
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404
مزایای فوق العاده بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی
اکنون که اطمینان پیدا کرده اید که باید تبلیغات خود را از طریق پیام کوتاه ارسال کنید، وقت آن است که ایده هایی درباره آنچه باید اجرا کنید را در نظر بگیرید. دنیای تبلیغات آنقدر گسترده است که به شما اجازه می دهد تمام ایده های جذاب و متفاوتی که در سر دارید را اجرا کنید. در اینجا پنج مثال موثر و مستقیم از بازاریابی پیامکی که در عمل موفق ظاهر شده اند را برای شما آورده ایم.
- یک مسابقه برگزار کنید
- به مشتریان وفادار خود را جایزه دهید
- یک محصول جدید را تبلیغ کنید
- موجودی های اضافی را با فروش ویژه به اطلاع برسانید
- ارسال رایگان
در سال های اخیر شبکه های اجتماعی بخش عظیمی از تبلیغات آنلاین کسب وکارها را در اختیار گرفته اند. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام از جمله این موارد هستند. اما اتفاقی که برای سال ها بازخورد مناسب و قابل قبولی هم از نظر مشتری و هم فروش به دست آورده، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است. مزایای این روش به بازاریابان کمک می کند تا کمپین های فروش و تبلیغاتی موفقی را داشته باشند.
\xa0
چرا از بازاریابی پیامکی برای تجارت الکترونیکی استفاده می کنیم؟
- نرخ تعامل با مشتری: ارسال پیام کوتاه فرصتی باورنکردنی برای جلب توجه مشتری است. پیام کوتاه ۹۸٪ نرخ باز شدن، که ۹۰٪ آن ظرف ۳ دقیقه است را دارد. این اتفاق بسیار موثرتر از نرخ باز شدن برای ایمیل که ۳۰٪ است. ارسال پیامک شخصی سازی می شود. مانند یک مکالمه صمیمانه با یک دوست، حس تعامل خوبی به مشتری می دهد. به همین دلیل مخاطب در کوتاه ترین زمان ممکن به آن واکنش نشان می دهد و میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی افزایش پیدا می کند.
- تاثیر و کارایی بالا: ارسال پیامک تعداد تماس های خدمات مشتری را کاهش می دهد. به طور متوسط \u200b\u200bاین مورد با شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۷ درصدی تعداد تماس همراه است. پاسخ متن نوشتاری کوتاه تر است و نوشتن آن زمان کمتری نسبت به ایمیل می گیرد. مشتریان نیز می توانند هر زمان که برایشان راحت باشد پیامی سریع را در پاسخ ارسال کنند. مشاغل هم این امکان را دارند بدون نیاز به کارکنان پشتیبانی ۲۴ ساعته، به صورت بلادرنگ یا همزمان (چند دقیقه یا چند ساعت بعد) پاسخ دهند. مشتریان از طریق تلفن های همراه خود همیشه در دسترس هستند.
- اعتماد سازی برای مخاطب: هنگام خرید از فروشگاه های ناآشنا، مشتریان احساس عدم اطمینان می کنند. در نهایت این عدم اطمینان منجر به تردید و بی عملی آن ها می شود. اینجاست که ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه راه حلی مناسب برای این نوع کسب وکارهای تازه کار ارائه می دهد. ارسال پیامک انبوه به مشاغل تجارت الکترونیکی کمک می کند تا از سد مجازی غیر قابل اعتماد با مشتریان خود عبور کنند. مشتریان با دریافت پیامکی شخصی سازی شده احساس می کنند که مورد توجه و احترام قرار گرفته اند. همه این ها اعتماد مورد نیاز برای داشتن یک فروش موفق را افزایش می دهد.
مزایای کلی استفاده از پیام کوتاه در یک تجارت الکترونیکی نیز با رضایت بالای مشتری مشهود است. مخاطب امروزه از تمام پلتفرم های مجازی برای بدست آوردن نیازهای خود استفاده می کند. اما نکته ی مهم این است که هنوز پیامک را به رسمیت شناخته و پذیرای تبلیغات و اطلاع رسانی از این طریق هم است. نکته ی دیگر هزینه ی کم ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. برای بازاریابان این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که بودجه ی کمی برای روش تبلیغاتی ای با بازخورد مناسب اختصاص دهند. بنابراین بهترین فرصت برای بازاریابان این است که از ارسال انبوه پیامک به مخاطبان جهت رشد کسب وکار و فروش خود در حال حاضر استفاده کنند.
چند\xa0نمونه بازاریابی پیامکی برای کسب وکارهای آنلاین
در ادامه چند نوع پیامکی که می توانید برای مشتریان خدمات آنلاین خود بفرستید را به شما معرفی می کنیم:
۳ نوع پیام کوتاه مناسب مشتری
- اطلاع رسانی به مشتریان
- اعلان های شخصی سازی شده مربوط به یک رویداد خاصی
- مکالمه دو طرفه
علاوه بر تبیلغ یک محصول و یا اطلاع رسانی فروش فوق العاده، پیامک می تواند جنبه ی برقراری ارتباط موثر با مشتری را نیز داشته باشد. برخی از این امکانات نیاز به کسب مجوز از سوی مخاطبان دارد.\xa0برای انطباق با قوانین ضد هرزنامه ، در اکثر کشورها ، دو نوع اول نیاز به انتخاب مشتری دارند. اما با دسترسی به چنین مجوزهایی می توان تجربه ای به یاد ماندنی از ارسال انبوه و بازدهی بازاریابی پیامکی را در کمپین های خود داشته باشید.
اهمیت و مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی
در دورانی که مردم به دلیل پاندمی کرونا سبک زندگی خود را تغییر داده اند، یکی از مهم ترین اتفاقات رو آوردن آن ها به خرید اینترنتی بوده است. پیش از این شاید تنها در مواقع ضروری کاربران به فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کردند. هنوز خرید حضوری و رفتن به مغازه ها نسبت به خرید آنلاین طرفدار بیشتری داشت. برآورده شدن نیازهای اصلی مردم به فروشگاه های آنلاین وابسته نبود و این مسئله جامعیت نداشت. اما درچند سال اخیر تمام این قواعد به کلی تغییر کرد و فروش آنلاین به اصلی ترین روش بازاریابی تبدیل شد. برای راهنمایی بیشتر توصیه می کنیم حتما مطلب مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب کسب وکار شما را مطالعه کنید.
بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی و موفقیت در آن نیاز به چنین ایده هایی دارد. شما ممکن است از این موارد یاد شده در تبلیغات آنلاین شبکه های مجازی استفاده کنید. اما تلفیق آن ها همراه با پیامک می تواند فروش بالای محصولات شما را تضمین کند. تنها کافی ست اصول اولیه را بکار ببرید و تحلیلی صحیح از عملکرد کمپین بازاریابی خود داشته باشید.