آشنایی با انواع تبلیغات اینترنتی

شما همچنین می توانید قابلیت ارسال ایمیل های خودکار را برای مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده اند فعال کنید تا به آنها یادآوری کند که خرید خود را هر چه زودتر انجام دهند. با استفاده از این روش می توان دریافت که تبلیغات گوگل انجام شده تا چه اندازه توانسته نیازهای مخاطب را برآورده کند. بنابراین، آنچه را می توان در گوگل پیاده سازی کرد، همیشه نمی توان در Yandex انجام داد. تبلیغات رایگان گوگل می تواند به شغل ما کمک نمایند که از جمله آن می توان مشاهده شدن در جستجو های گوگل می باشد. اگر نظری از یک منبع قابل اعتماد وجود دارد، می توانید به آن پیوند داده و به طور خلاصه پاسخ خود را در تبلیغات گوگل نقل کنید. هنگامی که یک MCC دارید، تنها کاری که می توانید در آنجا انجام دهید ایجاد یک حساب کاربری معمولی است. با MCC می توانید به راحتی بودجه و گزینه های پرداخت برای تبلیغات در گوگل ادوردز را کنترل کنید. البته اگر شما از سئو استفاده کنید و در ادامه از گوگل ادز نیز استفاده کنید، تقریبا همواره یک گام از همه رقبا جلوتر خواهید بود. در یک تعریف ساده میتوان گفت “هر فعالیتی که از اینترنت برای ایجاد آگاهی، علاقه و یا انجام تبلیغ درمورد محصولات و یا خدمات خاصی استفاده می­کند”به نوعی یک تبلیغ آنلاین شناخته میشود.

اگر کاربر «خرید کوشی سامسونگ خوب» را جستوجو کند، تبلیغ شما به او نشان داده میشود. منظور از ریمارکتینگ تبلیغ مجدد برای کسانی است که یک بار برند یا محصول شما را دیده اند و با دوباره نشان دادن محصول و برند به مخاطب خرید و استفاده از آن را به وی تکرار کنیم. حتی می توانید یک سایت خاص را هدف قرار دهید. فرقی نمیکند که یک هکر باشید یا ارائهدهنده خدمات و یا حتی نیروی پلیس. در تبلیغات جستجوی پولی شما روی یک سری کلیدواژهها و کلمات خاص پول پرداخت میکنین. علاوهبر این، شما میتوانید کلمات منفی را نیز مشخص کنید. گوگل ادوردز مشخص می کند که چه کسی محصولات شما را جستجو می کند. هر کارمند یک مرکز مشتری تو در تو دارد (در شکل با رنگ سبز مشخص شده است). به عنوان یک قاعده، این با وجود یک رابط کاربری نه چندان کاربرپسند با عملکرد بسیار گسترده بیان می شود. اما واقعیت این است که توانایی ها و فناوری های گوگل نسبت به Yandex بسیار گسترده است.

اگرچه خدمات زیادی با دسترسی وسیع دارد، اما Yandex را نیز نباید از دست داد. بنابراین می توانید بیشترین دسترسی مشتریان و خریداران بالقوه خود را جذب کنید. بنابراین میتوانیم نتیجه بگیریم که خلاقیت در طراحی آن ها حرف اول را میزند و بنابراین میتواند نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد. به یاد داشته باشید، تبلیغات در صفحهی نتایج جستوجوی گوگل تبلیغات متنی هستند و هیچ جلوهی بصری ندارند، بنابراین اثر بخشی آنها بستگی به این دارد که چقدر خوب آنها را مینویسید. تنها نکته این است که برای مبتدیان، راه اندازی تبلیغات متنی Google Adwords ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد. دومی معمولاً یاد میگیرد و راه اولی را دنبال میکند.

این نوع کمپین در سایتهای خرید محصولات آنلاین بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. یعنی چه کمپین هایی در اکانت خواهد بود. برای مدیریت هزینه های تبلیغ در گوگل می شود به راحتی با بودجه بندی روزانه و کنترل کاملی بر مصرف اکانت داشت تا بودجه شما در بازه زمانی مورد نظرتان هزینه شود. به عنوان مثال تاپ ادورت می خواهد یک تبلیغ بسازد، چهار دسته خدمات ساخت اکانت ادوردز، شارژ اکانت ادز و مدیریت اکانت گوگل ادوردز را می خواهیم ارائه دهیم. به عنوان مثال، اگر شخصی قبلاً چیزی را در جستجو جستجو کرده باشد، سپس به صورت دوره ای در شبکه تبلیغاتی Yandex به او نشان داده می شود.

اگر مثلاً چندین سرویس یا فعالیت داشته باشید، این کار را انجام خواهد داد. گوگل ادز به شما اجازه خواهد داد تا مخاطبان خود را شناسایی کنید و خدمات کسب و کار خود را به افرادی ارائه دهید که دنبال همان خدمات هستند. به آن My Client Center، MCC یا Agent Account نیز میگویند. برای شروع، می توانید آمار جداگانه ای را برای هر حساب در MCC مشاهده کنید. وظیفه اصلی MCC مدیریت چندین حساب Google Adwords است. سپس می توانید یک حساب Adwords معمولی راه اندازی کنید. تبلیغات موبایلی می توانند بیش از یک آدرس را نمایش دهند. Google شما بیش از 100 دنبال کننده داشته باشد ظاهر می شود. برخلاف رایانهها و تبلتها، دکمه «تماس» نیز در آنجا ظاهر میشود. در واقع تبلیغات خود را برای مشتریانی که پتانسیل خرید کردن از ما را دارند و به اصطلاح بالقوه شناخته میشوند، نمایش میدهید. با این حال شما می توانید هر تعداد کلمه های کلیدی مرتبطی که به نظرتان می رسد و ممکن است مخاطبین با سرچ کردن آنها به خدمات و محصولات شما نیاز داشته باشند، به این قسمت اضافه کنید. این نوع به کاربران خود این امکان را میدهد که از دامنه بیشتری برخوردار باشند؛ زیرا مخاطبان این محصولات عموماً صاحبان تلفن همراه هستند که موارد کلیتری را جستجو میکنند.

وی دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از بهترین پارتنرهای رسمی گوگل به پیشرفت کسب و کارهای زیادی کمک کرده است. شما باید با توجه به کسبوکارتان بودجهای را برای تبلیغ بهصرفه محصولات در نظر بگیرید و از آن بهترین استفاده را ببرید. در این حالت، باید صبر کنید تا مشتریان روی لینکهای تبلیغاتی کلیک کنند و از طریق محتوای نابی که برای آنها آماده کردهاید به سرعت به رتبههای خوب گوگل دست پیدا کنید. در واقع میزان محبوبیت این عبارت کلیدی را در لوکیشن و نوع تبلیغاتی که مشخص کردهاید (شبکه جستجو یا نمایش گوگل) نشان میدهد. مثلا اگر شما برای رسیدن به روابط ایران و عراق، سرچ کنید -ایران و عراق، ممکن است به شما نتایجی مربوط به فوتبال ایران و عراق را نشان دهد که در این صورت با نوشتن -فوتبال در ادامه عبارت سرچ شده، میتوانید آن را از نتایج نشان داده شده حذف کنید. مثلا رستورانهای اطراف شما یا سایر خدمات ارائه شده در اطراف محل فعلیتان را به شما نشان میدهد. در این بخش لازم است که نام کمپین، زبان و کشور مورد نظر، بودجه مخصوص روزانه و سایر موارد را تکمیل و بررسی نمائید. در ادامه قصد داریم بررسی کنیم تبلیغات گوگل ادز چیست، هزینه و نحوه عملکرد آن چگونه است چرا باید از آن استفاده کرد؟

یعنی با چه برندهایی کار می کنید، چه نوع خدماتی ارائه می دهید، در چه شهرهایی کار می کنید و غیره. سپس یک کمپین برای آشپزخانه، کمپین دیگر برای کمد لباس، سومی برای مبلمان کودکان و غیره خواهید داشت. تمام کارهای مربوط به طراحی روشها و استراتژی مناسب برای راهاندازی کمپین توسط تیم کارشناسان شرکت انجام میشود. مناسب اگر شما کسب و کار خود را دارید و فقط شما قصد تبلیغ آن را دارید. سپس در قسمت Network بهتر است تیک مربوط به Display را بردارید تا تبلیغات شما فقط در قسمت نتایج جستجو یا همان قسمت Search نمایش داشته باشد. پست ها و آموزش های خوبی در این زمینه وجود دارد.

اما اینجا کمی امن تر است. گوگل شرکتی است که علاوه بر موتور جستجوی خود، ابزارهای بسیاری را جهت توسعه فضای دیجیتال در اختیار مردم جهان قرار داده است. با بسیاری از سایت های بزرگ و رقیب خود هم برای نمایش تبلیغات همکاری دارد. به این صورت مخاطبان را هم میتوان دستهبندی کرد و تبلیغات هدفمندتری داشت. سپس او افراد دیگری را که بسیار شبیه به آنها بودند جمع کرد. به راحتی می توانید حساب های جدید را برای نگهداری یا برداشتن به او انتقال دهید. چه بخواهید مشتریان جدید را به خرید یک محصول موجود تشویق کنید یا یک سرویس جدید راه اندازی کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. به عنوان یک قاعده، مردم تمایل بیشتری به خرید کالا یا سفارش خدمات از دستگاه های تلفن تبلیغ در گوگل همراه دارند. در واقع، Yandex در ابتدا به عنوان یک موتور جستجوی محلی روسی در نظر گرفته می شود. اگر در کمتر از یک دهه پیش، تعداد اندکی از صاحبان آگهی از فرصتهای فضای مجازی برای تبلیغات آگاه بودند، اکنون گردش مالی آگهیهای آنلاین در برخی کشورها از جمله امریکا از گردش مالی آگهیهای مطبوعاتی بیشتر شده است. 5. افزایش اثربخشی بازاریابی مجدد از طریق تبلیغات نمایشی (در صورت انجام بازاریابی مجدد از طریق این نوع تبلیغ، 70٪ افراد بیشتری ممکن است تبدیل شوند).

بنابراین، برای مناطق مختلف، باید کمپین های تبلیغاتی مختلفی نیز انجام دهید. چه زمانی باید چندین کمپین ایجاد کنید؟ ثانیاً باید شامل دامنه وب سایت باشد. کابین تبلیغات به دو روش نمایش داده می شوند که میتواند توسط اسکریپتهای وب سایت یا توسط نرم افزار ویژه اجرا شود . هر زمان که بخواهید، می توانید به مرکز مشتریان او بروید و ببینید کارمند شما چگونه کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا می کند. بر اساس ترکیب آنها، او به طور مستقل مخاطبی را انتخاب می کند که تبلیغات آنلاین نشان داده شود. یعنی فایل آماده را به گروههای مختلفی از مخاطبان نشان دهید و دیدگاههای هر گروه را بسنجید.

چرا که این روش از نظر صرف هزینه بسیار مقرون به صرفه است و از آنجایی که اینترنت مخاطبان زیادی دارد، دیده شدن محصولات و جذب افراد بیشتر درصد بالایی دارد. این به ویژه زمانی که حساب های کاربری زیادی وجود دارد راحت است. کاربری که در گوگل کلمهای را جستجو میکند مشخصاً به دنبال یافتن اطلاعات درباره آن کلمه است و نمایش تبلیغات در این لحظه میتواند ترافیک بسیار هدفمندی جذب سایت شما کند. نمایش یا عدم نمایش تبلیغ شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات شما بستگی دارد. همچنین مدیریت دسترسی به حساب های تبلیغاتی شما بسیار راحت است.

باید سایت های غیر ضروری را حذف کرد و قیمت ها را زیر نظر گرفت. اگر میخواهید تا حد امکان از حساب تبلیغاتی گوگل خود استفاده کنید، حتماً باید یک مشاور AdWords کمک بگیرید. پاسخ این سوال در یک صورت بله است، فقط در صورتی تبلیغات گوگل با نوسانها و قیمتهای کنونی ارز میتواند ارزشمند باشد که شما توانایی مدیریت صحیح کمپین خود را داشته باشید، گوگل سیاستی بسیار عالی دارد، هرچه تبلیغات شما با کیفیتتر باشد و ورودیهای بیشتری به سایت شما هدایت شوند، مبلغ کمتری برای هرکلیک پرداخت میکنید! در حال حاضر، اجازه دهید در مورد کمپین جستجو صحبت کنیم. بنابراین، برای مبتدیان در مرحله اولیه، ممکن است یادگیری آسان تر و دوستانه تر به نظر برسد. در این بخش، به شما امکانات از پیش تعیین شده ای نمایش داده میشود. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه آگهی خود را در گوگل ثبت کنیم؟ یا فرض کنید اگر در یک سیستم رقابت بالا و کلیک های گران قیمت وجود دارد، می توانید سعی کنید در سیستم دیگری با همان کلمات کلیدی، اما با هزینه و رقابت کم، تبلیغ کنید. فرض کنید شما مبلمان تولید می کنید. فرض کنید به اندازه کافی تبدیل داشته اید و این اطلاعات را به Adwords منتقل کرده اید.

گوگل ادز در واقع سیستمی است که کاربران برای دیده شدن از آن استفاده میکنند. به عنوان مثال، برای مناطقی که اغلب از Yandex استفاده می کنند، می توانید از قالب های تبلیغاتی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک مخاطب را بر اساس علایق خاص هدف قرار دهید. میتوانید در هر زمانی از یک نوع حساب معمولی به مرکز مشتری تغییر دهید. اگر چندین جهت دارید یا یک آژانس تبلیغاتی هستید، توصیه می کنم شروع کنید مرکز مشتری. همانطور که می بینید، ما یک حساب کاربری داریم. اما چیزی که گوگل ادز را منحصر به فرد می کند، توانایی آن در دستیابی به مشتریان از سه راه متمایز است. اما با وجود این، من نیز استفاده از این دو سیستم تجزیه و تحلیل را به طور همزمان توصیه می کنم. اما این سایت یک بخش جداگانه نیز دارد. شما به معنای واقعی کلمه می توانید تماشا کنید که چگونه یک شخص از سایت شما استفاده می کند.