کتاب برند ابزاری ضروری در ایجاد هویت بصری و تعریف اصول سازمانی یک برند است. طراحی برند بوک به شما این امکان را می دهد که تمام عناصر بصری مانند لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی و همچنین ارزش های برند را به صورت منسجم و هماهنگ ارائه دهید. این کتابچه به سازمان ها کمک می کند تا افراد بیشتری را با برند آشنا کنند و هویت و متمایز بودن شرکت را تشخیص دهند. اما برای طراحی یک برند بوک حرفه ای و کامل چه معیارهایی را باید رعایت کرد؟ دستورالعمل های بصری و ارتباطی به همراه اطلاعات برند، نکات مهمی برای طراحی برندینگ کتاب هستند.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه در یک مرحله از ابزارهایی برای طراحی برند خود استفاده کنید و شکوه برند را افزایش دهید.
کتاب برند؛ دفترچه هویت برند با رنگ های سازمانی و KPI
کتاب برند یک سند جامع است که هویت یک برند را مشخص می کند و استانداردهای آن را مشخص می کند. این سند شامل عناصر کلیدی برند مانند لوگو، پالت رنگ، فونت، لحن نوشتن و پیام اصلی برند است. Brand Book به سازمان ها کمک می کند تا یک هویت بصری و ارتباطی یکپارچه را در تمام کانال های ارتباطی و تبلیغاتی ارائه دهند. هدف اصلی برند بوک حفظ ثبات و هماهنگی در ارائه برند به کانال های تبلیغاتی مختلف است. به طوری که مخاطب با دیدن رنگ برند به یاد سرویس و ارزش آن بیفتد.
در مثال یک کتاب برند بزرگ شرکتی، بخشی به شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) اختصاص داده شده است تا اهداف کمی و کیفی برند به وضوح تعریف شوند. نمونه هایی از کتاب های برند موفق شامل راهنمای استفاده از خدمات سازمان و دستاوردهای فعلی است. می توانید به مخاطبان خود اطلاع دهید که برند کتاب شما چه زمانی به نمایش گذاشته می شود و یک جشن رونمایی ترتیب دهید. برای اطلاع رسانی نیاز به پنل اس ام اس دارید و قیمت پنل اس ام اس فراز با توجه به خدمات آن بسیار مقرون به صرفه است.
چرا کسب و کار شما به کتاب برند نیاز دارد؟
با برندسازی کتاب، تمامی عناصر مانند لوگو، رنگ های سازمانی، لحن نوشتاری و اصول ارتباطی در تمامی کانال های تبلیغاتی به صورت هماهنگ نمایش داده می شود. این یکپارچگی برند شما را در ذهن مخاطب پایدارتر و قابل اعتمادتر می کند.
به علاوه، Brandbook همکاری با افراد جدید را آسانتر میکند. زیرا با مطالعه این بروشور اطلاعات کاملی در مورد برند به دست خواهند آورد. با داشتن سند کتاب علامت تجاری، دیگر نیازی به ارائه شخصاً علامت تجاری ندارید، فقط باید کتاب علامت تجاری را برای هر فرد ارسال کنید که این یک رویه بسیار حرفه ای است. همچنین با تابلوی پیامک تبلیغاتی می توانید با سهولت بیشتر و بازدهی بالاتر برند را تبلیغ کنید.
قسمت های مختلف کتاب برند را بررسی کنید. از برندسازی گرفته تا ارتباطات و دستورالعمل های بصری
در انواع قالب های برند بوک، 3 قسمت درباره ما به نام های Communication Guidelines و Visual Guidelines وجود دارد که از ارکان اصلی برند بوک هستند. اگر یکی از این قسمت ها به درستی انجام نشود، مخاطب به برند کتاب توجه کافی نخواهد کرد. به عنوان مثال، اگر رنگ های برند کتاب با برند یکسان نباشد، این تمایز باعث گمراهی کاربران می شود. از این رو معیارهای مهم طراحی کتاب های برند را بررسی کردیم.
همچنین می توانید از نمونه کتاب برند برای شرکت های موفق داخلی و خارجی کمک بگیرید. اگر قصد درج متن آگهی برای سازمان خود را دارید، پیشنهاد می کنیم به صفحه نمونه متن آگهی در بالای پیامک نگاهی بیندازید.
بخش «درباره ما» در Brandbook؛ مختص ساختار برند، ویژگی ها و لوگو
در بخش درباره ما در کتاب برند، ساختار برند و مزایای آن از جمله ماموریت برند، ارزش ها و شعار اصلی ارائه شده است. یک ماموریت برند توضیح می دهد که چرا یک شرکت وجود دارد و اهدافی که به دنبال دستیابی به آن است. ارزشهای برند به اصول و استراتژیهای اخلاقی اصلی اشاره دارد که اکثر اقدامات و تصمیمات یک برند را تشکیل میدهند. لوگوی برند نیز نقش مهمی در انتقال پیام اصلی برند به مخاطب دارد.
با توجه به این موارد باید بگوییم که طراحی برند بوک باید به گونه ای باشد که این قسمت بتواند هویت و جایگاه برند را به شکلی جذاب ارائه دهد. نمونه های زیادی از کتاب های برندینگ موفق نشان می دهد که چگونه یک کتاب تجاری شما را از رقبای خود متمایز می کند. اگر قصد رونمایی در یک جشنواره خاص را دارید، پیشنهاد می کنیم یک دستگاه پیامک تهیه کنید تا فعلاً شماره تلفن مخاطبان را ذخیره کنید. برای اطلاع از قیمت دستگاه ارسال پیامک کافیست سری به سرویس پیامک فراز بزنید.
نقش توضیحات بصری در کتاب برند چیست؟
دستورالعمل های بصری در کتاب برند نقش بسیار مهمی در ایجاد هویت یکپارچه و شناخت برند دارد. این قسمت از کتاب برند شامل تمام صفحات راهنما می باشد. زیرا هر صفحه ساختار خاص خود را دارد. به عنوان مثال، صفحه اهداف آینده را نمی توان مانند صفحه ما طراحی کرد و باید از نمودارها و جداول برای تعیین اهداف استفاده کرد. رنگ سازمان نیز باید در تمام صفحات استفاده شود، اما به صورت هوشمندانه که باعث خستگی چشم نشود. برای مدیریت بهتر نحوه ارائه برند کتاب خود، توصیه می کنیم نگاهی به بازاریابی رویداد بیندازید.
هنگام طراحی کتاب برند خود، دستورالعمل های ارتباطی را در نظر داشته باشید
دستورالعمل های ارتباطی در کتاب برند نشان می دهد که چگونه یک برند از طریق لحن، سبک نوشتن و پیام های کلیدی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. این دستورالعملها به برند کمک میکند پیامها را با لحنی یکسان در تمام کانالهای ارتباطی، از جمله تبلیغات، رسانههای اجتماعی و وبسایتها ارائه کند. یکی از ویژگیهای مهم دستورالعملهای ارتباطی ایجاد لحن واضح و ثابتی است که شخصیت و ارزشهای برند را منعکس میکند.
شما می توانید از لحن رسمی، دوستانه یا صمیمی برای طراحی کتاب برند خود استفاده کنید که بسته به نوع کسب و کار متفاوت است. به عنوان مثال لحن مناسب برای شرکت های مالیاتی رسمی است و شرکت های فعال در حوزه کودکان و نوجوانان باید لحن گرم و دوستانه ای داشته باشند. گروه های کودک و نوجوان نیز می توانند از متن آگهی برای جذب دانش آموزان در مجله پیامکی فراز استفاده کنند.
کتاب برند؛ تعیین اهداف و سازمان خود در شناسنامه کامل
Brandbook ابزاری استراتژیک برای ایجاد تمایز و تقویت هویت برند است که تمام جنبه های بصری و ارتباطی را به صورت سازمان یافته و هماهنگ به تصویر می کشد. Brandbook به عنوان یک شناسنامه کامل برای سازمان شما عمل می کند و تمام عناصر ضروری یک برند را به صورت هماهنگ و منسجم ارائه می دهد. این سند حاوی اهداف، ارزش ها، ماموریت و هویت بصری سازمان است و به عنوان راهنمای کلیه فعالیت های بازاریابی و ارتباطات عمل می کند. طراحی یک کتاب برند نه تنها به حفظ یکپارچگی در ارتباطات برند کمک می کند، بلکه باعث می شود که برند برای مخاطبان و کارمندان جدید بیشتر شناخته شود. در طراحی برند بوک نیز می توانید نمونه ای از تابلوی تجاری سازمان خود را قرار دهید که به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیق تری از فعالیت های گروه خود به دست آورید.
منبع: https://farazsms.com/what-is-brandbook/