
بروزرسانی: 22 خرداد 1404
نمونه پیامک رستوران برای بازاریابی و تبلیغات اس ام اسی
اگر قصد استفاده از بازاریابی پیامکی دارید، شاید بد نباشد که قبل از استفاده از این روش نکات زیر را بررسی کنید.
متناسب با مخاطبان خود بنویسید
کسب وکارها برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان اقدام به استفاده از روش های مختلفی می کنند. این راهکارها برای کسب مخاطبان راغب یا (Leads) اهمیت زیادی دارند. بدین ترتیب می توانند اقدام به افزایش فروش با کانال های بازاریابی کرده و به شکل همزمان از چند راهکار و استراتژی مختلف استفاده نمایند. بازاریابی پیامکی یکی از استراتژی های مهم در بازاریابی است که می تواند به تعداد زیادی از مخاطبان در آن واحد دسترسی پیدا کند. چرا که مخاطبان برای دریافت اس ام اس نیازی به اتصال به اینترنت و داشتن گوشی هوشمند ندارند.
بازدهی سریع و مؤثر
تصور بعضی از افراد این است که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روش های جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال، دیگر نمی توان به بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش مؤثر نگاه کرد. بدین منظور تصور می شود که اثربخشی این روش کاهش یافته باشد. اما در واقعیت اینطور نیست. چرا که اس ام اس های تبلیغاتی همچنان به عنوان یکی از روش های مؤثر و باکیفیت در این زمینه شناخته می شوند. از طرفی این روش مستلزم صرف هزینه زیاد نبوده و از طرف دیگر نیاز به دسترسی به اینترنت یا نصب اپلیکیشن خاص برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب می توان به سریع ترین شکل ممکن اقدام به برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید کرد.
مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران و کترینگ چیست؟

در پاسخ به نمونه پیامک رستوران باید گفت که این روش مقرون به صرفه و کم هزینه است. اگر به تازگی یک رستوران افتتاح کرده باشید یا کسب وکار کوچک خانگی دارید ممکن است نتوانید هزینه زیادی برای انجام تبلیغات و بازاریابی انجام دهید. بنابراین استفاده از روش ارسال پیامک به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتریان جدید شناخته خواهد شد. بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی برای رستوران ها از بسیاری از روش های دیگر کم هزینه تر است.
دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان
برای اینکه بتوانید پیامک های تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبین خود ارسال کنید، در ادامه به معرفی چند نمونه پیامک رستوران می پردازیم.
ارسال کد تخفیف
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، فقط امروز فرصت دارید که محصول [نام محصول] را با [X] درصد تخفیف از رستوران ما تهیه کنید.
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امروز روزی ویژه است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر می توانید در تمام سفارش های خود [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارش های آنلاین. [لینک تخفیف اختصاصی]
- [نام برند]: رایگان شد! با خرید [محصول الف]، [محصول ب] را به رایگان هدیه بگیرید. این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.
تخفیف های مناسبتی
- سال نو: هنوز دنبال هدیه ای مناسب برای خانواده می گردید؟ از [نام رستوران] اعتبار هدیه بخرید و یکی از دوستان خود را خوشحال کنید.
- سال نو: چرا در سال نو آشپزی کنید؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه دریافت کنید. [لینک تخفیف]
- بلک فرایدی: [نام کاربر] عزیز، از خرید زیاد خسته شده اید؟ یک خوراکی سریع و خوشمزه را با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش دهید.
- تعطیلات: [نام کاربر] عزیز، تعطیلات خوش بگذره! تا [تاریخ] محصولات منتخب ما رو با تخفیف تهیه کنید. [لینک محصولات تخفیف دار]
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال می کنید، جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث می شود افراد توجه چندانی به آن نکنند. ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی باشد که می توانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، مخاطب را درگیر می کند. این نوع پیام ها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن می تواند شروع جذابی باشد مثلاً دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصاً برای تبریک های مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که می خواهید مخاطب به آن توجه ویژه ای داشته باشد. همین طور شعار تبلیغاتی برند خود نیز می تواند شروع خوبی باشد.
مختصر و مفید بنویسید
طراحی و نوشتن پیامک های جذاب و استفاده از نمونه پیامک رستوران و کترینگ می تواند کسب وکار شما را با یافتن مشتریان وفادار و جدید همراه و همسو سازد. پیشنهادهای ویژه ای که به مشتریان خود می دهید شما را بیش از پیش با مشتریان جدید آشنا می کند. همچنین که ارسال برخی پیشنهادهای جذاب می تواند مشتریان قبلی و قدیمی را به خرید دوباره از شما ترغیب کرده و آنان را به مشتریان وفادار برای شما تبدیل کند.
قابلیت های گسترده
بازدهی سریع و مؤثر بازاریابی پیامکی یکی از مزایای ارسال نمونه پیامک رستوران است. آمارها نشان داده اند که حدود ۹۰ درصد از پیامک های ارسال شده تا سه دقیقه پس از ارسال خوانده می شوند. به همین دلیل می توان گفت که بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک های تبلیغاتی برای رستوران ها و کسب وکارهای مشابه بازدهی نسبتاً سریع و بالایی دارد.