
بروزرسانی: 25 تیر 1404
چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (معرفی بهترین روش ها)
در واقع می توان گفت بعد از تولید اپلیکیشن، مهم ترین کار شناخت بهترین روش تبلیغ و افزایش نصب اپلیکیشن است. بر این اساس در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا شما را با مجموعه ای از بهترین تبلیغات برای اپلیکیشن آشنا کنیم.
معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن، جزء مؤثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی، بدون صرف هزینه اضافی و در کوتاه ترین زمان، می توان میزان نصب باکیفیت اپلیکیشن را افزایش داد.
بعد از معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، نوبت به استفاده از شبکه هایی است که با کمک آن ها بتوان کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را راه اندازی کرد. کافه بازار و سیبچه دو مورد از بهترین شبکه های تبلیغات خارجی هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. از معروف ترین شبکه های تبلیغاتی خارجی هم می توان به گوگل ادز اشاره کرد.
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC)
تبلیغات در این دو اپ نسبت به همه پلتفرم های موجود دیگر، از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. چرا که همه افرادی که از این دو پلتفرم استفاده می کنند به دنبال اپلیکیشن های دیگر هستند.
تبلیغات درون اپلیکیشن
یکی از راه های دیگر برای این که بتوانید در معرفی اپلیکیشن خود موفق عمل کنید، داشتن سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت و جذب مخاطبین اقدام کنید. در این صورت به راحتی می توان در سایت یا شبکه اجتماعی موردنظر، لینک مربوط به اپلیکیشن خود را قرار داد تا در صورت لزوم مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.
یکی از روش های تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکت های بزرگ است. به عنوان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.
به عنوان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه می دهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده می شود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانسته اید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کرده اید.
تبلیغ اپلیکیشن در سایت های نقد و بررسی
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با نمایش تبلیغات اپلیکیشن دیگر مواجه شده باشید. حتی ممکن است مشاهده بعضی از آن ها برای شما خوشایند نباشد. با این حال خوب است بدانید، این روش، جزء کارآمدترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است که بازدهی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.
همان طور که می دانید نرخ باز شدن پیامک های تبلیغاتی بسیار بالاست. بر این اساس تبلیغ اپلیکیشن از طریق سامانه پیامکی یک روش مؤثر و کارآمد است. چرا که به راحتی می توان از طریق ارسال لینک اپلیکیشن برای افراد مختلف تبلیغات گسترده ای را برای اپلیکیشن انجام داد. ارسال لینک اپلیکیشن از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی جزء روش های مقرون به صرفه است.

همان طور که می دانید گوگل صاحب پلتفرم گوگل پلی است که به عنوان فروشگاه رسمی اپلیکیشن های مربوط به سیستم عامل های اندروید شناخته شده است. بنابراین از طریق تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز با موج وسیعی از مخاطبان روبرو خواهید شد که هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت.
از قابلیت های تبلیغات اپلیکیشن گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
- ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
- جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصب های هرز
- نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و مناسب ترین جایگاه ها
هزینه تبلیغات اپلیکیشن
گوگل ادز این امکان را فراهم می آورد تا تبلیغات مربوط به اپلیکیشن شما برای افرادی که اپ مشابه نصب کرده اند یا به دنبال نصب اپلیکیشن مشابه هستند، نمایش داده شود. گوگل پلی و اپ استور بالاترین طیف وسیع مخاطبان را به خود اختصاص داده اند. جهت تبلیغ به کمک این دو، ابتدا لازم است اپلیکیشن را در آن ها ثبت کرد سپس در قدم بعدی برای تبلیغ اپلیکیشن اقدام کرد.
در روش پرداخت به ازای اقدام کاربر که به اختصار (CPA) گفته می شود، در ازای انجام هر عمل توسط کاربر، میزان هزینه از قبل تعیین شده، از حساب شما کسر می شود.
پرداخت به ازای هر نصب (CPI)
طراحی اپلیکیشن و ساخت آن، یکی از کارهای سخت و پر هزینه است که هرکسی از پس انجام آن برنمی آید. این کار به دقت و تخصص بالایی در این زمینه نیاز دارد، چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. البته معرفی و تبلیغ اپلیکیشن نیز به اندازه طراحی آن مهم است. بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، روشی است که بتوان با استفاده از آن، هرچه سریع تر تعداد مخاطبان اپلیکیشن را افزایش داد.