رنگ ها عنصری ضروری و تاثیرگذار در نگرش و احساسات مشتریان نسبت به برندها محسوب می شوند. بنابراین برای انتخاب رنگ برند باید اصول خاصی رعایت شود. 3 اصل مهم در انتخاب بهترین رنگ برای کسب و کارها شامل هویت برند، سلیقه مخاطب و سازگاری نوع محصول و خدمات با رنگ انتخاب شده برای کسب و کار است. از آنجایی که تمامی رنگ ها مانند آبی، سبز، قرمز، نارنجی و رنگ های خنثی احساسات مختلفی را در افراد برمی انگیزند، در نتیجه انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار شما تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. اگر علاقه مند به انتخاب بهترین رنگ برای کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.
سه اصل برای انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار چیست؟
برای انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار خود، باید 3 اصل مهم را در نظر داشته باشید. این سه اصل شامل هویت برند، شناخت مخاطب هدف و نوع محصول یا خدماتی است که ارائه می کنید. همچنین یک راه حل مفید برای انتخاب رنگ مناسب، ارسال نظرسنجی از طریق سامانه برد پیامکی برای مخاطبان و جویا شدن احساسات و نظرات آنها در مورد رنگ هایی است که انتخاب کرده اید. در ادامه مقاله به بررسی 3 اصل مهم برای انتخاب رنگ می پردازیم.
1. با انتخاب رنگ ها بر اساس هویت تجاری خود، آگاهی از برند ایجاد کنید
هویت برند به معنای شخصیت برند است. یعنی ایده ای که صاحب کسب و کار و مشتریان این کسب و کار در مورد برند دارند. به همین دلیل، انتخاب رنگی که با هویت برند مطابقت داشته باشد بسیار مهم است. در مرحله اول برای انتخاب بهترین رنگ به سوالات زیر پاسخ دهید:
- ارزش اصلی برند شما چیست؟
- می خواهید برند شما چه احساساتی را در مخاطبان و مشتریان هدف شما برانگیزد؟
- چگونه انتظار دارید مخاطبان هدف شما با برند شما تعامل داشته باشند؟
- برند شما چگونه متفاوت است؟
پس از پاسخ به سوالات، با شناخت رنگ ها و روانشناسی جذب مشتری، پیوند دادن آنها با طیف رنگی مناسب و در نهایت انتخاب مناسب ترین رنگ برای کسب و کارتان.
2. رنگ ها را بر اساس سلیقه عموم انتخاب کنید. راهی آسان برای جذب مشتری
برای انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار خود باید سن، جنسیت و سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، کودکان بیشتر جذب رنگ های روشن می شوند. در حالی که نوجوانان عاشق رنگ های پیچیده تری مانند بنفش هستند. همچنین بیشتر مردان جذب آبی، زنان به زرد و نارنجی و خانم های مسن تر به رنگ های مختلف بنفش مانند یاسی و یاسی جذب می شوند. در نتیجه اگر شغل کیک و شیرینی دارید، برای جذب مشتری، متن آگهی، لوگو و پس زمینه پوستر کیک خانگی خود را با ترکیب رنگ های بنفش و زرد برای برند خود انتخاب کنید.
3. رنگ برند باید با نوع محصول و خدمات مطابقت داشته باشد
رنگی که انتخاب می کنید باید با نوع محصول و خدمات تجاری مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال رنگ های آبی و سبز برای کارهای مرتبط با پزشکی و سلامتی مناسب است. وقتی رنگ پرانرژی مانند قرمز را برای کسب و کار مرتبط با سلامتی انتخاب می کنید، به جای القای احساس آرامش، احساس استرس و هیجان را به مشتریان خود القا می کنید.
بدانید که چگونه بهترین رنگ را بسته به نوع کار انتخاب کنید
شما باید بر اساس نوع کسب و کار خود بهترین رنگ را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. زیرا رنگ های آبی، سبز، قرمز و نارنجی احساسات متفاوتی را در افراد برمی انگیزد. به عنوان مثال، رنگ آبی نشان دهنده امنیت، اعتماد و ارتباطات است و انتخاب مناسبی برای مشاغل مرتبط با فناوری است. در نتیجه اگر در رستوران ها از رنگ آبی استفاده کنید باعث افزایش اشتها و جذب مشتری به رستوران نمی شود.
در هنگام تبلیغات علاوه بر توجه به رنگ شرکت یا رنگ کسب و کار خود، باید به متن تبلیغ و نوع لحن آن نیز توجه کافی داشته باشید تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب داشته باشید. همچنین می توانید از پنل پیامک فراز برای ارسال متن های تبلیغاتی خود استفاده کنید. برای تایید و اطلاع از قیمت پنل پیامک فراز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.
رنگ قرمز؛ پرکاربردترین رنگ برای جذب مشتری به رستوران
رنگ قرمز انرژی، احساسات، هیجان و اشتهای فرد را افزایش می دهد. بنابراین این رنگ مناسب ترین انتخاب برای شرکت های مرتبط با مواد غذایی است. این رنگ همچنین بهترین رنگ برای فروشگاه برای جذب مشتریان محصولات غذایی است. رنگ قرمز اشتها را زیاد می کند و انسان را به سفارش غذا وادار می کند. در نتیجه رنگ مغازه مشتریان را به خود جذب می کند و همین رنگ نیز باعث می شود افراد پس از صرف غذا تمایل بیشتری به ترک رستوران داشته باشند.
رنگ آبی؛ بهترین رنگ برای مشاغل مرتبط با فناوری
رنگ مشترک آبی نشان دهنده ثبات، اعتماد، امنیت و ارتباطات است. بنابراین بسیاری از شرکت های مرتبط با فناوری و حتی شرکت های هواپیمایی از این رنگ در لوگوی تجاری، طراحی سایت و پوسترهای خود استفاده می کنند تا احساس امنیت و اعتماد را برای مشتری ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر کسبوکاری دارید که تابلوهای پیام کوتاه، تلفنهای ابری و افزونههایی مانند Digits میفروشد، انتخاب رنگ آبی با ایجاد حس امنیت و اعتماد به برند شما باعث میشود افراد برای دانلود افزونه Digits به سایت شما مراجعه کنند.
رنگ سبز؛ پرکاربردترین رنگ در کارهای مرتبط با سلامتی
رنگ سبز احساس آرامش، سلامتی و اعتماد به نفس را القا می کند. در نتیجه این رنگ یکی از پرکاربردترین رنگ ها در بیمارستان ها، مطب ها و کلینیک ها می باشد تا با ایجاد احساس آرامش و سلامت در بین مراجعه کنندگان، آرامش خاطر را به آنها هدیه دهد. این رنگ همچنین بهترین انتخاب برای داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی است. علاوه بر این، اگر شما یک کسب و کار خرده فروشی مرتبط با محصولات گیاهی یا مواد غذایی ارگانیک دارید، تاثیر انتخاب این رنگ برای جذب مشتریان شما قابل توجه است. اگر از ما بپرسند «خرده فروشی چیست»، می گوییم که فروشگاه ها و مغازه هایی که محصولاتی را برای استفاده شخصی مردم می فروشند، خرده فروشی می گویند.
نارنجی؛ رنگ مورد علاقه برای کارهای خلاقانه
نارنجی خلاقیت را تحریک می کند و به عنوان رنگی شناخته می شود که نشاط، انگیزه و حرکت را افزایش می دهد. بنابراین، این رنگ برای مشاغل جدید، خلاقانه و مرتبط با سرگرمی مناسب است. این رنگ همچنین حس ماجراجویی را در افراد برمی انگیزد و رنگ انتخابی برندهای ورزشی است.
رنگ های خنثی بهترین رنگ مکمل برای مشاغل هستند
سفید، سیاه، خاکستری و قهوه ای رنگ های خنثی در نظر گرفته می شوند. استفاده صحیح از این رنگ ها به عنوان رنگ مکمل در کنار رنگ های دیگر باعث می شود که توجه و تمرکز مخاطب بیشتر بر روی رنگ اصلی برند شما متمرکز شود. برای مثال انتخاب رنگ خاکستری در کنار آبی علاقه به آبی را افزایش می دهد و احساس امنیت و اطمینان بیشتر با این رنگ تداعی می شود. در نتیجه اگر به دنبال انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار سامانه پیامکی و خدمات وب خود هستید، ترکیب رنگ آبی و خاکستری انتخاب مناسبی برای جذب مشتری است.
انتخاب رنگ های خنثی با رنگ های دیگر احساسات متفاوتی را برمی انگیزد. به عنوان مثال رنگ قهوه ای نشان دهنده آرامش و امنیت است، بنابراین پیشنهاد می شود از رنگ قهوه ای در کنار سبز برای مشاغل مرتبط با محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده شود. همچنین، قهوه ای و سبز هر دو یادآور طبیعت هستند.
بر اساس نوع برند خود رنگی را انتخاب کنید که بهترین جذب مشتری را داشته باشد
بهترین رنگ برای کسب و کارها رنگی است که به هویت برند و سلیقه مخاطبان هدف بستگی داشته باشد و متناسب با نوع محصولات و خدمات تجاری باشد. هر رنگ حس خاصی را در مشتریان ایجاد می کند. شرکت ها نیز باید رنگ مناسب کسب و کار خود را بدانند تا بتوانند مشتریان زیادی را به سمت برند خود جذب کنند. اگر تجربه انتخاب رنگ برای کار خود را دارید، آن را با ما و مخاطبان به اشتراک بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/the-best-color-to-attract-customers/