این پیامکها الگوی خاصی تعریف شده است. برای مثال مورد اول را در نظر بگیرید.
كد تاييد تلفن همراه در ورزش سه: 618193
varzesh3.com
مشتری عزیز {0}
سفارش شما با آیتم {1} در تاریخ {2} ثبت شد.
از خرید شما متشکریم.
zarzar.ir