
بروزرسانی: 22 خرداد 1404
۹ ترفند طلایی در نحوه برخورد با مشتری
۳. مسئولیت پذیری؛ ترفندی مهم در برخورد موثر با مشتری
در نحوه تعامل با مشتری هدیه دادن اهمیت دارد؛ به مشتریان هدیه ای بدهید که وفاداری آنها را جلب کند. هدایا نه تنها باعث القای خاطرات به مخاطبان برند خواهد شد، بلکه کیفیت خدمات یا محصولات کسب وکار را نیز به نمایش می گذارند. هدیه دادن تا ۲۸ درصد بازدهی بازگشت سرمایه از طریق بازگرداندن مشتریان قدیمی ایجاد می کند.\xa0
۹. ارائه کانال های ارتباطی متنوع؛ با طیف گسترده ای از مشتریان ارتباط بگیرید
۶. هر زمان که می توانید مشتریان خود را خوشحال کنید
۸. ارائه تخفیف و خدمات رایگان؛ ترفندی برای جلب رضایت مشتری
با چک این، می توانید خاطره ماندگاری که شرکتتان برای مشتریان به جا می گذارد را به خاطره ای مثبت تبدیل کنید. چه از طریق تلفن، چه از طریق ایمیل، یا با اظهار نظر در رسانه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. در این صورت استفاده از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس و متن تبلیغاتی در کسب وکارهای دیگر با بازدهی بیشتری همراه خواهد بود.\xa0
۴. برقراری ارتباط شفاف؛ ترفندی کلیدی برای افزایش رضایت مشتری
قانون طلایی خدمات مشتری باید این باشد که «با مشتریان همانطور رفتار کنید که می خواهید به عنوان یک مشتری با شما رفتار شود.» همدلی با مشتری ممکن است ساده به نظر برسد؛ بااین حال راهکاری موثر برای نشان دادن اهمیت مخاطب برای کسب وکار به شمار می رود. برای این کار چند راهکار وجود دارد. برای مثال از مشتریان خود برای همه چیز تشکر کنید. اگر شرکت شما دچار قطعی یا اختلال در خدمات شد، از صبر آنها تشکر کنید. از مشتریان برای درک شما در صورت بروز خطا تشکر کنید. از آنها برای اینکه نظرات خود را چه خوب و چه بد به اشتراک گذاشتند، تشکر کنید.
در این مقاله به بررسی ۹ ترفند موثر برای حفظ تعامل با مشتری پرداختیم. ارائه هدایا، در نظر گرفتن راه های ارتباطی مختلف، ثبت بازخورد مشتریان وتحلیل داده برای ارزیابی عملکرد برند بر نحوه تعامل با مشتری موثر خواهند بود. شما چه راهکاری برای بهبود نحوه برخورد با مشتری ارائه می دهید؟ در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.