برای تغییر نوع خط از تبلیغاتی به خدماتی، باید مدارکی از جمله فرم درخواست خدماتی، تعهدنامه خدماتی، مدارک شناسایی و … داشته باشید. یادتان باشد که مدارک خدماتی کردن خط بین اپراتورهای مختلف، متفاوت است. در این مورد تیم پشتیبانی شما را راهنمایی میکند.
البته برای چنین ارسالی، انتخاب دیگری هم دارید که با ماژول سررسید است. سررسید دقیقاً مثل ارسال زماندار عمل میکند. تنها تفاوت اینست که ماژول سررسید به صورت متناوب پیام کوتاه ارسال میکند و فقط برای یک دفعه نیست.
حالا شاید بپرسید که برای ارسال پیام از شماره خدماتی به چه ماژولهای نیاز دارید؟ قاعدتاً تا اینجا متوجه شدید که از خطوط خدماتی نمیتوانید تبلیغات کنید. پس برای استفاده از این خطوط و ارتباط با مخاطب، کدام ابزارها کاربردی تر است؟
ارسال متناظر
تا اینجا با شرایط ارسال پیام با خط خدماتی در پنل ملی پیامک آشنا شدید. پس اگر از بازاریابی پیامکی استفاده میکنید یا کسب و کاری دارید، به شماره خدماتی هم نیاز دارید. برای دریافت این خط یا خدماتی کردن یکی از خط های تبلیغاتیتان با 02163404 تماس بگیرید و با همکاران تیم پشتیبانی مشاوره رایگان داشته باشید.
حالا اگر پنل پیامکی دارید و با بازاریابی پیامکی آشنا هستید، باید خط خدماتی هم داشته باشید. البته انتخاب دومی هم دارید که تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی است.
تا اینجا گفتیم که شما مجاز به ارسال پیام تبلیغاتی از خطوط خدماتی نیستید. شاید بپرسید پس چرا باید خط خدماتی داشته باشیم؟
اگر وبسایت یا فروشگاه آنلاین دارید، پیامهایی مثل تائید سفارش، رمز یکبار مصرف، لینک تغییر رمز عبور و … باید از خط خدماتی ارسال شود. اگر این پیامها را با خط تبلیغاتی بفرستید، ممکن است مخاطب در لیست سیاه باشد و پیام را دریافت نکند.
بعضی از شمارهها در لیست سیاه مخابرات هستند. یعنی دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کردند. این شمارهها که بلک لیست هستند، هیچ پیام تبلیغاتی را دریافت نمیکنند. به زبان ساده هیچ پیامی از خطوط تبلیغاتی به این شماره ها نمیرسد. برای همین اگر نیاز به برقراری ارتباط با این شماره ها دارید، باید از خطوط خدماتی استفاده کنید.
مهمترین کاری که پیش از شروع ارسال پیام با خط خدماتی باید انجام دهید، ارسال پیام تست است. پیشنهاد میکنم پیام تست را برای خودتان ارسال کنید. با این روشريال هم از متن مطمئن شوید و هم نحوه ارسال پیام برایتان جا میفتد.
حالا که با پنل آشنا شدید، احتمالاً تا اینجا پنل شخصی خودتان را دارید، پیش از شروع ارسال پیام با خط خدماتی باید با این خط آشنا شوید. خطوط خدماتی در واقع همان خطوط تبلیغاتی هستند اما یک تفاوت مهم دارند.
هنگامی که یکی از کاربرها به پیام کوتاهتان پاسخ دهد، هم کد ارسالی و هم شماره تلفن او در سامانه ذخیره خواهد شد و یک پیام از پیش تعیین شده هم برایش فرستاده میشود. در ضمن اگر کاربر کد اشتباه یا تکراری برای شما بفرستد، پیامک اخطار جداگانه برایش میرود.
جمعبندی
اگر صاحب کسبوکاری هستید، پیامهای تبریک تولد، تبریک اعیاد، تسلیت مناسبتها و کدتخفیف را میتوانید با خط خدماتی برای مشتری ارسال کنید.
اگر با بازاریابی پیامکی آشنا باشید، حتماً درباره خط خدماتی هم میدانید. سامانههای پیام کوتاه فقط برای ارسال پیام تبلیغاتی نیستند. ارسال پیامهای خدماتی مثل رمز عبور، تائید سفارش یا اطلاعرسانیهای مختلف هم با پنل پیامکی امکان پذیرست. برای همین شرکتهای ارائهدهنده پنل مثل ملی ملی پیامک، علاوهبر ارسال پیامک تبلیغاتی شرایط ارسال پیام با خط خدماتی را هم برای کاربران فراهم کردند.
حتماً متوجه شدید که ارسال پیام با خط خدماتی چقدر برای هر کسبوکاری لازم است. درحالحاضر بیشتر ایرلاینهای بزرگ، برندهای مشهور، آژانسهای مسافرتی، هایپرمارکتها و … برای اطلاع رسانی به مشتریان از همین خطوط خدماتی استفاده میکنند تا مطمئن باشند پیامشان به دست مشتری رسیده است.
گزارش پیامهای ارسالی
حالا که دیگر همهچیز را درباره ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی میدانید، سراغ ارسال انواع پیامک میرویم.
چه پیامهایی بفرستیم؟
مثلاً با استفاده از این ماژول شما میتوانید تاریخ تولد مشتریان خود را هر سال به آنها تبریک بگویید. در شرکتی مانند شرکت بیمه اتوموبیل شما میتوانید با استفاده از این ماژول پیش از پایان تاریخ بیمهنامه اتوموبیل مشتریان خود را با پیام کوتاه مطلع سازید تا نسبت به تمدید آن اقدام کنند. این موارد تبلیغاتی نیست و امکان ارسال با خط خدماتی دارد.
ماژول کدخوان
در صورتی که هنوز پنل ندارید، فقط کافیست تا در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبتنام کنید تا همکاران بخش فروش با شما تماس بگیرند و در این مورد راهنماییتان کنند.
ماژول کدخوان هم قابلیت ارسال از شماره خدماتی برای مشتری دارد. اگر کسبوکارتان به نحویست که باید از مشتری بخواهید تا کدی را ارسال کند، به کدخوان نیاز دارد. برای این کار باید در یک فایل اکسل تمام کدهای موردنیاز را وارد کنید.
خط خدماتی میتواند به لیست سیاه پیامک بفرستد. البته یک نکته مهم را فراموش نکنید. خط خدماتی اجازه ارسال هیچگونه پیام تبلیغاتی را ندارد. در واقع ارسال پیام تبلیغاتی از این خطوط ممنوع و غیرقانونیست.
این فایل بهصورت اکسل در پنل برایتان ارسال میشود تا بتوانید آنالیز خوبی از ارسالهایتان داشته باشید. در واقع این گزارش رکوردی از اطلاعات ارسالی است. در این گزارش، پیامهای رسیده به مشتری و ارسال نشده را میتوانید ببینید.
برای ارسال پیام شخصیسازی شده به مشتری، میتوانید از ابزار ارسال متناظر استفاده کنید.
پیاهای شخصیسازی که جنبه اطلاعرسانی دارد، معمولاً تبلیغانی نیستند. از همه مهمتر این پیامها با نام و نامخانوادگی مخاطب همراه است. ارسالشان با شماره خدماتی برخلاف قوانین نیست. برای تمام شماره های لیست سیاه ارسال می شود. تاثیر خوبی در نگهداری مخاطب و ارتباط با او دارد.
ارسال هوشمند زماندار و سررسید
برای شروع ارسال پیام با خط خدماتی باید اول پنل بخرید. من پیشنهادم سامانه ملی پیامک است.
شروع ارسال پیام کوتاه
کار با ارسال پیام با خط خدماتی به پایان نمیرسد. حالا نوبت بررسی گزارشهای ارسال است. هر ارسال پیام چه با خط خدماتی چه تبلیغاتی، داشته باشید باید حتماٌ فایل گزارش را مطالعه کنید.
معمولاً اطلاعرسانیهای مهم که باید حتماً به گوش مخاطب حتی لیست سیاه برسد، با خط خدماتی ارسال میشود.
تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی
اگر نیاز به ارسال پیام در زمان مشخصی دارید، باید از ماژول زماندار استفاده کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید سامانه را تنظیم کنید که در تاریخ و ساعت معینی پیام کوتاه موردنظرتان را ارسال کند. این کار نوعی برنامهریزی برای آینده است و شما امروز میتوانید برای ماههای بعد نیز برنامهریزی کنید.
برای خرید پنل شما 4 نوع انتخاب پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری خواهید داشت. میتوانید بر اساس بودجه، برنامه تبلیغاتی و تعداد پیام ارسالی در ماه، پنل موردنظرتان را انتخاب کنید.
برای ارسال تست به بخش ارسال پیامک تکی بروید. با گزینۀ ارسال سریع – تست پیامک در سمت چپ مانیتور پیامک بفرستید. برای ارسال تست اول متن پیام را بنویسید. بعد شماره فرستنده و گیرنده را تعیین کنید. یادتان باشد کاراکتر پیامک انگلیسی ۱۶۰ حرف و برای فارسی ۷۰ حرف است. در صورتیکه از این تعداد بیشتر شود، هزینه پیام هم به همان تعدا بیشتر محاسبه خواهد شد.
حالا که خط خدماتی هم دارید، نوبت ارسال پیام است.
روشهای ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی
پس پیشنهاد میکنم برای تحلیل دقیق بازاریابی پیامکی حتماً تیک گزینه دانلود گزارش را بزنید و روی دانلود کلیک کنید.
ماژولهای مورد نیاز
اگر در مورد ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی هنوز سوالی دارید، در انتهای همین متن برایمان بنویسید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/how-send-sms-with-services-number/
بعد از خرید پنل باید سفارش خط بدهید. از قسمت تعرفهها امکانات و قیمت سرشمارههای مختلف را بخوانید. بعد با سرشمارهای که میخواهید، سفارش خط بدهید. در صورتی که خط مورد نظرتان آزاد باشد، اپراتور شمار ا مطلع خواهد کرد. بعد از پرداخت هزینه میتوانید شروع به استفاده از پنل، ارسال پیام و دریافت پاسخ مشتری کنید.
خط خدماتی چیست؟
در این مقاله میخواهیم با خط خدماتی، ارسال پیام با شمارههای خدماتی، وبسرویس خدماتی و افزونههای مرتبط آشنا شویم.