دراپ شیپینگ چیست؟ آموزش Dropshipping + ایده ها و راهنمای شروع

معرفی کامل Drop Shipping و آموزش راه اندازی کسب و کار Drop Shipping

معرفی کامل Drop Shipping و آموزش راه اندازی کسب و کار Drop Shippingمعرفی کامل Drop Shipping و آموزش راه اندازی کسب و کار Drop Shipping
راهنمای مطالعه

Dropshipping یکی از فناوری های برجسته در تجارت الکترونیک است که در سال های اخیر به دلیل سهولت استفاده و امکان درآمدزایی بالا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بسیاری از کارآفرینانی که به دنبال اجتناب از هزینه های سربار شروع یک کسب و کار هستند، مدل حمل و نقل دراپ را اتخاذ کرده اند. در این مقاله می خواهیم با آموزش حمل و نقل صفر تا صد، مزایا و ایده های راه اندازی کسب و کار آشنا شویم؛ اگر شما نیز به دنبال راه اندازی یک تجارت Drop Shipping ساده، کم هزینه و سودآور هستید، مطالعه این مقاله بدون شک مفید خواهد بود.

دراپ شیپینگ چیست؟

Dropshipping یک روش انجام سفارش یا پردازش است که در آن یک شرکت برای نگهداری محصولات خود نیازی به انبار ندارد. در واقع فروشگاه محصول را به فروش می رساند و سفارش فروش را برای عرضه کننده ارسال می کند و عرضه کننده نیز سفارش را برای مشتری ارسال می کند. در این صورت تا زمانی که مشتریان کالا را خریداری نکنند، کارگزار هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند.

این روش را می توان یک رویکرد برد-برد در نظر گرفت. فروشندگان به دنبال تبلیغ و ترغیب مشتریان به خرید کالا هستند و نیازی به مدیریت انبارها و موجودی محصول ندارند. تامین کنندگان تنها به دنبال تولید و عرضه کالا هستند و نیازی به خرده فروشی ندارند. مشتریان همچنین می توانند به محصولاتی دسترسی داشته باشند که در فروشگاه های محلی آنها موجود نیست.

دراپ شیپینگ چیست؟ دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپر کیست؟ واسطه ای بین مشتری و تامین کننده

پس از توضیح معنای دراپ شیپینگ، دراپ شیپر را به شما معرفی می کنیم. Drop Shipper یک واسطه بین مصرف کنندگان و تامین کنندگان است که هدف آن تبلیغ محصولات تولید شده توسط تامین کنندگان به مشتریان است. شرکت های خرده فروشی شرکت های حمل و نقل موثر هستند. تجارت Drop Shipping به سرعت در حال رشد است، به طوری که طبق تحقیقات و بررسی های مختلف از جمله نظرسنجی پیامکی و نظرسنجی آنلاین www.dropshipping.com، انتظار می رود بازار Drop Shipping تا سال 2027 30 درصد رشد کند و ارزش آن به 500 میلیارد دلار برسد. . دلار

فرآیند ارسال دراپ چگونه انجام می شود؟

بزرگترین تفاوت بین Drop Shipping و مدل استاندارد خرده فروشی این است که نماینده فروش محصول را انبار نمی کند. در واقع، فروشنده موجودی مورد نیاز خود را از تولید کننده یا عمده فروش خریداری می کند تا تقاضا را برآورده کند. مراحل گام به گام نحوه اجرای Drop Shipping عبارتند از:

– می توانید تامین کننده ای پیدا کنید که خدمات حمل و نقل قطره ای را ارائه می دهد. سپس محصولاتی را از بین محصولات آنها انتخاب کرده و به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

– مشتری سفارش محصول را در فروشگاه اینترنتی شما ارسال می کند.

-شما می توانید جزئیات سفارش را از طریق ابزارهای مختلف از جمله پیامک، ایمیل یا تماس مستقیم به تامین کننده حمل و نقل ارسال کنید.

– تامین کننده سفارش را آماده می کند و مستقیماً با نام تجاری شما برای مشتری ارسال می کند.

– شما قیمت عمده فروشی را به تامین کننده پرداخت می کنید و مابه التفاوت قیمتی که به مشتری می فروشید و قیمتی که از تامین کننده خریداری می کنید به عنوان سود دریافت می کنید.

معرفی مزایای dropshipping

به دلایل مختلفی یکی از جذاب ترین مدل های خرده فروشی است. برخی از مزایای اصلی این ایده تجاری عبارتند از:

هزینه های راه اندازی حمل و نقل پایین

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کاهش هزینه های راه اندازی حمل و نقل به چه معناست؟ اگر از dropshipping و ابزارهای رایگان یا کم هزینه برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید، هزینه های شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. نیازی به خرید انبار نیست، زیرا تامین کنندگان شما مسئولیت نگهداری و ارسال محصولات را بر عهده دارند (البته در برخی موارد ممکن است مجبور شوید برای ارسال کالا هزینه بپردازید).

بدون نیاز به ذخیره سازی

با dropshipping، نیازی به تهیه فضای ذخیره سازی یا پر کردن انبار ندارید. همچنین نیازی به پرداخت هزینه های کارگران انبار که هر سال افزایش می یابد نخواهید داشت.

کاهش هزینه ها؛ مهمترین مزیت آن دراپ حمل و نقل است کاهش هزینه ها؛ مهمترین مزیت دراپ حمل و نقل است

امکان انتخاب انواع محصولات

از آنجایی که در dropshipping نیازی به فضای ذخیره سازی فیزیکی نیست، می توانید هر تعداد محصولی که می خواهید یا نیاز دارید انتخاب کرده و بفروشید. علاوه بر این، در صورت عدم فروش خوب محصول، این امکان را دارید که سریعاً محصول را مرجوع کنید.

امکان کار در هر مکانی بدون محدودیت مکان

در گذشته، خرده فروشان فقط باید در فروشگاه های خود فعالیت می کردند. اما در شرکت های dropshipping، شما می توانید کسب و کار خود را در هر موقعیت جغرافیایی تنها از طریق یک وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی بفروشید و مدیریت کنید.

همچنین می توانید از بسیاری از ابزارهای جدید و مفید مانند برد پیامک، نرم افزار مدیریت سفارش و سایر ابزارها برای مدیریت فعالیت های آنلاین خود استفاده کنید. شاید بپرسید که برد پیامک چه فایده ای دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که با استفاده از برد پیامک می توانید علاوه بر اطلاع رسانی به تامین کننده از خرید محصولات، تمامی اطلاعات لازم از جمله زمان و نحوه ارسال و همچنین جزئیات سفارش را برای مشتریان ارسال نمایید. علاوه بر این، با استفاده از یک برد پیام کوتاه، می توانید تبلیغات خود را برای طیف گسترده ای از مخاطبان ارسال کنید.

مدیریت خودکار کسب و کار در Drop Shipping وجود دارد

هنگامی که فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کردید، بخش قابل توجهی از سفارشات روزانه خود را خودکار کنید. اگرچه هنوز باید کمپین های خدمات مشتری و بازاریابی را از نزدیک نظارت کنید، فرآیندهای خرید، سفارش و ارسال را می توان خودکار کرد.

در روزهای خاص بیشتر کسب درآمد کنید

از آنجایی که در Drop Shipping نیازی به نگهداری محصولات نیست، به راحتی می توانید سفارشات مشتریان بیشتری را نسبت به آنچه تصور می کنید دریافت کنید. این به شما کمک می کند در برخی از روزهای سال مانند رویدادها به فروش و درآمد بیشتری برسید.

به عنوان مثال، مناسبت هایی مانند روز ولنتاین، جمعه سیاه، شب یلدا و نوروز از جمله روزهای پرفروش برای ارسال دراپ هستند. اگر فقط یک تقویم رویداد برای کمپین های فروش جمع آوری می کنید و قصد دارید بیشتر بفروشید، قطعا باید این رویدادها را در نظر بگیرید. اگر در ابتدای این مسیر هستید و نمی دانید بلک فرایدی چیست، از شما دعوت می کنیم تا مقاله تخفیف ترین روز سال یعنی جمعه سیاه را در مجله پیامکی فراز بخوانید.

درباره ایده های مناسب برای شروع dropshipping بیاموزید

بهترین ایده ها برای راه اندازی یک تجارت Drop Shipping عبارتند از:

فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

در سال 2023، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی شاهد حجم فروش 274 میلیارد دلاری در سراسر جهان خواهد بود و به گفته بسیاری از کارشناسان، این آمار در پنج سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت. برای شروع دراپ شیپینگ و فروش محصولات زیبایی، باید سرمایه گذاری ویژه ای روی تبلیغات داشته باشید.

بسته به نیاز مخاطبان خود، باید تمام جزئیاتی مانند متن تبلیغاتی لوازم آرایش، نحوه تبلیغات موثر، ارتباطات و روش های مختلف بازاریابی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، شما باید از کیفیت بالای محصولات تامین کنندگان اطمینان حاصل کنید.

فروش اینترنتی لباس و جواهرات

صنعت پوشاک یکی از بزرگترین بازارهای جهان با ارزش تقریبی 1.8 تریلیون دلار است. در ایران کسب و کارهای اینترنتی زیادی با تمرکز بر عرضه انواع پوشاک و زیورآلات زنانه و مردانه راه اندازی شده و به موفقیت های زیادی دست یافته اند. تنوع محصولات، ریسک ها، هزینه پایین نسبت به سایر مشاغل و امکان فروش گسترده و حتی بین المللی باعث رونق بسیار زیادی در حمل و نقل دراپ لباس شده است.

فرش و صنایع دستی. صادرات هنر

ایران یکی از مهمترین مراکز تولید فرش و صنایع دستی در جهان است. بسیاری از گردشگرانی که به شهرهای مختلف ایران سفر می کنند، نوعی صنایع دستی یا فرش های دستبافت و ماشینی را به عنوان سوغات خریداری می کنند. با توجه به این شفاف سازی ها، چرا در زمینه فرش دستباف و لوازم جانبی به دنبال دراپ شیپینگ سودآور نباشید؟ ابتدا باید سلیقه مخاطبان خود به خصوص مشتریان خارجی را بشناسید. از آنجایی که باید بدانید چگونه با کاربران خود ارتباط موثر برقرار کنید، حتما به مواردی مانند نحوه نمایش محصولات و تبلیغات و سایر جزئیات مانند متن تبلیغات فرش به زبان فارسی و انگلیسی توجه کنید. تنوع بیشتر و بیشتر در عرضه محصول به مشتریان کمک می کند تا محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

راهنمای شروع دراپ شیپینگ

بعد از آموزش From Zero to Dropshipping، می خواهیم یاد بگیریم که چگونه با dropshipping شروع کنیم. هنگامی که در حال تلاش برای ایجاد کسب و کار dropshipping خود هستید، با هزاران محصول مختلف روبرو می شوید. برای یافتن محصولات مناسب برای فروش، مراحل زیر را دنبال کنید:

مخاطب هدف خود را بشناسید

در هر صنعت dropshipping که قصد دارید در آن کار کنید، مطمئن شوید که به ارزش ها، اولویت ها، نیازها و رفتارهای خرید مخاطبان خود توجه کرده اید. از عبارات کلی برای توصیف فعالیت خود اجتناب کنید. سعی کنید از جزئیاتی استفاده کنید که باعث شود مخاطب شما تمایل به خرید داشته باشد و مشتری شود.

محصولات محبوب را پیدا کنید

چه نوع محصولاتی در بین خریداران هدف شما جذاب هستند و کدام محصولات محبوب ترین هستند؟ از منابعی مانند Google Trends، Google Keyword Planner و رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا ببینید کدام محصولات در بین خریداران محبوب هستند.

تحلیل رقبا

لیستی از رقبای اصلی خود تهیه کنید. وب سایت های آنها را به دقت بررسی کنید تا ببینید چگونه محصولات خود را قیمت گذاری، توصیف و بازاریابی می کنند. از روش های تبلیغاتی رقبای خود آگاه باشید و سعی کنید از تکنیک های بازاریابی آنها تقلید کنید.

ایده کسب و کار خود را پیاده کنید

پس از انجام تحقیقات کامل، تصمیم بگیرید که چه نوع محصولی را می خواهید. محصولاتی را ارائه دهید که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند. همچنین در انتخاب محصول به عرضه کننده و کیفیت محصولات آن توجه کنید. فراموش نکنید که با ارائه محصولات با کیفیت و تحویل به موقع محصولات، یک کسب و کار پایدار خواهید بود.

با تامین کنندگان حرفه ای شریک شوید

یافتن تامین کنندگان مناسب برای موفقیت شما بسیار مهم است. بسیاری از اپراتورهای حمل و نقل سریع بر این باورند که یافتن تامین کننده مناسب مهمترین عامل در موفقیت تجارت آنهاست. تامین کننده نه تنها باید بتواند خواسته های مشتری را برآورده کند، بلکه باید با رشد کسب و کار شما، نیازهای رو به رشد شما را نیز برآورده کند.

فروشگاه اینترنتی خود را بسازید

یک فروشگاه اینترنتی با تمام ویژگی های یک فروشگاه تمام عیار، اعتبار شما را افزایش می دهد و احساس امنیت برای خرید مشتریان ایجاد می کند. پس از ایجاد فروشگاه اینترنتی، حتما در مورد بهترین روش های تبلیغاتی تحقیق کنید. برای اطلاع رسانی به مشتریان خود، می توانید از روش هایی مانند ایجاد یک صفحه اختصاصی در رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی یا تابلوی پیامک استفاده کنید. طبیعتاً برای مدیریت هزینه های خود، تمام موارد لازم مانند هزینه ارسال ایمیل یا قیمت تابلوی پیامک را در نظر بگیرید.

ایجاد فروشگاه آنلاین، راه حلی برای استفاده از دراپ شیپینگ ایجاد فروشگاه آنلاین، راه حلی برای استفاده از دراپ شیپینگ

جستجوی برندها

بسیاری از کاربران تعجب می کنند که برندسازی برای تجارت حمل و نقل سریع به چه معناست؟ برندسازی به معنای ایجاد یک هویت منحصر به فرد است که با مخاطبان هدف شما همسو باشد. برای برندسازی باید نیازهای مشتری ایده آل خود را بشناسید و سپس آنها را با ارزش های تجاری خود ترکیب کنید. بخش بزرگی از برندسازی شرکت شما شامل ایجاد یک لوگو و انتخاب ترکیب رنگ و حروف مناسب برای نشان دادن شخصیت برند شما است.

خرید برد پیامک. ارزان ترین راه برای افزایش مشتریان در dropshipping

در این مقاله سعی کردیم به سوال متداول “Dropshipping چیست؟” پاسخ دهیم. Dropshipping روشی نوآورانه و جذاب برای به دست آوردن ثروت پایدار با عرضه محصولات از تامین کنندگان به مشتریان است. هزینه های پایین، انعطاف پذیری در عرضه محصولات و امکان کسب سود مناسب از مزایای این روش برای خرده فروشان است. با توجه به جدید بودن این شیوه کار در ایران، می توانید به فکر راه اندازی تجارت کشتیرانی خود باشید و از این راه درآمد مناسبی داشته باشید.

آیا تا به حال یک کسب و کار دراپ شیپینگ راه اندازی کرده اید؟ یا پیشنهاد بهتری برای افرادی که می خواهند دراپ شیپینگ را شروع کنند دارید؟ لطفا در قسمت نظرات انتهای همین صفحه در مورد تجربیات و نظرات ارزشمند خود برای ما و خوانندگان پیامک فراز یادداشت بنویسید.
همچنین در صورتی که قصد خرید برد پیامک کاربردی با امکانات به روز و ارسال انواع پیامک را دارید از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان واحد فروش پیامک فراز تماس حاصل فرمایید.

منبع: https://farazsms.com/what-is-dropshipping/