سیستم فروش چیست؟ معرفی انواع سیستم های فروش شرکت ها – تابلو پیامک – سامانه پیامکی

سیستم فروش


سیستم فروشسیستم فروش
راهنمای مطالعه

سیستم فروش سیستم یا پلتفرمی است که به سازماندهی فروش محصولات یا خدمات شرکت ها کمک می کند. این سیستم ها عملکرد فروش شرکت ها را با استفاده از فناوری های پیشرفته بهبود می بخشد. انواع مختلفی از سیستم های مدیریت فروش از جمله سیستم های سفارشی، مبتنی بر الگو، سازندگان وب سایت و سیستم های فروش آنلاین وجود دارد. اگر به دنبال سیستم فروش مناسب برای شرکت خود هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

سیستم فروش برنامه ای برای کنترل و مدیریت عملیات فروش است

سیستم فروش برای افزایش کارایی و بهبود عملکرد فروش استفاده می شود. این سیستم از طریق طیف وسیعی از ابزارها و ویژگی ها به تیم فروش سازمان کمک می کند تا فرآیندهای فروش مانند مدیریت مشتری، ردیابی سفارش، تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت موجودی را بهبود بخشد. در واقع با داشتن سایتی با سیستم فروش می توانید اطلاعات مشتریان را طبقه بندی کرده و گزارش های فروش را تحلیل کنید. نتیجه این کار کاهش هزینه های جانبی و افزایش فروش سازمان است.

استفاده از سیستم های فروش در انواع بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی بسیار مفید است. مثلا با ارائه بهترین برد اس ام اس با استفاده از شماره تماس های ذخیره شده در سامانه فروش می توان بازاریابی پیامکی را با هزینه کمتر و کارآمدتر انجام داد. نتیجه استفاده از سیستم فروش در بازاریابی پیامکی، دسترسی به گزارش تحلیل رفتار مشتری است.

ویژگی های یک سیستم فروش موفق را مطالعه کنید

یک سیستم فروش موفق باید ابزارهای موثری داشته باشد و به شما در افزایش فروش کسب و کار و همچنین صرفه جویی در زمان کمک کند. در زیر شما را با ویژگی های یک سیستم فروش موفق آشنا می کنیم:

  • داشبوردهای به روز شده
  • گزارش مشخصات مشتری
  • گزارش تحلیل فروش
  • کنترل موجودی
  • گزارش تماس
  • مدیریت تقاضا
  • تحلیل رفتار مشتری
  • ذخیره سازی داده ها
  • کاربرد فناوری هوش مصنوعی
  • تقویم یکپارچه
  • مدیریت تقاضا
  • ارزیابی عملکرد کارکنان
  • کنترل کیفیت

رفتار مشتری را می توان با استفاده از سیستم فروش تحلیل کرد. به عنوان مثال از روش های مختلفی برای نوشتن پیام تبلیغاتی خود استفاده کنید و سپس با استفاده از سیستم فروش نتایج را تحلیل کنید. با استفاده از این روش متوجه خواهید شد که کدام شکل از پیام های تبلیغاتی برای افزایش مشتریان موثرتر است. مثلا برای جذب مشتری در زمینه زیورآلات مولتی مدل متن آگهی فروش طلا ارسال آن برای عموم در بازه های زمانی مختلف؛ سپس تحلیل کنید که کدام متن تبلیغاتی مشتریان بیشتری را به فروشگاه شما آورده است.

برای تهیه گزارش تحلیلی از سیستم فروش و بازاریابی استفاده کنیدبرای تهیه گزارش تحلیلی از سیستم فروش و بازاریابی استفاده کنید

انواع سیستم فروش چیست؟

سیستم فروش در دنیای تجارت امروز باعث کاهش هزینه های جانبی سازمان و افزایش چشمگیر فروش محصولات و خدمات می شود. زیرا می توان از سیستم های فروش در روش های تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی استفاده کرد. برای مثال می توان از شماره های ذخیره شده در سامانه فروش برای ارسال پیامک انبوه استفاده کرد. همچنین با برنامه ای برای ارسال پیام های گروهی در واتس اپ می توانید پیام های تبلیغاتی را به شماره واتساپ مشتریان ارسال کنید. شما باید بر اساس اندازه سازمان، نحوه فروش و استراتژی کسب و کار خود، نوع سیستم مدیریت فروش را برای سازمان خود انتخاب کنید. در زیر به انواع سیستم های فروش می پردازیم.

انتخاب یک سیستم مدیریت فروش آنلاین بر اساس استراتژی کسب و کار شماانتخاب یک سیستم مدیریت فروش آنلاین بر اساس استراتژی کسب و کار شما

سیستم های سفارشی (سیستم سفارشی)؛ توسط برنامه نویسان طراحی شده است

سیستم های فروش سفارشی توسط برنامه نویسان داخلی یا خارجی طراحی و پیاده سازی می شوند. در این نوع سیستم برنامه نویسان بر اساس نوع سازمان و نیازهای کسب و کار شما یک سیستم سفارشی طراحی و می سازند. مزیت یک سیستم سفارشی این است که برخلاف سیستم پایه استمدل‌های سازمانی خارج از بازار، ویژگی‌های آن‌ها کاملاً بر اساس نیازهای سازمان طراحی می‌شوند و می‌توان با رشد یا تغییر سازمان، طراحی آنها را گسترش داد. به عنوان مثال، از برنامه نویسان بخواهید هوش مصنوعی مناسب برای تجزیه و تحلیل گزارش های فروش برای سیستم های سفارشی سازمان شما طراحی کنند. زیرا استفاده کنید هوش مصنوعی در فروش تجزیه و تحلیل بهتر داده ها را امکان پذیر می کند و نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می دهد.

طراحی سیستم فروش سفارشی توسط برنامه نویسانطراحی سیستم فروش سفارشی توسط برنامه نویسان

سیستم های مبتنی بر الگو؛ از مدل های نیمه آماده استفاده کنید

برای طراحی سیستم های مبتنی بر الگو، از قالب های خاصی برای طراحی و پیاده سازی سیستم فروش استفاده می شود. این قالب ها معمولا به صورت پیش فرض طراحی می شوند و امکان ایجاد تغییرات جزئی در این قالب ها وجود دارد. به عبارت دیگر این قالب ها تقریباً آماده هستند و قبل از شما توسط شرکت های مختلفی استفاده شده اند.

مزیت سیستم های مبتنی بر قالب هزینه پایین ساخت آنها است. نقطه ضعف این نوع سیستم فروش، نداشتن حریم خصوصی است، اما سیستم‌های مبتنی بر الگو، مانند همه سیستم‌های فروش، دارای مزایایی مانند ذخیره اطلاعات مشتریان هستند. بنابراین با استفاده از این سیستم ها و با گرفتن آنها سامانه پیامکی شما به راحتی می توانید بازاریابی پیامکی بسیار کارآمد را دریافت کنید.

سیستم های مدیریت فروش با سازندگان وب سایت؛ طراحی قالب با کمک رابط کاربری گرافیکی

برخی از آژانس های طراحی و توسعه ابزارهایی به نام سازنده وب سایت دارند. این نمایندگی ها با کمک سازندگان وب سایت، قالب های تجاری را بر اساس نیاز خود طراحی و پیاده سازی می کنند. این قالب ها با کمک رابط کاربری گرافیکی ایجاد می شوند و در عرض یک روز سیستم فروش شما آماده می شود. برای استفاده بهینه کارکنان از این سیستم فروش، از توسعه دهندگان وب سایت بخواهید تا ابزارهای مختلف سیستم فروش را به صورت کاربردی طراحی کنند. برای مثال در قسمت ذخیره سازی اطلاعات مشتریان، گزینه ذخیره شماره تماس آنها را در نظر بگیرید با اس ام اس بخر یا برد اس ام اس، برای ارسال پیامک تبلیغاتی شماره مشتریان را دریافت کنید.

سیستم های فروشگاه های الکترونیکی؛ از پلتفرم های آماده استفاده کنید

این سیستم های مدیریت فروش شامل پلتفرم هایی مانند Shopify، Wix، Square، WhoCommerce و سایر پلتفرم های مشابه است. در واقع این پلتفرم ها دارای ابزارهای مختلفی هستند که امکانات متنوعی را در اختیار سیستم مدیریت فروشگاه آنلاین قرار می دهند. به عنوان مثال یکی از قابلیت های این پلتفرم ها ارسال پیامک های تبلیغاتی به مخاطبان هدف با کمک نرم افزار بازاریابی پیامکی است.

برای بازاریابی پیامکی سیستم های فروشگاه اینترنتی ابتدا باید شماره مشتری داشته باشید و این کار با تهیه دستگاه ذخیره اعداد قابل انجام است. از این رو می توانید در مناسبت های خاص مانند محرم ارتباط و تعامل با مشتریان را حفظ کنید. متن تسلیت ایام محرم الحرام براشون بفرست

استفاده از پلت فرم Shopify برای سیستم فروش آنلاین خودبا استفاده از پلت فرم Shopify برای سیستم فروش آنلاین خود

سازماندهی فرآیندهای جذب مشتری با کمک سیستم های فروش

سیستم های فروش برنامه ها یا پلتفرم هایی هستند که مسئول کنترل و مدیریت فرآیندهای فروش هستند. این سیستم ها با نظارت بر عملیات به افزایش فروش و صرفه جویی در زمان کمک می کنند. انواع مختلفی از سیستم های فروش وجود دارد، از جمله سیستم های فروش سفارشی، سیستم های مبتنی بر الگو، سیستم های سازنده وب سایت و سیستم های فروشگاه آنلاین. شما باید بر اساس استراتژی کسب و کار و اندازه سازمانتان، سیستم مدیریت فروش را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب کسب و کار شما باشد. اگر تجربه استفاده از سیستم های فروش برای شرکت خود را دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: https://farazsms.com/sales-system/