اگر تصمیم گرفتهاید ارسال پیامک گروهی و انبوه از طریق اینترنت را امتحان کنید چندین مورد را مدنظر داشته باشید. قبل از اینکه بخواهید پیامتان را بنویسید درباره مخاطبتان خوب تحقیق کنید. آیا مخاطب خود را میشناسید؟ با علایق و انگیزههایش آشنا هستید؟ می دانید چه نیاز و خواستهای دارد؟ با شناخت مشتری است که قادر خواهید بود ارتباط سازندهتری با او برقرار کنید و پیامتان را برایش بفرستید.
بعد از اینکه مخاطب خود را شناختید و زمان ارسال پیام را هم پیدا کردید باید به سراغ نوشتن متن پیام بروید. اگر بدانید متن پیام چقدر در موفقیت تبلیغات شما موثر است بدون شک آن را نادیده نمیگیرید. برای اینکه بتوانید پیام موثر و گیرایی بنویسید روش های مختلفی پیش رو دارید. در ادامه سعی می کنیم به طور خلاصه این روش ها را با هم مرور کنیم.
تا جایی که می توانید خلاصه و کوتاه بنویسید
وجود خط اختصاصی به شما کمک میکند خودتان را در میان رقبا متمایز کنید و تصویر بهتری از برندتان در ذهن مخاطب بسازید.
ارسال بر اساس کد پستی
دفعه بعد که خواستید پیام تبلیغاتی تان را بنویسید اسم مخاطب را جلوی پیام بنویسید یا روز تولدش را به او تبریک بگویید و یک هدیه و تخفیف ویژه برایش در نظر بگیرید. مطمئن باشید به کمک این روش می توانید راحت تر از قبل با مشتریان تان ارتباط برقرار کنید و آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل نمایید.
دسترسی به مخاطب بسیار ساده است
اگر می خواهید در کسری از ثانیه پیام تان را به گوش مخاطب برسانید از پیامک انبوه استفاده کنید. در این روش پیام شما به سرعت در صفحه گوشی ظاهر می شود و نظر مخاطب را به سمت خود جلب می نماید.
هزینه هایتان به شدت کاهش پیدا میکند
زمانی که پیام تبلیغاتیتان را به دست مشتری میرسانید باید یک قانون ساده را برای همیشه در نظر داشته باشید. از او بخواهید کاری انجام دهد. این قانون در دنیای بازاریابی با عنوان فراخوان اقدام به عمل یا همان call to action شناخته میشود. به عنوان مثال میتوانید از او بخواهید سری به سایت تان بزند یا با شماره ای که در اختیارش قرار دادهاید تماس بگیرد.
از کلمات ترغیب کننده در متن پیام تان استفاده کنید
قبل از اینکه بخواهیم به بررسی جوانب مختلف پیامک های انبوه بپردازیم باید با مزایای این روش آشنا باشیم و بتوانیم منافع آن را از سایر روشهای تبلیغاتی که در اطرافمان میبینیم تمییز دهیم. با وجود گسترش فناوری و رشد روزافزون آن، تمایل افراد به استفاده از پیامک هنوز کاهش نیافته است.
به عنوان مثال میتوانید آن ها را بر اساس شهری که در آن زندگی میکنند طبقه بندی نمایید یا منطقه زندگیشان را هدف قرار دهید. تنها در چنین شرایطی است که قادر بخواهید بود پیام های شخصی سازی شده ای ارسال نمایید. بیشتر سرویس های ارائه دهنده پیامک انبوه این قابلیت را در اختیار شما قرار میدهند.
مسابقه و نظرسنجی به کمک پیامک
در چنین شرایطی دیگر حوصله خواندن پیام های بلند را ندارید. مخاطب شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر می خواهید پیامک انبوه بفرستید متنی کوتاه و جذاب آماده کنید.
در مشتری حس اضطرار ایجاد کنید
اگر می خواهید هوشمندانه رفتار کنید و ذهن مخاطبانتان را از آنِ خود کنید باید پیام های سفارشی و هدفمند هم برایشان ارسال کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق اینترنت به شما کمک میکند به چنین هدفی دست پیدا کنید.
زمانی که صحبت از بخشبندی مشتریان به گروههای مختلف به میان می آید، روشهای مختلفی به ذهن خطور میکند. یکی از سادهترین روشهای بخش بندی این است که مشتریانتان را بر اساس موقعیتی که دارند دسته بندی کنید.
اگر جزء کسب وکارهای پر مشغله هستید بدون شک زمان زیادی در اختیار ندارید. در این شرایط می توانید از قابلیتی به نام پاسخگویی خودکار استفاده کنید. به کمک این قابلیت می توانید پاسخی از پیش تعیین شده را به مخاطب تان ارسال کنید و در زمان تان صرفه جویی نمایید.
ارسال پیام بر اساس منطقه و موقعیت مخاطب
به هر طرف که نگاه کنید افرادی را خواهید دید که در حال کار با گوشی هوشمند خود هستند. اگر بتوانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید بدون شک یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر خواهید بود. اینجاست که پای یک روش تبلیغاتی قدیمی به نام ارسال اس ام اس انبوه به میان میآید.
در دنیای شلوغ امروزی جلب نظر افراد کار ساده ای نیست. فرض کنید کسب وکاری دارید و میخواهید آن را به مشتریانتان معرفی کنید. در چنین شرایطی میتوانید از روشهای مختلف تبلیغاتی استفاده کنید. برخی از افراد دست به دامن تبلیغات تلویزیونی میشوند و بعضیها تلاش میکنند روشهایی همچون بنرها و بیلبوردها را امتحان کنند.
به عنوان مثال سعی کنید یک تاریخ خاصی را در نظر بگیرید و به او بگویید بعد از اتمام این تاریخ دیگر محصول تان را با تخفیف فوق العاده ارائه نخواهید کرد. حالا مخاطب کمبود زمان را در خود احساس میکند و با شوق بیشتری به سمت شما میآید.
متن پیام تان را ساده بنویسید