
بروزرسانی: 02 تیر 1404
مزایا و معایب تبلیغات پیامکی چیست؟
مطمئن هستید که پیامک تبلیغاتی شما خوانده می شود.\xa0تلفن همراه برای افراد یک وسیله بسیار شخصی قلمداد می شود و آنها به طور مرتب گوشی خود را چک می کنند. بنابراین به احتمال بسیار زیاد پیامک شما ظرف مدت کوتاهی خوانده می شود. در واقع آمار جهانی نشان می دهد که بیش از 95% پیامک ها توسط دریافت کنندگان باز می شوند. بنابراین با استفاده از پیامک انبوه شما مطمئن خواهید بود که پیغام شما توسط مشتری دریافت و خوانده شده است.
\xa0
مشتریان واکنش بهتری نسبت به پیامک نشان می دهند.\xa0پیامک یک ابزار خوب برای ارتباط و ترغیب مشتری است. این موضوع را به یاد داشته باشید که هنوز جمعیت بسیار زیادی هستند که از اینترنت استفاده نمی کنند. اما همه تلفن همراه دارند و آنقدر هم سرشان شلوغ نیست که نتوانند به یک پیامک ساده پاسخ دهند. شما می توانید در پیامک خود از مشتری چیزهای مختلفی بخواهید و مطمئن باشید که این پیامک شما بازخورد خوبی خواهد داشت.
\xa0
بدون شک بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش ها برای ارتباط با مشتریان یک کسب و کار است. اما همچون هر روش تبلیغاتی دیگری، پیامک نیز بدون اشکال نیست و معایب خاص خود را دارد. و البته این موضوع اهمیت بسیاری دارد که قبل از اینکه تبلیغات پیامکی خود را شروع کنیم، مزایا و معایب استفاده از پیامک به عنوان یک روش بازاریابی را درک کنیم تا بتوانیم از آن به درستی استفاده نماییم. مطمئن هستم که با مطالعه این پست شما آگاهی لازم در این زمینه را پیدا خواهید کرد و جواب این سوال را می دانید که آیا بازاریابی پیامکی برای تجارت شما مناسب است یا خیر. بنابراین با ما همراه باشید.
مزایای تبلیغات پیامکی را بشناسید!
\xa0
معایب تبلیغات پیامکی را بشناسید!
امکان ارسال فایل های صوتی یا تصویری وجود ندارد.\xa0با استفاده از پیامک، شما تنها می توانید پیغام های متنی به مخاطبان ارسال کنید و اجازۀ ارسال هیچگونه فایل صوتی یا تصویری به شما داده نمی شود. بنابراین اگر قصد دارید عکس، ویدئو، فایل های صوتی و .... برای مشتریان خود ارسال کنید، باید به دنبال یک ابزار ارتباطی دیگر همچون ایمیل باشید.
\xa0
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-are-the-advantages-and-disadvantages-of-sms-advertising/
شما تنها 70 کاراکتر برای انتقال پیام خود در اختیار دارید.\xa0همانطور که می دانید، یک محدودیت 70 کاراکتری برای پیامک های فارسی وجود دارد و این تعداد کاراکتر ممکن است برای انتقال پیغام شما کافی نباشد. البته همیشه این گزینه وجود دارد که پیامک خود را در دو بخش ارسال کنید. اما در این صورت هم باید هزینۀ دو پیامک را هم پرداخت نمایید.
*\xa0\xa0\xa0 *\xa0\xa0\xa0 *
ارسال پیامک کار بسیار، بسیار ساده ای محسوب می شود. \xa0شما وارد حساب کاربری خود می شوید، پیامک خود را می نویسید، شماره های دریافت کنندۀ پیامک خود را انتخاب می کنید و با کلیک بروی یک دکمه، پیامک شما برای هزاران نفر ارسال خواهد شد. در واقع پیامک یکی از ساده ترین روش های تبلیغاتی است و شما استفاده از سامانۀ ارسال پیامک را به راحتی فرا خواهید گرفت.
شما می توانید پیام خود را در لحظه به مشتری برسانید.\xa0از آنجایی که پیامک در لحظه ارسال و دریافت می گردد، شما می توانید اخبار و پیشنهادات فوری خود را از طریق آن برای مشتریان ارسال کنید. آمار نشان می دهد که اکثریت پیامک ها ظرف چند دقیقه بعد از دریافت توسط مخاطب باز می شوند و این یعنی پیامک بهترین وسیله برای انتقال پیغام ها در لحظه است.
همانطور که مشاهده کردید، بازاریابی پیامکی نیز مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. اما به شخصه فکر می کنم که مزایای این روش تبلیغاتی به معایب آن می چربد. چرا که پیامک هر چقدر هم که محدود، اجازه می دهد شما با همۀ مردم کشور در ارتباط باشید و پیغام خود را در لحظه به آنها برسانید. بنابراین پیامک انتخاب ها و امکان های بسیار جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد. با اینحال شما قبل از شروع این شکل از بازاریابی باید مزایا و معایب آن را خوب در نظر بگیرید و پس از آن تصمیم بگیرید که آیا این ابزار تبلیغات برای شما مناسب است یا خیر.
\xa0
نویسنده: تیم تحریریه پیامک